![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wie denkt u dat het meest reële gevaar is voor ons Europeanen! | |||
De Amerikanen! |
![]() ![]() ![]() |
34 | 38,20% |
Het Midden-Oosten! |
![]() ![]() ![]() |
20 | 22,47% |
China! |
![]() ![]() ![]() |
16 | 17,98% |
Noord-Korea! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Iran! |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,37% |
Buitenaardse wezens! |
![]() ![]() ![]() |
7 | 7,87% |
We zullen allemaal in vrede leven! |
![]() ![]() ![]() |
9 | 10,11% |
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Dat is toch hoogst belachelijk en heeft niets met extremisme te maken. Anders zijn die hindoes ferme extremisten en een gevaarlijk volkje hoor ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Lees uw eigen citaat nog eens na die bulkt uit van de vooroordelen...en toont echt aan wat u heeft proberen contesteren Citaat:
Citaat:
De Islam aanvallen zou een verkeerde manier van doen zijn en een achteruitgang van de evolutie (want dan keer je terug naar de tijd van de kruistochten en de heksenvervolging). Citaat:
Het is natuurlijk spijtig dat u het feit dat de kerk even veel doden op zijn naam heeft als de Islam helemaal aan de kant zet! Citaat:
Dit gewoon om even te tonen dat je met gelijk welk geschrift extremisme kan maken (denk maar aan het marxistisch manifest) dat heeft niet alleen te maken met wat er juist in het geschrift staat maar met wat men ervan maakt... Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Ik moet daarentegen wel zeggen dat ik toch een beetje geloof in wat u hier zegt over de islam; ze blijven een beetje staan en daarom juist dat er dat extremisme is maar daarmee zegt u gewoon wat ik wou uitleggen sinds den beginne... Laatst gewijzigd door largo_w : 6 januari 2007 om 10:27. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Staatssecretaris
|
![]() bij mijn weten heb ik de hindoes nog nooit een aanslag weten plegen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
|
![]() Citaat:
Waar u de belachelijke gedachte haalt dat de VS per definitie nooit meer nucleaire wapens gaan gebruiken weet ik niet. Naar mijn aanvoelen is de kans dat er deze eeuw opnieuw kernwapens zullen gebruikt worden ergens tussen de 99% en de 100%. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
|
![]() Citaat:
Ook in India slaan Hindoe's vaak met geweld terug tegen moslim-burgers (en vroeger ook tegen Sikhs), al zijn echte Hindoe terroristische bewegingen in India mij niet bekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
|
![]() Citaat:
![]() Die kernwapens komen de kast niet meer uit! De dag dat ze dat wel doen kan je best een raket kopen om op de maan te gaan leven vrees ik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
|
![]() Citaat:
om voort te gaan: +655.000 burgers ![]() 1.155.000 burgerslachtoffers op een bevolking van 24 �* 27 Mio inwoners en dat zijn goede bronnen: UNESCO en Joh, Hopkins University Wie doet grondiger? Direct killing and killing by proxy, door honger, ontbering en het uitlokken van een burgeroorlog Zo ver zijn moslimextremisten nooit gegaan, of wél?[/quote] Ten eerste zijn die cijfers belachelijk. Het gaat weer om wat beperkte peilingen. Ten tweede zeggen de Engelstalige bronnen die u citeert niet wat u beweert. Ten derde wacht ik op uw voorstel om Koffi Annan aan te klagen voor massamoord. Het gaat immers om een VN-embargo. De VN zijn volgens u dus de meest moorddadige organisatie op de planeet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
|
![]() Blijft u vooral rustig met uw kop in het zand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bij Amerika kun je hetzelfde bijna even simpel doen gezien bijna iedereen aan de kust woont alleen heb je daar 3 Oceanen als grens + het gebied tegen Canada van de grote meren. Gezien ze beide wel weten dat een krachtmeting met nucleaire wapens voor eigen zijde ook een ramp is, gaat het gevaar eerder van gekken en kleine staatjes komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
|
![]() Citaat:
Nogmaals, de idee dat kernwapens nooit meer zullen gebruikt worden is volslagen onrealistisch. Al even onrealistisch is de gedachte dat het gebruik van kernwapens meteen het einde van de wereld betekent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
|
![]() Citaat:
China heeft welgeteld 20 intercontinentale ballistische raketten die de VS kunnen bereiken. Die 20 raketten zitten allemaal in één éénheid. De kans om zo'n klein aantal raketten met een welgerichte first strike uit te schakelen is hoog. Verder heeft China welgeteld 1 (één) onderzeeboot met ballistische raketten. Deze onderzeeboot heeft nog nooit de Chinese wateren verlaten en is bijzonder kwetsbaar voor Westerse ASW wapens. China heeft een omvangrijk arsenaal van nucleaire bommen, maar die vormen bijna allemaal uitsluitend een bedreiging voor haar nabije buren, niet voor de VS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
|
![]() Citaat:
En ja uw idee van het nirvana klopt een beetje! We evolueren naar een soort "global home" (u zeker niet onbekend of je moet al goed blind zijn) of met andere woorden een wereld die één groot land is die een welvaartsvooruitgang ambieert voor ieder individu (niet voor de groep dat werkt niet!). De enige manier opdat de welvaart zou stijgen is dat de economie en de technologie evolueert. Dit is dan ook enkel mogelijk indien iedereen samenwerkt! Maar inderdaad dit is een droom maar blijft dat dit toch het doel is en dus de evolutie... Legt u anders eens uit wat u denkt dat evolutie is? Terug naar de middeleeuwen? De wereldoorlogen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Kijk maar naar China en de USA. Beide zijn ze economisch en finacieel van elkaar afhankelijk dat een directe oorlog zowat onmogelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
|
![]() Citaat:
Reeds meer dan 100 jaar geleden waren er grote intellectuelen die hier ook door getroffen waren en vol vertrouwen voorspelden dat oorlog voorbijgestreefd was. Zelfs de realiteit van de 20ste eeuw heeft dit syndroom niet kunnen uitroeien. Overigens: evolutie gelijkstellen aan vooruitgang is een kapitale denkfout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
|
![]() Dat dachten er velen in Europa in 1900 ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
|
![]() Overigens is het hier niet mijn bedoeling te beweren dat China e de VS onvermijdelijk met elkaar in oorlog gaan komen (ik behoor niet tot diegene die geloven in "onvermijdelijke" oorlogen). Maar het is wel perfect mogelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ook Amerika zal u schoon gaan zeggen waar hun nucleair arsenaal zit ![]() Weet u hoeveel man het Duitse leger voor de oorlog telde? Of nog voor de machtsovername door Hitler? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |