![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#2321 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Enkel indien we allemaal wat minder gaan werken dan kan er voor iedereen werk zijn dit zou vanzelf zo zijn indien er bvb een basisinkomen zou zijn van bvb 800 euro - er hoeft dan trouwens helemaal geen minimumloon meer te worden vastgelegd - het basisinkomen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2322 | |
|
![]() Citaat:
Enkel indien we allemaal wat minder gaan werken dan kan er voor iedereen werk zijn dit zou vanzelf zo zijn indien er bvb een basisinkomen zou zijn van bvb 800 euro - er hoeft dan trouwens helemaal geen minimumloon meer te worden vastgelegd - het basisinkomen fungeert dan immers als buffer. En wie bovenop het basisinkomen voltijds gaat werken hoeft maar een nettouurloon van ongeveer 3 euro per uur te onderhandelen om aan meer dan 1200 net per maand te komen. als de huren daarbovenop ook nog wat kunnen zakken dan zijn onze broodjes als armen gebakken ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 december 2006 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2323 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2324 | |
|
![]() Citaat:
ten eerste gaat het totale inkomen voor de mensen die nu voltijds werken niet veel verschillen van het huidige inkomen. maar de mensen die nu werken aan een veel te laag loon in de gesubsidieerde sector gaan wel meer hebben de prijzen van de huizen en andere zaken gaan bovendien helemaal niet stijgen integendeel deze gaan zelfs dalen bovenop een basisinkomen van 800 euro gaat een bouwvakker immers al content zijn met bvb 5 euro per uur onze eigen bouwvakkers gaan dan terug kunnen concurreren met hun poolse collega s bvb. want deze werken nu aan 16 euro per uur = minder autochtone werklozen. en tot slot - als je een huis koopt dan zijn het heus niet de bakstenen en het materiaal dat het duurste is maar wel de arbeidsuren die erin gestoken moeten worden - zij drijven de kosten van de huizen dus omhoog wanneer de lonen kunnen dalen dan gaat de productie goedkoper worden en dus stijgen - meer werkgelegenheid dus, meer productie - een grotere verzadiging van de markt = een groter aanbod = lagere prijzen. bovendien stel nu dat de Gb gaat redeneren van de mensen hebben nu meer inkomen dus kunnen we hogere prijzen vragen - dan gaan de kleine zelfstandigen dezelfde producten goedkoper aanbieden - wat ze door de lagere loonkost kunnnen - en GB zal dan moeten volgen anders verkopen ze niks meer. Sinds kort geloof ik echt in de vrije markt - de concurrentie zorgt ervoor dat de consument zijn product voor een zo laag mogelijke prijs heeft en van een zo hoog mogelijke kwaliteit. Probleem is echter dat in een geindustrialiseerde en gekapitaliseerde maatschappij er een nieuw impliciet monopolie onstaat voor degenen die het kapitaal en of de productiemiddelen bezitten en dat dus de markt daardoor niet meer voor iedereen toegankelijk is en dus niet meer vrij is. Aan dit euvel kan men alleen maar verhelpen door het invoeren van een basisinkomen daar waar men in een pregekapitaliseerde samenleving iedereen een lap grond moet geven om te kunnen leven moet er in een postgekapitaliseerde samenleving aan iedereen wat kapitaal gegeven worden ( = basisinkomen ) om te garanderen dat de markt echt vrij blijft en er geen nieuwe monopolies onstaan en zodat de concurrentie haar functie kan blijven vervullen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 december 2006 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2325 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2326 |
Banneling
|
![]() Het blijft verrassend hoeveel simpelheid in een mens kan zitten.
Zal ook eens iets simpels zeggen : Onvoorwaardelijk inkomen zal er nooit komen. Integendeel , de voorwaarden voor steuntrekken gaan ze langzaam maar zeker opvoeren. Wie dit niet ziet aankomen is blind. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2327 |
Banneling
|
![]() Vernomen uit goede bron...
In 09 wordt de vdab geevalueerd op hun resultaten. Dus de vdab zie ik nog de inspanningen opdrijven, ja toch? Als de vdab buist zal men de taak in privaathanden geven. En die zijn erg zakelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2328 | |
|
![]() Citaat:
![]() nu nog leren om eens iets te onderbouwen zeg bvb eens waarom het onvoorwaardelijk basisinkomen er nooit zal komen ? pas op je moet het wel op langere termijn zien he ik zie jouw scenario van afbouw vd sz wel zitten eigenlijk ( op korte termijn dan ) het gevolg daarvan zal op langere termijn immers zijn dat iedereen zal gaan inzien dat de invoering van een basisinkomen onafwendbaar is. laat verhofstadt dus maar verder doen met stoere praat te verkopen ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2329 |
Banneling
|
![]() De gedachte alleen al dat als ik ontslagen word, dat ik een uitkering kan krijgen waarmee ik even de moeilijke periode tussen 2 banen in kan overbruggen is toch een vorm van zekerheid, sociale zekerheid.
En die uitkeringen mochten wel wat hoger zijn voor "korte" werklozen, mensen die het echt gebruiken om even tijdelijk uit de problemen te blijven. Voor langdurige werklozen moet een andere oplossing gezocht worden. Allezinds heeft het geen nut om hun uitkering af te pakken, want dan schiet het survival instinct in gang en gaan ze gewoom pikken om te overleven. Zou ik toch doen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2330 |
Staatssecretaris
|
![]() De sociale zekerheid moet dringend hervormd worden en de solidariteit tussen amr en rijk moet groter worden en dan is een sociale zekerheid van 800 euro of zelfs meer geen utopie meer.
Met een betere en hogere inning van belastingen op kapitaal en allerlei luxe producten en grond kan men al ver komen. Zo is het niet logisch dat er in een land waar er tekort aan bouwgrond is dat sommige mensen met kapitaal kasten van villa kunnen zetten en waar andere in een kartonnen doos moeten leven? ik pleit daarom voor een maximum are grond per persoon ofwel een zeeer hoge belasting voor personen die meer dan een bepaald are grond bezitten. Zo zouden mensen die speculeren op een hoge grondprijs om hun gronden te verkopen zodanig belast worden dat ze deze gronden wel iets rapper zullen verkopen met als gevolg dat er meer gronden vrijkomen alsook goedkopere gronden. Daarbuiten zou ik ook koopwoningen laten evalueren door een nog op te richten commissie die elke woning een maximum prijs zal geven. Wie de woning verkoopt boven die prijs zal de overschot netjes aan de staat mogen terug betalen. deze commissie zal er ook op toezien dat geen krotten worden verkocht door te hoge grondprijzen. indien u een grond verkoopt met een krot erop zal de verkoper mogen opdraaien voor de afbraak en sloop en of renovatie kosten. het is de bedoeling dat mensen investeren in hun woningen en zo de bouwsector stimuleren. wie niet investeerd zal zijn woning later voor een appel en ei maar kunnen verkopen. nu word dikwijls een kort duur verkocht doordat ze een paar radiators erin steken en een klein keteltje en de woning heeft dan een CV installatie en ga zo maar door. maar dit terzijde en eventjes terug on topic ik pleit om een minimum maandloon voor alle werkende personen in een voltijdse job van 1200 euro. geen eurocent minder. 1200 euro is een menselijk inkomen en geeft de mensen om zelf ook weer te investeren in de economie. ook pleit ik voor de afschaffing van de rente op bouw/koop leningen voor woningen. wie rijk is hoeft geen lening en strijkt hierboven op nog eens een dikke rente op zijn spaartboekje op. dus enkel de gewone man moet lenen met een lager inkomen en betaald dikwijls het dubbel van wat hij leent terug. dit moet stoppen. wat je leent moet je ook maar terug betalen niet meer en niet minder. Dan pleit ik om luxe goederen en artikelen extra te belasten met een 35% btw zoals dure luxe auto's, of autos met hoge pk. maar ook andere luxe goederen die enkel voor zeer rijke mensen bestemd zijn kunnen extra belast worden omdat de echte rijke zullen niet arm worden met een verhoging van 14% btw op hun verbruiksgoederen. ook pleit ik om een procedure die huisjesmelkers zwaar bestraft en onteigening. Dit vastgoed word dan automatisch van de staat en de staat kan ofwel dit verkopen en renoveren naar believen (meer opvangtehuizen voor daklozen en of arme mensen die niet in aanmerking komen voor de sociale huisvesting en zo meer) Dan pleit ik ook nog eens voor een resem aantal noodzakelijk levensmiddelen die voor iedereen gratis moeten worden. ik denk hieraan aan een gewoon brood,melk, eieren, suiker,zout en nog een aantal producten die gratis moeten worden zodat daklozen het recht op een volle maag niet ontzegd word. ook een aantal reinigings producten moeten gratis worden zoals een gewone tandpasta, zeep ed alsook kuisproducten zoals een bus javel. ook moeten deze daklozen de mogelijkheid kunnen krijgen om zich ergens te kunnen douchen en een slaapplaats. dit moeten geen luxe producten zijn maar een daklozen moet in staat zijn om zich in de samenleving te kunnen blijven integreren. dikwijls worden daklozen voorgoed uitgesloten doordat ze er nogal wat vuil uit zien of ruiken, of doordat ze bij gebrek geen mooie moderne kleren aanhebben. voor de rest pleit ik nog voor een helemaal gratis werken gezondheids zorg. niemand wil ziek worden, een ziekte is op zich al erg genoeg en als jer dan ook nog eens voor moet betalen voor iets waar je niks aan kunt doen dan vind ik het erg. ook worden vele ziektes veroorzaakt door vervuilende industrie en vuiligheid in onze etenswaren. dus in feite is het de overheid zijn plicht om iedere patient gratis de beste behandeling die voorhanden is te geven. dan pleit ik ook nog eens op het recht op gratis onderwijs van de kleuterklas tot in de universiteit. vele zeggen wel het is allemaal gratis maar iedereen weet dat de ouders elk jaar een enorme schoolrekening krijgen doordat hun kinderen bepaalde boeken moeten lenen, uitstapjes, gebruik van de schookantine en ga zo maar door. dit moet stoppen ofwel betaald de overheid dit alles ofwel verbied ze de scholen hiern og geld voor te vragen. en ook in de universiteit is lang niet alles perfect. voor hogere functies en plaatsen in bijvoorbeeld zijn contacten binnen deze sector zeer belangrijk. dikwijls hebben enkel studenten wiens ouders actief zijn in die secto contacten hierin en de meeste kans om te slagen terwijl andere studenten hun kansen zo goed als nul zijn hoe hard ze ook proberen of hoe goed ze ook zijn. wie niet voldoet aan een bepaald profiel word uitgestoten en heeft minder kans op slagen want ook voor sommige hoge opleidingen heb je veel geld nodig om bepaalde contacten te leggen. en dan het recht op werk. stop met arbeid te belasten. werk andersom en beloon bedrijven die handenarbeid nog aanbieden. het is een utopie om te denken dat iedereen een ingenieurs diploma kan halen en dus laag gestudeerden zul je altijd blijven hebben. het is zelf discriminerend als je deze laag gestudeerde geen mogelijkheden meer kunt bieden wat automatisch leid tot meer criminaliteit. maar ook moet avond en volwassenonderwijs veranderd worden. nu is een volledige herscholing bijna onmogelijk dus de keuze die je maakt als 14 jarige is een keuze voor je leven? ik vind dit niet kunnen. je moet als volwassenen een nieuwe of 2de kans krijgen indien je dit wenst. wie als kind hetn ut van school niet echt in zag kan zo alsnog zijn fout goed maken door een evenwaardig diploma te halen. maar ook mensen die zich willen verbeteren moet meer kansen krijgen en de diploma's van dit avond en volwassenonderwijs moeten meer waarde krijgen. plus het moet veel goedkoper kunnen. daarbuiten pleit ik in het gewone onderwijs om meer samenwerking met bedrijven. beloon bedrijven die tijd en geld willen investeren om studenten op te leiden. en beloon ze nog meer als ze die studenten in dienst nemen. maar ook globaal gezien moet samenwerking meer kunnen om zo de afgestudeerden een lading ervaring mee te kunnen geven die de dag van vandaag zo belangrijk is. iemand die een technische richting heeft gestudeerd moet weten wat hem te wachten staat en wat er van hem verwacht word en dat hij al ervaring heeft opgedaan in die sector. ook mogen deze studenten al een aardig centje verdienen hiermee iets wat nu nog te weinig is waardoor veel studenten liever lui achter hun spel computer blijven zitten in plaats van ervaring op te doen tegen betaling. en zo kan ik nog uren doorgaan om arbeid en laaggeschoolden en daklozen het leven beter maar vooral rechtvaardiger te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2331 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2332 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2333 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat denk ik ook, meneer de pleiter... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2334 |
Banneling
|
![]() Voor langdurige werklozen moet een andere oplossing gezocht worden. Allezinds heeft het geen nut om hun uitkering af te pakken, want dan schiet het survival instinct in gang en gaan ze gewoom pikken om te overleven. Zou ik toch doen....
---------------------- Zo is het niet. De meesten zouden werk zoeken. Degenen die gaan pikken steken we in de bak. Zoals vroeger. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2335 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2336 | |
|
![]() Citaat:
![]() PS nog een vws ideetje geef ik je ff mee - men zou de universiteit heel goedkoop en voor iedereen toegankelijk kunnen maken door van de moderne mogelijkheden gebruik te maken zodat je de lessen gewoon online kan volgen. In zuid afrika doen ze het al
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 december 2006 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2337 |
|
![]() kan je nog een puntje aan zuigen he chipieken aan dergelijke inhoudelijkheid
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#2338 |
Banneling
|
![]() Al vast 2 stemmen dus.
Kobaf en slegie. Als ze zich in het hokje niet vergissen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2339 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2340 | |
|
![]() Citaat:
maar indien er een basisinkomen zou worden ingevoerd van bvb 800 euro zou dit als een soort buffer functioneren. Niemand zou nog werken voor minder dan 1200 euro netto dan soit ik had het dus over een impliciet minimumloon, niet over een expliciet - met een basisinkomen zou dat immers overbodig worden
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 december 2006 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |