![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Moeten vreemdelingen stemrecht krijgen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
15 | 26,79% |
NEE! |
![]() ![]() ![]() |
41 | 73,21% |
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Goe gezien filosoofke alleen VLAAMS .Dat ze is eerst hun plichten volbrengen en dan achter hun rechten komen vragen he.Maar nee mensen met oogkleppen die denken dat ze de wereld kunnen verbeteren die geven maar weg en morgen staan ze te janken omdat het misloopt en wat je vandaag geeft moet je morgen niet terugnemen.Ik vind dat dingen zoals stemrecht toch wel enig onderzoek en enig toekomgericht beleid vragen.En dat is nu net wat er nu niet is beleid .Knuffelpolitiek en cadaukes geven dat is wat er nu is.Laat ze is eerst integreren hun plichten uitvoeren en geef ze dan misschien heel misschien een potlood en een bollekesblad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar de grote meerderheid van die mensen zijn geïntegreerd, alleen niet zoals jij zou willen: wat jij wil is misschien assimilatie ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
maar ik weet wel dat er nu op www.vtm.be een rondvraag is of ze al dan niet voor het vreemdelingenstemrecht zijn en van de meer dan 670 personen zegt nu ongeveer 85% dat ze TEGEN vreemdelingenstemrecht zijn. Ook is er op de site van de vrt een rondvraag geweest waarvan ook een paar duizende personen aan meegedaan hebben maar ik weet niet meer precies hoeveel % ertegen was maar ik kan u wel garanderen dat de overgrote meerderheid tegen was!
![]() |
![]() |
#45 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat ik wil is duidelijk filosoofke .Aanpassen of buiten en zeker geen stemrecht geven.Maar jij wil gewoon de realiteit niet onder ogen zien je bent een landsverrader en dan vind je dat iedereen jou moet volgen.Ik ben VLAMING en leef VLAAMS eet VLAAMS spreek VLAAMS en wil alleen een VLAMING als naaste buur.Is het zo duidelijk genoeg.En ja ik ben vlaamsblokker
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van statistiek hebt u blijkbaar niet echt veel kaas gegeten, want anders zou u weten dat uw enige argument dat u toch nog met alle middelen probeert te behouden niet bepaald goed gestaaft wordt.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Patatten met witte kool en varkensworst. Das pas eten. njam, njam veel beter dan al die andere dingen.
't mag ook bloemkool zijn en zelfs spruiten End at ander eten mag ook maar dat heeft niets met multicultuur te maken. eerder met multifrituur
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat iemand als kweethetwelenkweethetni over het behoud van zijn Vlaamse cultuur begint, dat is zuiver racisme tot op de graat natuurlijk! Als een Marokkaan zijn couscous wil eten is dat toch schitterend zeker! En als KWEENIE geen couscous wil eten is dat echt wel een schrijnend bewijs van culturele achterstand; en van een marokkaan moet je nu ook niet gaan vragen of hij varkenspootjes in zure saus wil eten, dat snapt toch wel iedereen hé! Nietwaar Dies?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En ik zou in de eerste plaats eens naar u kijken voor u iemand beschuldigt, ook u knipt gretig in m'n tegenargumenten. En btw: wat wou u eigenlijk met die laatste zin bewijzen? Dat u graag rond de pot draait? dat moet u niet bewijzen want dat weet m'n al door u ridicule tegenargumenten. Citaat:
![]() Ja, en bij alle andere argumenten die u daar uitvindt staat telkens weer hetzelfde: "Waar haalt u dit vandaan?", "Maar dat staat er niet!", "Ik zei niet dit maar dat", enz. En u zit ook altijd maar te zeveren over één argument en u zegt dan dat ik u argumenten negeer. ![]() En er staat ook in dat ze dit stemrecht royaal zullen gebruiken want meer dan 95% van de vreemdelingen zijn vragende partij. En ook zou ik het echt apprecieren dat je van deze topic geen spelletje maakt van wie nu het eerst reageert en hoelang en correct z'n antwoorden wel zijn enz. Jij kan precies niet op een vredig manier luisteren naar andermans mening. Als ik bij u niet zo vlug reageer dan wil dat precies zeggen of jij 'het spelletje' hebt gewonnen. En sorry maar daar doe ik niet aan mee!
![]() |
![]() |
#52 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Reageerde ik daar niet op? Ik zei anders al reeds dat ik geen idee heb hoe de bevolking daar over denkt en ik stel vast dat u mij ook geen goed onderzoek kan bezorgen waar zou moeten uit blijken dat de bevolking daar tegen zou zijn! U moet toch zonder mijn hulp ook wel weten dat 1800 stemmen op een poll op de website van VTM alles behalve als representatief kunnen dienen voor de Belgische bevolking, of niet? Citaat:
(en nu moet ik even naar mijn laatste zin gaan zien) Ik wou daar niets mee bewijzen, daar dient een vraag immers niet voor. Een vraag wordt gesteld met de bedoeling een antwoord te krijgen. Enkel op de inhoud reageren is voldoende hoor, bedankt! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
U moet eens naar u eigen luisteren; u vind dit niet belangrijk?? Ik denk wel dat dit een kaakslag is voor vele 'oude' personen die indertijd moesten strijden voor stemrecht. Eerst kwam er stemrecht (=plicht) voor de bourgeoisie, daarna meervoudig stemrecht voor het 'mannelijk' proletariaat, daarna kwam het enkelvoudig stemrecht voor het proletariaat, lange tijd daarna kwam er de 'beperkte' vrouwenstemrecht, enz. Telkens weer opnieuw heeft elke vlaamse groep moeten vechten voor herkenning en waardering! Héél de vorige eeuw hebben alle belgische bevolkingsgroepen, klassen, bewegingen, etc. moeten vechten voor stemrecht. En u zegt doodsimpel; dit is toch niet belangrijk, dit is zelfs logisch, voer dit maar rustig in... ![]() ![]() Citaat:
Natuurlijk weet ik ook wel dat dit niet dé beste en geloofwaardigste onderzoek is maar het wilt toch wat zeggen! 1800 personen is voor een onderzoek niet echt weinig, geloof me! Ik ken al vele onderzoeken gedaan met minder personen! En waarom wilt u gewoon niet toegeven dat de bevolking over het algemeen gekant is tegen vreemdelingenstemrecht? En ge moet hier weer niet beginnen van; "Op welke site staat dat en welke cijfers of enquetes gebruikt ge daarvoor" = Het is nu eenmaal zo, spijtig voor u mss, dat er meerderheid van de bevolking gewoonweg tegen is, aanvaard dat! Zelfs als u in een paar kranten leest ziet u hier en daar wel staan dat de meerderheid tegen is! Zelfs in De Morgen moest u het weten! Citaat:
Ze zullen het graag horen ![]() Citaat:
Mja, dat is natuurlijk makkelijk gezegd hé, als u weet dat die vreemdelingen uw SP.A partijtje meer stemmen zal opbrengen dan de Vlamingen die daar nog in onze Vlaamse Hoofdstad! worden gedisrimineerd. Ah ja, want wat maakt het u nog uit dat de laatste nederlandstalige zitjes verloren gaan?!!
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest het stemRECHT voor niet-europese migranten erdoor komen, dan zouden in feite alle BELGEN die tegen de stemPLICHT zijn gewoon moeten thuisblijven! Of zouden die dan boete moeten betalen?
![]() ![]() ![]() Weet iemand voor de rest trouwens wat het voordeel is om "belg" te zijn?Misschien kunnen we ergens gaan nationaliteitje shoppen en dan zien wat het meest opportuun is? Het bespaart je tenminste al een boete!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens heel uw verdere uitleg is juist een argument pro stemrecht voor vreemdelingen; van cijnskiesrecht tot de ganse bevolking die mag stemmen: mooie evolutie! Citaat:
En u hebt het lef om tegen mij te zeggen dat ik mijzelf eens zou moeten bezighoren?! Mijn excuses voor het feit dat ik niet alles blindelings slik, maar ik 1st argumenten en dergelijke meer wens te zien! Als u ooit statistiek ofzo hebt gehad op school dan zou u moeten weten dat een poll als diegene die u aanhaalt absoluut niet representatief is! Zo een beetje als op een voetbalclub gaan vragen of voetbal een leuke sport is. Citaat:
Citaat:
Vraagje: Als er binnen 100jaar enkel nog Nederlandstalige mensen wonen in België moet men dan in het huidige Wallonië nog steeds het Frans als 1ste bestuurstaal hanteren?
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Gisteren en vandaag is bekend geraakt door een grootschalige enquete van Het Belang van Limburg en De gazet van Antwerpen dat meer dan 80% van de Vlamingen tegen het vreemdelingenstemrecht is!!
Zelfs in Wallonie (waar alle partijen voor zijn) is nog 60% tegen! Zeg nu nog eens dat het Vlaams Blok het volk in z'n geheel niet volgt of steunt, het vertegenwoordigt nu wel meer dan 80% van het volk. Het VLaams BLok is de enige partij die 100%, formeel TEGEN het immigrantenstemrecht is en dat tenminste niet zo hypocriet is als de VLD en de CD&V en nog veel minder dan de SP.A die zelfs tegen hun kiezers in dit stemrecht willen invoeren! Ah, en zeg slimste mens ter wereld, is deze enquete dan representatief? ![]()
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |