![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4181 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ikzelf ken in mijn familie- en vriendenkring verschillende holebi's. Ik ken sommige al jaren (van kindsbeen af) en schrok wel toen ze zeiden dat ze holebi waren.
Maar uiteindelijk is onze vriendschap nooit gesprongen. Ik heb hen altijd benaderd als individu, niet als 'homo' of watdanook. En ik denk dat ik ook maar homofilie heb leren 'accepteren' als 'gewoon' doordat ik hen ken als voorbeeld. Ik merkte ook dat ze niet waren zoals mijn vooroordelen uitwezen. Velen van de holebi's lijden ook onder hun holebi-zijn. Dat 'lijden' vertaalt zich dikwijls in een soort extravagantie in de homo-wereld. Maar dat shockeert brave burgers, en zo kom je in een spiraal van onbegrip-shockeren-onbegrip-..... Zo komen we nooit tot maatschappelijke acceptatie. Ik denk dat het goed zou zijn als zowel hetero's als holebi's zich wat gematigder ons zouden opstellen. Holebi's: wees uzelf en doe normaal, hetero's: doe niet zo afwijzend en doe moeite om iedereen te benaderen als individu.
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 30 december 2006 om 13:52. |
|
|
|
|
|
#4182 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
wat noem je een natuurwet ? als je spreekt over onze drang naar honger of dorst te bevredigen als je spreekt over ons verlangen naar veiligheid, bescherming, menselijk contact deze blijven natuurlijk bestaan maar of een primitieve wet van " wet van de sterkste" nog past bij de mens, zeker alhier in het westen, dat denk ik niet Ik denk dat we als ontwikkeld diersoort ook enkele verplichtingen of verantwoordelijkheden hebben ik denk dat onze verdere ontwikkeling ook meer verantwoordelijkheden heeft gegeven, zo denk ik ook dat universitairen een grotere verantwoordelijkheid hebben naar de maatschappij toe indien een hoger opgeleide beter inzicht heeft in bepaalde zaken dat deze hiervan geen misbruik mag maken en zeker geen misbruik van kennis mag maken om andere mensen te onderdrukken. laat ons ook eerlijk zijn en onze maatschappij wordt geleid door minderheden, de meeste politici zijn hoger opgeleiden. Hoger opgeleiden en/of universitairen zijn een minderheid ten opzichte van de hele maatschappij wat is jouw idee hierover ? |
|
|
|
|
|
|
#4183 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
wat baat kaars en bril als de uil niet zien wil Paulus, stel eens bij jezelf de vraag of het niet zou kunnen dat jouw inzichtelijk vermogen ergens tekort schiet er zijn reeds verschillende mensen die een poging deden om jou iets uit te leggen, ik heb getracht om jou iets duidelijk te maken, je volgt mijn redenering en beaamd mijn redenering en dan als je dan uiteindelijk de conclusie moet trekken dat jouw stelling of hypothese in duigen valt, dan zie je plots niets meer |
|
|
|
|
|
|
#4184 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
dit zegt veel over welk soort persoon u bent echter ook al is het provocerend bedoeld dat u een nazi figuur geeft ook iets weer van wat persoon u bent |
|
|
|
|
|
|
#4185 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#4186 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#4187 |
|
Parlementsvoorzitter
|
paulus,
jouw stelling is amehoela logica van het niveau tweede kleuterklas. je gaat uit van een feit dat een kind kan vaststellen, nl. dat seks tussen twee personen van hetzelfde geslachht niet tot kindjes kan leiden. jeuj, heil aan wetenschapper paulus... om daaruit te concluderen dat homoseksualiteit (wat veel ruimer is dan seks als begrip) minder functies heeft en dus minderwaardig is. 1. seksualiteit is veel ruimer dan seks: zelfs seks dient tot veel meer dan voortplanting. bij mij is het eerder voor mijn plezier, denk ik... ik voel nl. niet die onverstaanbare drang om me voort te planten... der zijn al klootzakken genoeg op deze wereld 2. jij kan niet bewijzen dat voortplanting de belangrijkste functie is van seksualiteit... probeer maar, het zal niet lukken... jij zegt dit omdat jij vindt dat het zo is... dit is geen feit, dit is een subjectieve waardering van iets. ik persoonlijk vind, zoals hierboven gezegd, voortplanting helemaal niet zo belangrijk. 3. voor je begint te zagen over, je verwardt een individuele invulling met de reden waarom de mensheid en bla bla bla.... zelfs als jij zegt dat de reden waarom de mens met seksualiteit is uitgerust de voortplanting is, is dit voor mij een subjectieve invulling.... ik, en vele anderen met mij zien voortplanting namelijk helemaal niet als het hoogste goed... heel jouw stelling is gebaseerd op subjectieve normbepalingen... erg dat je dat niet inziet... 't zal met je christelijke achtergrond te maken hebben zekerst. religieuzen lijken me nogal vaak onverzettelijk in dogma's te geloven. 4. iets wat meer functies heeft is niet automatisch meer waard... zoals ik al uit de doeken heb gedaan. een waardebepaling van iets is namelijk altijd subjectief. men kan voor bepaalde zaken wel een arbitraire waarde inroepen, maar zelfs deze blijft een door een groep van mensen subjectief vastgelegde waarde die dan al dan niet wordt opgedrongen aan de ganse mensheid. geen enkele filosoof, moraalfilosoof, wetenschapper, econoom, bioloog, antropoloog of socioloog zal het met jou eens zijn als je zegt dat iets dat meer functies heeft meer waarde heeft... onzin dus paulus, ik herhaal, jouw stelling is amehoela logica van de tweede kleuterklas, gestoeld op subjectieve normbepaling en één min of meer vaststaand feit dat ook kan vastgesteld worden door een kind uit het eerste studiejaar... K
|
|
|
#4188 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#4189 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
dat zal hij waarschijnlijk wel heel plezant vinden... alhoewel ik wel een goed surrogaat zou kunnen zijn spijtig voor hem dat ik op vrouwen val
|
|
|
|
#4190 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waar ontwaar jij in mijn bericht een associatie tussen homofilie en anale seks?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#4191 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#4192 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jij moet voor mijn part niks.
|
|
|
|
|
#4193 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#4194 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je hoeft niet homo te zijn om te staan voor vrijzinnigheid, een vrije invulling van het leven, en mogelijkheden je maximaal te ontplooien. Als D66'er sta ik dus ook 100% achter deze punten.
|
|
|
|
|
|
#4195 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ok dan, omdat ik in een goeie bui ben.
Iemand suggereert dat carl een homo is, en uw reactie is van dadelijk te roepen "in zijn gat, in zijn gat, met een negerlul!" Dus zou ik durven stellen dat je vlotte associatie maakt tussen homofilie en anale seks. Maar als een niet-homo die associatie durft maken, dan krijgt hij onmiddellijk het belerend vingertje. Er zijn tenslotte ZO veel manier waarop 2 volwassen mannen hun liefde voor elkaar kunnen uitdrukken Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 30 december 2006 om 14:28. |
|
|
|
|
|
#4196 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eigenlijk is er hier maar weer één die de associatie tussen anale seks en homoseksualiteit maakt en dat ben jij. Maar dat had je niet door zeker?
|
|
|
|
|
|
#4197 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
heb jij daar problemen mee, rundje? ik wil enkel vermijden dat een verdacht sujet als carlgustaaf binnenkort in vol ornaat voor mijn deur staat te zwaaien met zijn ... een mens kan niet voorzichtig genoeg zijn he...
|
|
|
|
#4198 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 30 december 2006 om 14:34. |
||
|
|
|
|
|
#4199 | ||||
|
Parlementsvoorzitter
|
that's a first!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#4200 |
|
Parlementsvoorzitter
|
oh, maar dit is eerder omwille van de persoon carlgustaaf hoor... ik vind dat namelijk niet zonen helen toffe, dus zou ik ook niet graag hebben dat hij hier paraat staat om... eender wat te doen
|