Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2007, 00:55   #341
FRoNT-international
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Jij hebt de naam "CD&V" bedacht, waarom vertel je ze het zelf niet?
Er is de bubbers enkel medegedeeld dat een partijnaam het best ook als slogan dienst kan doen. Dus NIET cd&v, maar bvb vivant, solide, ID-21, spirit, wow enz... zijn dit idee genegen.
FRoNT-international is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 01:04   #342
FRoNT-international
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
daar ik nu ook zelf niet kan meedoen aan gemeenteraadsverkiezingen. Op de VB-lijst, was de bedoeling?

Sint Niklaas, is dat niet de gemeente waar vorig jaar tijdens de rellen in Frankrijk) twee blokkers werden gefilmd door de bewakingscameras van een tankstation op het moment dat ze nachtelijk een jerrycan gingen vullen om dan in een gemengde wijk een auto in brand te gaan steken? Tot hoeveel werden die veroordeeld?
De bedoeling was met een éénmanslijst omdat in een stad Sint-Niklaas, door de 5% kiesdrempel, het betekent dat 2 zetels behalen = 1 zetel verkrijgen. Ik zou dus niet mogen zetelen met mijn voeten op mijn tweede behaalde zetel. Trouwens een lijst neerleggen waar bvb. enkel 2 homo's op vermeld staan mag dus ook eigenlijk niet meer van de illegale Centrale Grote Kansen Roulette.
Oud 4 januari 2007, 01:28   #343
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Sint Niklaas, is dat niet de gemeente waar vorig jaar tijdens de rellen in Frankrijk) twee blokkers werden gefilmd door de bewakingscameras van een tankstation op het moment dat ze nachtelijk een jerrycan gingen vullen om dan in een gemengde wijk een auto in brand te gaan steken? Tot hoeveel werden die veroordeeld?

Waarom maak jij je niet bezorgd hoeveel de tientallen allochtoonse brandstichters gekregen hebben?

Wie zegt trouwens dat die 2 lid waren van het VB?

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 januari 2007 om 01:29.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 07:35   #344
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het VB is alleen verantwoordelijk voor zijn eigen ontsporing.
In die landen zijn er ook soortgelijke fenomenen.
In eigen land kan men de vraag stellen waarom in VLaanderen? Waarom in Wallonie niet? Zijn de Walen superieur? Hebben zij "tammere" allochtonen?
Is Di Ruppo dan zo'n goede leider van Wallonie?
Dit is een niet zo ver van mijn huis show, sjoe!
het enige dat is ontspoord is de immigratie. Ik volg helemaal je stelling dat in de jaren 60-70 toen er veel gastARBEIDERS naar België kwamen en ik neem er zbewust de jaren 80-90 niet bij. In die jaren zijn er heel veel gasten naar hier gekomen : de gelukzoekers die de verhaaltjes hoorden van het land van melk en honing, "dolce far niente" op zijn Italiaans, niets of weinig doen en toch "relatief veel geld krijgen".

De massale toestroom van tienduizenden asielzoekers per jaar, telkens met een bijna zelfde verhaal, zijn daar het bewijs van. Tot het onbetaalbaar werd en de paarse regering de geldkraan dichtdraaide tijdens de asielaanvraag die werd onderzocht. Plots was België NIET meer interessant ! Het zijn er amper nog 10.000 in plaats van 50.000 ! Raar maar waar... Dewael is zelfs fier over het resultaat.

Het Vlaams Blok (toen) was natuurlijk tegen deze gang van zaken net als de bevolking, ook tegen de snel-belg-wet en het vreemdelingenstemrecht ! Zelfs in peilingen was ongeveer 75 % van de Vlamingen tegen deze gang van zaken en leidde zelfs bij de VLD tot een grote crisis !

Het heeft niets te maken met xenofobie of racisme maar met realisme ! Het moet betaalbaar blijven, beheersbaar blijven en leefbaar blijven !

Deze problemen zijn dezelfde met de toestroom van illegalen in heel West-Europa ! Kijk maar naar Spanje (Canarisch eilanden) of Italië (Lampaduza).

Vooral Engeland en Frankrijk leven op een tijdbom.
Ook Duitsland zit weer met 4.000.000 werklozen !

Als het regent in Parijs... druppelt het in Brussel.

Als het brandt in Parijs... smeult het in Brussel.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 4 januari 2007 om 07:37.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 09:54   #345
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
het enige dat is ontspoord is de immigratie. Ik volg helemaal je stelling dat in de jaren 60-70 toen er veel gastARBEIDERS naar België kwamen en ik neem er zbewust de jaren 80-90 niet bij. In die jaren zijn er heel veel gasten naar hier gekomen : de gelukzoekers die de verhaaltjes hoorden van het land van melk en honing, "dolce far niente" op zijn Italiaans, niets of weinig doen en toch "relatief veel geld krijgen".

De massale toestroom van tienduizenden asielzoekers per jaar, telkens met een bijna zelfde verhaal, zijn daar het bewijs van. Tot het onbetaalbaar werd en de paarse regering de geldkraan dichtdraaide tijdens de asielaanvraag die werd onderzocht. Plots was België NIET meer interessant ! Het zijn er amper nog 10.000 in plaats van 50.000 ! Raar maar waar... Dewael is zelfs fier over het resultaat.

Het Vlaams Blok (toen) was natuurlijk tegen deze gang van zaken net als de bevolking, ook tegen de snel-belg-wet en het vreemdelingenstemrecht ! Zelfs in peilingen was ongeveer 75 % van de Vlamingen tegen deze gang van zaken en leidde zelfs bij de VLD tot een grote crisis !

Het heeft niets te maken met xenofobie of racisme maar met realisme ! Het moet betaalbaar blijven, beheersbaar blijven en leefbaar blijven !

Deze problemen zijn dezelfde met de toestroom van illegalen in heel West-Europa ! Kijk maar naar Spanje (Canarisch eilanden) of Italië (Lampaduza).

Vooral Engeland en Frankrijk leven op een tijdbom.
Ook Duitsland zit weer met 4.000.000 werklozen !

Als het regent in Parijs... druppelt het in Brussel.

Als het brandt in Parijs... smeult het in Brussel.
Correcte uiteenzetting. Maar niet voor hen die graag volharden in hun boosheid en zich doof en blind gebaren voor de problemen die zich voordoen en zeker nog zullen gaan voordoen en die maar één doelstreven hebben de "multicul" die geen verrijking is voor de autochtoon maar wel voor de allochtoon. Wat betreft de slogan "eigen volk eerst" zou racisme zijn. Voor de "simpele" aanhangers van de multicul, een goede huisvader/moeder voorziet in eerste instantie in de noden en behoefte van de "eigen kinderen" voor er wordt gekeken naar die van de buren. Kan men als ouder niet voldoen aan de noden en behoefte van de "eigen kinderen" kan men zeker ook niet voldoen aan deze van de buren. Hopelijk kan men met een simpele uitleg en een simpel voorbeeld de strever naar multicul bereiken en tot nadenken aanzetten.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 10:09   #346
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Waarom duiken er overal Bubbers op?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 10:10   #347
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

By the way, weet er al ondertussen al iemand of degenen die Willocks bedreigden niet waarschijnlijk, maar zèker VB-ers waren?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 januari 2007 om 10:10.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 10:22   #348
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
By the way, weet er al ondertussen al iemand of degenen die Willocks bedreigden niet waarschijnlijk, maar zèker VB-ers waren?

BTW...weet er ondertussen al iemand of Willocks ooit een bewijs heeft kunnen ophoesten om die bedreiging te bevestigen?
...
't zullen toch dezelfde kogels ni zijn van diene mediageile blockwatcher met zijn multikultureel verrijkte dochter zeker?...
....
tjonge tjonge...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 4 januari 2007 om 10:23.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 12:17   #349
FRoNT-international
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Alles hier wordt door Willockx in den doofpot gestopt. Plaatselijke pers is omgekocht & kanaal 3 krijgt zelfs een overlevingsdotatie van het stad. Trouwens waarom heeft zijn vroegere beste vriend Cottenie met zijn eenmanslijst "A-wur" toch niet meegedaan. Ja u raad het al, gewoonweg afgedreigd door Vlaams-Belangers. Hoe kan het anders, Sint-Niklaas ziet en weet alles, zelfs waar de konijnen slapen en eigenlijk wonen.
Oud 4 januari 2007, 18:24   #350
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Ik ben geen unionist. Zoek maar eens op wat unionisme betekent.

En als u uw tegenstanders gaat uitmaken op basis van hun politieke overtuiging, is het ver gekomen.

Rudy is gewoon de dorpsgek, iedereen die Sint-Niklaas een beetje kent (of er wat over leest in de pers) kent hem wel. Steeds hoog van de toren blazen, maar meer dan mensen uitmaken en bedreigen kan hij niet. Of denkt u dat een geestelijk normale mens spandoeken hangt waarop Willockx of de Koning gelijkgesteld wordt aan Adolf Hitler?
Hmmm, u bent geen unionist, kan u mij dan eens zeggen waarvoor BUB nu juist staat?
Beste als u Frontinternationaal gaat uitmaken voor een dorpsgek, omdat hij naar u mening er op zijn zachtst gezegt vreemde ideeën op na houd zou ik zo zeggen dat u zelf het schoentje ook wel eens mag passen.
Wat stoort u het meest, dat hij de Koning vergelijkt met Hitler of dat hij de al niet even frisse Willock vergelijkt met Hitler?

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 18:30   #351
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Waarom maak jij je niet bezorgd hoeveel de tientallen allochtoonse brandstichters gekregen hebben?

Wie zegt trouwens dat die 2 lid waren van het VB?
Jamaaaar, die allochtonen hebben veel meer rede om auto's in brand te steken, mensen lastig te vallen enz... omdat die door de racistische Vlamingen buitengesloten worden. en dat is allemaal de schuld van het Vlaams Belang

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 18:35   #352
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FRoNT-international Bekijk bericht
Alles hier wordt door Willockx in den doofpot gestopt. Plaatselijke pers is omgekocht & kanaal 3 krijgt zelfs een overlevingsdotatie van het stad. Trouwens waarom heeft zijn vroegere beste vriend Cottenie met zijn eenmanslijst "A-wur" toch niet meegedaan. Ja u raad het al, gewoonweg afgedreigd door Vlaams-Belangers. Hoe kan het anders, Sint-Niklaas ziet en weet alles, zelfs waar de konijnen slapen en eigenlijk wonen.
Wat bedoel je?
Willocks die de resultaten van het onderzoek naar de bedreigingen tegen zijn eigen persoontje in de doofpot steekt? Het was toch de bedoeling dat er zou blijven hangen dat het VB daarachter zat?
Oud 4 januari 2007, 18:38   #353
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als u uw tegenstanders gaat uitmaken op basis van hun politieke overtuiging, is het ver gekomen.
Straffen tobback van als je weet dat de voorzitter van de bub himzelf geen twee zinnen gezegd krijgt zonder VB, N-VA én CD&V uit te schelden op basis van hun politieke overtuiging....
Oud 4 januari 2007, 19:43   #354
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Wat bedoel je?
Willocks die de resultaten van het onderzoek naar de bedreigingen tegen zijn eigen persoontje in de doofpot steekt? Het was toch de bedoeling dat er zou blijven hangen dat het VB daarachter zat?
verkiezingen voorbij???? vergeet alles. Nieuwe verkiezingen op komst ????? besmeur uw tegenstanders zoveel mogelijk. Waarheid ??? wie zoekt daar achter
Ook een inwoner van Sint Niklaas en geleerd door ervaringen
Oud 4 januari 2007, 21:01   #355
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe Bekijk bericht
Hmmm, u bent geen unionist, kan u mij dan eens zeggen waarvoor BUB nu juist staat?
Beste als u Frontinternationaal gaat uitmaken voor een dorpsgek, omdat hij naar u mening er op zijn zachtst gezegt vreemde ideeën op na houd zou ik zo zeggen dat u zelf het schoentje ook wel eens mag passen.
Wat stoort u het meest, dat hij de Koning vergelijkt met Hitler of dat hij de al niet even frisse Willock vergelijkt met Hitler?
Juffrouw, let op uw grammatica aub. Uw tekstje bulkt van de dt-fouten. Dat komt toch niet erg geloofwaardig over.

Ik ben unitarist. Een unionist een voorstander van het samenwerken van alle partijen in één regering, zoals 1830-1848 in België, toen de Katholieke en de liberalen (van echte partijen was toen nog geen sprake) samen regeerden.

Mijnheer Rudy is een dorpsgek (enfin, St-Niklaas is een stad, maar kom ), als u deze thread een beetje volgt, begrijpt u dat zelf ook wel. Ik heb niets tegen de man, maar het is duidelijk, uit de persoonlijke omgang en uit zijn daden, dat hij ze niet allemaal meer op een rij heeft. Waarom u mij een dorpsgek noemt, begrijp ik niet. Ik vraag me af of u het zelf weet.

En iemand onterecht met Adolf Hitler vergelijken is nooit aanvaardbaar, wie dat ook is. Dat moet u toch ook beseffen?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 21:37   #356
FRoNT-international
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je?
Al wat die vent droomt aanziet hij voor waarheid, totdat er niets gevonden of bewezen wordt. Dan heeft hij niets gezegd, weet hij van niets, liegt en bedriegt hij voort, moet alles den doofpot in.

VB-&:
Vanaf de eerste campagnedag alles overplakken, Klachtneerlegging laten verdwijnen en dan op de verkiezingenavond zeggen dat hij den enigen is geweest die niets overplakt heeft.
BOB aan mijn deur. Direct meekomen voor verhoor. Eerst wens ik op zijn minst een schriftelijke uitnodiging zonder reden. Op den bureau blijkt dat er zelfs geen klachtneerlegging is. Alleen een zeer subjectief vermoeden. Eigenlijk een leugen om mij te pesten.
Rezultaat vanaf nu reageer ik alleen nog op schriftelijke uitnodigingen met reden. Anders vragen ze maar een bevelschrift aan de procureur. Politie u vriend zeggen ze dan.
Klachten over alles en nog wat leg ik zelf niet meer neer, want ze worden toch nooit behandeld eens ge in sint-niklaas als politieke vijand wordt beschouwd. En ik ben dan in feite nog geen VB-er! Hoogstens onlangs kiezer voor hen. Enz ...
En dan spreek ik nog niet over de OCMW-werking & de globale slaafsheid van de stads-administratie. Enz .... Bestuurlijke anarchie alom.
Oud 4 januari 2007, 21:44   #357
FRoNT-international
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Juffrouw, let op uw grammatica aub. Uw tekstje bulkt van de dt-fouten. Dat komt toch niet erg geloofwaardig over.

Ik ben unitarist. Een unionist een voorstander van het samenwerken van alle partijen in één regering, zoals 1830-1848 in België, toen de Katholieke en de liberalen (van echte partijen was toen nog geen sprake) samen regeerden.

Mijnheer Rudy is een dorpsgek (enfin, St-Niklaas is een stad, maar kom ), als u deze thread een beetje volgt, begrijpt u dat zelf ook wel. Ik heb niets tegen de man, maar het is duidelijk, uit de persoonlijke omgang en uit zijn daden, dat hij ze niet allemaal meer op een rij heeft. Waarom u mij een dorpsgek noemt, begrijp ik niet. Ik vraag me af of u het zelf weet.

En iemand onterecht met Adolf Hitler vergelijken is nooit aanvaardbaar, wie dat ook is. Dat moet u toch ook beseffen?
Zelfs op een rij zijn alle bubbers geen kogel waard! Ze verschuilen zich enkel en alleen achter gelijk welke koning met de bedoeling dat er voor hen ooit iets rijkelijks van zijn of haar tafel zou vallen. Poppen hebben meer verstand.
Oud 4 januari 2007, 22:25   #358
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
logisch... die kregen geen job ! ze waren ook uit de vakbond gezet
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 22:38   #359
FRoNT-international
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
verkiezingen voorbij???? vergeet alles. Nieuwe verkiezingen op komst ????? besmeur uw tegenstanders zoveel mogelijk. Waarheid ??? wie zoekt daar achter
Ook een inwoner van Sint Niklaas en geleerd door ervaringen
Proficiat.
Sint-Niklaas wordt wakker!
Oud 4 januari 2007, 23:40   #360
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu heb ik eigenlijk nog altijd geen rechtstreeks antwoord gekregen op deze vraag:

Zijn de VB-ers gevonden waarvan beweerd werd dat zij de vermoedelijke bedreigers waren van FW?

(Niet FDW, hé.)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be