Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2006, 17:08   #3601
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
En dat bedoel ik met de verbloeming van perversiteiten. Bij de Nazi's ging het niet om Joden, maar om het Jodendom. Het was niet persoonlijk hun fout dat ze in de weg zaten van het Arische Ras, gewoon de fout van hun Jodendom.
Over perversiteit gesproken, dit type slagen onder de gordel is niet alleen incorrect maar ook een eind onder je niveau.

Laat ik even in dezelfde stijl voortgaan: Godwin => you lost.
Oud 28 december 2006, 17:09   #3602
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat bedoel ik met de verbloeming van perversiteiten. Bij de Nazi's ging het niet om Joden, maar om het Jodendom. Het was niet persoonlijk hun fout dat ze in de weg zaten van het Arische Ras, gewoon de fout van hun Jodendom.
Wauw, wat een opluchting
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 17:11   #3603
globalisator
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Over perversiteit gesproken, dit type slagen onder de gordel is niet alleen incorrect maar ook een eind onder je niveau.
Misschien omdat jij de vergelijking niet op het juiste niveau leest?
globalisator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 17:16   #3604
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kitch3para17 Bekijk bericht
heb je al gezien wat er in hup hup holland gebeurt
daar gaat de SP er met rasse schreden vooruit.

driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 17:17   #3605
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Qua besluitvorming kan het altijd beter, wat betreft andere punten vind het tot nu toe aardig in orde. Ruimte voor verbetering is er altijd.
Sorry, maar dat zie ik anders (en jouw partij vroeger ook).

Dit regime is allerminst democratisch, het usurpeert er alleen de naam van. Zie o.m. www.referendumplatform.nl.

Citaat:
Hoezo, ik heb geen reden om aan te nemen dat liberalisme niet meer beargumenteerd kan worden, en is direct daarom geen dogma meer. In een andere discussie zou ik u best willen uitleggen waarom ik vind dat iedereen vrij zou moeten kunnen leven.
Ik had over dogma's als "wetten zijn door democraten gestemd" of "je mag niemand schaden", niet over het liberalisme.

Citaat:
Daar hebben we voor gekozen en daar kiezen we nog steeds voor.
Onzin, we hebben daar helemaal niet voor gekozen. We hebben geen enkel instrument om verandering te brengen in onze afhankelijkheid van de politieke elite.

Als je het omgekeerde beweert, werk je mee aan de ideologische versluiering (de leugen, dus) die ons moet laten geloven dat niet de elite maar wel de burgers het beleid bepalen.

Citaat:
De overheid is er voor de burger, niet andersom.
Hahahaha!

Citaat:
Omdat die mensen emotionele schade oplopen, niet echt onlogisch lijkt me.
Miljoenen mensen lopen dagelijks emotionele schade op zonder dat daar wetten tegen bestaan of dat er een haan naar kraait. Dat is dus geen argument.
Oud 28 december 2006, 17:18   #3606
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalisator Bekijk bericht
Verlicht mij!
Oud 28 december 2006, 17:20   #3607
Tegendradigaard

Standaard

Mekaar levend opvreten is doodnormaal in de dierenwereld.

wat trouwens een leuke woordspeling in zich heeft....
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 17:22   #3608
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik heb in tegenstelling tot wat bartje zegt op geen enkele wijze en op geen enkel tijdstip de homoseksuele mens afgebroken. Ik hoef dat dan ook niet te nemen als hij dat systematisch beweert. Er is een verschil tussen de bespreking van homoseksualiteit, dan wel de homoseksuele mens.

Dat is gewoon niet waar en zo ja, dat hij daar dan maar eens een bron van geeft. Ik zet in mijn handtekening dat ik de grootste homohater ben van het gans forum, gedurende een hele week. Voel je uitgedaagd.

Maar als bartje dat niet kan, dan staat daar tegenover dat hij zijn valse beschuldigingen onmiddelijk stopzet en weer inhoudelijk gaat discuteren. Dat is voor mij ook de enige voorwaarde om hem van mijn negeerlijstje te halen.

Als ik onredelijk ben zeg me waar en ik zal trachten tegemoet te komen.

Ik hoop dat de heisa hiermee afgelopen is en de ware aard van bartje door iedereen erkend wordt in de eerste plaats door zichzelf.

Amen.

Paulus.
Wel dat hij dan maar eens begint, zie hier af in één bericht druipt de haat er gewoon van af en hij zou willen dat ik dan die zogezegde beschuldigingen tegenoverhem onmiddellijk stop zet, wel FORGET it!! NOOIT, JAMAIS, NEVER.
Het zou hem sieren mocht hij zijn verontschuldigingen aanbieden tov mij en alle homo's voor alle haat die hij al gestrooid heeft, maar ja volgens Paulus leven we blijkbaar in de omgekeerde wereld.
Denk je dat het plezant is om altijd te moeten lezen van dat jullie afwijkend zijn, geen kinderen kunnen krijgen (wat een pertinente leugen is); abnormaal zijn.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 17:22   #3609
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien de eerste Olympische Spelen door de oude Grieken werden georganiseerd, waar homoseksualiteit volledig geaccepteerd was, zou je kunnen stellen dat die hetero's zo dom waren om een eigen OS te organiseren. Tsktsk.
Niet de hetero's organiseerden eigen spelen.

Citaat:
Zijn *impliciete* opmerkingen kunnen echter wel kwetsend zijn, en zeker door ze te verpakken in een zogezegde objectieve, zakelijke en wetenschappelijke tekst. Hierdoor lijken ze op het eerste zicht aanvaardbaar, maar blijft hun ware aard gewoon pervers. Let op, hiermee noem ik Paulus niet pervers. Door homoseksualiteit als minderwaardig te bestempelen via zogezegde objectieve methodes die vol gaten zitten, gaat het theoretische betoog lijken op een axioma, waartegen uiteraard gereageerd wordt.
Waar zitten de gaten in mijn stelling?

Citaat:
Mijn stelling:

Het is overduidelijk dat homoseksualiteit niet kan zorgen voor de procreatie van de menselijke soort en het is ook overduidelijk dat hetreroseksualiteit dat wel kan en dusdanig ten minste één functie meer heeft.

Dat betekent dat homoseksualiteit minder functioneel is.

Iets met minder functies heeft ook minder waarde, gezien je het niet voor zoveel doeleinden kunt gebruiken als datgene, dan dat wat meer functies heeft.

Minderwaardig is het woord dat gebruikt wordt om aan te duiden dat iets minder waard heeft.

Let wél en dat wil ik benadrukken. Niet de homoseksuele mens is minderwaardig, maar wel zijn seksualiteit. Net als de kleurenblinde mens niet minderwaardig is, maar wel zijn manier van zien.

Citaat:
Toen ik heteroseksualiteit 'minachte' kreeg ik ook extremere reacties uit de hetero-hoek. Het kan dan ook niet dat het Paulus erg verbaasde dat er extreme reacties komen op zijn extreme stellingen. Ik kan hierbij niet anders dan concluderen dat Paulus voor een groot deel een theoretisch en hypothetisch betoog voert, gedeeltelijk als advocaat van de duivel.
Advocaat van de duivel, dat hebben we nog niet gehad...

Citaat:
Er is maar één ding erger dan lage perversiteiten verkondigen, en dat is perversiteiten verbloemd verpakken, en die verkondigen als waarheden.
Waarin is mijn stelling pervers? Als je dat niet kunt duiden slaat bovengenoemde quote logischer wijze op uzelf. Maar dat had u al door natuurlijk.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 28 december 2006 om 17:34.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 17:25   #3610
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht

Laat ik even in dezelfde stijl voortgaan: Godwin => you lost.
Oké, ik geef toe dat de vergelijking een gemaksoplossing was, maar zoals eerder moet je kijken naar de gesprekspartner, hè ?

Zonder vergelijking kan het ook: Door te stellen dat het niet om "homoseksuelen" gaat maar om "homoseksualiteit" maak je je eigen discours verdedigbaar, en bovenal AANVAARDBAAR(DER). Dat is net het perverse eraan. Dat is wat een beweging naar het centrum van een extreme stelling zo gevaarlijk maakt. Het lijkt aanvaardbaarder, maar het is nog dezelfde boodschap. Want je gaat mij niet aan de wijs brengen dat je homoseksualiteit kan loskoppelen van homoseksuelen ? De naam alleen al wijst erop dat deze groep mensen onder dezelfde noemer vallen vanwege hun seksualiteitsbeleving. Als je dan DE inherente eigenschap bij uitstek gaat bekogelen, bekogel je de houder van die identiteit ook.

(En Pietje: Helemaal geen opluchting, zelfs integendeel. Er ontgaat me iets in je opmerking, denk ik).
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 17:27   #3611
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Ik denk dat de meeste Paulus niet begrijpen.

Het gaat over homosexualiteit op zich, niet over een persoon die homosexueel is.
Ik kan het zelf niet beter zeggen.

Ik begin waarlijk te geloven dat sommigen doen alsof het tegen hun persoon is om mij te kunnen beschuldigen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 28 december 2006 om 17:28.
Oud 28 december 2006, 17:29   #3612
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar we nog steeds op wachten..
ik noteer
1) het is een stelling
2) je stelling is reeds naar de haaien

Citaat:
Lees wat ik schrijf. Ik zeg niet dat de homosexuale dat niet zou kunnen in zeg homoseksualiteit kan dat niet.
lees dan misschien ook eens wat ik schrijf en zoek dat begrip homoseksualiteit eens eerst even op
als je er je eigen interpretatie wilt op nahouden ...mij ook goed maar doe dat dan vooraf geen

Citaat:
Ik moet toch niet iedere posting hetzelfde herhalen? Je verwart de individuele invulling van seksualiteit met de reden waarom de mesn met seksualiteit is uitgerust.
ik(wij) moet(en) ons toch ook niet blijven herhalen ?
jij verwart nog steeds het individu met de soort

Citaat:
Weer één van je sterke tegenargumenten waarmee je me weerlegd zeker?
neen ... eerder een vaststelling, Paulus

Citaat:
Als jij beweert dat er kabouters bestaan, dan moet jij dat bewijzen niet ik. De bewijslast ligt bij jou. Als jij beweert dat er dingen bestaan zonder oorzaak dan moet je me daar een voorbeeld kunnen van geven, want volgens mij heeft alles een oorzaak. Als jij meent dat homosexualiteit wel een exclusieve functionaliteit heeft, dat moet je me kunnen zeggen welke
goed zo... we zijn er eindelijk... de bewijslast ligt dus ook bij jou voor al je beweringen/stellingen ( en dat zijn er al wat ) en zeker als al vlug blijkt dat het als een loutere stelling reeds de dieperik ingegaan is

exclusief dat absurde voorbeeld van me ivm die penislengte om je dat punt duidelijk te maken kan je misschien eens beginnen verdiepen in de quantummechanica wat betreft niet-deterministische systemen

Citaat:
Wat heb je dan wel beweerd?
om de puntjes op de i te zetten ( niet dat het van verder belang voor me zou zijn ).....
ik heb dit
Citaat:
weet ge dan niet dat recent is vastgesteld dat de gemiddelde penislengte van het heteroseksuele mannetjesdier lineair rechtevenredig is met het aantal homo's in diezelfde populate ?
dus geen homo's ... geen lengte... of andersgezegd uitsluitend lesboprocreatie
in post #3386 gezegd

ji maakt er van
Citaat:
U beweerde dat de famillie van homoseksuelen een grotere penis had
in post #3477

Citaat:
Een stelling zonder fundament is geen stelling, maar een veronderderstelling en dat telt niet.
mmmm weer een nieuwe uitspraak...en een nieuwe spelregel bovenop daar zal ik je aan weten te houden...

som maar alvast die fundamenten op voor je gemaakte stellingen beweringen

Citaat:
Paulus.
Praha
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 17:30   #3613
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
(En Pietje: Helemaal geen opluchting, zelfs integendeel. Er ontgaat me iets in je opmerking, denk ik).
Je gaf de indruk de nazi-misdaden te minimaliseren door een verschil te maken tussen Joden en Jodendom.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 17:30   #3614
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is historisch onjuist. De joden werden gezien al minderwaardige mensen.

Net zoals u doet met mij.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 28 december 2006 om 17:31.
Oud 28 december 2006, 17:30   #3615
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Wel dat hij dan maar eens begint, zie hier af in één bericht druipt de haat er gewoon van af en hij zou willen dat ik dan die zogezegde beschuldigingen tegenoverhem onmiddellijk stop zet, wel FORGET it!! NOOIT, JAMAIS, NEVER.
Het zou hem sieren mocht hij zijn verontschuldigingen aanbieden tov mij en alle homo's voor alle haat die hij al gestrooid heeft, maar ja volgens Paulus leven we blijkbaar in de omgekeerde wereld.
Denk je dat het plezant is om altijd te moeten lezen van dat jullie afwijkend zijn, geen kinderen kunnen krijgen (wat een pertinente leugen is); abnormaal zijn.
Ik denk dat bartje iedereen haat die niet van homo's houdt en dat ook durft te zeggen...

En a propos : ik zou blij zijn dat men zegt dat ik afwijk of abnormaal zou zijn. Waarom willen we toch allemaal onszelf als de norm(aal) beschouwen ?? Meelopers....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Oud 28 december 2006, 17:32   #3616
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet de hetero's organiseerden eigen spelen.
Ten eerste zijn de oorspronkelijke spelen georganiseerd door homo's en hebben we dus heterospelen ingevoerd NA de homospelen, snappie ? Er stond een duidelijke smiley achter, hoor. Lighten up.

Citaat:
Waar zitten de gaten in mijn stelling?
Die heb ik je proberen aan te tonen, dat noemt discussie, daar ging het voor dit kabaal net over.
Dit zijn een paar gaten:
1. functionaliteit is inherent verbonden aan meerderwaardigheid.
2. de door jou arbitrair gekozen functie van voortplanting heeft meer waarde dan welke andere functie ook.
3. homoseksualiteit loskoppelen van homo's is onmogelijk.

Citaat:
Advocaat van de duivel, dat hebben we nog niet gehad...
Ja, ik kan mij doorheen deze hele discussie niet van de indruk ontdoen dat jij een stelling verdedigt waar je niet helemaal achter staat. Je drukt je met opzet sterker uit. Dat bedoel ik ook met een theoretisch en hypothetisch betoog.

Citaat:
Waarin is mijn stelling pervers? Als je dat niet kunt duiden slaat bovengenoemde quote logischer wijze op uzelf. Maar dat had u al door natuurlijk.
Paulus.
Kom, laten we een kat een kat noemen. Ik had al door dat je dat op mij ging betrekken, ja. Je stelling is pervers omwille van het minderwaardig verklaren van homo's. Niet meer en niet minder. Het verbloemen doe je door te zeggen dat je homoseksualiteit minderwaardig vindt.

Citaat:
Dat is historisch onjuist. De joden werden gezien al minderwaardige mensen.

Net zoals u doet met mij.

Paulus.
Nee, hoor, Paulus. Ik weet niet of het je is opgevallen, maar ik heb je hier nog geen enkele keer aangevallen. Ik heb in eerste instantie enkel jou argumenten met tegenargumenten proberen te weerleggen, nietwaar ? Ik ben een faire discussiepartner geweest, vind ik van mezelf. En dat vind ik van jou ook.
In dit "tweede deel" zal ik het maar noemen, heb ik het zelfs voor je opgenomen. Ik vind dat het theoretisch beargumenteren van stellingen mogelijk moet zijn en blijven. Wat die stelling is, en of die niet is veranderd om ze verdedigbaar en aanvaardbaarder te maken, laat ik in het midden.

Laatst gewijzigd door Ozymandias : 28 december 2006 om 17:35.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 17:32   #3617
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalisator Bekijk bericht
Leg het dan eens uit...

Paulus.
Oud 28 december 2006, 17:34   #3618
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door globalisator
verlaag u tot mijn niveau aub....
Oud 28 december 2006, 17:36   #3619
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oké, ik geef toe dat de vergelijking een gemaksoplossing was, maar zoals eerder moet je kijken naar de gesprekspartner, hè ?
Wij gaan elkaar nog begrijpen!

Citaat:
Zonder vergelijking kan het ook: Door te stellen dat het niet om "homoseksuelen" gaat maar om "homoseksualiteit" maak je je eigen discours verdedigbaar, en bovenal AANVAARDBAAR(DER). Dat is net het perverse eraan.
Mij lijkt een aanvaardbaardere stelling minder pervers dan een minder aanvaardbare.

Citaat:
Dat is wat een beweging naar het centrum van een extreme stelling zo gevaarlijk maakt. Het lijkt aanvaardbaarder, maar het is nog dezelfde boodschap. Want je gaat mij niet aan de wijs brengen dat je homoseksualiteit kan loskoppelen van homoseksuelen ? De naam alleen al wijst erop dat deze groep mensen onder dezelfde noemer vallen vanwege hun seksualiteitsbeleving. Als je dan DE inherente eigenschap bij uitstek gaat bekogelen, bekogel je de houder van die identiteit ook.
Ik heb het er moeilijk mee dat je in een theoretische discussie als deze homosexualiteit niet zou kunnen loskoppelen van de homosexuelen. Eigenlijk zeg je dan zoveel als: homosexualiteit mag niet kritisch bekeken worden, en plaats je dus de dragers van de betreffende eigenschap buiten de discussieruimte. Precies wat Paulus en Helfigger, m.i. terecht, aanklagen.
Oud 28 december 2006, 17:37   #3620
kitch3para17
Vreemdeling

kitch3para17's schermafbeelding

Standaard

ik zou daar allemaal zoveel kaka aanhangen als ge iets zegt hawel zeg het dan
als diene paulus van geen tapetten houd, is dat toch zijn probleem en diene bartje is dan wel ene denk ik en ja die is dan op zijn tenen getrapt als ze lachen met die homo's ja zeg ge hebt ervoor gekozen hé of mee geboren
ik heb ook mijn gedachten daarrond trent maja dat zijn de mijn maar wie ben ik
kitch3para17 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be