Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2006, 01:07   #4341
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
[/b]neemt ge nu uw eigen wensen voor de werkelijkheid? Er zullen zeker wel mensen zijn, mannen en vrouwen , die dat opwindend vinden, maar allemaal?Wat wel waar is, en waarom zou ik niet kunnen zeggen, is dat ik 2 vrouwen met elkaar minder onsmakelijk vind, als twee mannen.Maar, indien het mooie vrouwen zijn, vind ik dat dan spijtig.Gij zult daar wel een beschuldigende uitleg voor hebben zeker? Mischien toch niet zo verdraagzaam dus?
Dat is toch simpel.

Twee mooie opgewonden vrouwen, zijn mooier dan één.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2006, 01:10   #4342
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Als je niet zegt waarom kan ik dat ook niet snappen. Meer nog, ik kan alleen maar concluderen dat u het bent die subjectief is. Neem me niet kwalijk. En kom alsjeblieft weer niet af met dingen zoals 'het zou wel eens kunnen zijn', want daar zijn we niks mee. Argumenteren doe je met feiten en niet met veronderstellingen. En dan weet je het nu hé?!
1) Het klopt niet dat heteroseksualiteit één functie meer heeft dan homoseksualiteit, aangezien homoseksualiteit even goed functies heeft die heteroseksualiteit niet kan bieden. En nee, ik ga ze niet nog eens opsommen.

2) Het klopt niet dat iets dat meer functies heeft ook meer waarde heeft. Niet met produkten. En ook niet bij mensen.

3) Dé stelling waar het jou om gaat, nl. dat homoseksualiteit minderwaardig is, is dus louter subjectief.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2006, 01:10   #4343
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Twee mooie opgewonden vrouwen, zijn mooier dan één.
En waarom zou dat voor mannen niet gelden?
Oud 31 december 2006, 01:12   #4344
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[/b]neemt ge nu uw eigen wensen voor de werkelijkheid? Er zullen zeker wel mensen zijn, mannen en vrouwen , die dat opwindend vinden, maar allemaal?Wat wel waar is, en waarom zou ik niet kunnen zeggen, is dat ik 2 vrouwen met elkaar minder onsmakelijk vind, als twee mannen.Maar, indien het mooie vrouwen zijn, vind ik dat dan spijtig.Gij zult daar wel een beschuldigende uitleg voor hebben zeker? Mischien toch niet zo verdraagzaam dus?
Wat kan het mij schelen wat jij opwindend vindt? Het toont enkel mooi aan dat die hele afkeer voor homoseksualiteit niet op rede maar op gevoel is gebaseerd.
Oud 31 december 2006, 01:21   #4345
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wat kan het mij schelen wat jij opwindend vindt? Het toont enkel mooi aan dat die hele afkeer voor homoseksualiteit niet op rede maar op gevoel is gebaseerd.
ik heb niet gezegd "opwindend".Gij maakt dat er van.Ik zei: "minder onsmakelijk".Dat het jou niks kan schelen wat ik leuk vind, begrijp ik best, vermits je enkel met vrouwen inzit.Natuurlijk is dat allemaal op gevoel gebaseerd.Waarom word er dan op mij met scherp geschoten omdat homoseksueel gedrag voor mijn gevoelens wansmakelijk is? Dat zijn gewoon mijn persoonlijke gevoelens, en die dient men te respekteren...Wees eens wat verdraagzaam zeg
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2006, 01:21   #4346
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat ontkent niemand. Nu moet je enkel nog inzien dat gevoel superieur is aan rede.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2006, 01:23   #4347
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom zou dat voor mannen niet gelden?
Opgewonden mannen interesseren mij geen ballen, en twee nog minder...Daarom.Simpel toch?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2006, 01:32   #4348
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zijn semantische spelletjes, hé Rundje. En nu mag jij dat nog honderd keer ontkennen, in wetenschappelijke kringen is er echt wel een consensus over dat het zo niet aangeboren, dan wel in de eerste levensjaren wordt vastgelegd en onveranderlijk is. En dat is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek uit diverse domeinen hoor. Van een keuze is dus echt geen sprake.
Wat weet jij over "vrije keuze" vs. "vastgelegd"?

Citaat:
Wel is het zo dat geaardheid een soort van continuum is van pure heteroseksualiteit over verschillende gradaties van biseksualiteit tot pure homoseksualiteit.
Het woord "geaardheid" komt m.i. hier zelf niet te pas. Is crimineel gedrag een "geaardheid", gaande van 100% onschuld tot volstrekte criminialiteit?
Oud 31 december 2006, 01:35   #4349
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kan best zijn, maar je uitspraken tonen duidelijk aan dat je homofoob bent. Wanneer je angst hebt dat homoseksualiteit zich zou verspreiden wanneer het als normaal wordt beschouwd omdat je denkt dat het over een keuze gaat, dan ben je wel degelijk homofoob.
Of homoseksualiteit zich verspreid of niet verspreid, daar lig ik niet wakker van. Voor mijn part ben ik de enige hetero op gans de wereld. Stel je voor, al die vrouwen voor mij alleen!

Ik geef enkel mijn opinie over het fenomeen zelf.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 31 december 2006 om 01:52.
Oud 31 december 2006, 01:39   #4350
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) Het klopt niet dat heteroseksualiteit één functie meer heeft dan homoseksualiteit, aangezien homoseksualiteit even goed functies heeft die heteroseksualiteit niet kan bieden. En nee, ik ga ze niet nog eens opsommen.
Sorry maar dat is manifest onwaar en je weet het maar al te goed!

De feiten ontbreken. Daarom zeg ik ook duidelijk erbij dat ik geen verhaaltjes aanvaard van het-zou-wel-eens-kunnen-zijn-dat....

Ik heb daar alle reden toe. Vergissingen in het verleden, als zou het een normaal verschijnsel zijn bij overbevolking, werden door diezelfde mensen teruggetrokken nadat de holebifederatie het standpunt verdedigd van de constante 5 �* 10%. Tja?!

500 jaar geleden veronderstelde men dat de aarde plat was, tot het bewijs deze veronderstelling deed smelten als sneeuw voor de zon.

Amper vijftig jaar geleden was het een wetenschappelijk bewezen veronderstelling maar als feit verkocht, dat de neanderthaler een voorloper was van de mens. Tot DNA onderzoek bewees dat dit niet zo was...Een zandkasteeltje bij vloed.

Feiten moet ik hebben Edina. Feiten en geen veronderstellingen. En ik ben er zeker van dat deze er niet zijn en ik zal je ook zeggen waarom....

Moest homoseksualiteit een bijzondere functie hebben in onze samenleving, dat zouden de homo's dat heel zeker ook wel weten. En het zou overal te zien zijn in hun proclamatie.

Ze zouden niet meer zeggen van wij zijn evenwaardige mensen dus hebben wij recht op dezelfde rechten. Neen ze zouder strijden met het wetenschappelijk feit dat zij er nodig zijn en een functie hebben en zo alle respect afdwingen van die samenleving. Maar wat doen ze? Een gay-parade... Zegt dat niet genoeg? Zelfs de homoseksuelen zelf, weten niet eens welke functie zij vervullen waaraan heteroseksualiteit geen soelaas biedt. Of met andere woorden Edina..

Er is helemaal geen functie van homoseksualiteit. Het is misschien wel nodig dat zij er één zou hebben om de identiteit van homoseksuelen te bevestigen of zo of om er betekenins aan te kunnen geven, maar de koning heeft geen kleren aan en hij had er ook beter wél aangehad.

Citaat:
2) Het klopt niet dat iets dat meer functies heeft ook meer waarde heeft. Niet met produkten. En ook niet bij mensen.
Jawel Edina, omdat een functie nu eenmaal een waarde op zich is.

Citaat:
3) Dé stelling waar het jou om gaat, nl. dat homoseksualiteit minderwaardig is, is dus louter subjectief.
Mijn conclussie is een logische gevolgtrekking uit objectieve waarneming.

Waar het jou om gaat, dat is dat het evenwaardig moet zijn, en d�*t is pas subjectief.

Dat is mijn eerlijke en oprechte mening.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 31 december 2006 om 01:45.
Oud 31 december 2006, 01:48   #4351
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
"DE oorzaak" van homoseksualiteit is inderdaad niet gekend, maar er zijn al veel wetenschappelijke onderzoeken geweest die in ieder geval een tipje van de sluier oplichten hoor. En meer dan waarschijnlijk ik er ook niet één bepalende factor. De meest aanvaarde hypothese is nog steeds dat het een combinatie is van genetische aanleg in combinatie met de verhouding geslachtshormonen waaraan de foetus tijdens een welbepaalde kritische periode wordt blootgesteld.
Een wetenschapper zal nooit toegeven "na jarenlang onderzoek moeten we vaststellen dat we de oorzaak totaal niet snappen". En uiteraard is dit hier het geval.

Citaat:
En maw dus dat het wel degelijk aangeboren is. Anderen denken dat het in de eerste levensjaren wordt bepaald, maar dan hebben we het niet over het aanleren door voorbeelden van homoseksualiteit te zien hé (kan ook moeilijk in die periode een rol spelen.
leg eens uit hoe je springt van "de meest aanvaarde hypothese" naar "het is wel degelijk aangeboren". Hypotheses worden in uw denkraam vlot getranformeerd tot zekerheden, tenminste als de hypothese beantwoordt aan wat je zo graag wil bewezen zien.

Citaat:
hier vind je alvast een overzicht van wetenschappelijke onderzoeken rond dit onderwerp. Maar het is wel in het Engels.

Ben je daar weer met je Turkse gevangenissen?

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 31 december 2006 om 01:51.
Oud 31 december 2006, 01:52   #4352
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Aan Edina:

Hypotheses worden in uw denkraam vlot getranformeerd tot zekerheden, tenminste als de hypothese beantwoordt aan wat je zo graag wil bewezen zien.
Tja Edina, ik heb ook die indruk. Van subjectiviteit gesproken (!)

Paulus.
Oud 31 december 2006, 01:53   #4353
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hetwelk jij dan ook steeds tegensprak Hier dus niet...omdat het in uw kraam te pas komt wat de Pro-Homo Liga hier allemaal voor onzin uitbraakt.NU is het wel OK voor jou...
ach betreurenswaardig die kleine pauze die ik nam voor judge Deed en the meaning of life ...kon ikje niet onmiddellijk van antwoord dienen...
vertel me eens haarfijn welke onzin ik zou slikken ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2006, 01:54   #4354
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tja Edina, ik heb ook die indruk. Van subjectiviteit gesproken (!)

Paulus.
Alles is subjectief, maar dat willen de leden van de wetenschaps-kerk niet begrijpen.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 31 december 2006 om 01:55.
Oud 31 december 2006, 01:55   #4355
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er lopen véél te véél van die mensen rond tegenwoordig...een beetje frustrerend is dat inderdaad, te zien dat een groot deel van de samenleving verloedert, en de rest mee naar de dieperik trekt.Maar écht ongelukkig ben ik er nu ook niet van, ik ben daar te veel optimist voor: ik ben zeker dat die zullen verdwijnen...Als de nood het hoogst is, is de redding nabij.
right... kwestie van geduldig wachten...je wordt er ook elke dag weer een stukje ouder op hé
Oud 31 december 2006, 02:01   #4356
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zeg eens zagevent, men scheit mij hier al uren voor janet uit, en ik zou beleefd moeten zijn? Ik zie trouwens niet....
ach ,carlgustaaf ...trekt het U niet aan... in de rol van underdog ervaar je dat tijd een relatief begrip is [/quote]

Laatst gewijzigd door praha : 31 december 2006 om 02:01.
Oud 31 december 2006, 02:06   #4357
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, Paulus daar verschiet ik helemaal niet van hoor. Aangezien je al hebt gezegd dat je onvoldoende Engels kent, valt er natuurlijk al een heel groot deel van dat internet weg.

toch nog even dit in de verf zetten :

Oorspronkelijk bericht door Paulus
Volgens mij is de oorzaak van homoseksualiteit niet bekend. Ik heb er een halve dag naar gezocht op internet, maar niks, geen wetenschappelijke feiten omtrend de oorzaak gevonden
[quote]'k zou daar nog willen aan toevoegen

Oud 31 december 2006, 02:08   #4358
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gigantisch probleem, Jij hebt dat woordje "gigantisch" echt wel diep zitten hé Straks komt het er langs je mond terug uit
Nee, maak je geen zorgen, ik kan tegen een stootje.Ik vraag me enkel af hoe je van zo laag bij de grond zo hoog kunt spuwen?
Oud 31 december 2006, 02:13   #4359
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Er zou .....

Overigens vind ik het wel goed om zo nu en dan de conservatieve waarden te beschermen, sommige traditionele normen en waarden moeten wel behouden worden. Maar voor andere zaken is het soms ook weer nodig om voor veranderingen open te staan.

Over homoseksualiteit ....
mischien is het dus allemaal kwestie van een klein meningserschil wat nu best traditioneel moet blijven en wat vernieuwd moet worden ?

Laatst gewijzigd door praha : 31 december 2006 om 02:14.
Oud 31 december 2006, 02:17   #4360
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zegt het zelf: onder andere. Of hoe je eigen argumenten onderuit halen.
ach best...
hij schijnt zelfs niet de minimum voorwaarden te begrijpen waaraan een stelling moet voldoen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be