Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2006, 22:14   #3721
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Niet alleen kinderen, ook vrouwen op de niet vruchtbare momenten van hun cyclus én na de menopauze.
De natuur werkt nu eenmaal niet discontinu zoals een digitale computer. Ik heb me laten wijsmaken door mensen die in de evolutieleer geloven, dat de natuur nu eenmaal niet 100% efficiënt werkt.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 22:15   #3722
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het verschil tussen de seksuele driften van de man en die van de vrouw zou volgens het ‘gezond verstand’ misschien te verklaren zijn via het oerinstinct van de man. De man werd geacht om te jagen. Het jagen heeft als doel een prooi te vangen; om in een behoefte te voorzien. In dat aspect zijn mannen altijd al actiever en doelgerichter geweest dan vrouwen. Deze bereidden het eten en verzorgden de kinderen.
Toch zou je juist denken dat vrouwen een hogere sexdrive zullen moeten hebben als je bedenkt dat zij degenen zijn die voor nakomelingen moeten zorgen. Zij hebben een man nodig om in deze behoefte te voorzien. Toch is deze redenering verdedigbaar, want in dit vroege tijdperk bestonden er nog geen voorbehoedsmiddelen, dus waren vrouwen genoodzaakt hun seksuele behoeftes af te remmen (tenminste, als zij geen tientallen kinderen op de wereld wouden zetten). De mannen hadden daarentegen totaal geen reden om hun behoeftes te matigen. Ze wouden juist veel zonen, omdat er voor het jagen en voor het voeren van oorlogen mannen nodig waren. Mannen hadden dus mannen nodig en deze konden zij alleen verwekken via een vrouw. Bovendien was zo’n bezwangerde vrouw een handig teken voor zijn mannelijke concurrenten dat dit vrouwtje al bezet was.

http://www.scholieren.com/werkstukken/16882

Paulus.
mooie theorie maar is ze juist ?
of verwacht je van mij/ons dat ze weerom juist is tot ze weerlegd zal worden ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 22:18   #3723
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
De natuur werkt nu eenmaal niet discontinu zoals een digitale computer. Ik heb me laten wijsmaken door mensen die in de evolutieleer geloven, dat de natuur nu eenmaal niet 100% efficiënt werkt.
dát zou inderdaad een verklaring ( al klopt die niet ) kunnen zijn voor die onvruchtbare periodes van vrouwen ...
maar wat doe je dan met kinderen, babies en zelfs ongeborenen waarvoor het potentieel voortplanten nog een klein decennium op zich laat wachten ?

Laatst gewijzigd door praha : 28 december 2006 om 22:19.
Oud 28 december 2006, 22:20   #3724
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
mooie theorie maar is ze juist ?
of verwacht je van mij/ons dat ze weerom juist is tot ze weerlegd zal worden ?
Nog iemand anders die hetzelfde zegt:

http://www.vivat.be/00-00.asp?articleID=598

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 22:22   #3725
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
dát zou inderdaad een verklaring ( al klopt die niet ) kunnen zijn voor die onvruchtbare periodes van vrouwen ...
maar wat doe je dan met kinderen, babies en zelfs ongeborenen waarvoor het potentieel voortplanten nog een klein decennium op zich laat wachten ?
Een mens groeit niet op 1 2 3 naar zijn volwassen seksualiteit.
Oud 28 december 2006, 22:23   #3726
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog iemand anders die hetzelfde zegt:

http://www.vivat.be/00-00.asp?articleID=598

Paulus.
het was helemaal niet m'n bedoeling je aan te vallen op dit stukje ofzo, Paulus....
stel dan nog dat het zo is .... wat zegt het dan over homoseksueel gedrag, seksuele driften... weet ik nog veel...in de dierenwereld ?

maar om het met jouw woorden te zeggen... ik wacht op de consensus

Laatst gewijzigd door praha : 28 december 2006 om 22:26.
Oud 28 december 2006, 22:25   #3727
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een mens groeit niet op 1 2 3 naar zijn volwassen seksualiteit.
klopt....
dan mag ik aannemen dat jij het bestaan van de seksuele lust ( niet met die zelfde toeters en bellen ) bij niet-geslachtsrijpen nu toch weer erkent ?
of heb ik dat mis ?
Oud 28 december 2006, 22:32   #3728
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
klopt....
dan mag ik aannemen dat jij het bestaan van de seksuele lust ( niet met die zelfde toeters en bellen ) bij niet-geslachtsrijpen nu toch weer erkent ?
of heb ik dat mis ?
Tuurlijk, waarom niet. Maar bij de meeste mensen zal het echt ontwaken van seksuele verlangens optreden tijdens de puberteit, dat zul je ook wel erkennen.
Oud 28 december 2006, 22:34   #3729
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, waarom niet. Maar bij de meeste mensen zal het echt ontwaken van seksuele verlangens optreden tijdens de puberteit, dat zul je ook wel erkennen.
klopt...
maar je zal ook ongetwijfeld weten dat dit voornamelijk ligt dat men ( ouders / gemeenschap ) die gevoelens sterk onderdrukt ... redenen legio... middelen nog meer legio tot het mishandelen toe

Laatst gewijzigd door praha : 28 december 2006 om 22:36.
Oud 28 december 2006, 22:36   #3730
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Denk je dat je idiote stelling een hoger waarheidsgehalte krijgt als je ze maar vaak genoeg herhaalt?
het is eigenlijk héél simpel: de natuur is niet perfekt, maakt dikwijls foutjes, en de homos zijn daar het levend bewijs van.Niet druk over maken,ze zullen wel uit sterven
En niet afkomen met "ze hebben altijd bestaan", want daar weet eigenlijk niemand niks van.Niemand weet of de mensen 10.000 of 100.000 jaar homoseksueel gedrag vertoonden.Trouwens, zelfs tienduizend of honderdduizend jaar, dat is niks ,in de historie van de mensheid: het menselijk avontuur duurt al miljoenen jaren, en is nog niet ten einde.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 22:38   #3731
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
het is eigenlijk héél simpel: de natuur is niet perfekt, maakt dikwijls foutjes, en de homos zijn daar het levend bewijs van.Niet druk over maken,ze zullen wel uit sterven
En niet afkomen met "ze hebben altijd bestaan", want daar weet eigenlijk niemand niks van.Niemand weet of de mensen 10.000 of 100.000 jaar homoseksueel gedrag vertoonden.Trouwens, zelfs tienduizend of honderdduizend jaar, dat is niks ,in de historie van de mensheid: het menselijk avontuur duurt al miljoenen jaren, en is nog niet ten einde.
neen bij de mens weet men dat inderdaad niet met zekerheid... daar heb je gelijk in
je hebt natuurlijk zoiets als vergelijkend onderzoek bij ons verwanten en zo laddertje neerwaarts
en dan zal je moeten toegeven dat de natuur over dit schoonheidsfoutje wel héél lang doet om het uit te filteren
Oud 28 december 2006, 22:44   #3732
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Homo's weten best dat ze anders zijn, daar moet u niet zo moeilijk over doen. De reden dat u homoseksualiteit een afwijking vindt is omdat u een intolerant vlaemSSch-nationalistisch Filip deWintertje bent. Dat kan ik weten onder andere aan uw naam, en aan deelname in andere discussies.
wat een slimme jongen ben jij zeg!Maar je bent weer eens mis dus: niet enkel ss-ers mogen geen homos.Normale mensen ook niet.Homos zijn zageventen, lopen altijd te leuren met hun afwijking, dat we die "normaal" moeten vinden, "weih weih weih, ik ben, norm�*�*�*l"...Zever toch, daar is niks normaal aan ,jongen.
Oud 28 december 2006, 22:48   #3733
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
neen bij de mens weet men dat inderdaad niet met zekerheid... daar heb je gelijk in
je hebt natuurlijk zoiets als vergelijkend onderzoek bij ons verwanten en zo laddertje neerwaarts
en dan zal je moeten toegeven dat de natuur over dit schoonheidsfoutje wel héél lang doet om het uit te filteren
tja, sommige afwijkingen, manies, ziektes en handikaps zijn hardnekkig, terugkerend...
Verwijving kan ook het resultaat zijn van hormonale ontregeling, iets waar men tegenwoordig veel over spreekt.
Oud 28 december 2006, 22:53   #3734
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat een slimme jongen ben jij zeg!Maar je bent weer eens mis dus: niet enkel ss-ers mogen geen homos.Normale mensen ook niet.Homos zijn zageventen, lopen altijd te leuren met hun afwijking, dat we die "normaal" moeten vinden, "weih weih weih, ik ben, norm�*�*�*l"...Zever toch, daar is niks normaal aan ,jongen.
U bent het die om z'n mammie aan 't huilen is hoor. En toevallig is hellfigger wel een SS'er.
Overigens ben ik zelf niet homo. Ik verdedig slechts het standpunt van mijn partij die erg duidelijk is over zaken als homoseksualiteit. Ik sta daar helemaal achter, ik vind het als progressief niet nodig mensen in hokjes te stoppen of ze op wat voor manier dan ook minderwaardig te laten voelen. Dus lul maar door, u komt er geen stap verder mee. Dat u haat verspreid over onschuldige mensen vindt ik alleen maar walgelijk en ooit zult u er zelf de tol voor betalen. Intolerantie heeft nog nóóit tot iets goeds geleidt, carlus.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 28 december 2006 om 23:09.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 22:57   #3735
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja, sommige afwijkingen, manies, ziektes en handikaps zijn hardnekkig, terugkerend...
Verwijving kan ook het resultaat zijn van hormonale ontregeling, iets waar men tegenwoordig veel over spreekt.
ach ja ik was het vergeten... jij bent er nog steeds van overtuigd dat het 'mankementje' zal gevonden worden
Oud 28 december 2006, 23:00   #3736
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tuttut... publiekelijk maar achter de schermen is dat blijkbaar geen enkel probleem meer : ik heb je destijds al eens over het Himmler-clubje verteld

Laatst gewijzigd door praha : 28 december 2006 om 23:07.
Oud 28 december 2006, 23:02   #3737
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daar kan ik je geen sluitend antwoord opgeven daar het zowat een kip-ei discussie is...
Dat is inderdaad zoiets als de kip en het ei. Onbeantwoordbaar dus. En vooral om de volgende reden:

Citaat:
leuke is dat als ik je een voorbeeld zou kunnen bedenken van een diersoort dat bv een zeker (seksueel) genot zou kunnen beleven door hun lichamelijk contact maar zich anderszijds uitsluitend bv ongeslachtelijk zou voortplanten dat we dat uiteraard algauw geen seksueel contact zouden noemen...
Maar zelfs als we dat erbuiten laten: er is geen enkele reden om te veronderstellen dat lust en genot er samen met het ontstaan van seks zijn gekomen. Meer zelfs, ook vandaag nog wordt het bestaan van seks voor het plezier in het dierenrijk door vele wetenschappers als een uitzondering beschouwd (niet dat ik daarmee akkoord ben, maar soit). Er is dus geen enkele reden om die zaken onlosmakelijk aan elkaar te koppelen.

Citaat:
misschien kan onze biologe van dienst dat wel ?
Ging het eigenlijk over mij?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 23:06   #3738
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ging het eigenlijk over mij?
ja... en zo te zien was die 'van dienst' niet echt overdreven van me

Laatst gewijzigd door praha : 28 december 2006 om 23:06.
Oud 28 december 2006, 23:07   #3739
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Als voornaamste eindconclusie zou ik durven stellen dat we allemaal nogal geobsedeerd zijn door seks.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 28 december 2006 om 23:07.
Oud 28 december 2006, 23:08   #3740
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verschil tussen de seksuele driften van de man en die van de vrouw zou volgens het ‘gezond verstand’ misschien te verklaren zijn via het oerinstinct van de man. De man werd geacht om te jagen. Het jagen heeft als doel een prooi te vangen; om in een behoefte te voorzien. In dat aspect zijn mannen altijd al actiever en doelgerichter geweest dan vrouwen. Deze bereidden het eten en verzorgden de kinderen.
Toch zou je juist denken dat vrouwen een hogere sexdrive zullen moeten hebben als je bedenkt dat zij degenen zijn die voor nakomelingen moeten zorgen. Zij hebben een man nodig om in deze behoefte te voorzien. Toch is deze redenering verdedigbaar, want in dit vroege tijdperk bestonden er nog geen voorbehoedsmiddelen, dus waren vrouwen genoodzaakt hun seksuele behoeftes af te remmen (tenminste, als zij geen tientallen kinderen op de wereld wouden zetten). De mannen hadden daarentegen totaal geen reden om hun behoeftes te matigen. Ze wouden juist veel zonen, omdat er voor het jagen en voor het voeren van oorlogen mannen nodig waren. Mannen hadden dus mannen nodig en deze konden zij alleen verwekken via een vrouw. Bovendien was zo’n bezwangerde vrouw een handig teken voor zijn mannelijke concurrenten dat dit vrouwtje al bezet was.
Boeiend hoor. Maar wat heeft dat met de discussie hier te maken eigenlijk. En tussen haakjes: aan die jagertheorie wordt ondertussen ook al serieus getwijfeld en wel met degelijke argumenten. Onderzoek van het gebit van onze voorouders wijst er namelijk op dat vlees helemaal geen belangrijk deel uitmaakte van het dieet dan meteen impliceert dat het jagersverhaal ook niet echt klopt.

En bovendien is het maar de vraag of er wel zo'n groot biologisch verschil is in de seksuele driften van man en vrouw. Mij lijkt het eerder een cultureel bepaald gegeven. De seksuele drift van sommige vrouwen moet helemaal niet onderdoen voor die van vele mannen. Maar dat zullen dan ook wel afwijkingen zijn volgens Dr. Paulus zeker...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be