![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2941 |
|
Burger
|
|
|
|
|
|
|
#2942 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Er is een zeer grote groep mensen die bewust seksloos leeft, niets van voortplanting moet hebben, het niet eens mag, en ook nog eens anderen daartoe probeert over te halen: de vertegenwoordigers van de katholieke kerk. Toch wordt dat niet ''abnormaal'' of ''onnatuurlijk'' gevonden, terwijl het hier toch echt om vrije keus gaat. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 23 december 2006 om 13:59. |
|
|
|
|
|
|
#2943 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toch is het wel een voorkeur. Voorkeuren worden vaak ontwikkeld door biologische eigenschappen (het ''klikken'' tussen een partner is vaak het gevolg van bij elkaar passende feromonen, bv.) en ontwikkelde voorkeuren (je houdt van film kijken, bv.). In het geval van homoseksualiteit gaat het om het eerste, hetgeen het een biologische eigenschap is.
|
|
|
|
|
|
#2944 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het zou niet nodig zijn om vol te houden. De dove zou onmiddellijk toegeven dat doofheid een gebrek is dat heel wat problemen in zijn leven veroorzaakt, en waardoor hij bepaalde geneugtes moet missen die andere mensen wel genieten. Zo'n topic zou overbodig zijn, want er zou geen sprake zijn van discussie.
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 23 december 2006 om 14:33. |
|
|
|
|
|
#2945 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Omdat homoseksualiteit geen gebrek is, maar een voorkeur.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#2946 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat die keuze volgens jou "fout" is (= waardeoordeel), is eens te meer een blijk van het feit dat jij homoseksualiteit (en dus ook homoseksuelen) als minderwaardige mensen beschouwt, ook al doe je nog zo krampachtig je best om dat te ontkennen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#2947 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kwatch! Dove mensen moeten zich niet "outen", om vervolgens het voorwerp van be- en veroordeling te worden van hun omgeving. Doofheid maakt helemaal geen deel uit van de identiteit van die mensen. Er wordt geen jaarlijkse "deaf parade" georganiseerd om gelijke rechten en gelijke behandeling af te dwingen, want doven beschikken sowieso over die rechten. Niemand zal er raar van opkijken als twee doven met elkaar trouwen of als ze samen een kind adopteren. De vergelijking van homoseksualiteit met allerlei lichamelijke gebreken is dan ook te belachelijk voor woorden, zoals hier al ettelijke malen gezegd werd. Dat jij verkiest om zulke dingen straal te negeren om enkele bladzijden later weer even vrolijk met de zelfde bullshit te komen aandraven, wijst nogmaals op je hardnekkigheid om kost wat kost homoseksualiteit als een "abnormaliteit" (in de pejoratieve betekenis) te verkopen, terwijl alle mogelijk argumenten (als je die bochtenwringerij tenminste argumenten kan noemen) al meermaals door verschillende mensen compleet onderuit gehaald werden en tòch blijf jij volharden in de boosheid en tòch blijf je in alle toonaarden je homofobie ontkennen...
|
|
|
|
|
#2948 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus heeft die gelegenheid niet nodig om zijn moreel oordeel over homoseksualiteit en homoseksuelen te vellen. Als er één punt klaar en duidelijk uit deze discussie gebleken is, dan is het wel dat Paulus overtuigd is van de morele superioriteit die hij over homoseksuelen meent te hebben.
|
|
|
|
|
|
#2949 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Durf eens echte klare wijn te schenken. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 december 2006 om 15:11. |
|
|
|
|
|
|
#2950 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Homosexualiteit biedt geen enkele meerwaarde aan onze maatschappij. het biedt niks dat heterosexualiteit niet zou kunnen bieden en is bijgevolg volstrekt overbodig en waardeloos. Vertel me liever eens waarom ik homosexualiteit als normaal zou moeten beschouwen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 december 2006 om 15:27. |
|||
|
|
|
|
|
#2951 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#2952 |
|
Minister-President
|
Ik versta niet waarom je nillens willens homoseksualiteit (het is dus homoseksualiteit en niet homosexualiteit) als abnormaal wil gaan beschouwen terwijl je daarvoor nog geen enkel deftig argument gegeven hebt tenzij een beetje kwetsende woorden tov homo's...
|
|
|
|
|
|
#2953 | |
|
Burger
|
Citaat:
Je verwart geaardheid met de veruitwendiging ervan in gedrag. Wat geaardheid betreft, heb je geen keuze. Wat gedrag betreft wel. |
|
|
|
|
|
|
#2954 | |
|
Minister
|
Citaat:
Vreemd criterium overigens, het houden van een parade. |
|
|
|
|
|
|
#2955 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Rene Artois : ik ga met u akkoord !
|
|
|
|
|
|
#2956 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat heb ik ook niet gezegd, Paulus. Ik heb gezegd dat hij er voor kiest om als homoseksueel te leven.
|
|
|
|
|
#2957 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, Paulus, want dat heeft geen enkele zin. Homoseksualiteit en homoskesuelen zijn in jouw ogen "fout" en zullen dat ook altijd blijven, ook al worden er nòg zoveel argumenten voor het tegendeel aangedragen.
|
|
|
|
|
#2958 |
|
Provinciaal Statenlid
|
allez, driewierf hoera zenne
|
|
|
|
#2959 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 december 2006 om 18:17. |
|
|
|
|
|
|
#2960 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik verwar helemaal niks. Natuurlijk gaat het over de veruitwendiging in gedrag. Iemand die ervoor kiest om als heteroseksueel door het leven te gaan, ook al is dat eigenlijk tegen zijn voorkeur in, voldoet immers aan het verwachtingspatroon van de samenleving. Daar draait het uiteindelijk toch allemaal om? Netjes in het rijtje lopen en doen wat er van je verwacht wordt... Hoeveel verborgen homoseksuelen zouden er zo zijn, denk je?
|
|
|