![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind het sowieso een slecht idee om mensen vol pillen en prothesen te stouwen om ze toch maar zo lang mogelijk te laten leven. Mensen die vinden dat het allemaal wel welletjes is geweest (hun mobiliteit neemt af, hun geheugen zit vol gaten, ze worden blind en doof), zouden een vaarwelpilletje moeten kunnen krijgen. Ik hoop in elk geval dat dit mogelijk wordt als ik stokoud ben.
Ik begrijp die mensen ook wel die hun oudjes dumpen op de spoed (let wel: ik keur het niet goed): vroeger stierven die oudjes goed op tijd, je erfde op relatief jonge leeftijd, je moest alleen voor je kinderen zorgen en niet ook nog eens voor een armlastig ouderpaar. Het wordt gewoon te veel voor de middengeneratie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Oh nee... De verleiding in zeer groot, maar ik ga mezelf niet ontmaskeren op dit forum. De muren luisteren (lezen) mee en zijn dezer dagen onverdraagzamer dan ooit. Overigens, er zijn zo van die dingen die je zelfs niet op een roddelkatern als dit te grabbel gooit. Ik heb mijn mening over Freya; Mitgard een andere... Laten we het daar maar bij houden.
Maar to the point... Er was een tijd dat familiale solidariteit nog iets betekende; dat alles is geleidelijk weggeëbd in de maalstroom van peperdure sociale voorzieningen die er tegelijk voor gezorgd hebben dat diegenen die het feestje moeten betalen, dubbele shift mogen draaien. Het is drummen voor een plaatsje in een OCMW-rusthuis en wanneer de lange arm niet wil meewerken, dan zoeken mensen andere manieren om uit het vaatje van de collectieve zorgverstrekking te kunnen tappen. Het komt me bekend voor: de Nederlandse paarse puinhoop werkte op die manier en ook de Britse NHS was in dat bedje ziek. Stukje-bij-beetje is men daar gaan inzien dat de zaak uit de hand is gelopen. Gezinsbeleid betekent bij ons maar één ding: opvang. Opvang voor babies, peuters, kleuters, scholieren, pubers ... en uiteindelijk ook die lastige oudjes. Als we maar de handen vrij houden om braafjes te slaven voor de collectieve voorzieningen.
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De fout ligt vooral bij de spoed zelf.
Men zou verwachten dat ze daar in staat zijn nepgevallen van echte spoedgevallen te onderscheiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, welke vrouw is niet kil en materialistisch. Tegenwoordig leggen ze hun benen al open voor ne breezer. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() bekijkt uwen huisdokter u zo met een half oog, en zegt die dan 'buikgriep'?
zo ene wil ik ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Staatssecretaris
|
![]() ze ziet er beetje een goedkope del uit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch ver gekomen in onze maatschappij
![]() Wat gaat dat geven als wij op pensioen zijn ??? En Véél belangrijker : Over welke dame haar benen gaan jullie dan kwebbelen??? ![]()
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook dat oudjes dumpen kan ik begrijpen, ikzelf ga nu al meer dan 10 jaar iedere week verschillende malen naar mijn ouders, mijn sociale leven heeft er erg onder geleden, ik word nog zelden ergens uitgenodigd. Dat vind ik niet zo erg maar ik ga nog altijd graag 2 x in het jaar met verlof. Als ik dan zie hoe mijn moeder verdriet heeft omdat ze niet graag heeft dat ik wegga en hoe mijn vader kwaad is omdat hij vindt dat het mijn plicht is mijn ouders 7 dagen op 7 bij te staan, dan voel ik me zelf ook wel depressief worden. Ik ken mensen die zelfs geen verlof meer nemen of hun ouders bij hen in huis nemen, je hebt dan geen enkele vrijheid meer en dat is een zware last.
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs in een home waar mijn schoonmoeder zit is die eenzaam en toch zit ze tussen al die mensen, maar ze wil er niet veel van weten en dus blijft ze op haar kamertje. Ze heeft zelfs doorligplekken op haar gat van altijd maar te zitten. Waar zou ze naartoe gaan? Er is niks!
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Als ik zie waar mijn 88 jarige moeder nog allemaal naartoe gaat met het rusthuis dan kan ik enkel maar stellen dat je je schoonmoeder elders moet onder brengen. Niets te doen in het rusthuis!, alle dagen bezigheidstherapie, feestjes alom, uitstapjes naar hier en elders, enz... In het 11 jarige verblijf van mijn moeder in het rusthuis kan ik niet zeggen dat ze zich één minuut heeft verveeld. Mambo, iets minder met je computer spelen en iets meer bij je schoonmoeder vertoeven zou haar waarschijnlijk een beetje opvrolijken ![]() En > doorlig < plekken van te zitten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Karma : 30 december 2006 om 00:41. |
|
![]() |
![]() |