![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Kan de klimaatwissel nog geweerd worden? | |||
Kan nog geweerd worden |
![]() ![]() ![]() |
12 | 17,91% |
Kan n iet meer geweerd worden, alleen afgeremd |
![]() ![]() ![]() |
36 | 53,73% |
Kan niet meer afgeremd worden |
![]() ![]() ![]() |
19 | 28,36% |
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is vooral bij het platbranden van die bossen waarbij er heel veel CO2 vrijkomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Voorlopig moet er alleen gevochten worden voor de innovatieve aanpassing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Laat den temperatuur maar stijgen dedomme....
Want allez denk eens goed na : warmer in de winter > minder stoken > minder co2 uitstoot > minder broeikasgassen >...... euh ja..... tiens... het broeikaseffect zou dan uit zichzelf stoppen he.... dit maar om te zeggen : aan al het slechte is ook iets goed en natuurlijk ook aan alle goed is ook iets slecht... |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
voor ik met mijn motocyclette naar de bib kan rijden??? Laatst gewijzigd door eno2 : 22 december 2006 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() ge hebt ook zo iets met nen tweeledigen zwengel... euh ne fiets noemen ze dat ook....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Zou ik de alzo op te wekken electriciteit niet kunnen verkopen aan automobilisten?
Laatst gewijzigd door eno2 : 22 december 2006 om 12:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zouden wij natuurlijke processen proberen of kunnen een halt toeroepen? De vraag die ik me dan meteen stel is: "Waar wil je naartoe?" Overal 21°C en een palmboom?
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Ahum... er is nog steeds nergens ter wereld een definitieve opslagplaats voor langlevend hoog radioactief afval in gebruik genomen. Dat zal dan wel zijn omdat het geen probleem is zeker! (en ik weet dat dat afval eerst moet tijdelijk moet worden opgeslagen om af te koelen, maar er staat al lang "afgekoeld" afval te wachten op een permanente opslag)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naast zonne-energie is er ook wind-energie.
Als alleen al in een stad als Brussel op de daken van de gebouwen en op de plaatsen waar het �*ltijd waait (de Zuidertoren, bvb.) nu eens duizenden en duizenden kleine windmolentjes gebouwd werden, die evenzoveel duizenden en duizenden dynamootjes aandrijven ? En als dit soort micro-inventiviteit dan nog eens gecombineerd werd met een doordachter energieverbruik (geen spuuglelijke lichtreclames meer, geen kantoorgebouwen die ook bij heldere hemel nog binnenverlichting blijken nodig te hebben, geen air-conditioning, ...) ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik ben er van overtuigd dat boeren en jagers uitermate tevreden zijn met minister Peeters die blijkbaar niet goed op de hoogte is van wat de bevoegdheden leefmilieu en natuur inhouden! Zijn beleid is op vele vlakken dan ook dramatisch... (en dan te bedenken dat er stemmen opgaan dat nota bene die onverkozen kwibus Leterme zou vervangen als minister-president wanneer die laatste naar de federale regering zou gaan) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wel gebeurde was dat diegenen die dat plakkaat monkelend goedkeurden in één klap alle respect verloren dat ik eventueel had willen opbrengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een regenwoud verademd evenveel als het fotosynthetiseert ! Jonge, nog groeiende bossen produceren netto O2 en stokeren C in hun stammen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik zit normaal gezien ergens halfweg Zweden rond deze tijd van het jaar. Ditmaal kon ik niet, maar m'n vriendin die er momenteel werkt meldt dat er het momenteel +3 graden is, geen vlokje sneeuw.
Normaal gezien is dat daar -10. Meer naar het zuiden, in de hele regio rond Göteborg zijn er overstromingen plaatsgevonden door nooit geziene regenval. Het gevolg is dat zelfs hoofdwegen wegen compleet verwoest zijn (oa van de luchthaven naar de stad zelf) http://gt.se/index.jsp?d=452&a=803952&i=2&g=0 Enz. De natuur heeft zijn eigen leven. Of dit nu volledig te wijten is aan de mens of niet laat ik nu terzijde. Dat er iets in werking is dat niet gestopt kan worden is duidelijk. Afremmen of voorbereiden is de vraag, maar aanpassen is de eerste boodschap. Laatst gewijzigd door D.Nibelung : 23 december 2006 om 06:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk moeten wij de schade aan de natuur in al haar vormen zoveel mogelijk trachten te beperken.
Maar anderzijds heb ik ook geen zin om milieuvriendelijk te zijn voor de schone ogen van Mohamed en Fatimah. Als het de bedoeling is dat de Europeanen als ras uitsterven, wel dan stel ik een tactiek van de verschroeide aarde voor. Zolang er geen gezond en gezinsvriendelijk volksbeleid komt, zolang mag het milieu gerust verloederd worden. Zo leert men dat beide zaken nauw samenhangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
toch vreemd hoe mensen blijven vasthouden aan het waanbeeld dat het broeikaseffect niet bestaat terwijl deze stelling enkel wordt bevestigd door studies die gemaakt zijn in opdracht van.... de olieindustrie.
![]() |
![]() |
#59 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De klimaatverandering kan onmogelijk tegengehouden worden. Het staat vast dat koolstofdioxide voor opwarming zorgt maar het is lang niet zeker - en zelfs waarschijnlijk - dat dat lang niet de enige factor is. Mars blijkt ook op te warmen, dus de zon kan er evengoed voor iets tussen zitten. Kyoto zal het onvermijdelijke misschien even uitstellen maar is verder niets anders dan iets om het geweten van de wereld te sussen, zodat ze achteraf kunnen zeggen "we hebben toch iets geprobeerd"! Als al het geld dat in dat belachelijke Kyoto-gezever verdwijnt geïnvesteerd werd in kernfusie kwamen we al veel verder. Maar ja, daar zullen die idioten ook wel een probleem mee hebben, zeker, aangezien het ook onder de noemer "kernenergie" valt?
Wat ik ook wel grappig vind is dat veel zelfverklaarde milieufreaks pas bezorgd waren om het broeikaseffect toen Bush Kyoto verwierp (net als onder andere de Chinezen en Indiërs, en om dezelfde reden als Amerika, maar omdat het nu eenmaal in de mode is om anti-Amerika te zijn kan dat die figuren geen kloten schelen) terwijl het hen daarvoor koud liet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |