![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() Nu moet U weten dat VW akkoord is met brugpensioen vanaf 50 jaar en dat diegenen die hiervoor in aanmerking komen, hun volledig loon behouden!
Nu eisen de bonden nog eens een afscheidpremie van 10.000 euro hier bovenop (waarom geen 25.000 euro?)! Werkelijk een prachtig generatiepact... En dan staakten de bonden daar nog tegen... ![]() Met zulke verantwoorde bonden is alleszins de toekomst van onze bedrijven, onze werknemers en onze kinderen verzekerd... De kiekens... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 20 december 2006 om 03:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 20 december 2006 om 03:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Buitenlandse firma's zullen nog meer dan vroeger staan aan te schuiven om hier werk te mogen komen verstrekken... Het generatiepact, zoals het nu wordt uitgevoerd, kunnen de vakbonden wel als één van hun grootste verwezenlijkingen beschouwen... ![]() Vijftien jaar vroeger op pensioen met dezelfde verloning (zonder te werken) + een afscheidpremie van 10.000 euro... ![]() Laat ons dat verplicht maken voor iedereen... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 20 december 2006 om 03:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Vreemdeling
|
![]() Kijk die krijgen een premie dat wel , maar je moet wel rekening met houden dat vaderstaat daar ook een groot stuk van af neemt . Sommige zullen waarschijnlijk de helft kwijt zijn in dit rechtvaardige BELGIE .
Als belgie eens zou beginnen , zijn systeem te veranderen . Zouden bedrijven graag naar hier komen en blijven . Maar nee blijven het duurste land van de wereld . Belgie gaat een land worden , zonder echte bedrijven . Allemaal jobs opkosten van de staat . Opruimen van de straat , |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondanks een toch wel erg slechte "start" van dit ongelukkig dossier een paar weken geleden moet ik eenvoudigweg vaststellen dat het Volkswagen concern op een redelijk "deftige" manier wil afscheid nemen van een groot aantal werknemers,en NIET van de fabriek(wat een verschil met Renault...
![]() De vakbonden proberen nu nog het onderste uit de kan te halen wat betreft extra premies voor de bruggepensioneerden,wie kan het hen kwalijk nemen dat ze dat proberen.Ik denk niet dat VW zal toegevn,maar ja,dat is onderhandelen nietwaar....Verder heeft het VW-concern,in deze verregaande fase van de onderhandelingen het budget kenbaar gemaakt dat beschikbaar is ...dat bespreekt gemakkelijker..... Ik lees hier in deze thread uitspreken als "Buitenlandse firma's dit en buitenlandse firma's dat....... In Belgie is het principe nog steeds dat werknemers ,"na gebruik" niet "plotsklaps" buiten vliegen.Ik weet niet of we hier eigenlijk wel "buitenlandse firmas" willen die,na opgebruik van alle investeringssteun en subsidies,de boel buitenzetten en vertrekken...onder argumentering van "te hoge lonen,sociale zekerheid",deze firmas doen allemaal alsof ze niet weten wie uieindelijk hun klanten zijn .. ![]() Eerlijk gezegd,ik vind het nog steeds rare firmas die kijken naar de ONTSLAGREGELINGEN alvorens te investeren....ongetwijfeld is het in China veel leuker....have fun zou ik zeggen...voor zolang het daar nog duurt.... VW wil alleszins niet die naam krijgen er zo eentje te zijn,gans Europa zit te kijken(!!!) Laatst gewijzigd door kelt : 20 december 2006 om 04:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik begin toch de vrezen dat jongere generaties, die geconfronteerd zullen worden met alle lasten om de pensioenen te betalen, zich deze high-profile case zullen herinneren en niet ten onrechte zich zullen afvragen in welke mate zij niet zijn geplunderd door de oudere generaties:
- pensioenlasten betalen in een omgekeerde bevolkingspyramide - eigen pensioen zelf opbouwen - langer werken, langer studeren - duurder wordende geneskunde - geprivatiseerde openbare dienstverlening, en per definitie duurder - toenemende 'milieulasten' - dure huisvesting waardoor een transfert ontstaat van de jongere naar de oudere generaties - immigratie van laag geschoolden waardoor economische herverdeling ontstaat tussen degenen die weinig hebben Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het planbureau en de Centrale Bank met al hun mooie berekeningen er ten eerste volledig naast zitten, maar vooral ten tweede zich zelden de vraag stellen in welke mate in dergelijke samenleving mensen nog kunnen overtuigd worden om solidair te zijn. Mijn hypothese is dat deze solidariteit zal wegvallen, dat het eenieder voor zich zal zijn, en dat VW daar al een eerste afspiegeling van is. Het verbaast me dan ook niet dat het generatiepact al opzij geschoven wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Minister Van Velthoven staat er wel op dat de brugpensioenen enkel mogen toegekend worden nadat de normale procedures werden nageleefd (tewerkstellingscellen e.d.).... Bent U ook benieuwd hoeveel van die Lotto-winnaars zullen tewerkgesteld worden (behoud van volledig loon + premie van 10.000 euro)? ![]() Als U vindt dat de vakbonden het spel eerlijk spelen en het met het oog op de toekomst van onze kinderen, goed doen, zou U dan Uzelf niet eens in vraag stellen, Kelt? ![]() En laat de vakbonden er nu maar eens voor gaan dat de arbeiders en bedienden overal hetzelfde behandeld worden (uiteraard met de opzegtermijnen van bedienden), bij ontslag dezelfde afscheidspremies (de staat kan er ook maar goed mee zijn), brugpensioen vanaf 50 jaar met behoud van volledig loon + een premie van 10.000 euro. Natuurlijk ook voor een bakkersgast, die afgedankt wordt... (als dat allemaal niet lukt, dan kan men nog altijd de ondernemingen plat leggen met doorbetaling van het normaal loon, zoals bij VW)... Laat onze vakbonden, maar doen... want die weten wat goed is voor de tewerkstelling en er is toch geen enkele ondernemer die daar wakker van ligt Vorst schijnt VW tot op heden 12 miljard frankskes te kosten... Wie gaat daarvoor in de toekomst ophoesten, denkt U? De aandeelhouder of de (elders tewerkgestelde) werknemers?... Onze vakbonden zijn echt goede zakbonden... met het verstand op nul... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 20 december 2006 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() De vakbonden zijn echt goed bezig...
Spijtig genoeg zijn hun eigen leden daar niet meer zeker van... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Staatssecretaris
|
![]() valt het dan niet de begrijpen dat men de macht van vakbonden moet inperken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen ben ikzelf lid van een VAKBOND waarvoor ik bijdraag,en die mij NU moet vertegenwoordigen in MIJN SECTOR. Zoals verwacht echter is die extra brugpensioenregeling in VW niet doorgegaan........kijk...niet alles kan bekomen worden..... Maarreuh...waarom vakbonds-fundamentalist? Waarom iemand kwalijk nemen die,zoals mezelf,wat watertjes doorzwommen heeft,en besloten heeft niet meer te werken in hokken waar er geen goed georganiseerde werknemersvertegenwoordiging is? Ik heb er eigenlijk geen problemen mee dat er "bazekes" zijn die daar niks van moeten weten,maar ik eis het recht op me van hen te distancieren....En,zoals gezegd.....in China is het VEEL beter nietwaar?(komaan zeg,hoe lang gaat het daar nog duren voor woedende werknemers kelen beginnen door te snijden en een .....communistische...partij oprichten ![]() Laat ons alleen maar vaststellen dat het VW-concern uit dit dossier redelijk "proper" weg zal komen ,ondanks een toch wel negatieve boodschap (inperken werkgelegenheid). Voor Renault bijvoorbeeld ben ik,op mijn ,beperkte, niveau,consequent,"geschrapt van mijn leverancierslijst!".jammer dat enkele miljoenen Belgen en Fransen niet dezelfde consequente houding aangenomen hebben ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() VW handelt trouwens ook niet 'normaal'... Daarom zweer ik nooit nog een VW te kopen... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Vreemdeling
|
![]() Nee vanaf nu krijgt iedere ontslagen werknemer in dit land een premie van de staat , die even hoog is al bij VORST . Als die dat krijgen dan moet iedereen dit kunnen krijgen .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() teruggrijpen op onnozele laag bij de grondse persoonlijke beledigingen bewijst dat je geen argumenten meer hebt. Bedankt om mij dus impliciet gelijk te geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Vreemdeling
|
![]() Die blauwe aap , blijft beloven en beloven .
Stel je eens de vraag , weet je wat die apen krijgen als vergoeding . Voor hun job en ontslag vergoeding daar zou je nog van verschieten . 80 % van die apen is er toch nooit , maar elke maand staat er een loon op hun rekening . Werken ze wel , daar wat zitten , krantje lezen , op de lap top , die door ons betaald worden . Belgie is klein maar , toch Brusselse regering , vlaamse regering , waalse regering , duitse regering , nationale regering . Weet je wat dat ons elke jaar kost , mensen toch . Stop met zever . Die mannen vullen hun zakken meer niet , Bende apen meer niet . Belgie is op wereld kaart een nul , maar toch wordt hier meer gezeverd dan wat dan ook . Een Koning Aap , Blauwe Aap , Rode Aap , Groene Aap , Bruine Aap , Cdv Aap . |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Vreemdeling
|
![]() Ja waarom wordt daar niks van gezegd , zij krijgen ook een ontslag premie . Veel groter dan die van VW , zouden zij niet eens het goede voorbeeld moeten geven , aan hun landgenoten .
|
![]() |
![]() |