Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2007, 21:21   #301
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
vrije nieuwsgaring uh? Welnee
snode NWO plannen!

http://www.thetruthseeker.co.uk/article.asp?ID=5773

Pin d' Ar
't Zijn toch sukkelaars hé. Ze laten heel hun doen en laten dirigeren door "anderen".
Oud 5 januari 2007, 04:59   #302
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

De VS hebben wel degelijk Irak gesteund om een tegengewicht te vormen voor Iran.

Wat de VS niet gedaan hebben is Saddam aan de macht te brengen.

Maar wat ze ook niet gedaan hebben is Saddam onmiddelijk aan te klagen voor oorlogsmisdaden of misdaden tegen de menselijkheid.
Daar begonnen ze pas aan toen hij Koeweit binnenviel en over olie-sancties tegen het westen sprak.

http://www.kdp.pp.se/old/chemical.html

Zoek maar eens op "The Aftermath", nadat je de foto's hebt bekeken.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 04:59   #303
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

De VS hebben wel degelijk Irak gesteund om een tegengewicht te vormen voor Iran.

Maar wat ze ook niet gedaan hebben is Saddam onmiddelijk aan te klagen voor oorlogsmisdaden of misdaden tegen de menselijkheid.
Daar begonnen ze pas aan toen hij Koeweit binnenviel en over olie-sancties tegen het westen sprak.

"Attempts by Congress in 1988 to impose sanctions on Iraq were stifled by the Reagan and
Bush Administrations, and the story of Saddam's surviving victims might have vanished
completely had it not been for the reporting of people like Randal and the work of a
British documentary filmmaker named Gwynne Roberts, who, after hearing stories about a
sudden spike in the incidence of birth defects and cancers, not only in Halabja but also
in other parts of Kurdistan, had made some disturbing films on the subject. However, no
Western government or United Nations agency took up the cause."

Laatst gewijzigd door Enter : 5 januari 2007 om 05:00.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 10:38   #304
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Uw hersenspinsels verraden een enorm potentieel.
Gun even melden wat er eigenlijk gebeurt is...
Ik vraag waar de schuld van amerika zou kunnen liggen in het bloedbad dat zich nu speelt tussen sjiiten en soeniten. Nog meer ik vraag zelf wat Amerika aan dit duel zou kunnen winnen... U antwoord natuurlijk eerst dat ik een dommerike ben . Nu soit... De vraag blijft en daarom besluit u mij even te antwoorden wat amerika kan verdienen (of dit nu waar of niet is laat ik HELEMAAL aan de kant en bespreek ik zelf niet...) aan de inval in Irak.
Merkt u iets? Ik anders wel hoor...
Als het nu nog alleen dat was kon ik nog zeggen dat u mij misschien verkeerdelijk had verstaan maar u blijkt een ongelofelijke drang te hebben om iedereen uit te maken dus nu is het even de beurt aan iemand anders...
Ik heb geen hersenspinsels misschien moet u mijn begin vraag en uw eind antwoord eens lezen... Ik zal u zelf nog eens een toelating doen en vragen dat u mij volwaardig antwoord op de vraag:
"wat verdienen de amerikanen aan de aanwakkering van het conflict tussen soeniten en sjiiten?"

mvg

Largo!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 10:46   #305
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berre Bekijk bericht
u begrijpt me precies niet helemaal. ik geef "amerika en niemand anders" helemaal niet de schuld van dat bloedbad. maar amerika was eveneens van dat bloedbad op de hoogte. wat hebben ze gedaan: even een seintje gegeven aan saddam dat hij dat beter niet meer zou moeten doen in de toekomst, om vervolgens de boel niet meer te bespreken en saddam te blijven steunen in zijn strijd om iran. het gaat er mij om dat amerika pas toen ze oorlog verklaarde aan irak, en later saddam veroordeelde, op de proppen kwam met deze feiten als zijnde bezwarende elementen tegen saddam. me dunkt zeker dat het bezwarende elementen zijn, saddam verdient voor dit zeker 100 keer de doodstraf, maar amerika zou de laatste moeten zijn om hierover een oordeel te vellen aangezien ze het allemaal wisten maar toen niets hebben gedaan. dát is de hypocrisie waar ik over sprak. zolang saddam in hun kraampje paste werd alles door de vingers gezien, maar op de moment dat saddam er niet meer in paste werden al de zaken die ze wisten maar voor zich hielden naar boven gehaald (en ik praat zowel over het gebruik van die chemische wapens die in mijn opzicht onder geen enkele omstandigheid mogen gebruikt worden als over dat bloedbad die hij heeft aangericht).
hypocrisie-politiek-strategie-ongeluk-... Doet het er werkelijk toe?
Amerika is niet één persoon he... Indien je denkt dat amerika één persoon is (in de trend van de nwo-ideën) dan zou dit nog als hypocrisie kunnen bestempeld worden en dan nog...
U zegt het zelf hoesein verdiende het om gestraft te worden en Amerika had hem geseind dat dat niet kon... Dus waar is de hypocrisie... Even ter verduidelijking amerika heeft saddam hoesein niet zelf veroordeeld he...
roh ik geloof niet in je idee; maar snap je overtuiging wel...
Oud 5 januari 2007, 13:04   #306
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
hypocrisie-politiek-strategie-ongeluk-... Doet het er werkelijk toe?
Amerika is niet één persoon he... Indien je denkt dat amerika één persoon is (in de trend van de nwo-ideën) dan zou dit nog als hypocrisie kunnen bestempeld worden en dan nog...
U zegt het zelf hoesein verdiende het om gestraft te worden en Amerika had hem geseind dat dat niet kon... Dus waar is de hypocrisie... Even ter verduidelijking amerika heeft saddam hoesein niet zelf veroordeeld he...
roh ik geloof niet in je idee; maar snap je overtuiging wel...
I repeat!!!!

Oud 5 januari 2007, 13:44   #307
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Niet echt. er werden wel diverse nucleaire scenario's voorzien, maar bij mijn weten geen chemische.

In het geval van Irak-Iran leek een oordeelkundig gebruik van mijnen toch meer aangewezen.
Een massavernietigingswapen is een massavernietigingswapen en irak had alleen gifgas en geen atoombom.Mijnen zijn geen oplossing.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 13:47   #308
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berre Bekijk bericht
u begrijpt me precies niet helemaal. ik geef "amerika en niemand anders" helemaal niet de schuld van dat bloedbad. maar amerika was eveneens van dat bloedbad op de hoogte. wat hebben ze gedaan: even een seintje gegeven aan saddam dat hij dat beter niet meer zou moeten doen in de toekomst, om vervolgens de boel niet meer te bespreken en saddam te blijven steunen in zijn strijd om iran. het gaat er mij om dat amerika pas toen ze oorlog verklaarde aan irak, en later saddam veroordeelde, op de proppen kwam met deze feiten als zijnde bezwarende elementen tegen saddam. me dunkt zeker dat het bezwarende elementen zijn, saddam verdient voor dit zeker 100 keer de doodstraf, maar amerika zou de laatste moeten zijn om hierover een oordeel te vellen aangezien ze het allemaal wisten maar toen niets hebben gedaan. dát is de hypocrisie waar ik over sprak. zolang saddam in hun kraampje paste werd alles door de vingers gezien, maar op de moment dat saddam er niet meer in paste werden al de zaken die ze wisten maar voor zich hielden naar boven gehaald (en ik praat zowel over het gebruik van die chemische wapens die in mijn opzicht onder geen enkele omstandigheid mogen gebruikt worden als over dat bloedbad die hij heeft aangericht).
Amerika hoefde helemaal niets te doen aan wat in het binnenlands beleid van irak gebeurt.Toch raar dat sommigen soms als het hen past ineens willen dat de VS zich met alles moeien.
Oud 5 januari 2007, 13:50   #309
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht

Zoek maar eens op "The Aftermath", nadat je de foto's hebt bekeken.
De VS heeft om goede redenen gewenst dat Saddam de oorlog tegen iran zou winnen:van een bondgenootschap was echter nooit sprake en ook niet van wapenleveringen;de grote bondgenoot van saddam was de ussr.
Oud 5 januari 2007, 13:50   #310
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Een massavernietigingswapen is een massavernietigingswapen en irak had alleen gifgas en geen atoombom.Mijnen zijn geen oplossing.
Ik kan het niet met u eens zijn. Het oorlogsrecht moet gerespecteerd worden.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 13:52   #311
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan het niet met u eens zijn. Het oorlogsrecht moet gerespecteerd worden.
Als ge met uw rug tegen de muur staat ,telt alleen het naakte overleven.Nood brekt wet.
Oud 5 januari 2007, 13:54   #312
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Als ge met uw rug tegen de muur staat ,telt alleen het naakte overleven.Nood brekt wet.
Dat was voor Irak niet het geval.
Diverse landen die in WOII in veel penibelere omstandigheden waren en over grote voorraden gifgas beschikten hebben dat toen ook niet gebruikt.
Oud 5 januari 2007, 13:56   #313
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Diverse landen die in WOII in veel penibelere omstandigheden waren en over grote voorraden gifgas beschikten hebben dat toen ook niet gebruikt.
Geconfronteerd met de menselijke vloedgolventactiek van de iranezen en gegeven de slechte uitrusting van de iraanse soldaat ,hielpt dat tegen iran wel.
Oud 5 januari 2007, 14:07   #314
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Geconfronteerd met de menselijke vloedgolventactiek van de iranezen en gegeven de slechte uitrusting van de iraanse soldaat ,hielpt dat tegen iran wel.
Precies daarom zou een oordeelkundig gebruik van mijnenvelden wel aangewezen zijn.
Oud 5 januari 2007, 16:24   #315
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
I repeat!!!!

and I repeat...

Citaat:
Gun even melden wat er eigenlijk gebeurt is...
Ik vraag waar de schuld van amerika zou kunnen liggen in het bloedbad dat zich nu speelt tussen sjiiten en soeniten. Nog meer ik vraag zelf wat Amerika aan dit duel zou kunnen winnen... U antwoord natuurlijk eerst dat ik een dommerike ben . Nu soit... De vraag blijft en daarom besluit u mij even te antwoorden wat amerika kan verdienen (of dit nu waar of niet is laat ik HELEMAAL aan de kant en bespreek ik zelf niet...) aan de inval in Irak.
Merkt u iets? Ik anders wel hoor...
Als het nu nog alleen dat was kon ik nog zeggen dat u mij misschien verkeerdelijk had verstaan maar u blijkt een ongelofelijke drang te hebben om iedereen uit te maken dus nu is het even de beurt aan iemand anders...
Ik heb geen hersenspinsels misschien moet u mijn begin vraag en uw eind antwoord eens lezen... Ik zal u zelf nog eens een toelating doen en vragen dat u mij volwaardig antwoord op de vraag:
"wat verdienen de amerikanen aan de aanwakkering van het conflict tussen soeniten en sjiiten?"

mvg

Largo!
en eenmaal je geantwoord hebt (of u excuses hebt aangeboden NATUURLIJK) moogde nekeer zeggen wat je met je bovenstaand zinneke juist bedoelt, ist goed?
Oud 5 januari 2007, 16:26   #316
largo_w

Standaard

Citaat:
Hum...WOI...hum
Oud 5 januari 2007, 17:03   #317
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Precies daarom zou een oordeelkundig gebruik van mijnenvelden wel aangewezen zijn.
Chemische wapens zijn ook een middel waarmee men de vijandelijke operaties achter de eerste linie enorm kan bemoeilijken.Tijdens één offensief van iran werden de fronttroepen door inzet van gifgas afgesneden van elke vorm van bevoorrading.
Oud 5 januari 2007, 17:28   #318
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Hum...WOI...hum
Nog een klein beetje geschiedenis bestuderen. Chemische wapens werden voor het eerst gebruikt in WOI en waren toen ook nog niet verboden.
Oud 5 januari 2007, 17:39   #319
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog een klein beetje geschiedenis bestuderen. Chemische wapens werden voor het eerst gebruikt in WOI en waren toen ook nog niet verboden.
Oud 5 januari 2007, 17:43   #320
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Divide and rule, zegt u misschien wel iets. Verder, vanuit de 'burgeroorlog' in Irak ook in de rest van het M-O polarisatie op de spil drijven om alles daar te verzwakken (wat Israël en de VS goed zou uitkomen.)
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be