![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4081 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4082 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Als morgen een bioloog ontdekt dat homofiele chimpansees vaker het mikpunt worden van chimpansee-geweld dan gewone chimpansees (om maar iets te zeggen), mag ik dan concluderen dat homofobie iets natuurlijk is? En zo nee, waarom niet? |
|
|
|
|
|
|
#4083 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Paulus, jongen, ge kunt dat mantra hier nu nog 50 keer herhalen ofzo. Het wordt er echt niet correcter op hoor.
Het enige wat klopt in je tekst is dat homoseksualiteit an sich niet voor voortplanting kan zorgen. Al de rest zijn ongefundeerde veronderstellingen en subjectieve normbepalingen. Het getuigt ook van ongelooflijk slechte wil om de vergelijking met kleurenblindheid maar te blijven maken, terwijl je overduidelijk is aangetoond dat die vergelijking kant noch wal raakt en je op het bepaald moment zelf toegaf: |
|
|
|
|
|
#4084 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Dat is een residuutje uit de tijd dat de soort wel nog 2 geslachten kende. De natuur evolueert op een continue wijze, en een oeroud paringsritueel kan niet genetisch worden uitgeschakeld alsof je een knop omdraait.
|
|
|
|
|
|
#4085 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
En kan je ook even verklaren hoe je "zinnige opmerking" werd afgeleid uit mijn voorbeeld? Daarna wil ik misschien wel op jouw vraag antwoorden. |
||
|
|
|
|
|
#4086 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#4087 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Beantwoord nu maar mijn vraag. |
|
|
|
|
|
|
#4088 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
het zijn dan wel jouw stompzinnigheden hé Pauluske als ik niet of haast nooit met argumenten op de proppen zou komen Citaat:
je hypothese strookt keer op keer niet met de vastgestelde feiten Citaat:
dit volledig terzijde zou je je geloofwaardigheid en je ernstigheid misschien wat kunnen opkrikken met die zaken ( al zijn dat details en akkefietjes volledig naast de kwestie van de grote lijn en je hoofdpunten van deze thread ) waarin je fout zat en die wel verificieerbaar zijn, toe te geven ik denk aan ondermeer : - dat stukje tekst waarin je wat meende te lezen over de oorzaken van seksualiteit... staat er nu wat van in of niet ? ik heb het alvast niet tegengekomen... maar ja ik kan niet lezen aldus jou... Edina heeft het ook niet tegengekomen... - waar blijft je bewijs dat alles deterministische bepaald zou worden ? - wat met dat criterium van je te doen ? - waar blijft de falsifieerbaarheid van zowat al je stellingen ? - etc etc Citaat:
en het kan ook niet anders met jou als opposant...'t is ook niet de eerste keer ik meen me een gelijkaardig verloop elders tenslotte weet jij toch wat je bedoeld met een stukje zeker en moeten wij maar gissen Citaat:
was ik het nu niet die ... ? Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 29 december 2006 om 23:42. |
||||||
|
|
|
|
|
#4089 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en zo ja... wat dan ? |
|
|
|
|
|
|
#4090 |
|
|
Jaja, de vraag is natuurlijk: hoe weet jij dat de soort ooit wel 2 geslachten kende? En het is alles behalve een residuutje. Het is zelfs noodzakelijk voor de overleving van de soort.
|
|
|
|
|
|
#4091 |
|
|
Dat werd ook helemaal nergens beweerd. Alleen blijkt daaruit dat jouw zwartwit redenering niet zo duidelijk hoeft te zijn dan jij wel denkt.
|
|
|
|
|
|
#4092 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Homofielen van de soort homo sapiens hebben minder kans om zich voort te planten, aangezien ze seksueel worden aangetrokken tot hetzelfde geslacht. |
|
|
|
|
|
|
#4093 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4094 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4095 | |
|
|
Citaat:
Probleem is dat er nog nergens in de hele dierenwereld aanwijzingen zijn voor zo'n homofobie. En ik vermoed dat die ook nooit gevonden zullen worden. Homofobie is namelijk enkel op moraliteit gebaseerd. En nu bestaat er wel zoiets als moraal in sociale groepen van in ieder geval apen, maar niet op die vlakken. En ik wil nog steeds weten hoe je zelfverklaarde "zinnige opmerking" werd afgeleid uit mijn voorbeeld van de flamingo's... Laatst gewijzigd door Edina : 29 december 2006 om 23:48. |
|
|
|
|
|
|
#4096 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
dat duidt eerder op eenzelfde kans 't is maar een irrationele sprong van m'n geest hoior... verder niet op letten |
|
|
|
|
|
|
#4097 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar gesteriliseerde heteroseksuelen hebben die functie niet meer Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 29 december 2006 om 23:49. |
||
|
|
|
|
|
#4098 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote=Edina;2286942]Paulus, jongen, ge kunt dat mantra hier nu nog 50 keer herhalen ofzo. Het wordt er echt niet correcter op hoor.
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
|
|
|
|
|
#4099 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
heteroseksuele activiteiten van een koppel, waarvan één of beiden gesteriliseerd is, zijn gelijkwaardig aan homoseksuele activiteiten. de voortplantingsfunctie is immers niet enkel verhinderd, maar stopgezet. |
|
|
|
|
|
|
#4100 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|