![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2861 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Maar jij schijnt de term "normaal" niet in deze zin te willen gebruiken, maar eerder in zijn gevulgariseerde connotatie van "goed", of "OK". Als je de term op die manier gebruikt dan zou ik zonder twijfel "ja" antwoorden. De keuze is dus aan jou, afhankeijk van hoe je de vraag bedoelt. |
|
|
|
|
|
|
#2862 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#2863 |
|
Minister
|
Niet dat de homogemeenschap, waarvoor u blijkbaar mag spreken, geen vrije keuze zou hebben in hetgeen zij al dan niet wenst te pikken maar waarom zou dat een bijzondere bekommernis moeten zijn? Het zijn toch geen kasplantjes die ten alle prijze ontzien moeten worden zeker?
|
|
|
|
|
|
#2864 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind het niet normaal omdat mensen met een bedoeling uitgerust zijn met geslachtsorganen. Voor mij zijn mannen en vrouwen en homosexuelen gelijkwaardig, maar niet gelijkaardig. En homosexualiteit op zich vind ik een mankement, net zoals doofheid, kleurenblindheid enz.. Wat in geen geval betekent dat ik mensen met gebreken als minderwaardig beschouw. Mensen hebben heel wat meer te bieden buiten hun sexuele geaardheid en kunnen belangrijk en zelfs hard nodig zijn in onze samenleving. Maar hun geaardheid is dat voor mij niet. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2865 |
|
Minister-President
|
En daar begint de haat weer, doofheid, kleurenblindheid, homo's, allen moet ze er aan geloven. Amai, je bent echt wel hééél hééél goed bezig jij, je bent nu ook al een dovenhater, een kleurenblinderhater... is er eigenlijk wel iets dat je niet haat in je enge denkwereld?
Nu ja we wachten nog altijd op verontschuldigingen alsook op bewijzen dat homoseksualiteit afwijkend zou zijn maar tja dat wordt hier geweigerd... Laatst gewijzigd door bartje : 22 december 2006 om 21:41. |
|
|
|
|
|
#2866 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Waar ik Paulus helemaal niet in volg is in de stelling dat homoseksualiteit minder waard is dan heteroseksualiteit, zuiver op basis van het feit dat het een anomalie is. Voor zo'n bewering is geen grond. En om op rene zijn reactie te antwoorden : Het gaat hier niet over lange tenen of kasplantjes, maar om het veiligstellen van moeizaam verworven rechten. Als we toelaten dat de pseudo-wetenschap verspreid wordt dat homoseksualiteit minderwaardig is omdat het nooit tot voortplanting kan dienen, en meer van dat soort redeneringen, dan kan er op termijn een kentering optreden in de maatschappelijke aanvaarding van homoseksualiteit. Reden genoeg dus om daarop te reageren. |
|
|
|
|
|
|
#2867 |
|
Minister-President
|
Paulus heeft me gewoonweg al veel te veel gekwetst.
|
|
|
|
|
|
#2868 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
En toch is die vergelijking absurd. Kleurenblindheid en doofheid zijn lichamelijke gebreken. Homoseksualiteit niet.
|
|
|
|
|
|
#2869 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2870 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Welk punt bewijs je nu door aan te tonen dat doven gebrekkig zijn en homo's niet?
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 22 december 2006 om 22:23. |
|
|
|
|
|
#2871 |
|
|
Dat de steeds terug kerende vergelijking van kleurenblindheid en doofheid met homoseksualiteit op niets slaat. Bij lichamelijke gebreken is er sprake van niet functionerende cellen en/of organen. Dat is bij homoseksualiteit totaal niet het geval.
|
|
|
|
|
|
#2872 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ben je zelf een homo?
|
|
|
|
|
|
#2873 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#2874 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Wel dan in elk geval toch een dikke proficiat dat je homo-zijn beter begrijpt dan een homo.
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 22 december 2006 om 22:43. |
|
|
|
|
|
#2875 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#2876 |
|
Minister
|
Ben jij dan homo?
|
|
|
#2877 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
ok dan, ik zal het nog eens samenvatten:
Doki: Mijn geaardheid is voor mij zoiets als kleurenblindheid, een anomalie dus (of "afwijkend" zo je wil) Edina: En toch is die vergelijking absurd. Kleurenblindheid en doofheid zijn lichamelijke gebreken. Homoseksualiteit niet. Kortom, Edina gaat aan een homo uitleggen hoe het nu eigenlijk zit met homoseksualiteit. Altijd paraat om een "foute" opinie te betuttelen. |
|
|
|
|
|
#2878 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|