Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2006, 22:59   #21
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard geschikte kandidaat

Volgens mij bent u een geschikte kandidaat, ik zou alvast beginnen te solliciteren
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik vind ook dat ge met alles moogt lachen.Maar het is grappiger om zo een moppen direkt aan para's te gaan vertellen...hebben die gasten geen stamkroegen zo rond de kazernes waar ze verblijven? Dat de Humo, eventueel vergezeld met TV-journalisten die in direkt uitzenden daar eens naar toe trekken, en de grapjas gaan uithangen...D�*t zou pas lachwekkend zijn, en dan kan iedere TV-kijker nog meegenieten ook nog
Voor die Mohammed-cartoons trouwens idem: een ploeg skinheads had daar mee naar Marokkaanse kroegen moeten gaan, om die daar aan de mensen te tonen, en samen er eens over te klappen, en eventueel te lachen...Pret verzekerd! Ik ben altijd akkoord om eens goed te lachen met de mensen, dat ontspant!Make Humor, Not War
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 23:04   #22
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vind ook dat ge met alles moogt lachen.Maar het is grappiger om zo een moppen direkt aan para's te gaan vertellen...hebben die gasten geen stamkroegen zo rond de kazernes waar ze verblijven? Dat de Humo, eventueel vergezeld met TV-journalisten die in direkt uitzenden daar eens naar toe trekken, en de grapjas gaan uithangen...D�*t zou pas lachwekkend zijn, en dan kan iedere TV-kijker nog meegenieten ook nog
Voor die Mohammed-cartoons trouwens idem: een ploeg skinheads had daar mee naar Marokkaanse kroegen moeten gaan, om die daar aan de mensen te tonen, en samen er eens over te klappen, en eventueel te lachen...Pret verzekerd! Ik ben altijd akkoord om eens goed te lachen met de mensen, dat ontspant!Make Humor, Not War
lach maar
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 23:06   #23
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Volgens mij bent u een geschikte kandidaat, ik zou alvast beginnen te solliciteren
kandidaat voor wat? Para?Te oud voor nu...maar grappen maken dat gaat nog.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 23:12   #24
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard bevolkingsgroep

Para-commmando's zijn geen bevolkingsgroepen.
Dan kun je daar evengoed het woord christen in de plaats zetten. Het beste voorbeeld van christelijke verdraagzaamheid vindt u bij Mr Bush en nog andere Amerikaanse presidenten die het christelijk geloof verkondigen alsof ze de paus zelf zijn maar ondertussen miljoenen doden op hun geweten hebben.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gringo Bekijk bericht
Wordt Moslim
- agressief type, op café altijd op de eerste rij als er gevochten wordt?
- uit de karate en andere clubs gezet omdat men er bang van u werd?
- u vindt dat bob peeters zijn haar veel te lang draagt?
- Altijd al eens willen zien waar al die zwarte voetballers uit de Belgische competitie vandaan komen?
Profiel:
- Een diploma hoger,lager, of kleuterondewijs is niet noodzakelijk
- u heeft ooit weleens iets op de barbecue gelegd dat er eigenlijk niet op thuishoorde
- interesse in verminking,verkrachting,foltering en amateurfotografie noodzakelijk
- Ervaring met het molesteren van weerloze kinderen,vrouwen en bejaarden is een pluspunt.
Wij bieden: - gevarieerde activiteiten in de - zolang er van de andere kant niet geschoten wordt - gezonde openlucht
- Eindeloos veel vloeren,gangen, pleinen en latrines die met een tandenborstel kunnen worden schoongeschrobd
- interessante extralegale voorwaarden, onder andere een eigen wapenarsenaal,parachute en tandenborstelset, en een abonnement op twee blootbladen naar keuze
enz...

Tekst is op zichzelf wel grappig. Maar het plezantste van al is: hij is ook bruikbaar op andere bevolkingsgroepen. Ik heb bovenaan in deze tekst, het woord 'Para-commando' gewoon vervangen door het woord 'Moslim'.
En kijk, bijna heel die tekst kan gerust van toepassing zijn, uitgezonderd dat over Bob Peters en misschien dat abonnement op die twee blootbladen...
*grijns*
Oud 16 oktober 2006, 23:13   #25
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

quote=carlgustaaf;2087899]lach maar[/quote]

Laatst gewijzigd door pekka_123 : 16 oktober 2006 om 23:28.
Oud 16 oktober 2006, 23:23   #26
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Natuurlijk is dat overdreven. Humor zonder te overdrijven is onmogelijk. Het is een karikatuur op para's. Ik denk niet dat je een aanslag van een terrorist kan voorkomen met behulp van para's. Kijk maar eens in Irak, daar wemelt het van de soldaten maar ze slagen niet eens in om zichzelf te beschermen laat staan de bevolking.
Moslims reageren op die manier omdat ze door hun armoede niet met gelijke wapens kunnen strijden in een moderne oorlog.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Yep en als vrouw van een ex para kan ik enkel getuigen dat de advertentie een beetje overdreven is.
Natuurlijk leer je in het leger hoe je een vijand moet uitschakelen. Dat leer je in de kampen van Al Quada ook. Alleen doen de para's dat voor ons te beschermen en de fundi's het voor ons uit te roeien.
Als het ene er niet was, zou het andere misschien ook overbodig zijn. In ieder geval heb ik liever mensen die me desnoods met geweld verdedigen, dan mensen die me enkel om ideologische redenen willen vermoorden.
Oud 16 oktober 2006, 23:25   #27
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

sorry, maar ik zag de humor er niet van in...
Citaat:
kandidaat voor wat? Para?Te oud voor nu...maar grappen maken dat gaat nog.
Oud 27 december 2006, 22:29   #28
kitch3para17
Vreemdeling

kitch3para17's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Humo wordt door defensie voor de rechter gedaagd wegens een "blamage" aan de para's.
Een zogenaamde vacature die luidt: Word Paracommando
- agressief type, op café altijd op de eerste rij als er gevochten wordt?
- uit de karate en andere clubs gezet omdat men er bang van u werd?
- u vindt dat bob peeters zijn haar veel te lang draagt?
- Altijd al eens willen zien waar al die zwarte voetballers uit de Belgische competitie vandaan komen?
Profiel:
- Een diploma hoger,lager, of kleuterondewijs is niet noodzakelijk
- u heeft ooit weleens iets op de barbecue gelegd dat er eigenlijk niet op thuishoorde
- interesse in verminking,verkrachting,foltering en amateurfotografie noodzakelijk
- Ervaring met het molesteren van weerloze kinderen,vrouwen en bejaarden is een pluspunt.
Wij bieden: - gevarieerde activiteiten in de - zolang er van de andere kant niet geschoten wordt - gezonde openlucht
- Eindeloos veel vloeren,gangen, pleinen en latrines die met een tandenborstel kunnen worden schoongeschrobd
- interessante extralegale voorwaarden, onder andere een eigen wapenarsenaal,parachute en tandenborstelset, en een abonnement op twee blootbladen naar keuze
enz...

in iedergeval:
Para's worden opgeleid om mensen af te maken, ik vraag me af waarom deze mensen worden ingeschakeld voor humanitaire acties?
Pffffffffffffffff wat is dat weer voor ene of één die een filmpje komt spelen alles weter ge kent niks van de para's dan zou ik maar zwijgen vraag maar aan die duizende burgers die de Paras uit rebbelen handen is gaan halen, ge zult dan wel op een andere toon zingen geloof me vrij.
volgende keer vragen we aan u om problemen opte lossen we zullen dan zien kikker
kitch3para17 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 10:51   #29
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben nooit para geweest,maar gewoon "wachtfuselier" dank u...

Maar diegenen die als "macho","grote mond" en "kabaalmaker" binnenkwamen in het leger werden er door de drill-sergeants feilloos uitgepikt ,en na het eerste weekje was het al VEEL kalmer.....(sommigen jankten om hun mama )

Het past niet om een gans korps te blameren voor het wangedrag of uitlatingen van enkelen....

Het past WEL om de officieren van die eenheid te viseren,het zou HUN taak moeten zijn te ZORGEN voor diegenen die aan hen toevertrouwd zijn,om elementen,die het korps te schande maken, aan te pakken,er desnoods uit te gooien...VOORDAT de smeerlapperij in de pers raakt..

Akkoord wel met de starter van de thread dat de paras NIET zouden moeten ingezet worden voor "vredes- en hulpoperaties"....Dit soort eenheden is daar niet voor bedoeld....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 11:14   #30
kitch3para17
Vreemdeling

Standaard

ik was zeer blij dat op de 21 julie enkele duizende mensen gewone burgers stonden de roepen leve de Paras in de twee landstalen dat doet deugt als je dat hoort dus moet ik mij niet lastig in maken dat er hier enkele wieten of kletten ons belachelijk willen maken
voor die dat tegen de paras zijn ga ééns naar een opendeurdag je zult zien
dat volledig anders is dan ze hier maar hebben te vertellen
pasop ik versta dat er sommige mensen grettig lopen omdat ze hun muts niet hebben gekregen maar bon dit is een regel de zwakke deruit radiocheck over
Oud 28 december 2006, 11:37   #31
globalisator
Burger

Standaard

Voor satire mag niks heilig zijn, dus ook geen legeronderdeel.

Voor het overige : respect voor de eenheid, bedenkingen bij de mentaliteit en motivaties van sommigen, zoals altijd en overal...
globalisator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 11:44   #32
kitch3para17
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalisator Bekijk bericht
Voor satire mag niks heilig zijn, dus ook geen legeronderdeel.

Voor het overige : respect voor de eenheid, bedenkingen bij de mentaliteit en motivaties van sommigen, zoals altijd en overal...
eindelijk ene die in de goede richting zit
Oud 28 december 2006, 13:02   #33
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
De Belgische para's bestaan dan ook grotendeels uit extreem-rechts krapuul.
Ze zouden die para-eenheden beter afschaffen
.
Weet u wat aan deze foto voorafging? Neen, natuurlijk niet, meneer weet just wat hij gelezen of waarschijnlijk enkel via via gehoord heeft. Maar meneer de platte vis pleit wel voor de afschaffing van iets dat voor hem te hoog gegrepen is.
Oud 28 december 2006, 13:04   #34
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Weet u wat aan deze foto voorafging? Neen, natuurlijk niet, meneer weet just wat hij gelezen of waarschijnlijk enkel via via gehoord heeft. Maar meneer de platte vis pleit wel voor de afschaffing van iets dat voor hem te hoog gegrepen is.
Leg mij dan eens uit wat eraan voorafging(want jij schijnt het blijkbaar te weten)

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 13:38   #35
kitch3para17
Vreemdeling

Standaard

Oorspronkelijk bericht door FISHERMAN
De Belgische para's bestaan dan ook grotendeels uit extreem-rechts krapuul.
Ze zouden die para-eenheden beter afschaffen

Heuuuuuuuuu sprot wie zijde gij voor zoiets te zeggen, of was je niet gelukt waard ge mss een dikke PSL gooi u netten en vist
Oud 28 december 2006, 13:47   #36
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kitch3para17 Bekijk bericht
Heuuuuuuuuu sprot wie zijde gij voor zoiets te zeggen, of was je niet gelukt waard ge mss een dikke PSL gooi u netten en vist
Hier versta ik dus geen kloten van. Welke taal moet dit voorstellen?
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 13:56   #38
kitch3para17
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Hier versta ik dus geen kloten van. Welke taal moet dit voorstellen?
oei versta je het niet, sorry ja die afkortingen kunnen moeilijk zijn maar een para versta wel wat ik bedoel
greetz
Oud 28 december 2006, 13:58   #39
kitch3para17
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht

Goh, wat een helden !!!
dat is inderdaad niet goed te spreken maar daarom moet ge ze niet allemaal over dezelfde kam sleuren hé
Oud 29 december 2006, 09:53   #40
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht

Goh, wat een helden !!!
Nogeens 'pietje' kan het niet genoeg herhalen. Dit denkt men ook van die stenenwerpende bende (blokbusters of is het nu blokwatch) die zich vergrijpen aan bejaarden en personen met een andere opvatting dan die van hen en die dan zichzelf wijs maken dit te doen in naam van de democratie, verdraagzaamheid en respect voor de vrije meningsuiting.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be