Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2006, 22:06   #341
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
Ja amaai, Duitsers zijn geen volk, neen daarom hebben ze ook een keizer aan het hoofd (zouden ze toch moeten hebben), wij hebben een koning omdat we een volk zijn. BELGEN !, wat anders ?
Ik begin te vermoeden dat dit een dubbelnick is die voor de grap is opgericht.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 22:14   #342
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Een wrange grap.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 00:21   #343
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als U daarbij nog denkt dat er geen Belgen zijn, lief schaap op 21 juli 2006 was er 400.000 man in Brussel om onze aller Nationale Feestdag met succes te vieren...
Oei... Dat is wel echt zielig!
Aan de volksfeesten ter gelegenheid van de Vlaamse feestdag van 2002 namen750.000 mensen deel. En dat ondanks dat België 50% meer inwoners telt dan Vlaanderen. In 2003 was dat cijfer al gestegen tot één miljoen.

En wat kan België daar tegenover stellen? Ochottekes 400.000...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 00:23   #344
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Nee hoor. Dat is jonkheer Ruben de Cottenjé, de grote man van BUB in Brugge en West-Vlaanderen...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 00:27   #345
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Mijn idee over "het unitarisme is voordeliger voor Vlaanderen" krijgt in wezen geen kritiek. Hans le premier : spot wat met "Lebensraum", België
biedt deze ruimte aan iedereen binnen de EU intussen & bovendien kunnen de EU burgers hier hun stemrecht uitoefenen en binnen afzienbare tijd bepalen dat het engels, het turks of het litauws als nationale taal ingevoerd wordt. Ik zou die muur van minstens 4 m rondom de heilige Vlaemsche grond beginnen bouwen !

Overigens : het "Waals Speratisme" is ontstaan als reaktie op de Vlaamse unitaristische eis van 2-taligheid over het gehele belgische grondgebied,
de duitstaligen moesten zich in die tijd waarschijnlijk assimileren.

Het verkapte federalisme is inderdaad ontstaan uit Waals-Vlaamse onderhandelingen, waarbij de franstalige Brusselaars zich aan Waalse kant schaarden & de nederlandstalige Brusselaars zich eigenlijk nauwelijks geroerd hebben.. dit gaf oa. aanleiding tot de potsierlijke constructie van gewest- en gemeenschapsregeringen, die de Vlamingen dan maar intern
lieten samenvallen & waar de franstaligen nog altijd "mee zitten". Tijdens de laatste gemeenteraadsverkiezingen gebeurde intussen wat voorspelbaar was : de 2-talige (meertalige?) lijsten maakten weer furore
ten einde "voldoende" Vlamingen verkozen te doen geraken en te vermijden dat Vlaams Belang als "enige" Vlaamse Stem zou weerklinken.

Ten einde de discussie nog wat te kruiden begin ik overigens, ten behoeve van het B.U.B (ik heb het altijd al voor "underdogs" gehad) een draad over het nieuw op te richten unitaire België versus de nieuw op te richten Bataafse Republiek (als het kind maar een naam heeft).
Een unitair en ECHT democratisch België zou uiteindelijk leiden tot een onderdrukking van de Waalse minderheid door de Vlaamse meerderheid. Ik ben dan wel Vlaming, maar ben in de eerste plaats volksnationalist, en zal mij dus verzetten tegen deze "état belgo-flamand".
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 20 december 2006, 00:29   #346
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Nee hoor. Dat is jonkheer Ruben de Cottenjé, de grote man van BUB in Brugge en West-Vlaanderen...
Ooit eens tegengekomen op een debat, hij is wel grappig moet ik zeggen maar dat zegt ook genoeg over zijn partij hé, ook om mee te lachen!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 00:29   #347
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Volkeren zijn geen 'dingen die bestaan', het zijn 'dingen die gedacht worden'. Dat betekent dat volkeren alleen bestaan als mensen zich als een volk identificeren. Dat de volkshongaren "Hongaar zijn" klopt dus niet, dat ze zich Hongaar voelen kan wel kloppen.
Onzin. Moest gij u een marsmannetje voelen, ge was nog steeds een Vlaming hoor...
Het liberalisme kan er misschien niet mee omgaan, met het feit dat je niet alles bepaald wat je zelf ben en er ook zoiets bestaat als een gemeenschap die je vormt en mededetermineert, maar hey, 't is mijn schuld niet dat het liberalisme een gebrekkige visie heeft he

Citaat:
Om een natiestaat te ontwikkelen hebben veel landen bijvoorbeeld aan nation-building moeten doen, zelfs Frankrijk, waar een groot stuk van de bevolking tot diep in de negentiende eeuw geen Frans sprak.
So?
Frankrijk is een geval. Er zijn andere.
Oud 20 december 2006, 00:34   #348
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Volkeren zijn geen 'dingen die bestaan', het zijn 'dingen die gedacht worden'.
Verdriet bestaat niet, aangezien het iets is dat "gedacht" wordt.
Verliefdheid bestaat niet, aangezien het iets is dat "gedacht" wordt.
Nostalgie bestaat niet, aangezien het iets is dat "gedacht" wordt.
Tijd bestaat niet, aangezien het iets is dat "gedacht" wordt.
Kennis bestaat niet, aangezien het iets is dat "gedacht" wordt.
enz...
Oud 20 december 2006, 01:47   #349
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk waren een 60-tal échte Belgen aangekomen. Sommigen hadden wat vertraging opgelopen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Een unitair België. Dat is inderdaad wat zowat iedere goede Belg wil.
na de goegde belgen nu ook de echte belgen. Franco is duidelijk alive and kicking. Wanneer organiseren de gewapende krachten van de echte Belgen hùn Badajoz?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 02:00   #350
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Een unitair en ECHT democratisch België zou uiteindelijk leiden tot een onderdrukking van de Waalse minderheid door de Vlaamse meerderheid. Ik ben dan wel Vlaming, maar ben in de eerste plaats volksnationalist, en zal mij dus verzetten tegen deze "état belgo-flamand".
Wat ik me steeds afvraag, is waarom een Vlaamse minderheid volgens jullie eigenlijk per definitie niet kan onderdrukt worden door een Vlaamse meerderheid. Ik kan me perfect vinden in het streven naar zelfbeschikkingsrecht, maar waarom o waarom is dat streven niet meer gelegitimeerd binnen het uiteraard door jullie gedefinieerde 'volk'?

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 20 december 2006 om 02:01.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 02:05   #351
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Wat ik me steeds afvraag, is waarom een Vlaamse minderheid volgens jullie eigenlijk per definitie niet kan onderdrukt worden door een Vlaamse meerderheid. Ik kan me perfect vinden in het streven naar zelfbeschikkingsrecht, maar waarom o waarom is dat streven niet meer gelegitimeerd binnen het uiteraard door jullie gedefinieerde 'volk'?
Dankzij de nationale verbondenheid.

Zie jij dan ergens discriminatie van één of andere minderheid binnen Vlaanderen?
Oud 20 december 2006, 02:14   #352
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
na de goegde belgen nu ook de echte belgen. Franco is duidelijk alive and kicking. Wanneer organiseren de gewapende krachten van de echte Belgen hùn Badajoz?
Weet je meteen waarom het hele belgique leger naar Wallonië is verhuisd onder paars.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 02:28   #353
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dankzij de nationale verbondenheid.
Wel ja, dat vind ik dus een nogal abstracte bedoening, die 'nationale verbondenheid'.

Citaat:
Zie jij dan ergens discriminatie van één of andere minderheid binnen Vlaanderen?
Het gaat me vooral om het principe. Democratie impliceert dat de meerderheid een minderheid -in de limiet een individu- kan onderdrukken. Dat we allemaal min of meer dezelfde taal spreken in Vlaanderen, verandert daar helemaal niets aan.

Of misschien toch een beetje: taaldiscriminatie wordt wat minder evident.

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 20 december 2006 om 02:31.
Oud 20 december 2006, 02:32   #354
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat we allemaal min of meer dezelfde taal spreken in Vlaanderen, verandert daar helemaal niets aan.
Bij mijn weten is er nog altijd een niet-geringe Franstalige minderheid in Vlaanderen.
Oud 20 december 2006, 02:46   #355
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten is er nog altijd een niet-geringe Franstalige minderheid in Vlaanderen.
Klopt. Eenmaal de Vlaamse staat gevestigd, zal je moeten opkomen voor het Franstalig Vlaamse volk. Niet simpel, volksnationalist zijn.
Oud 20 december 2006, 03:18   #356
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt. Eenmaal de Vlaamse staat gevestigd, zal je moeten opkomen voor het Franstalig Vlaamse volk. Niet simpel, volksnationalist zijn.
De Franstalige Vlamingen zijn Vlamingen. En dus deel van het Vlaamse volk.

Maar eens het Belgisch regime verwijderd is, moeten de Franstaligen kunnen rekenen op bepaalde beschermende maatregelen, bv zij moeten het recht krijgen om een eigen (Vlaamse) Franstalige Gemeenschap op te richten.
Finland kan het voorbeeld vormen. Finland kende altijd een Zweedstalige minderheid (vooral in Helsinki). Toen Finland deel uitmaakte van Zweden, werden die Zweedstaligen aanzien als collaborateurs met Zweden, net zoals wij vandaag naar de Franstalige Vlamingen kijken.
Sinds Finland los kwam uit het Zweedse Rijk, nam stilaan het aantal Zweedstaligen af, ondanks dat Finland verschillende maatregelen nam om het Zweeds te beschermen.
Van zodra het Belgisch establishment verwijderd is, gaat er geen dreiging meer uit van de Franstaligen in Vlaanderen, en zullen zij kunnen rekenen op uitgebreide bescherming.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 20 december 2006 om 03:19.
Oud 20 december 2006, 16:49   #357
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Franstalige Vlamingen zijn Vlamingen. En dus deel van het Vlaamse volk.

Maar eens het Belgisch regime verwijderd is, moeten de Franstaligen kunnen rekenen op bepaalde beschermende maatregelen, bv zij moeten het recht krijgen om een eigen (Vlaamse) Franstalige Gemeenschap op te richten.
Finland kan het voorbeeld vormen. Finland kende altijd een Zweedstalige minderheid (vooral in Helsinki). Toen Finland deel uitmaakte van Zweden, werden die Zweedstaligen aanzien als collaborateurs met Zweden, net zoals wij vandaag naar de Franstalige Vlamingen kijken.
Sinds Finland los kwam uit het Zweedse Rijk, nam stilaan het aantal Zweedstaligen af, ondanks dat Finland verschillende maatregelen nam om het Zweeds te beschermen.
Van zodra het Belgisch establishment verwijderd is, gaat er geen dreiging meer uit van de Franstaligen in Vlaanderen, en zullen zij kunnen rekenen op uitgebreide bescherming.
HEEL juist Jaani!!!

Maar franstaligen en vele Belgicisten denken omdat Vlamingen hun Gewest willen beschermen dat we trams niet meer gaan doorlaten, of dat we de grens gaan sluiten en een visum gaan vragen ipv eens aandacht te schenken aan deze véél plausibelere oplossing.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 22:46   #358
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, wanneer Ruben Cottenjé de Dauphin, op 21 juli 2005 (Belgische Nationale Feestdag) optrad op de markt van Brugge, was er 10.000 man...
Ruben, je vergeet weer wat essentiële info te vermelden:

Het evenement heet "Vlaanderen Zingt". Het is een zomertournee: in juli en augustus worden een tiental Vlaamse steden aangedaan, waaronder ook Brugge.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 00:12   #359
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verdriet bestaat niet, aangezien het iets is dat "gedacht" wordt.
Verliefdheid bestaat niet, aangezien het iets is dat "gedacht" wordt.
Nostalgie bestaat niet, aangezien het iets is dat "gedacht" wordt.
Tijd bestaat niet, aangezien het iets is dat "gedacht" wordt.
Kennis bestaat niet, aangezien het iets is dat "gedacht" wordt.
enz...
Laten we "volksgevoel" op hetzelfde niveau zetten als "verdriet" voor mij goed maar hoe je daar een staat gaat op bouwen...
Met andere woorden nationalisme is een soort gemoedstoestant van voorbijgaande aard!

Ik ontwaar de laatste tijd meer en meer dat ik niet de enige ben op deze fora die verstaat dat de woorden "volk" en "natie" pure hersenspinsels zijn gecreëerd om een bepaald politiek doel te berijken. Ook merk ik (niet tot mijn verwondering) dat telkens als iemand de "volksnationalisten" (lees: geïndoctrineerden) erop wijst dat dit inderdaad een belachelijk begrip is deze laatsten vaak negationistische houdingen aannemen en zich zelf aangevallen voelen.

Vraag u eens af waarom wij als "één volk" onderling heel andere invullingen hebben van het begrip en waarom wij helemaal niet hetzelfde denken... Nogtans zou het gevoel moeten aanwezig zijn bij iedereen!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 00:15   #360
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
negationistische houdingen aannemen en zich zelf aangevallen voelen.
Ja wel duh. Zeggen dat een volk niet bestaat, is zoals tegen een marxist zeggen dat er geen klassen bestaan en dat nog meer vrije markt alles zal oplossen. Of zeggen tegen een liberaal dat alles goed valt op te lossen met de economie te nationaliseren. Dan val je namelijk de basis aan waarop het gedachtegoed is gebaseerd.

Laatst gewijzigd door Metternich : 21 december 2006 om 00:15.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be