![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ofdat deze toestand zo zal blijven evolueren weet ik niet. Toen ik mijn woning begon te bouwen, was het winterperiode en we hebben kunnen werken tot eind januari, zachte temperaturen, weinig wind, daarna sloeg het weer om, gans de maand februari heeft het gevroren, dag en nacht. Ik denk dat men toen in Nederland dat jaar zelfs nog eens de elfstedentocht gereden heeft. Roep niet te vroeg de winter kan nog toeslaan. |
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Men gaat dus meer olie verstoken in plaats van gas. Verhoging van CO² uitstoot. |
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Parlementslid
|
Groen! is alles behalve onrealistisch. Groen! krijgt zoveel vooroordelen dat je er niet omheen kunt dat Groen! een zogezegd onrealistische, onverdraagzame partij is en dat ze niet genoeg ervaring hebben en blablabla... altijd hetzelfde liedje. Ik denk dat in vlaanderen minstens 20% van de mensen hun mening het dichts bij Groen! aanligt. Het probleem is dat de mensen in dit land dit niet willen inzien. Je moet maar is hun standpunten lezen: 64 blz. Ze hebben zo slimme ideëen het is echt allemaal goed uitgewerkt. Ze hebben gewoon zo'n goed hart die Groen!-en. Voor elk probleem hebben zij een alternatief, ze bekijken alles van twee kanten. vb: Hoe meer er voor het milieu gezorgd wordt, hoe meer jobs er komen. En het is nog waar ook. LEES ZE GEWOON JE ZULT ECHT VERSTELD STAAN OVER DE GOEDE IDEËEN VAN GROEN!
bijlage:
Take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented. - Elie Wiesel. Laatst gewijzigd door Linkse Vogel : 6 januari 2007 om 11:50. Reden: Bijlage toevoegen |
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#85 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
.
Laatst gewijzigd door Bob : 6 januari 2007 om 12:07. |
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
...en wat het buiten oliegestook betreft, we kunnen nog altijd overschakelen op elektrische voertuigen en kernenergie, maar waardoor minder co2 uitstoot, en weer lagere temperaturen... ...en zo kunnen we bezig blijven... Laatst gewijzigd door Bob : 6 januari 2007 om 12:07. |
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Gouverneur
|
Antwoord: wanneer het te laat is, net zoals met een ander onderwerp dat in Vlaanderen, Belziek, Europa niet mag aangekaart worden... immigratie.
|
|
|
#88 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als je er een willekeurig topic uitneemt zoals bijvoorbeeld "de groene visie op sociale zekerheid", dan is dat hele epistel te herleiden tot enkele kernboodschappen:
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Wat ik me nu eigenlijk afvraag.
Vorig jaar was het 10 graden in december. Dit jaar is het 14 graden is december. Is het volgende jaar 18 graden in december? |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Minister-President
|
Nog 12 maanden wachten en we weten het resultaat, mss vriest het wel de stenen uit de grond.
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Zolang je ons huidig economisch systeem niet op wereldvlak veranderd zul je als groene partij niks maar dan ook niks kunnen doen. want hoe je het ook draait of keert milieuvriendelijke energie,milieuvriendelijke samenleving en ga zo maar door zijn geen winstgevende zaken en wil je hier iets aan veranderen moet je op dit moment elders je geld gaan zoeken voor deze projecten te financieren. dus je krijgt gewoon een verschuiving of verhoging van de belastingen voor de gewone man om in veel gevallen zinloze projecten te ondersteunen. De vuile lucht, water en alles wat een mens doet stopt nu eenmaal niet aan landsgrenzen. En wat voor zin heeft het als ik die 1 km te voet gaat als er een paar honderd meter verder ene poolse diesel truck met ik weet niet wat voor een roet en co2 uitstoot op onze wegen door rijd en dit zonder enige milieutaks te moeten betalen waar ik mij blauw aan moet betalen en dat terwijl ik dan milieu vriendelijk leef??? en dat is de realiteit. de grote vervuilers zijn niet de mensen maar de industrie en de overheid. de overheid kan zelf zorgen voor heel wat maatregelen om milieu onvriendelijke zaken uit de wereld te helpen. en koppel milieuboetes eens aan de winsten of omzet van de betreffende bedrijven want nu is het zo dat multinationals een boete krijgen van een paar honderduizend euro en dat lijkt veel maar voor zulke bedrijven zijn deze boetes veelal goedkoper dan milieuvriendelijk te gaan werken maar koppel die boetes dan eens aan hun winst of omzet en dat de boete tot miljoenen euro's kan oplopen ze zullen wel 2 keer gaan nadenken. en wil je iets in de wereld veranderen dan moet je de grootmachten meekrijgen en de VS zie ik nog niet gauw van olieverslaving afgeraken omdat vele politici te grote banden hebben met de amerikaanse olieindustrie. china kan zijn economisch groei onmogelijk stop zetten en kan niet zonder steeds groter wordende olievoorraden en zij zullen dus zeker niet echt achter milieuvriendelijke projecten gaan staan. het enige wat je als groene kunt hopen is dat de olie heel gauw op is en dat het economisch verval beperkt blijft en dat we dan een goede nieuwe milieuvriendelijke oplossing vinden voor onze energie en niet massaal overschakelen op kernenergie. maar voor de rest kun je niet veel doen op dit moment want alle maatregelen die pro milieu zijn zijn duur en kosten handenvol geld en dat kun je enkel halen bij de gewone man want onze kapitalistisch systeem beschermt de rijken en bijgevolg kun je als groene niet rekenen op de steun van het gewone volk omdat iedereen weet dat het geld ergens vandaan moet komen voor een duur pro milieu beleid.en dat is de reden waarom groen hier en elders maar niet wil groeien. pas als het te laat is zullen we beseffen doeme toch hadden we dat toch maar gedaan maar diegene met het geld zullen het laatste zijn die de gevolgen voelen van hun beleid en egoïsme. en dat is de realiteit. |
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Banneling
|
En waarom zouden we dat niet doen?
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Die overgang is gebeurd in een periode dat er niet 1 schouw rechtstond. En ook een eventuele terugkoppeling zal daar los van staan. Maar niets is zo onbeperkt als het menselijk ego allicht, dat we zelfs aan onszelf zouden toeschrijven dat we het klimaat fundamenteel kunnen veranderen (en dan heb ik het niet over die halve graad over een eeuw)
|
|
|
|
#94 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Een pareltje van een uitspraak, wat een mooie...
|
|
|
|
#95 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
“Linke Vogel” u maakt zich onnodig zorgen over het milieu. Is er een probleem met onze ecologie? Ik denk van niet, want in de loop van duizenden jaren zijn er perioden voorgekomen van koude tijden en warme tijden. Op dit ogenblik leven we aan het begin van een warmere periode volgens de wetenschappers. Doemdenkers orakelen dat het CO² de poolkappen zou doen smelten, de zeespiegel zou doen stijgen en zouden er kuststreken onderlopen. De klimaat veranderingen gaan zo langzaam en spreiden zich uit over duizende jaren, dat voorspellingen haast onmogelijk worden. Volgens vele wetenschappers willen politiekers die stokpaardjes verzilveren en willen ze alzo ongegronde belastingen invoeren om zogezegd het CO² gehalte naar omlaag te brengen, enkel en alleen om politiek te kunnen overleven. Wetenschappers met een jarenlange ervaring stellen vast dat er in het doemscenario v/d broeikas aanhangers de gemiddelde temperatuur op aarde de laatste 100 jaren met 0.5 °C is gestegen, maar men verzwijgt dat die stijging zich vooral voorgedaan heeft voor 1948 terwijl de CO² toename in de atmosfeer een verschijnsel is dat zich de laatste 40 jaren manifesteert bijgevolg de temperatuurstijging kan helemaal niet veroorzaakt zijn door dit CO² gehalte. Sterker nog de satelliet gegevens v/d laatste 20 jaren tonen geen enkele stijging van de opwarming aan, integendeel sinds 1979 heeft zich elk decenium een geringe daling voorgedaan. Het is zelfs zo dat CO² een onmisbaar en nuttig gas is noodzakelijk voor het leven op onze aarde, want zonder zouden er geen bomen en planten kunnen leven. Gezien de aangroei van de werelbevolking hebben we nog véél méér CO² nodig om de grotere voedselproduktie te kunnen doen plaatsvinden. De zon is verantwoordelijk voor alle temperatuursschommelingen, door de zonnevlekken cyclus, die in de magnetische velden geconcentreerd zijn en die een duurtijd kennen van 9 tot 14 jaren. De cyclus lengte is voor 99.9% bepalend voor de temperatuur op aarde en de processen op aarde door vulkanen en geisers voor 0.1 %. Dat bij de smeltende poolkappen het zeeniveau zou stijgen is onwaar die zelfs een middelbare scholier met een beetje natuurkunde kennis kan weerleggen! Uit mijn schooltijd weet ik dat ijs een groter volume heeft dan water. Als men daarbij bedenkt dat de ijsmassa zich grotendeels onder water bevindt, zal bij het smelten het volume niet vergroten maar juist kleiner worden en dus zal de zeespiegel dalen. Er is een tweede factor waarmee rekening moet worden gehouden, nl door de temperatuurstijging zal de verdamping toenemen met het gevolg dat er meer neerslag zal vallen, die op de polen naar beneden komt onder de vorm van sneeuw, wat dus de polen zal doen aangroeien in plaats van afnemen, zoals ons wordt voorgehouden door de groenen en hun broeikas-sekte. Trouwens recente satellietwaarnemingen hebben een toename aangetoond in plaats van een afname! Méér dan 17.000 wetenschappers, klimatologen en meteorologen, hebben op 1 mei 1998 de Oregon petitie ondertekend, tegen de verkeerde voorstelling van zaken. Iets dergelijks is ook gebeurd in Heidelberg en gesteund door zo’n 4000 Europese wetenschappers. Deze geleerden worden geboycot en uit beleidscommisies geweerd, omdat rampscenario’s nu eenmaal beter verkopen dan betrouwbare wetenschappelijke gegevens. In deze zijn de meteorologen de schuldigen omdat die pretenderen dat ze het klimaat tot ver in de toekomst tot op de graad nauwkeurig kunnen voorspellen, hetgeen dus absoluut onwaar is! De hetze tegen de broeikasgassen past in een onderstroom die wordt gevoed door het idee dat elke vorm van industriële activiteit slecht is voor het milieu, terwijl er genoeg bewijzen zijn van het tegenovergestelde, want de verdubbeling van de levensverwachting van de mens in de laatste honderd jaren zou niet denkbaar zijn geweest zonder de industrie en verbetering van de welvaart in onze contreien. De enorme sommen geld die gebruikt worden om de CO² uitstoot te verlagen zijn dus volkomen zinloos omdat de mensheid de atmosfeer toch nooit zal kunnen veranderen. Dat er geen milieu problemen zouden zijn is ook niet juist, die zijn er wel degelijk, zoals: miljoenen vierkante kilometers bossen die zijn verloren gegaan door roofbouw. Nucleaire onderzeeërs die liggen te roesten in de Baltische zee. De biomassa hennep (natuurlijk product) kan voorzien in 90% v/d wereldbehoefte aan methaan, creosoot, cellolose, verf, vernis en isolatiematerialen en papier, volgens de wetenschappers en waar veel te weinig gebruik wordt van gemaakt. De vervuiling van onze rivieren, grond en lucht door chemisch en radioactief afval zou veel meer aandacht moeten krijgen. Dat zijn de problemen en niet de CO² uitstoot! Groetjes aan iedereen en ik ben er zeker van dat iedereen nog gelukkig en gezond zal kunnen leven! de volgende 100 jaar, dus groetjes in de hemel als we zo door gaan, zullen zich niet voordoen hé “Linke Vogel” |
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Staatssecretaris
|
zolang men het nucleair afval niet kan onschadelijk maken of verwerken binnen milieuvriendelijke normen is kernenergie gewoonweg geen optie die het nadenken waard is. Waar zouden we al dat nucleair afval maar gaan storten of verbergen???en dat voor meer dan 10000 jaar of langer! |
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
|
Citaat:
Om u toch op een paar dingen te wijzen: 1) kernafval veel, veel minder in omvang is dan u wel denkt. Dat het ooit kwa omvang een probleem zou worden is onbestaand. 2) Maar kom, ondanks 1, laten we toch even veronderstellen zó lang afhankelijk te zijn van kernfissie, dat we dan toch op een of andere manier (ik zeg maar iets, onwetende Groen!'ers in de regering) geen plaats meer hebben om het "op te slaan". Dan nog zijn er veilige manieren om het te ontdoen (waar we vandaag de dag al over beschikken trouwens). Dat doen we echter niet, omdat het permanent het kernafval uit onze handen neemt. 3) 'kernafval' absoluut geen afval is. Maar gewoon een andere vorm van radioactief materiaal. Radioactief materiaal komt nu al los voor in de natuur... die moet dan niet opgeborgen worden ofzo? Het wordt opgeslagen in bunkers, met de bedoeling dat dat goedje in de toekomst wel eens voor andere zaken bruikbaar kan zijn.
|
|
|
|
#99 | |
|
|
Citaat:
|
|
|