![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() daar is men al een hele tijd achter, maar in belgiek heb je natuurlijk die ijzersterke vakbonden die daarvan niet willen weten. Hoe dan ook het brugpensioen werkt niet!
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() We zouden europees tot een canadees/ australisch model moeten komen met punten enzo
La causa nostra:Mani pulite Laatst gewijzigd door maarte : 23 december 2006 om 18:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens: er bestaat geen 'pensioenkas'; enkel transferts die hoe langer hoe meer in het gedrang komen. De kans is groot dat de afdrachten die je vandaag doet voor de spreekwoordelijke 'bok z'n kl...' zijn geweest. Wie ga je d�*n met de vinger wijzen?
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tot 65 jaar voltijds werken. Vergeet het !
Over een stelsel van halftijds werken met allerhande extra's en voordelen, daarover kan wel gepraat worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Mensen tot hun 65 jaar laten werken zou dat nu makkelijker zijn dan werklozen aan een baan te helpen? Het rare van de zaak is dat men altijd over werken hoort spreken door hen die het zelf nooit hebben gedaan. Want hetgeen de vriend van sommige, dhr verhofstadt doet met z'n collega's besprekingen voeren met de door ons betaalde broodjes en drank van hoe jij en ik langer zouden moeten werken. Hoe 'wij' moeten zorgen dat er voldoende middelen in de staatskas komen die hij (verhofstadt) en z'n collega's dan (on)nuttig kunnen besteden en waarvan hij en z'n collega's samen met de koninklijke familie deftig kunnen leven. Er bestaat een gezegde, 'loon naar arbeid' m.a.w. leven wij hier in een omgekeerde wereld want arbeid loont hier zeker niet wel het tegenovergestelde. Albert in laatste jaarlijkse toespraak, 'we moeten solidair zijn iedereen moet z'n steentje bijdragen'. Niemand houd hem tegen maar z'n eerste steentje moet nog komen of zou hij mischien zijn eigen woorden niet begrijpen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De brugpensioenen zijn er niet gekomen omdat er een tekort aan werkkrachten was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Sommige wel.
Ik denk dat er zeer veel ongeschoolde werklozen zijn, en dat is dus geen knelpuntberoep! Laatst gewijzigd door luc broes : 23 december 2006 om 22:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Het enige wat hij moet doen is zeker bewegen
![]() Dus met een iq van 10 kom je wel toe ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dikwijls van mensen die van alles studeren tot architekt toe. Jammer maar waar, wanneer je die dan aan het werk zet zie je ze bakstenen zagen met een ijzerzaag en weten ze niet eens hoe ze een plank tegen de muur moeten slaan. Hoe hoog is het iq van deze mensen dan vraag ik me af, als ze het elementaire al niet kennen hoe kunnen ze het "hogere" dan weten? Kan niet bijster hoog zijn schat ik.
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 24 december 2006 om 01:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn slimme mensen dat is zo, maar die hebben ook zo hun probleempjes.
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() De diploma's zijn inderdaad een pot nat maar dat wil niet zeggen dat er wel enkele slimmerikken tussenzitten! Terwijl er bij de fabrieksarbeiders weinig (geen denk ik) tussenzitten die hoogbegaafd zijn hoor! Als je intelectuelen zoekt doe je dat het beste op de unief maar je zal toch nog moeten zoeken!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn genoeg universitairen die met een doctoraat kunst whatever of agogiek X die zelfs niet an de slag kunnen als kuispersoneel. En kom niet af dat een ingenieur het altijd beter weet. Ik ben al meermaals in de clinch gegaan met ingenieurs, en indien de ingenieur wil luisteren en niet zijn" Ivoren toren der onfeilbaarheid" verschanst zit dan komen er praktijkgerichte oplossingen uit. Laatst gewijzigd door maddox : 24 december 2006 om 03:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Voordat er een tekort aan werklozen ontstaat, lijkt het mij niet opportuun om bejaarden dwangmatig langer op de werkvloer te houden.
Iets anders is, in meestal niet de zwaardere beroepen, dat een bejaarde voor mij wel het RECHT mag houden langer door te gaan met iets waar hij nuttig & goed in is en bovendien plezier in heeft. Ik had weliswaar zulk "prettig" beroep waarbij men de tijd vergeet (echtgenote zelden blij) maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad dat ik inplaats van met "gestaffeld/geplande" 62,5 jaar op te stappen, op basis van staat-van-dienst versus bedrijfspolitiek en niet te vergeten een fors in een bijzonder bedrijfsfonds gespaard eigen geldbedrag, JA zei tegen een sympathiek en voor mijn gevoel gul aanbod van werkgeverszijde, om reeds met 61 jaar de grote vacantie aan te vangen. Er bestaat echter ook werk, zelf aanschouwd, dat geen mens prettig kan vinden en waartegenover dus alleen maar keiharde betaling behoort te staan; meestal is zulk werk ook nog eens lichamelijk zwaar belastend en als iemand daar tot pakweg zijn 58e onbeschadigd doorheenkomt vind ik het geen goede zaak om daar nog 7 extra jaren roofbouw op te beoefenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |