Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2006, 18:00   #101
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Kalikkles schijnt de religieus-racistische terminologie uit haar religie over het hoofd te zien. Gewenning zeker?
Merkwaardig, want Mo's boekje staat vol met de islamitische versie van de Untermenschen-uitdrukking. Hitler vond er zelfs inspiratie in.
Dat is klinkklare onzin. Het antisemitisme is van Europese makelij. Lees maar eens Léon Poliakov, Le Mythe aryen, Calmann-Lévy, 1971. Engelse vertaling bij Barnes & Noble Books (1996): The Aryan Myth: A History of Racist and Nationalistic Ideas In Europe.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 26 december 2006 om 18:00.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 18:04   #102
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat is klinkklare onzin. Het antisemitisme is van Europese makelij. Lees maar eens Léon Poliakov, Le Mythe aryen, Calmann-Lévy, 1971. Engelse vertaling bij Barnes & Noble Books (1996): The Aryan Myth: A History of Racist and Nationalistic Ideas In Europe.
Hitler zocht en vond inspiratie in het boekje van jouw pedo-profeet. Het begrip Untermenschen is gebaseerd op het religieus-racistische onderscheid dat de terrorist avant la lettre, Mo, maakte tussen de zuiveren, de Ubermenschen ('de gelovigen') en de kaffirs (de Untermenschen).
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 18:10   #103
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar weet je echt maar heel weinig.

Nog nooit gehoord van Nonkel Dolf en Nonkel Moefti (de moefti was de nonkel van Yasserke Arafat)?
Citaat:
(...)
Toen Hitler in 1933 aan de macht kwam, zag hij in hem een partner in zijn strijd tegen de joden. Hij bezocht tijdens de oorlogsjaren verscheidene concentratiekampen om te zien hoe Hitler bezig was het Joodse vraagstuk op te lossen. Hoesseini moedigde Hitler aan om de genocide ook toe te passen op de joden in het Midden Oosten.De moslimleider kreeg een prachtige villa in Zehlendorf en werd op de loonlijst gezet van de SS. “Duitsland voert strijd met het Wereldjodendom, de hoofdvijand van de islam. De vijand van mijn vriend is mijn vriend” zei de moslimleider in een toespraak. De moslimlegioenen van de moefti namen deel aan massamoorden op duizenden Servische verzetstrijders, joden en zigeuners. Zelfs de Duitse officieren die de meest afschuwelijke moorden gewend waren, waren geschokt door de wreedheid van de moslim SS’ers. Zij sneden de harten van hun tegenstanders uit het lichaam. In maart van 1944 riep de moefti in Berlijn via de radio: “Arabieren! Sta op als één man en vecht voor jullie heilige rechten. Dood de joden waar je ze ook maar vinden kunt. Dit behaagt onze god (allah), de geschiedenis en de godsdienst”. (*) Deze tekst is afkomstig uit het boek “Mabel – ‘Koninklijk Bal Masqué’van Peter Siebelt. Er bestaan een aantal filmbeelden van Hoesseini’s bezoeken aan Duitsland en Hitler. Klik op:
http://www.youtube.com/watch?v=d51poygEXYU

Deze Moefti was ook in de jaren tussen 1920 en 1930 al verantwoordelijk voor bloedige pogroms tegen de in Palestina wonende Joden. Volgens Ikrima Sabri, strekt het land Palestina zich uit van de rivier de Jordaan tot aan de Middellandse-zee en van het noorden tot het zuiden. Tijdens een interview met het Duitse tijdschrift ‘Die Welt’ zei hij dat de joden moeten terugkeren naar de landen vanwaar zij gekomen zijn omdat ze geen enkel recht hebben op het land waar ze nu verblijven. In een van zijn meest beruchte preken zei Sabri;
O. allah, vernietig Amerika, want dit land wordt geregeerd door Zionistische Joden. De huizen die door de Joden worden gebouwd zullen Arabisch eigendom worden met de hulp van Allah..... Allah zal wraak nemen ter wille van zijn profeet op de kolonialistische Settlers, die zonen zijn van apen en varkens die er opuit zijn uw heiligdom schade te berokkenen.
http://www.homepages.hetnet.nl/~fm-t...0Jeruzalem.htm

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 december 2006 om 18:16.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 21:28   #104
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hitler zocht en vond inspiratie in het boekje van jouw pedo-profeet. Het begrip Untermenschen is gebaseerd op het religieus-racistische onderscheid dat de terrorist avant la lettre, Mo, maakte tussen de zuiveren, de Ubermenschen ('de gelovigen') en de kaffirs (de Untermenschen).
Hitler zocht zijn inspiriatie in meerdere godsdiensten (onder andere). Door enkel en alleen maar de islam te viseren is je zogenaamde "verontwaardiging" zoals gebruikelijk éénzijdig en bijgevolg hypocriet.

Citaat:
"Mijn gevoel als christen wijst mij op mijn Heer en Heiland als een vechter. Het wijst mij op de man die ooit in eenzaamheid, omringd door maar enkele volgelingen, de ware aard van de joden doorzag en mensen opriep om tegen hen te strijden en die - Gods waarheid! - niet het grootst was als lijder maar als vechter.

Als christen en als mens heb ik met een grenzeloze liefde de passage gelezen waarin Hij ons vertelt hoe de Heer zich tenslotte in al zijn macht verhief en de gesel greep om het addergebroed uit Zijn tempel te verdrijven. Wat een indrukwekkende strijd heeft Hij gevoerd tegen het joodse vergif! Nu, na 2.000 jaar, versta ik met de diepste emotie vollediger dan ooit tevoren dat het hierom was dat Hij aan het kruis Zijn leven moest laten.

Als christen heb ik de plicht me niet te laten bedriegen, maar om een vechter te zijn voor waarheid en gerechtigheid. En als mens heb ik de plicht om erop toe te zien dat de menselijke beschaving niet op dezelfde rampzalige manier instort als de beschaving van de antieke wereld 2.000 jaar geleden - een beschaving die door dezelfde joden naar zijn ondergang is geleid".

Adolf Hitler.

The speeches of Adolf Hitler 1922/1939
Oxford University Press
Norman H. Baynes (red.)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Blijkbaar weet je echt maar heel weinig.
Meer dan je denkt, mijn beste Circe, meer dan je denkt...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 26 december 2006 om 21:38.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 22:00   #105
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
De moslimlegioenen van de moefti namen deel aan massamoorden op duizenden Servische verzetstrijders, joden en zigeuners. Zelfs de Duitse officieren die de meest afschuwelijke moorden gewend waren, waren geschokt door de wreedheid van de moslim SS’ers.
Ik vond het indertijd al raar dat de Serviers zo beestig reageerden tegen de moslims van Bosnie-Herzegovina....
Ik was er toen van overtuigd dat er een reden moest zijn.
Deze tekst verklaart veel....heel veel.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 01:57   #106
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Hitler zocht zijn inspiriatie in meerdere godsdiensten (onder andere). Door enkel en alleen maar de islam te viseren is je zogenaamde "verontwaardiging" zoals gebruikelijk éénzijdig en bijgevolg hypocriet. ...
De gele ster die door joden moesten gedragen worden is nochtans ook uit het boekje van Mo. Over welke godsdiensten heb jij het dan?

Citaat:
Meer dan je denkt, mijn beste Circe, meer dan je denkt
sinds wanneer heet jij Kallikales?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 december 2006, 02:07   #107
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Jodenvervolgingen doorheen de voorbije 2000 jaar over heel de wereld en het zal efkes een uitvinding van Hitler anno 1920 zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 11:51   #108
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Hitler zocht zijn inspiriatie in meerdere godsdiensten (onder andere). Door enkel en alleen maar de islam te viseren is je zogenaamde "verontwaardiging" zoals gebruikelijk éénzijdig en bijgevolg hypocriet.
Ik viseer de islam omdat dat nu eenmaal de meest verderfelijke religie/politieke ideologie is in mijn ogen. En als je daar een probleem mee hebt moet je mijn posts maar niet niet lezen.

Ik had inderdaad ook het racistisch onderscheid uit de joodse leer kunnen aanhalen (het 'uitverkoren volk' versus de niet-joodse minkunkels) maar bon, persoonlijk meen ik dat enkel nog de ultra-orthodoxen daar nog aan vast houden.
Oud 27 december 2006, 16:30   #109
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Jodenvervolgingen doorheen de voorbije 2000 jaar over heel de wereld en het zal efkes een uitvinding van Hitler anno 1920 zijn.
Lees eerst eens het boek van Léon Poliakov hé... Daarin stelt hij juist dat het raciale antisemitisme allerminst een uitvinding van Hitler anno 1920 is, maar een creatie van de Europese moderniteit in de negentiende eeuw... dit in tegenstelling tot de eeuwenoude jodenvervolgingen die geen pseudo-biologische motivatie hadden.

En de negationisten en revisionisten die alle zonden van Israël maar weer eens op "de islam" willen afschuiven, zijn net de oude antisemieten: zoals Sartre zei, bevinden zij zich in de onconfortabele situatie dat zij niet leven kunnen zonder het object van hun haat. Stel je het leven van al deze islamofoben eens voor als er geen moslims waren: een hel!

Laatst gewijzigd door Kallikles : 27 december 2006 om 16:32.
Oud 27 december 2006, 16:50   #110
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Dus die hadith of koranvers waarin wordt geboden om de joden tot de laatste uit te roeien, zelfs al verstoppen ze zich achter de laatste boom, is dus geen aanzetten tot jodenhaat?
Oud 27 december 2006, 17:50   #111
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1.000.000 idioten die aaneen klitten dat blijven .... een hele hoop idioten Kallikles.
Gelukkig zijn ze regelmatig zelfreinigend, net zoals mijn nieuwe oven. Nu hakken ze elkaar de pan in in Irak, maar ook elders moorden ze elkaar uit. En in Mekka vallen ze bij bosjes deze dagen.
Je moet het allah nageven, dat zelfreinigend vermogen van zijn adepten, dat heeft ie nog niet zo slecht bedacht.
Hier heb ik je, nazi... Je ziet moord op moslims als reiniging en bent dus een ordinaire nazi. Waarvan akte.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 27 december 2006 om 17:50.
Oud 27 december 2006, 17:53   #112
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier heb ik je, nazi... Je ziet moord op moslims als reiniging en bent dus een ordinaire nazi. Waarvan akte.
Jamaar, ze moorden mekaar toch gewoon uit, in navolging van hun eigen gebruiksaanwijzigen in het boekje van mo? En wij zijn toch verplicht daarvoor RESPECT op te brengen?

Online heeft ze toch niet vermoord?

Wat wil je nu? Dat we moslims gaan bekritizeren omdat ze hun eigen boekje volgen? DAMAGNIE zulle!

Laatst gewijzigd door circe : 27 december 2006 om 17:54.
Oud 28 december 2006, 11:31   #113
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, jouw conclusie is verkeerd : het is jouw allah die een ordinaire nazi is.
Mits alles allah's wil is, is hij verantwoordelijk voor dat zelfreinigend vermogen onder de moslims. Ik kuis uw broeders niet op Kallikles; dat doen ze zelf in Irak, in Somalië, in Atjeh, ...want het is allah's wil.
Oud 28 december 2006, 11:56   #114
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, jouw conclusie is verkeerd : het is jouw allah die een ordinaire nazi is.
Mits alles allah's wil is, is hij verantwoordelijk voor dat zelfreinigend vermogen onder de moslims. Ik kuis uw broeders niet op Kallikles; dat doen ze zelf in Irak, in Somalië, in Atjeh, ...want het is allah's wil.
Kijk Kallikles, ze ruimen zichzelf ook op door vertrappeling. En dat nadat ze "de duivel gestenigd" hebben!!! Wat een ondankbare nazi is die allah toch !

Drie miljoen moslims beginnen aan hadj

Naar schatting drie miljoen moslims zijn donderdag begonnen aan hun jaarlijkse bedevaart, de zogenaamde hadj. Ze hebben de Saoedische stad Mekka verlaten en zijn op weg naar een tentenkamp waar ze de komende dagen zullen verblijven. De Saoedische autoriteiten hebben strengere veiligheidsmaatregelen genomen. Bij de laatste hadj, begin januari van dit jaar, stierven minstens 345 pelgrims bij de rituele steniging van de duivel. Ze werden in de menigte vertrappeld nadat er paniek was uitgebroken.

Quotasysteem
De Saoedische autoriteiten hanteren nu een strikt quotasysteem om het aantal pelgrims op een beheersbaar niveau te houden. Er zijn ongeveer 50.000 veiligheidsmensen gemobiliseerd, en bovendien zijn er herinrichtingswerkzaamheden uitgevoerd aan de voet van de brug van Jamarat, in Mina, waar de incidenten zich vorig jaar voordeden. Op die plek waar de duivel aan Abraham zou zijn verschenen, gooien de pelgims steentjes naar drie zuilen. Er ontstaat vaak een gevaarlijke flessenhals.

De hadj eindigt maandag. De bedevaart, een van de vijf zuilen van de islam, is een plicht voor alle gezonde, volwassen moslims die over voldoende financiële middelen beschikken. Ze moeten de hadj minstens een keer in hun leven ondernemen. (belga)
Oud 28 december 2006, 15:41   #115
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk Kallikles, ze ruimen zichzelf ook op door vertrappeling. En dat nadat ze "de duivel gestenigd" hebben!!! Wat een ondankbare nazi is die allah toch !
Ah nee, want naar het schijnt wil sterven tijdens de Hadj zeggen dat je daarna direct naar de hemel mag. Het hiernamaals is trouwens sowieso belangrijker dan het aardse leven. Hm, wat weet je eigenlijk wél over de islam?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 16:04   #116
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Hm, wat weet je eigenlijk wél over de islam?
Ook al is die vraag niet aan mij gericht, toch graag een antwoord:
Alsmaar meer... en hoe meer ik te weten kom, hoe bedreigender ik het vind.
Vroeger had ik ook wel eens een en ander gehoord, maar dat opzij geschoven als lastertaal. Tot ik op dit forum kwam en een paar directe links kon lezen:
-de pedofiel Mohamed
-de rover, verkrachter en moordenaar Mohamed
OK - er zijn miljoenen van dat soort geweest gedurende de eeuwen voor en na Mohamed whmng, maar dat dit nog altijd zonder de minste terughoudendheid wordt aangenomen door hedendaagse moslims MET opleiding, met inzicht op andere vormen van leven, vrijheid en godsdienstbeleving, DAT vind ik heel erg en bedreigend.

Vandaar dat ik van mening ben dat wij onze Westerse vrijheden moeten verdedigen tegen moslim dictatuur, zonder geweld als het kan, met geweld als het moet.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 18:49   #117
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Migrant Paola werd koningin

pdw

Bekijk de pagina uit de krant

Paola di Ruffo di Calabria is vandaag in België het boegbeeld van de dag van de migrant.

De algemene vergadering van de Verenigde Naties besliste zes jaar geleden om 18 december uit te roepen tot Internationale Dag van de Migrant. De VN roepen de leden op om vandaag informatie te verspreiden over de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden van migranten.

In België ligt de coördinatie van de dag bij het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding. Het team van Jozef De Witte besliste dit jaar om koningin Paola op de affiches te zetten. Het koningshuis werd op de hoogte gebracht, maar reageerde niet.

Paola werd gekozen om de publieke opinie er even te laten bij stilstaan dat zij in 1959 emigreerde uit het Italiaanse Lucca. Op de affiche wordt meegedeeld dat Paola di Ruffo di Calabria naar België kwam voor een huwelijk, een van de belangrijkste poorten waarlangs migranten ook nu België binnenkomen. De affiche meldt dat Paola hier werk als koningin heeft gevonden.

Het Centrum zegt Paola ook te hebben gekozen omdat de Italianen met 21 procent van de 870.000 vreemdelingen de grootste groep zijn.

Om over de migrantengemeenschap op een speelse manier wat meer informatie te verspreiden, opent het Centrum vandaag ook een website met drie quizzen.

(gfr)

www.migrantvandedag.be

----------------------------------------------------------------------------

Paola is er na 46 jaar (1959-2006) nog steeds niet in geslaagd om haar "job" die meertaligheid vereist onder de knie te krijgen volgens mij.
Of is dat niet nodig in die "job"?

Als je dan al die Vlaamse werknemers ziet die PER DEFINITIE minstens drietalig N/F/E moeten zijn, dan vraag ik me toch af welke eisen er aan migranten worden gesteld.
Ge kunt toch niet verwachten dat de monarchie zich uitdrukt in een hoekig nazi-taaltje dat bestemd is voor de brute burgers.

De Franse taal is vele vele keren subtieler, fijnzinniger, gecultiveerder, ... , allez ja, gewoon de TAAL voor de opperburgers.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 18:04   #118
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ah nee, want naar het schijnt wil sterven tijdens de Hadj zeggen dat je daarna direct naar de hemel mag. Het hiernamaals is trouwens sowieso belangrijker dan het aardse leven. Hm, wat weet je eigenlijk wél over de islam?
Geloof jij in die flauwekul Uh-Huh ? Ik dacht jij een "évolué" was.
Oud 1 januari 2007, 01:48   #119
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Al decennia hier en nog de taal niet spreken. Paola is een echte voorbeeldmigrant.
Wel ze spreekt toch een beetje Nederlands? Maar hoe spontaan is het?
Oud 1 januari 2007, 01:48   #120
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Uh-huh meiske: ze wordt voorgesteld als een immigrant die een "job" heeft gevonden.

Voor mijn "job" moet ik viertalig zijn. (N/E/F/D)

Voor haar "job" moet ze minstens het Nederlands/Frans/Duits onder de knie hebben.

Voldoet ze aan de criteria van haar "job"? Of krijgt ZIJ dispensatie en ik en gij niet?
Voor wat voor soort job eist men viertaligheid bij u? (En bestaat dat ook in Wallonië?)

Laatst gewijzigd door evilbu : 1 januari 2007 om 01:48.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be