Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2006, 13:34   #41
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Bent u dan voorstander om paars een cadeau te geven?
Nee ik ben een voorstander om BHV te splitsen. En als de franstaligen het nodig vinden om wat druk op de zaak te zetten, door te dreigen met een alarmbelprocedure, dan lijkt het mij ook logisch dat de vlamingen terugslaan met gelijke kracht.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 13:57   #42
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wanneer in het Vlaamse regeerakkoord niet is opgenomen BHV splitsen. Dat SPA achteraf haar kar heeft gekeerd, kunnen wij toch niets aan doen?
Je kan paars gen beter cadeau geven, dan uit de regering te stappen.
Integendeel. Door uit de regering te stappen, zit de regering zonder meerderheid en wordt ze min of meer onwerkbaar. Daarboven toon je je een betrouwbare partij door je aan je beloftes te houden en de ander als ondertrouwbare partijen doordat zij zich niet aan hun beloften houden, wat heel wat extra stemmen voor het kartel zou opleveren en zwaar verlies voor paars.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 14:38   #43
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Nee ik ben een voorstander om BHV te splitsen. En als de franstaligen het nodig vinden om wat druk op de zaak te zetten, door te dreigen met een alarmbelprocedure, dan lijkt het mij ook logisch dat de vlamingen terugslaan met gelijke kracht.
Daarom juist dat mensen van uw soort best dit land niet meer besturen.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 29 december 2006 om 14:39.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 14:53   #44
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Dat je Franstalige vriendjes de alarmbel luiden, daar maakt jouw 'soort' natuurlijk weer geen punt van.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 15:01   #45
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Integendeel. Door uit de regering te stappen, zit de regering zonder meerderheid en wordt ze min of meer onwerkbaar. Daarboven toon je je een betrouwbare partij door je aan je beloftes te houden en de ander als ondertrouwbare partijen doordat zij zich niet aan hun beloften houden, wat heel wat extra stemmen voor het kartel zou opleveren en zwaar verlies voor paars.
Wanneer de N-VA uit de Vlaamse regering gestapt zou zijn, zou dat die regering geen problemen gekost hebben. Ook zonder de N-VA zou er nog een meerderheid zijn.

Door in de regering te blijven, konden we echter op vele onderwerpen een Vlaamse stempel drukken. Niet gemakkelijk om dat te doen als een partij van 5%, maar we doen het dan toch maar. De vlaamse wooncode en de nederlandstalige gemeentenamen zijn daar een voorbeeld van. Nu zijn we druk bezig met de franstalige scholen in Vlaanderen onder Vlaams bestuur te zetten (en niet alleen door Vlaams geld, zoals vandaag.)

Het zijn misschien maar kleine stenen in de rivier, maar we zijn dan ook maar een partij van 5%. Als wij dit al kunnen doen, stel je dan eens voor wat er zou gebeuren als dezelfde strategie werd gevolgd door een partij van 25%, die nu enkel aan de kant staat te schreeuwen.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 15:04   #46
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Als wij dit al kunnen doen, stel je dan eens voor wat er zou gebeuren als dezelfde strategie werd gevolgd door een partij van 25%, die nu enkel aan de kant staat te schreeuwen.
Hoeveel compromissen zijn er gemaakt om die zeer beperkte Vlaamse eisen te vervullen?!
Oud 29 december 2006, 15:07   #47
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoeveel compromissen zijn er gemaakt om die zeer beperkte Vlaamse eisen te vervullen?!
Compromissen zijn u eenmaal noodzakelijk als je maar een partij van 5% bent.

Nogmaals: die zouden niet nodig zijn moest een zekere partij van 25% dezelfde strategie aangaan om door regeringsdeelname meer Vlaamse eisen te vervullen. Die partij roept echter liever aan de kant, dus staan wij alleen om te doen wat mogelijk is met onze 5%.
Oud 29 december 2006, 15:08   #48
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Want eerlijk gezegd: ik zou niet liever willen dan een samenwerking met het VB. Ik zou niet liever willen dan dat het VB kan wegen op de realisering van een Vlaamse staat.

En ik beteur het ten zeerste dat ze al het mogelijke doen om er voor te zorgen dat andere partijen niet met hen willen (of kunnen) samenwerken.
Oud 29 december 2006, 15:16   #49
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Compromissen zijn u eenmaal noodzakelijk als je maar een partij van 5% bent.

Nogmaals: die zouden niet nodig zijn moest een zekere partij van 25% dezelfde strategie aangaan om door regeringsdeelname meer Vlaamse eisen te vervullen. Die partij roept echter liever aan de kant, dus staan wij alleen om te doen wat mogelijk is met onze 5%.
Als het Vlaams kartel een serieus coalitie-voorstel had gedaan met de grootste partij van Vlaanderen, dan stonden er nu paarse schreeuwers aan de kant en stond er een Vlaams front in de coalitie. Het VB kun je niets verwijten, behalve dat ze trouw blijven aan hun programma in de mate dat nieuwe draconische wetten dat nog toelaten.
Oud 29 december 2006, 15:17   #50
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
En ik beteur het ten zeerste dat ze al het mogelijke doen om er voor te zorgen dat andere partijen niet met hen willen (of kunnen) samenwerken.
Nogmaals.... het enige dat je het VB kunt verwijten is dat ze trouw blijven aan hun programma. Dat kun je van heel wat andere partijen niet zeggen
Oud 29 december 2006, 15:23   #51
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nogmaals.... het enige dat je het VB kunt verwijten is dat ze trouw blijven aan hun programma. Dat kun je van heel wat andere partijen niet zeggen
Trouw blijven aan hun programma, dat is waar.
Probleem is dat je niet kan regeren zonder compromissen te sluiten. Het is gewoon onmogelijk om je hele programma onmiddellijk te realiseren.
Maar het belangrijkste is misschien wel de constante verwijtenstroom naar alle andere partijen. En wat vreemd is: die verwijten zijn voornamelijk gericht naar de partijen die de meeste paralellen vertonen met het VB, naar de partijen die potentieel een coalitie met het VB zouden kunnen aangaan. De "uitgestoken hand" die steeds na de verwijtenstroom volgt is jammer genoeg niet serieus bedoeld, want de verwijtenstroom wordt er heus niet voor onderbroken.
Oud 29 december 2006, 15:33   #52
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Want zeg nu zelf, een rechtlijnige partij als het VB zou toch geen coalitie willen sluiten met verraderlijke opportunisten en postjespakkers die het belgische establishment ondersteunen om zo aan de vetpotten van de macht te kunnen zitten, en daar zelfs ezelsstampen voor willen incasseren?
Oud 29 december 2006, 17:54   #53
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Want zeg nu zelf, een rechtlijnige partij als het VB zou toch geen coalitie willen sluiten met verraderlijke opportunisten en postjespakkers die het belgische establishment ondersteunen om zo aan de vetpotten van de macht te kunnen zitten, en daar zelfs ezelsstampen voor willen incasseren?
Net zoals de NVA nooit een politieker in haar bestuur zou nemen die de voorzitter vergelijkt met een lavabo?
Oud 29 december 2006, 17:55   #54
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Dus Vlamingen met wat politieke moed en politiek doorzettingsvermogen kunnen beter niet aan de macht komen volgens u?
Oud 29 december 2006, 17:58   #55
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Als het Vlaams kartel een serieus coalitie-voorstel had gedaan met de grootste partij van Vlaanderen, dan stonden er nu paarse schreeuwers aan de kant en stond er een Vlaams front in de coalitie. Het VB kun je niets verwijten, behalve dat ze trouw blijven aan hun programma in de mate dat nieuwe draconische wetten dat nog toelaten.
Het is juist dat programma dat samenwerking niet toe laat, ik stem nog liever op de BUB dan op het Vlaams Belang, zelfs al ging de N-VA er mee in kartel.
Oud 29 december 2006, 18:00   #56
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Het is juist dat programma dat samenwerking niet toe laat, ik stem nog liever op de BUB dan op het Vlaams Belang, zelfs al ging de N-VA er mee in kartel.
Dat zegt dan ook veel over uw Vlaams gehalte.
Oud 29 december 2006, 18:11   #57
N-VA'er
Partijlid

Standaard

Citaat:
Net zoals de NVA nooit een politieker in haar bestuur zou nemen die de voorzitter vergelijkt met een lavabo?
Zoals BDW ook al meermaals zei: politiek is geen plaats voor blozende maagden. Aspirant-(top)politici kunnen dus maar beter tegen een stootje.

Het doelwit van de JMDD-quote waar u op alludeert, waren Jo Vandeurzen en Geert Bourgeois. En laat nu net GB één van de grote pleitbezorgers van Dedeckers komst naar de N-VA zijn geweest. Dat toont voldoende aan dat de als ernstig en saai geboekstaafde politicus Bourgeois toch over veel persoonlijk relativeringsvermogen beschikt. (Wie wordt immers graag met een "lavabo" vergeleken?) Maar GB doorzag blijkbaar beter dan vele anderen dat achter de - dikwijls nogal spitant geformuleerde - oneliners van Dedecker vaak veel waarheid en een niet onaanzienlijk politiek inzicht schuilging. Want laat ons eerlijk wezen: noch Bourgeois, noch Vandeurzen beschikken over grote uitstraling of charisma. Alleen lag die vaststelling uit de mond van Dedecker in het CD&V-kamp blijkbaar iets gevoeliger dan bij de N-VA. M.i. ligt persoonlijke aversie binnen de CD&V dan ook voor een groot stuk achter het onverzoenlijke veto dat vanuit die hoek tegen de komst van Dedecker werd uitgesproken, eerder dan grote principes, stijl of onoverbrugbare ideologische verschillen...

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 18:37   #58
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
Zoals BDW ook al meermaals zei: politiek is geen plaats voor blozende maagden. Aspirant-(top)politici kunnen dus maar beter tegen een stootje.

Het doelwit van de JMDD-quote waar u op alludeert, waren Jo Vandeurzen en Geert Bourgeois. En laat nu net GB één van de grote pleitbezorgers van Dedeckers komst naar de N-VA zijn geweest. Dat toont voldoende aan dat de als ernstig en saai geboekstaafde politicus Bourgeois toch over veel persoonlijk relativeringsvermogen beschikt. (Wie wordt immers graag met een "lavabo" vergeleken?) Maar GB doorzag blijkbaar beter dan vele anderen dat achter de - dikwijls nogal spitant geformuleerde - oneliners van Dedecker vaak veel waarheid en een niet onaanzienlijk politiek inzicht schuilging. Want laat ons eerlijk wezen: noch Bourgeois, noch Vandeurzen beschikken over grote uitstraling of charisma. Alleen lag die vaststelling uit de mond van Dedecker in het CD&V-kamp blijkbaar iets gevoeliger dan bij de N-VA. M.i. ligt persoonlijke aversie binnen de CD&V dan ook voor een groot stuk achter het onverzoenlijke veto dat vanuit die hoek tegen de komst van Dedecker werd uitgesproken, eerder dan grote principes, stijl of onoverbrugbare ideologische verschillen...
Die lavabo is maar één voorbeeldje hoor. Hier zijn er nog een paar:

- JMDD over GB:
- een censuurpaus
- wereldvreemd
- een man zonder visie
- een veredeld reisbureau

-,,De N-VA is na één jaar regeringsdeelname al een braaf aanhangsel geworden van CD&V. Op zoek naar postjes.'' (17-2-2006)

Link: http://64.233.183.104/search?q=cache...e&ct=clnk&cd=6

Laatst gewijzigd door Savatage : 29 december 2006 om 18:38.
Oud 29 december 2006, 18:38   #59
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat zegt dan ook veel over uw Vlaams gehalte.
Ah ja? Ik vind eerder dat het iets zegt over hoe ik de interactie tussen volkeren zie. Ik ben voor solidariteit met iedereen, als ik Vlaams Belang afdelingen hoor pleiten tégen solidariteit met zustergemeentes dan zegt dat voor mij veel over de menselijkheid van die partij.

Ik ben eerst een mens en dan pas Vlaming.
Oud 29 december 2006, 18:40   #60
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Ah ja? Ik vind eerder dat het iets zegt over hoe ik de interactie tussen volkeren zie. Ik ben voor solidariteit met iedereen, als ik Vlaams Belang afdelingen hoor pleiten tégen solidariteit met zustergemeentes dan zegt dat voor mij veel over de menselijkheid van die partij.

Ik ben eerst een mens en dan pas Vlaming.
Dus iemand die ons solidariteitsstelsel in vraag stelt is geen mens?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be