Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2006, 16:57   #3401
DenMathias
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Enig idee waarom mensen besluiten om hun hond te castreren?

Paulus.
Vreemd, hé!

Maken ze hun hond zo niet minder 'waardevol'?
Aja, want dat beestje heeft nu minder functies!
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 18:45   #3402
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Laat ik het ook nog maar eens proberen, nu ik toch met de griep thuis zit...

Paulus, wat je hierboven schrijft bevat drie fouten :

1) Iets met minder functies heeft niet automatisch minder waarde. Dit komt doordat "functie" en "waarde" twee totaal verschillende begrippen zijn, en dat proberen verschillende mensen je nu al 170 bladzijden lang uit te leggen. Een "functie" is objectief meetbaar : iets is nuttig of niet. Een "waarde" heeft een morele dimensie die een "functie" niet heeft. Zeggen dat iets "minderwaardig" is heeft bijgevolg ook die bijkomende (en in dit geval negatieve) morele dimensie. Zeggen dat iets minderwaardig is is dus heel iets anders dus als zeggen dat iets dysfunctioneel is.
Of om het nog eens met een concreet en niet-geladen voorbeeld te illustreren : De foto die ik van mijn overleden grootmoeder heb is compleet nutteloos als ik hem vergelijk met bijvoorbeeld mijn koffiezetmachine. Maar dat wil dus niet zeggen dat die foto minder waard is.
Het is niet zo dat een waarde steeds een morele dimensie moet hebben, je eigen voorbeeld ter illustratie. Maar het is wel zo dat waarde (neen geen morele waarde) en het aantalfuncties van iets recht evenredig zijn met elkaar.

Citaat:
2) Het principe om twee natuurlijke gedragingen met elkaar te vergelijken door hun "functies" te tellen is met alle respect simplistisch. Wat is meer functioneel, een brief schrijven of naar muziek luisteren? Eten of drinken? Mijn punt is dat het tellen van functies een twijfelachtige basis is voor vergelijkend onderzoek.
Je vergelijkt appels met peren. En dat is natuurlijk niet hetzelfde.
Stel we schrijven beiden een brief. Jouw handschrift kan iedereen lezen de mijne niet iedereen. Welke brief heeft de meeste waarde. Ik denk die van jouw omdat ze naar meer personen verstuurd kan worden...

Citaat:
3) Het is geen houdbare stelling om een deel van iemands identiteit (in dit geval zijn seksualiteit) als minderwaardig te beschouwen, maar de persoon zelf als evenwaardig. De seksuele identiteit maakt integraal deel uit van de persoon, en als je homoseksualiteit dus als "minderwaardig" beschouwt dan zeg je ook iets over de homoseksueel.
Niemand is volmaakt hoor zeg. Als we niet meer over gebreken mogen spreken op zich omdat de gebrekkige zich gekwetst zou kunnen voelen dan waren er nog steeds geen protesen uitgevonden.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 december 2006 om 19:06.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 18:58   #3403
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Blijkbaar hebben ze je nooit geleerd dat je niet alleen de titel en de laatste zin moet lezen om te weten wat er in een artikel staat.
Ik heb het gelezen Edina, denk wat je wil, maar ik heb het gelezen.

Citaat:
Die verwarring is er enkel en alleen bij jou, Paulusje. Jij blijft die zaken door elkaar haspelen.
Waarmee je mijn vraag niet beantwoordt. Wat is dan voor jou wel een geldig ijkpunt?

Citaat:
Wat een idiote vergelijking. Jij die al steigert wanneer mensen met andere dieren worden vergeleken, gaat nu mensen vergelijken met produkten ?!?
En je vergelijking raakt bovendien kant noch wal! Alsof functionaliteit het enige is waar je voor betaald (om nog maar te zwijgen van het feit dat je stelling als zou homoseksualiteit "minder functioneel" zijn dan heteroseksualiteit op geen bal slaat).
Geef me dan een betere vergelijking als je écht wil praten.

Citaat:
En de mens behoort tot de orde primaten, beste Paulus. En meer bepaald tot de superfamilie Hominoidea of mensapen. Volgens sommige wetenschappers moet de mens en de chimpansee zelfs tot hetzelfde genus worden gerekend en daar zijn ook zeer goede argumenten voor!
Zeg ik soms van niet?

Citaat:
Dat jij daarover niets vindt, verwondert me niets. Grappig genoeg heb ik je al herhaaldelijk een referentie ervoor gegeven, maar dat heb je blijkbaaar nog altijd niet gesnapt. Ik heb overigens totaal niet beweerd dat die dieren weten dat ze vruchtbaar zijn, want die "weten" dat natuurlijk helemaal niet. Maar blijkbaar hebben bij sommige soorten vrouwtjes enkel zin in seks wanneer ze vruchtbaar zijn.
Dat kun je wel zeggen, maar je kunt het niet staven is dat wat je wil zeggen? En nu zijn het plots alleen de vrouwtjes? Weer wat nieuws.

Citaat:
Het probleem is dat je stelling als zou homoseksualiteit "minder functioneel zijn" op geen bal slaat. Alsook je idiote bewering als zou er "een reden" zijn waarom de mens is uitgerust met seksualiteit. Jij kent duidelijk niets van evolutie.

Wankelen???? Ze is al lang met de grond gelijkt gemaakt!

Een stelling weerleggen is iets anders dan ze gewoon idioot noemen zonder meer. Je moest eens weten hoeveel postings ik idioot vindt.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 december 2006 om 19:05.
Oud 27 december 2006, 19:03   #3404
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Meestal omwille van lichamelijke oorzaken (zoals een voorhuidontsteking of prostaatproblemen) of gedragsproblemen (agressie, weglopen of overmatige geslachtsdrift). Weeral een mislukte poging om je idiote stelling te onderbouwen dus!
Castratie omwille van voorhuidontsteking of prostaatproblemen?

gedragsproblemen wegens overmatige geslachtsdrift, dat is de reden Edina. En dat weet je best.

Paulus.
Oud 27 december 2006, 19:04   #3405
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasdm Bekijk bericht
Vreemd, hé!

Maken ze hun hond zo niet minder 'waardevol'?
Aja, want dat beestje heeft nu minder functies!
Er mee kweken zit toch er niet meer in hé?

Paulus.
Oud 27 december 2006, 19:12   #3406
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er mee kweken zit toch er niet meer in hé?

Paulus.
Aanzie jij een hond dan als een kweekdier ?

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 19:13   #3407
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Castratie omwille van voorhuidontsteking of prostaatproblemen?

gedragsproblemen wegens overmatige geslachtsdrift, dat is de reden Edina. En dat weet je best.

Paulus.
Dushetero's die zich laten castreren zijn ook al abnormaal, huplahoi... hoeveel normale mensen houden we dan eigenlijk nog over?
Paulus, Paulus en Paulus zeker?

Oud 27 december 2006, 19:58   #3408
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Dushetero's die zich laten castreren zijn ook al abnormaal, huplahoi... hoeveel normale mensen houden we dan eigenlijk nog over?
Paulus, Paulus en Paulus zeker?
Wel, Paulus schijnt om één of andere reden te denken dat een homoseksuele man na castratie plots niet langer homoseksueel is... Bizar, nietwaar?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 20:08   #3409
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wel, Paulus schijnt om één of andere reden te denken dat een homoseksuele man na castratie plots niet langer homoseksueel is... Bizar, nietwaar?
Rare logica en is een heteroman dan nog een heteroman volgens onze Paulus na castratie en wat zijn die dan wel volgens hem?

Oud 27 december 2006, 20:08   #3410
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Tja, goeie vraag...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 20:16   #3411
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet zo dat een waarde steeds een morele dimensie moet hebben, je eigen voorbeeld ter illustratie. Maar het is wel zo dat waarde (neen geen morele waarde) en het aantalfuncties van iets recht evenredig zijn met elkaar.

Je vergelijkt appels met peren. En dat is natuurlijk niet hetzelfde.
Stel we schrijven beiden een brief. Jouw handschrift kan iedereen lezen de mijne niet iedereen. Welke brief heeft de meeste waarde. Ik denk die van jouw omdat ze naar meer personen verstuurd kan worden...

Niemand is volmaakt hoor zeg. Als we niet meer over gebreken mogen spreken op zich omdat de gebrekkige zich gekwetst zou kunnen voelen dan waren er nog steeds geen protesen uitgevonden.

Paulus.
Ik ga stoppen met deze thread nog verder te volgen Paulus. Het is niet mogelijk om te discussiëren als iemand aan algemeen aanvaarde begrippen een compleet eigen invulling geeft, want dan creëer je een eindeloze spraakverwarring.

Nog veel plezier ermee.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 20:35   #3412
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Ik ga stoppen met deze thread nog verder te volgen Paulus. Het is niet mogelijk om te discussiëren als iemand aan algemeen aanvaarde begrippen een compleet eigen invulling geeft, want dan creëer je een eindeloze spraakverwarring.

Nog veel plezier ermee.
Jammer dat je ermee stopt Doki, zo geef je Paulus enkel maar gelijk...

Oud 27 december 2006, 20:38   #3413
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Dan hebt ge mijn redenering verkeerd begrepen.

Paulus.
Dus is seks ook een sociale constructie waardoor seks tussen homoseksuele mensen evenwaardig is aan deze van heteroseksuele varianten?
Oud 27 december 2006, 20:42   #3414
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Dus is seks ook een sociale constructie waardoor seks tussen homoseksuele mensen evenwaardig is aan deze van heteroseksuele varianten?
Om de bal dan terug te kaatsten: Als ze sociaal niet aanvaard wordt is ze niet evenwaardig.
Oud 27 december 2006, 20:46   #3415
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik volg deze thread al een tijdje... heb al smakelijk gelachen, met dank aan de protagonisten, paulus op kop...

bovenstaande thread wou ik er even uitnemen... van kromme logica gesproken

het is inderdaad niet zo dat waarde altijd een morele dimensie moet hebben...

en je kan de waarde van iets inderdaad afmeten aan het aantal functies dat het bezit, beste paulus....

maar goed, let op het woordje KAN... dit betekent niet dat de waarde van iets altijd zal afgemeten worden aan het aantal functies...

zeker niet als iemand er een morele dimensie aan vast hangt...

een paar voorbeeldjes?

1. eerst een morele.... stel, ik bewaar al jaren een foto van iemand die me zeer dierbaar is in mijn portefeuille... dit voorwerp is voor mij van ZEER grote waarde... maar, heeft het ding voor mij een functie? neen... ik kan er niets mee doen, het is gewoon een herinnering....

2. een mercedes is pakken duurder dan een renault.... nochthans kunnen ze dezelfde functies bezitten (afhankelijk van de opties die je pakt he)... de mercedes heeft dus meer waarde, maar slechts evenveel (of zelfs minder) functies dan de renault...

et voila, paulus' axioma - "de waarde is recht evenredig aan het aantal functies" - valt in het water

meer zelfs, de waarde van iets bestaat maar zolang iemand, of een groep van mensen er een waarde aaan toekent.... als iemand liever een mercedes ziet zal die voor hem meer waarde hebben... als een man liever andere mannen neukt zal dat voor hem meer waarde hebben dan met vrouwen neuken... en ga zommar door

en verder, niet alles heeft voor iedereen dezelfde waarde... ik vind mercedesssen mottoge ouwe zakken bakken... en ik wordt leiver gepijpt door een vrouw dan door een man... dringt dat tot je houten kopje door?

wat homoseksualiteit betreft, beste paulus, het interesseert me geen ene reet hoeveel functies ze bezit, en of het er meer, minder, of evenveel zijn als de heteroseksualiteit.... dat zal namelijk niemand ooit echt kunnen vaststellen (er spelen namelijk te veel culturele, maatschappelijke en zelfs individuele factoren mee)

de fout die jij maakt is dat je homoseksualiteit als minderwaardig aanziet omdat het in jouw kromme brein minder functies schijnt te hebben.... omdat homoseksualiteit niet leidt tot voortplanting....

het toekennen van een mindere waarde aan homoseksualiteit is flagrant verkeerd... en kwetsend voor homo's aller landen.... zeker als je weet dat voor homo's (en eigenlijk iedereen) hun seksualiteit een wezenlijk onderdeel is van hun eigen identiteit...

de homo valt niet los te koppelen van zijn homoseksualiteit... snap je dat niet?

erger nog... snap je niet dat je opmerkingen en postings kwetsend zijn voor homo's?

en kom niet af met: ik maggekik da toch nog zeggen, meneer?

hou eens rekening met de gevoelens van anderen in plaats van je eigen bekrompen visie op seksualiteit als de NORM voor te stellen en deze te misbruiken om homo's tegen je op te jagen....

met je gezaag van "niemand heeft mijn stelling al weerlegd" maak je je trouwens ook niet echt sympathiek, hoor paulusje....

kortom, ik ga deze thread nog wat blijven volgen... verwacht van mij geen repliek meer... het is toch te zielig (en grappig)... één bekrompen geest die niet van zijn ivoren torentje wilt afkomen tegen allen die hem smeken om nu eens voor één keer het licht te zien
Oud 27 december 2006, 20:48   #3416
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Om de bal dan terug te kaatsten: Als ze sociaal niet aanvaard wordt is ze niet evenwaardig.
Volgens die specifieke sociale constructie, dan is er teken dat er machtsverhoudingen bestaan die dat trachten te reguleren.
Oud 27 december 2006, 20:48   #3417
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
fout...

1. het merendeel van de bevolking aanvaardt homoseksualiteit wel

2. zelfs als iets niet sociaal aanvaard wordt betekent dit niet dat het geen waarde kan hebben...
Oud 27 december 2006, 21:21   #3418
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
fout...

1. het merendeel van de bevolking aanvaardt homoseksualiteit wel

2. zelfs als iets niet sociaal aanvaard wordt betekent dit niet dat het geen waarde kan hebben...
aanvaarden ja , goedkeuren neen. Dat is een hemelsbreed verschil. Het valt zo moeilijk te verbieden he ?

Maar men kan op het minst bekampen door een vrije en ongeremde verkonding van de christelijke moraal

En men hoeft dat niet te institutionaliseren door huwelijken en adopties en quota's ....
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 21:22   #3419
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
aanvaarden ja , goedkeuren neen. Dat is een hemelsbreed verschil. Het valt zo moeilijk te verbieden he ?

Maar men kan op het minst bekampen door een vrije en ongeremde verkonding van de christelijke moraal

En men hoeft dat niet te institutionaliseren door huwelijken en adopties en quota's ....
God is al een tijdje dood.
Oud 27 december 2006, 21:26   #3420
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
God is al een tijdje dood.
hahahahahahahaha
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be