![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou toch nog eens graag benadrukken: ik pleit niet voor blinde en harde, meedogenloze repressie. Ne kleine die ne Mars (of iets meer hedendaags, wat vreten die mannen tegenwoordig ) pikt moet daarvoor niet naar een verbeteringsgesticht. Pijnlijk is eigenlijk dat als de ouders daar korrekt op reageren, een maatschappelijke reaktie al niet meer nodig is. Pijnlijk dus dat een aantal ouders niet in staat zijn om korrekt te reageren ... Nen adolescent die ne spiegel van een auto schupt, daar kan nog best een mooie geldboete voor dienen, gekombineerd met wat gemeenschapswerk, op voorwaarde dat het slachtoffer zeeeeer vlug en spontaan de schade vergoed kreeg. Inbreken in een huis, daarvoor moet ge heel wat lef hebben, en een echte dief zijn. 6 maanden op staatshotel effektief lijkt me een minimum. Geweld tegen weerlozen (oude madammekes ...) is nog een heel stukje erger. Maar toch een nul-tolerantie tegen geweld !! Een tweede feit plegen: dat is al zeer ernstig !! En ik blijf erbij: als je na die twee verwittigingen je les nog niet geleerd hebt, 15 jaar minimum, absoluut minimum.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja mensen, honden kan je africhten en tegenwoordig moeten ze zelfs al een sociaal diplomatje hebben en het is afwachten hoelang het nog zal duren voordat mensen ook een sociaal diplomatje zullen moeten kunnen voorleggen.
Goe zot allemaal.
![]() |
#23 | |
Burger
|
![]() Citaat:
vs: 250miljoen inwoners verdeeld over een 50tal staten...gemiddeld aantal inwoners dus iets van een 5 miljoen per staat... vlaanderen: 6miljoen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een paar voorbeeldjes van nog kleiner als Vlaanderen, waar de poen met bakken binnenstroomt, ... : Monaco San Marino Livigno (Italiaans stadje in de Alpen met fiscale autonomiteit ) Liechtenstein Luxemburg Zwitserland is niet kleiner maar veel groter is het ook niet, toch draait het daar goe, Geef mij nu eens 4 mini staatjes die aan de rand van het bankroet hangen, en ge moogt België niet meetellen want dat is er dankzij de Walonie 1 van. Bij de meeste landen waar een splitsing is uitgevoerd, draait het overigens beter dan daarvoor. Tsjechie en Slovakije zijn daar goeie voorbeelden van. |
|
![]() |
![]() |