Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2006, 21:28   #3361
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Een onderzoek van 100 gays en evenveel hetero’s in het noorden van Italië suggereert de genen die mannen homo maken natuurlijk zijn geëvolueerd omdat er een verband bestaat tussen homoseksuele mannen en de vruchtbaarheid van hun familieleden.

Homoseksualiteit wordt beschouwd als een contradictie in de evolutieleer, aangezien homo’s zelf geen kinderen voortbrengen. In principe zouden ze automatisch moeten verdwijnen uit de evolutie. Toch blijft homoseksualiteit een stabiel gegeven.

Nu blijkt dat volgens het onderzoek familieleden van homoseksuele mannen gemakkelijker kinderen voortbrengen. Als de omstandigheden die homoseksualiteit teweegbrengen tegelijkertijd gunstig zijn voor de voortplanting, is dat misschien de verklaring waarom homoseksualiteit niet uit de natuur verdwijnt.
Ik blijf onderzoeken zonder bron wantrouwig vinden. Bovendien gaat het niet eens over de homoseksuelen, maar over hun famillie.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 21:30   #3362
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Goed gezien!

Paulus.
Eerst even over de broek met gaten. Ik had er speciaal gaten in gemaakt zodat er een "functie minder" aan zou zijn, om de vergelijking op te laten gaan.
De felle broek met gaten dient de drager meer dan een andere broek. Hij wil misschien graag opvallen, en dat kan in deze broek wel en in een "normale" niet. Hij wil ook graag onderscheiden worden van de vuilnismannen, en dat kan in een "normale" oranje broek niet.
Die broek past nu eenmaal bij hem, waardoor hij er zich goed in voelt. En niet in een "normale". Dat zijn al drie functies die de oranje broek meer heeft dan de normale broek. De normale broek is dus de facto minderwaardig.
Het leuke aan simpele voorbeeldjes is dat de essentie naar boven komt.

Dan nog even over de flagrante schending van de wetten van Darwin. Je zegt: De natuur wil niet dat homo4s zich voortplanten. Stellen dat de natuur iets zou willen is wel erg fout. Weer eenvoudige voorbeeldjes: Er waren vroeger zwarte ijsberen naast witte ijsberen. Zwarte ijsberen vielen sneller ten prooi aan jagers, (ook de kinderen) waardoor uiteindelijk (na heel lange tijd) de witte ijsberen de enige zijn. De natuur wil dus niks.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 21:30   #3363
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik blijf onderzoeken zonder bron wantrouwig vinden. Bovendien gaat het niet eens over de homoseksuelen, maar over hun famillie.

Paulus.
http://www.oradio.be/nieuws_detail.php?record=1363
Voil�*! Hebt u gelijk de functie waar u naar zocht.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 26 december 2006 om 21:32.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 21:42   #3364
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.oradio.be/nieuws_detail.php?record=1363
Voil�*! Hebt u gelijk de functie waar u naar zocht.
U bedoelt waarschijnlijk de bron ipv de functie. Maar die staat er niet bij hoor, ook niet in uw link. En bovendien gaat het om de famillie van homoseksuelen en niet om homoseksuelen zelf.

Bovendien weet ik zeker dat als het werkelijk zo zou zijn, we dat zouden kunnen terugvinden op elke homosite.

Paulus.
Oud 26 december 2006, 21:44   #3365
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bedoelt waarschijnlijk de bron ipv de functie. Maar die staat er niet bij hoor, ook niet in uw link. En bovendien gaat het om de famillie van homoseksuelen en niet om homoseksuelen zelf.

Bovendien weet ik zeker dat als het werkelijk zo zou zijn, we dat zouden kunnen terugvinden op elke homosite.

Paulus.
1) Dat weet ik.

2) Waarom?
Oud 26 december 2006, 21:47   #3366
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ze is niet zo warm met al die gaten.
Mogelijk. Maar anderzijds is ze allicht een stuk modieuzer dan jouw flanellen gevalletje. Het hangt er maar vanaf welk doel je wil bereiken, nietwaar?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 21:49   #3367
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Mogelijk. Maar anderzijds is ze allicht een stuk modieuzer dan jouw flanellen gevalletje. Het hangt er maar vanaf welk doel je wil bereiken, nietwaar?
Precies, dat bedoelde ik met mijn stukje hierboven (ik heb er alleen nog wat meer tekst voor nodig) maar Paulus heeft erover gelezen. Geen probleem, hij komt er nog wel toe.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 21:49   #3368
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat is waar. Dus...?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 26 december 2006 om 21:50.
Oud 26 december 2006, 21:52   #3369
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) Dat weet ik.
Volgens mij gaat het hier over iets anders..

Citaat:
2) Waarom?
Hoe zou je zelf zijn? Als iedereen je zegt dat homoseksualiteit geen functie heeft en je kunt wetenschappelijk bewijzen van wel, dan ga je dat toch in de onderste schuif leggen zeker?

Paulus.
Oud 26 december 2006, 21:59   #3370
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij gaat het hier over iets anders..
Sorry, nu ben ik het die te snel las.

Citaat:
Hoe zou je zelf zijn? Als iedereen je zegt dat homoseksualiteit geen functie heeft en je kunt wetenschappelijk bewijzen van wel, dan ga je dat toch in de onderste schuif leggen zeker?
Paulus.
Nee, dat zou ik niet doen en doe dat ook niet. Of volgens u wel?
Oud 26 december 2006, 22:03   #3371
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry, nu ben ik het die te snel las.
Geen probleem

Citaat:
Nee, dat zou ik niet doen en doe dat ook niet. Of volgens u wel?
Natuurlijk wel. Ze zouden zeggen: "Kijk we zijn nodig! Wees blij dat we er zijn!" 't zou rap gedaan zijn met: "Je moet ons aanvaarden, want wij zijn ook mensen met dezelfde gevoelens..." Zoals ze nu bezig zijn.

Zeker als je er op uit bent om rechten binnen te halen via de wetgeving. Maar dat moeten de homo's maar uitvechten natuurlijk.

Paulus.
Oud 26 december 2006, 22:25   #3372
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is waar. Dus...?
Dus als het doel van je liefdesrelatie is om voor nageslacht te zorgen, is een homoseksuele relatie niet de meest voor de hand liggende keuze. Als het doel van je liefdesrelatie echter is om een partner te hebben waarmee je liefde, tederheid, geborgenheid, romantiek, etc. wil delen, dan speelt het geen enkele rol of dat een homoseksuele of een heteroseksuele relatie is: ze zijn immers evenwaardig aan elkaar en dus niet meer dan een kwestie van voorkeur.

Nu rest natuurlijk nog de vraag wat het doel van een liefdesrelatie is. Op het vlak van het individu (of beter: het koppel) lijkt het tweede doel me het belangrijkst; op het vlak van de soort is een "liefdesrelatie" zelfs niet eens nodig; seks is voldoende.

Begint het nu nog steeds niet te dagen waarom voortplanting in deze dicussie geen relevant criterium is?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 22:26   #3373
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Intussen blijft mijn stelling onaangetast staan nu al bijna vijf pagina’s lang.

Citaat:
Het is overduidelijk dat homoseksualiteit niet kan zorgen voor de procreatie van de menselijke soort en het is ook overduidelijk dat heteroseksualiteit dat wel kan en dusdanig ten minste één functie meer heeft.

Dat betekent dat homoseksualiteit minder functioneel is.

Iets met minder functies heeft ook minder waarde, gezien je het niet voor zoveel doeleinden kunt gebruiken als datgene, dan dat wat meer functies heeft.

Minderwaardig is het woord dat gebruikt wordt om aan te duiden dat iets minder waard heeft.

Let wél en dat wil ik benadrukken. Niet de homoseksuele mens is minderwaardig, maar wel zijn seksualiteit. Net als de kleurenblinde mens niet minderwaardig is, maar wel zijn manier van zien.
Paulus.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3293
Oud 26 december 2006, 22:34   #3374
bartje
Minister-President

Standaard

En maar rustig doorgaan en dat heroseksualiteit dan ook minder functioneel is om het met je enge woorden uit te drukken daar wordt in alle talen over gezwegen, typisch voor homofoben!!
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 23:38   #3375
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Hold your horses, mijn beste Edina. Je zou nu toch al beter moeten weten...!?
Inderdaad, maar ik liet me eventjes gaan. En mijn katerkop zal er ook geen goed aan hebben gedaan, vrees ik
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 23:54   #3376
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, er staat dat het niet tegennatuurlijk is omdat het in de natuur voorkomt is het niet?
Neen dat staat er niet. Blijkbaar is je nederlands dan toch niet toereikend genoeg.

Citaat:
Voor de ene keer neem je het voorkomen in de natuur als ijkpunt voor nomaliteit, de ander keer weer iets anders. Niet mijn schuld dat jij je gedacht niet kunt opmaken.
Nee hoor, dat heb je weeral eens totaal mis. Ik neem de natuur helemaal niet als ijkpunt voor wat normaal is. Dat jij die 2 voortdurend door elkaar haspelt is jouw probleem.

Citaat:
De mens is met sexualiteit uitgerust om zich te kunnen voortplanten. Dat is de reden. Ik zie niet in wat daar alsijkpunt verkeerd aan is.
Dat je bewering kant noch wal raakt. En dat normaliteit in de zin dat jij het gebruikt een puur waardeoordeel is waarvoor geen enkele zinnige verklaring bestaat.

Citaat:
Ik ben geen aap hoor Edina. Echt niet.
Zoek eens op tot welk orde de mens behoort ofzo.

Citaat:
Maar niks die zegt dat die soorten alleen seks hebben tijdens de vruchtbare periode zonder dat het vrouwtje dat adverteerd of afstoot en d�*t was wel je bewering, meen ik te weten.
Jawel, dat was nu net het punt, Paulusje. Verschillende soorten lemuren en langoeren adverteren hun vruchtbaarheid niet en hebben toch alleen seks tijdens die enkele vruchtbare dagen van hun cuyclus.

Citaat:
Deze stelling diende als fundament voor je bewering dat sexuele lust niet in het kader van voortplanting gezien mocht worden.
Nee, daarmee wilde ik aantonen dat de stelling als zou het voor de mens nodig zijn om ook buiten de vruchtbare periode te seksen omdat de vruchtbaarheid niet seizoensgebonden is of geadverteerd wordt geen steek houdt.

Dat seks niet louter in het teken staat van voortplanting bewijst trouwens dat andere dieren waarbij de vrouwtjes hun vruchtbaarheid wel adverteren, wel degelijk ook buiten de vruchtbare periodes seksen. Just for fun!!!
Oud 26 december 2006, 23:55   #3377
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

En "toevallig" heb je ook deze post weer genegeerd hé Paulus.
Oud 26 december 2006, 23:57   #3378
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

En ook op onderstaande post heb je "toevallig" niet inhoudelijk gereageerd:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Als je nu eens de moeite had gedaan om de tekst, die ik speciaal voor jou heb vertaald, echt te lezen, dan had je ondertussen begrepen dat ook homoseksualiteit wel degelijk zaken kan bieden die heteroseksualiteit niet kan!!!

Dat maakt geen van beide meer of minderwaardig. Het zijn gewoon varianten.

En stop nu met je morele superioriteitswaanzin, wil je?!?

Laatst gewijzigd door Edina : 26 december 2006 om 23:58.
Oud 26 december 2006, 23:59   #3379
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Intussen blijft mijn stelling onaangetast staan nu al bijna vijf pagina’s lang.
Conclusie: je stelling houdt helemaal geen stand aangezien je elke inhoudelijke reactie die de vloer veegt met je idiote stelling straal negeert.
Oud 27 december 2006, 00:09   #3380
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Conclusie: je stelling houdt helemaal geen stand aangezien je elke inhoudelijke reactie die de vloer veegt met je idiote stelling straal negeert.
Sorry hoor, maar ik vind niet dat iemand hier inhoudelijk reageert op mijn stelling.

Homosexualiteit kan nog altijd niet voor nageslacht zorgen. Ook niet bij dieren Edina.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be