Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wie denkt u dat het meest reële gevaar is voor ons Europeanen!
De Amerikanen! 34 38,20%
Het Midden-Oosten! 20 22,47%
China! 16 17,98%
Noord-Korea! 0 0%
Iran! 3 3,37%
Buitenaardse wezens! 7 7,87%
We zullen allemaal in vrede leven! 9 10,11%
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2007, 00:15   #121
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
bronnen?

(en dat van die palestijnen of zijn zonen is toch niet zo'n provocatie, noch wat ie in '91 deed, prostitutie en homoskesualiteit hard aanpakken zou bush volgens mij ook nog zien zitten dus dat als provocatie zien, ...)

@baseballpolitieker, waarom kan dat niet op het moment zelf ipv hem zowat geniepig steunen?
Op het moment dat islamfundo's in enkele torens van de belangrijkste wijk ter wereld vliegen gaat zo'n moordgeil dictatortje in je achtertuin nog eens cadeau's uitdelen aan mensen die de burgers van je voornaamste kameraadland lekker opblazen?

Géén provocatie? Kom nu.

Laatst gewijzigd door lombas : 4 januari 2007 om 00:15.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 00:31   #122
araneus
Gouverneur

Standaard

Ik heb het hier in het forum al een paar keer gepost maar toch nog maar eens.

China heeft in zijn grondwet staan dat het zijn kernwapens niet offensief mag gebruiken. Enkel bij een aanval met nucleaire wapens mogen ze gebruikt worden. Ze mogen echter hun wapens ook gebruiken om een bevriende natie die aangevallen wordt met nucleaire wapens te helpen (lees Noord-Korea).
Dit is in ieder geval helemaal anders dan de VS waar zelfs offensief gebruik mogelijk is.

We hoeven van China niet direct iets militair te vrezen, economisch is natuurlijk wat anders. Maar tegen de tijd dat dit een probleem wordt zit ik al lang in China.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 01:20   #123
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht

China heeft in zijn grondwet staan dat het zijn kernwapens niet offensief mag gebruiken. Enkel bij een aanval met nucleaire wapens mogen ze gebruikt worden. Ze mogen echter hun wapens ook gebruiken om een bevriende natie die aangevallen wordt met nucleaire wapens te helpen (lees Noord-Korea).
Dit is in ieder geval helemaal anders dan de VS waar zelfs offensief gebruik mogelijk is.

We hoeven van China niet direct iets militair te vrezen, economisch is natuurlijk wat anders. Maar tegen de tijd dat dit een probleem wordt zit ik al lang in China.
In de grondwet staat ook dat alle nationaliteit gelijk zijn. Daarom schieten ze Tibetanen als bergsport, zeker?
Oud 4 januari 2007, 18:33   #124
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht

Zelfs als het in de grondwet staat wat houdt China tegen om dit toch niet te doen! Ze hebben de wapens en ze zullen wel altijd een uitvlucht vinden! Dus zo geruststellend vind ik dit ook nu weer niet!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 18:43   #125
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Op het moment dat islamfundo's in enkele torens van de belangrijkste wijk ter wereld vliegen gaat zo'n moordgeil dictatortje in je achtertuin nog eens cadeau's uitdelen aan mensen die de burgers van je voornaamste kameraadland lekker opblazen?

Géén provocatie? Kom nu.
alé een beetje dan
maar daarvoor nu een land binnenvallen nadat je nota bene Afghanistan al 'bevrijd' hebt 'omwille van 9/11'

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 4 januari 2007 om 18:43.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 18:48   #126
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Zelfs als het in de grondwet staat wat houdt China tegen om dit toch niet te doen! Ze hebben de wapens en ze zullen wel altijd een uitvlucht vinden! Dus zo geruststellend vind ik dit ook nu weer niet!
ge kunt er ook niks tegen doen.
Begin maar eens een oorlog tegen China, iedereen verliest dat, zelfs de VS.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 18:53   #127
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
de VS is momenteel de militaire machthebber in de wereld, en dat zal nog zker een decennia duren
Oud 4 januari 2007, 18:59   #128
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
En als wij nu eens zouden samenwerken (Europa en de VS)! Zouden we het dan halen tegen de Chinezen?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 4 januari 2007, 19:01   #129
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
de VS is momenteel de militaire machthebber in de wereld, en dat zal nog zker een decennia duren
Ja inderdaad en ik denk trouwens dat China helemaal niet klaar is voor een grote oorlog, dus op dit moment zouden de VS het waarschijnlijk wel halen!

Oud 4 januari 2007, 19:30   #130
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ja inderdaad en ik denk trouwens dat China helemaal niet klaar is voor een grote oorlog, dus op dit moment zouden de VS het waarschijnlijk wel halen!
Inderdaad, maar alles hangt ervan af hoe je zo'n conflict ziet. Enkel in een totale oorlog, dwz met inzet van alle beschikbare middelen, kan de VS China verslaan. In een gewone conventionele oorlog die niet op leven en dood uitgevochten is het niet zo éénvoudig om China op de knieën te krijgen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 20:45   #131
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Inderdaad, maar alles hangt ervan af hoe je zo'n conflict ziet. Enkel in een totale oorlog, dwz met inzet van alle beschikbare middelen, kan de VS China verslaan. In een gewone conventionele oorlog die niet op leven en dood uitgevochten is het niet zo éénvoudig om China op de knieën te krijgen.
Ja ik heb het over een totale oorlog met alle mogelijke middelen en niet zo'n diplomatieke priet praat zoals wij hier in Europa bekend staan! Dus hebben we niets te vrezen, maar toch zeggen er zoveel dat we allemaal zouden moeten sidderen en beven van het 'machtige' China!?

Oud 4 januari 2007, 21:14   #132
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar ze zijn er gekomen om de situatie te verbeteren en jullie zitten nu al allemaal te zeggen dat dat grondig mislukt is maar als de oorlog nog niet gedaan is mag er ook nog geen conclusie worden gevormd!
En who the fvkk are you om te zeggen dat die mensen hun situatie moet worden verbeterd? Stuk kolonialist.

Stel u eens voor dat er hier een groep mollahs België binnenvalt, heel uw familie uitmoordt, en een vernietigende bezetting organiseert, zeggende dat ze het doen "om u te helpen" en "om u te bevrijden" van het liberalisme en om ervoor te zorgen dat ge uw vrouwen niet prostitueert of in Big Brother laat meedoen. Ge zoudt nogal anders piepen.

Dus, get a grip. Echt, sommige mensen zijn duidelijk helemaal het Noorden kwijt. Laat staan het Westen.

Laatst gewijzigd door C2C : 4 januari 2007 om 21:15.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 21:16   #133
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
En who the fvkk are you om te zeggen dat die mensen hun situatie moet worden verbeterd? Stuk kolonialist.

Stel u eens voor dat er hier een groep mollahs België binnenvalt, heel uw familie uitmoordt, en een vernietigende bezetting organiseert, zeggende dat ze het doen "om u te helpen" en "om u te bevrijden" van het liberalisme en om ervoor te zorgen dat ge uw vrouwen niet prostitueert of in Big Brother laat meedoen. Ge zoudt nogal anders piepen.

Dus, get a grip. Echt, sommige mensen zijn duidelijk helemaal het Noorden kwijt. Laat staan het Westen.
Wat is er mis om het volk daar over te laten beslissen in de toekomst? In een democratie breng je de macht naar het volk en in een dictatuur heeft die volk geen stem. Wat de Amerikanen in het geval van Irak hebben gedaan is het volk een stem geven, en ze de kans gegeven om in de toekomst zélf uit te maken hoe ze hun land inrichten.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 21:17   #134
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

Géén provocatie? Kom nu.
Ocharme, mevrouw voelt zich geraakt omdat een groepje losers één keer doet wat het Westen permanent, dagelijks, al honderden jaren doet. Als iemand u nadoet vind je het ineens niet leuk meer. Hoe zielig kan je eigenlijk zijn?
Oud 4 januari 2007, 21:19   #135
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat bedoel je?
Oud 4 januari 2007, 21:20   #136
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat is er mis om het volk daar over te laten beslissen in de toekomst? In een democratie breng je de macht naar het volk en in een dictatuur heeft die volk geen stem. Wat de Amerikanen in het geval van Irak hebben gedaan is het volk een stem geven, en ze de kans gegeven om in de toekomst zélf uit te maken hoe ze hun land inrichten.
Maar als ge een democratie met bommen moet opleggen en er meer mensen voor vermoordt dan het geval was onder een zware dictatuur, laat die democratie voor mijn part dan maar zitten.

Ge ziet toch het probleem, veronderstel ik?

En trouwens: geloof jij nu écht al dat gezever over 'democratie brengen in Irak'? Ik wil dat nu toch eens echt weten. Ik wil weten hoe zwaar de indoctrinatie is.

Je weet dat de oorspronkelijke motivatie voor de illegale oorlog tegen Irak enkel en alleen 'massavernietigingswapens' was. Jij slikte dat leugentje toen ook al. Wanneer duidelijk werd dat er niks van waar was, kwamen ze op de proppen met 'regime change' en 'democratie'. En nu slik je weer. Ben je verslaafd of zo?
Oud 4 januari 2007, 21:23   #137
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als ge een democratie met bommen moet opleggen en er meer mensen voor vermoordt dan het geval was onder een zware dictatuur, laat die democratie voor mijn part dan maar zitten.

Ge ziet toch het probleem, veronderstel ik?
Ik zie het probleem, maar ik zie een nog groter probleem in een dictator die zijn eigen bevolking uitmoordt. Dat is onacceptabel, die mensen hebben daar niet voor gekozen, ze willen dat niet, en het enige wat je als medemens kan doen is �*ngrijpen.
Citaat:
En trouwens: geloof jij nu écht al dat gezever over 'democratie brengen in Irak'? Ik wil dat nu toch eens echt weten. Ik wil weten hoe zwaar de indoctrinatie is.
De verkiezingen waren een succes.
Citaat:
Je weet dat de oorspronkelijke motivatie voor de illegale oorlog tegen Irak enkel en alleen 'massavernietigingswapens' was. Jij slikte dat leugentje toen ook al. Wanneer duidelijk werd dat er niks van waar was, kwamen ze op de proppen met 'regime change' en 'democratie'. En nu slik je weer. Ben je verslaafd of zo?
Ik slik helemaal niet. Ik zeg alleen dat Irak beter af is zonder dictator, zelfs na deze oorlog. De motivatie van de oorlog zint mij niet.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 21:54   #138
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:

Jij hebt dus liever een wereld vol tirannen en dictators die mensen onderdrukken en landen waar mensen geen rechten hebben en vrouwen als minderwaardige wegwerp voorwerpen worden behandeld! Leuk om te weten dat u zo over de wereld denkt!

Oud 5 januari 2007, 04:32   #139
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Het ligt eraan wat met "gevaar" bedoeld wordt.

Als het om militaire dreiging gaat, ligt het gevaar vooral bij terroristische groeperingen. Dat hangt dan weer vast aan het Midden-Oosten en de handelswijze van de Amerikanen, Israël en de Arabische machthebbers.

Als het om economische dreiging gaat, spelen vooral China en India een grote rol, simpelweg door hun grote bevolkingsaantallen.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 05:12   #140
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Zoals een recent rapport van top-wetenschappers uit Europa en de VS aantoont, is het moslim-extremisme zowat de kleinste dreiging voor onze samenlevingen. Eenvoudige risico-assessments en simulaties laten mooi zien dat nucleaire proliferatie, klimaatswijziging, de vogelgriep en zelfs de verspreiding van genetisch gemanipuleerde gewassen, duizenden tot honderdduizenden keren meer risico inhouden op de vernietiging van mensen dan de dreiging van het moslim-terrorisme.

Omdat ze wetenschappers zijn, zeggen ze het niet met zoveel woorden, maar het komt er op neer dat mensen die constant het 'moslim-terrorisme' als een 'grote' dreiging voorstellen, eigenlijk misdadige karakters zijn. Merk op dat zij die dit doen, vaak de échte problemen voor onze samenlevingen ontkennen of minimaliseren. Zij zijn met andere woorden de gevaarlijkste, en ergste 'terroristen' waar we mee geconfronteerd zijn.
Over welke gevaren spreek jij hier?
-je vrijheid om een eigen mening te hebben: er is maar een waarheid, allah, koran, mohamed en hadit
-vrouwen zijn ondergeschikt, slechts de helft van de man in waarde
-alles wat niet-moslim is, is ongelovig en d'er is maar een ding mee te doen: over de kling jagen
Deze leer heeft zich sedert 1400 jaar uitgebreid en is zich steeds aan het uitbreiden door geweld.

Dat Europa en de rest van de Westerse wereld dit niet wil zien (ook niet je super-wetenschappers - die zitten trouwens gewoonlijk in een ivoren toren), DAT is het grootste gevaar.

Dat dergelijke extremistische secten de mogelijkheid hebben om atoomwapens te bouwen vind jij geen probleem?
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be