Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2007, 08:54   #241
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vrees voor jou dat zolang het cordon sanitaire bestaat de interne twisten aldaar niet de gevolgen zullen hebben die ze in partijen zonder CS wél hebben.

Wat dat ongemakkelijk voelen betreft denk ik dat je je eigen gevoelens van ongemak op het VB projecteert.
Oud 7 januari 2007, 09:06   #242
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik vrees voor jou dat zolang het cordon sanitaire bestaat de interne twisten aldaar niet de gevolgen zullen hebben die ze in partijen zonder CS wél hebben.

Wat dat ongemakkelijk voelen betreft denk ik dat je je eigen gevoelens van ongemak op het VB projecteert.
Ik voel mij prima. Let maar op, JMDD kan heel gemakkelijk de nachtmerrie worden vh VB. Nooit gedacht dat ik nog enige sympathie voor de man zou krijgen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 09:25   #243
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Onze SZ is op héél wat vlakken absoluut geen topper. Informeer u eens correct zou ik zeggen. De hoogte van de uitkeringen ligt erg laag, en dat geldt voor zowat alle uitkeringen (dus ook pensioenen), met uitzondering van de ambtenarenpensioenen. Wat er wel 'uniek' aan is, is dat ze eeuwigdurend zijn.
geen topper
tegenover wie is dat dan wel

ik heb het niet over het performant zijn maar over hoeveel geld er naartoe gaat...
jullie maken er altijd van wat jullie willen zo verdraai je dat direct naar de pensioenen waar ik zelf niet over ben begonnen...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 09:31   #244
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het VB voelt zich ongemakkelijk.....Nu nog wat interne twisten aldaar en we zijn vertrokken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Ge leeft in dromenland;het VB kan nooit zo groot worden door te vervagen.De vlaamse kiezer stemt niet voor het VB omwille van de onafhankelijkheid.
we werken eraan
dit is trouwens een knaller van jewelste jbh maakt de ooh zo vb-aanhangende knuppel uit voor 'dromer' hoe komt hij erbij
Oud 7 januari 2007, 09:34   #245
largo_w

Standaard

Citaat:
Eerst verleg je het onderwerp naar de transfers en nu zwalp je weer naar wie er het meest belastingen betaalt. Snap jij zelf nog wel waar je naartoe wil?
Ik wou ergens naartoe maar gaf het op het zou je te wild maken ...
transfers en vlaamse belastingsbetalers gaan voor mij hand in hand voor u duidelijk niet meer... U heeft soms wel rare oogpunten hoor!
Oud 7 januari 2007, 10:13   #246
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mag ik ook weten waar je het vandaan haalde dat transfers en de belatingbetalende Vlaming niet langer hand in hand gaan voor mij?

Dat jij iets 'opgaf' om mij niet wild te maken is me echter compleet ontgaan. Ik zou dolgraag willen weten wat JIJ vindt dat MIJ wild zou maken als JIJ het zou zeggen, want d�*t weet ik eerlijk gezegd niet. Kom dus maar op met datgene dat mij wild maakt.
Oud 7 januari 2007, 10:18   #247
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
we werken eraan
dit is trouwens een knaller van jewelste jbh maakt de ooh zo vb-aanhangende knuppel uit voor 'dromer' hoe komt hij erbij
Jij hebt duidelijk nog heel wat meer gemist.
De ooh zo VB-aanhangende Knuppel is eigenlijk niet meer of minder dan een kritische Vlaams-nationalist die gehoor geeft aan de democratische opkomstdwang en daarmee op het best mogelijke resultaat mikt, zijnde de Belgicistische partijen samen in onwerkbare coalities dwingen zodat zij Belgique moeten splitsen.
Oud 7 januari 2007, 10:25   #248
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het valt op hoe Dewinter, Vanhecke of Annemans de laatste maanden amper de pers halen. De grootse campagne die het VB heeft opgestart om duidelijk te maken hoe schandalig het is dat er voor de Raad van State een procedure loopt om de partijfinanciering van een racistische partij af te pakken, vindt zogoed als nergens weerklank.
Hoeft niet te verwonderen, met een regimepers en het mediatieke CS.
Citaat:
Dedecker zuigt nu, en in de aanloop naar de verkiezingen, ongetwijfeld een groot deel van de media-aandacht op. Alles wijst erop dat hij en niet het VB de komende maanden het monopolie zal hebben over het 'niet-politiek correcte'.
Idem.
Oud 7 januari 2007, 10:38   #249
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De plannen om het VB zijn rechtmatige dotaties te te ontnemen zijn al een hele tijd in alle stilte bezig. En het zal doorgedreven worden ook. De mediastilte moet helpen om de politieke analfabeten, toch de grootste groep onder het kiesvee, niet wakker te maken voor hun stemmen door de 'juiste' partijen zijn binnengerijfd.

Voor wie wél in politiek geïnteresseerd is bestaat er echter gelukkig nog het internet. Zolang de Belgische politiek nog geen middel heeft ontwikkeld om ook daar zijn censuur-en muilkorfwetten op te leggen vindt de waarheid haar weg wel.
Oud 7 januari 2007, 11:55   #250
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De plannen om het VB zijn rechtmatige dotaties te te ontnemen zijn al een hele tijd in alle stilte bezig. En het zal doorgedreven worden ook. De mediastilte moet helpen om de politieke analfabeten, toch de grootste groep onder het kiesvee, niet wakker te maken voor hun stemmen door de 'juiste' partijen zijn binnengerijfd.

Voor wie wél in politiek geïnteresseerd is bestaat er echter gelukkig nog het internet. Zolang de Belgische politiek nog geen middel heeft ontwikkeld om ook daar zijn censuur-en muilkorfwetten op te leggen vindt de waarheid haar weg wel.
Uw waarheid, Knuppelken ! Gelukkig hebben jullie niet (en hopelijk nooit) de macht om zij die nog een beetje zelfstandig kunnen nadenken en niet akkoord gaan (haha, noem ze maar de linksen, dat klinkt goed, nietwaar ?) te censureren en te muilkorven.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 12:02   #251
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig hebben jullie niet (en hopelijk nooit) de macht om zij die nog een beetje zelfstandig kunnen nadenken en niet akkoord gaan (haha, noem ze maar de linksen, dat klinkt goed, nietwaar ?) te censureren en te muilkorven.
Hoeft ook niet, Decoorne.
Die wetten werden immers al zonder het VB ingevoerd.

Maar omdat mijn woorden toch geen vat op jou hebben zal ik deze van een wijs man die ons intussen allang verlaten heeft eens quoten zie.

Citaat:
En zo zitten we dan met een gedrocht van een wetgeving, die de huidige én de toekomstige bewindslieden de mogelijkheid geeft om politieke opponenten de mond te snoeren. Die hen de mogelijkheid geeft om mensen te laten veroordelen voor opiniedelicten. Want ... men heeft toch gedacht aan het feit dat de tijd wel eens kan en zal komen dat niet dezelfde "verlichte" heersers op de troon zitten? Of wat had men gedacht?

Slaap maar rustig verder in de wetenschap dat de democratie alweer een stukje verder is ingekort, dat we alweer een stukje dichter gemaneuvreerd zijn in de richting van de dictatuur... Wie de maatstaven vandaag bepaalt, kennen we (of menen we te kennen); wie dat morgen doet, kennen we nog niet. Kom niet bleiten als het niet uitpakt zoals je dat gehoopt had.
Oud 7 januari 2007, 12:37   #252
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het nergens over 'vervagen' gehad maar over zo groot worden dat een werkbare regering vormen onmogelijk wordt. Ik ben een van die (volgens jou) onbestaande kiezers die énkel omwille van de Vlaamse onafhankelijk VB stemt. Voor zover ik weet heeft het VB zich ook daarom van de VU afgescheurd: Omdat deze met het Belgische regime aanpapte en zo de Vlaamse onafhankelijk bemoeilijkte. Die verdeel en heers-politiek van Belgique werpt tot op vandaag zijn vruchten af. Als het VB enkel nog een anti-migrantenpartij is zoals jij hier beweert vervalt mij motivatie om VB te stemmen.
Wil je FDW hiervan op de hoogte brengen?
Het VB heeft een programma dat uit verschillende punten bestaat en er zullen veel meer kiezers omwille van het vreemdelingen-en veiligheidsstandpunt voor het VB stemmen dan omwille van de vlaamse onafhankelijkheid.Alleen nog de vlaamse onafhankelijkheid beklemtonen zou de partij geen goed doen.De afscheuring gebeurde om veel meer redenen dan gij aangeeft.Karel Dillen heeft de partij opgericht als een zweeppartij en zo moet het ook blijven.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 13:13   #253
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fijn dat je toegeeft dat er een pak ex.rooien voor het VB zijn gaan kiezen wegens FDW en zijn migrantenstandpunten.
Waarom 'toegeven'? Ik heb nooit anders beweerd.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 13:31   #254
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarmee ik gelijk krijg dat er 'racisten' in alle partijen zaten en zitten.
Zolang ze echter op andere partij stemmen dan het VB kraait daar geen haar naar.
Owee echter de dag dat er van hen bekend wordt dat ze VB-sympathieën hebben. Dan vliegen ze zelfs uit de rooie vakbond.
Oud 7 januari 2007, 13:40   #255
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeft ook niet, Decoorne.
Die wetten werden immers al zonder het VB ingevoerd.

Maar omdat mijn woorden toch geen vat op jou hebben zal ik deze van een wijs man die ons intussen allang verlaten heeft eens quoten zie.
Maar Knuppel toch, uw citaat bewijst -gezien het absolutisme van de VB-partijleiding- enkel mijn gelijk ! Uw Blok is de enige partij (naast mogelijks de PVDA) met dezelfde top van 28 jaar geleden. Levenslang zoals bij een andere verlichte despoot, kameraad Le Pen.
Ach, en jij maar lullen over BROV (Bindend Referendumrecht Op Volksinitiatief...)

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 7 januari 2007 om 13:40.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 13:50   #256
largo_w

Standaard

Citaat:
Mag ik ook weten waar je het vandaan haalde dat transfers en de belatingbetalende Vlaming niet langer hand in hand gaan voor mij?

Dat jij iets 'opgaf' om mij niet wild te maken is me echter compleet ontgaan. Ik zou dolgraag willen weten wat JIJ vindt dat MIJ wild zou maken als JIJ het zou zeggen, want d�*t weet ik eerlijk gezegd niet. Kom dus maar op met datgene dat mij wild maakt.

Citaat:
Citaat:
hehe een beetje overdreven voor mij maar toch weet ik wat je wil zeggen!
Maar kom laat ons nog wat (bijna) gratis bij meneer doktoor gaan, op propere wegen rijden, een pensioenetje krijgen, uitkeringen krijgen,etc. En laat ons nog wa slapen... En ondertussen natuurlijk veel roepen dat we vlaams nationalist zijn
Het wordt alleen steeds moeilijker om degenen die moeten wakker blijven en werken om dit allemaal te betalen te beletten om te roepen dat ze Vlaams-nationalist zijn... of het worden.
hier begint de discussie

=>

Citaat:
U doelt op die beruchte transfers?
Die moeten inderdaad stoppen want dat begint iedereens strot uit te komen.
Maar daarom direct gaan denken aan de unoficatie van vlaanderen ik denk er niet aan!
Wie betaald er "zoveel" volgens u misschien? De gemiddelde VB stemmer?
Citaat:
De Vlaming.
=>

(hiertussen probeerde u even van onderwerp te veranderne vond ik niet nodig dus
Citaat:
Zal ik doen maar antwoord jij maar... Doe gerust zeg je mening...Laat het leven...
Citaat:
Dat antwoord kreeg je al.
Niet de gemiddelde VB-er betaalt de transfers maar alle werkende Vlamingen.

=>

Citaat:
Ik vraag ook niet wat belastingen juist zijn ik vraag wie het meest betaald... U snapt het niet niet erg trouwens zou toch teveel kwaad bloed doen opkomen...
Of met andere woorden beslis ik hier te stoppen want je zou eens ZEER wild kunnen beginnen worden als ik zeg wat ik daarover denk...

U reageerde hier zo op:
Citaat:
Eerst verleg je het onderwerp naar de transfers en nu zwalp je weer naar wie er het meest belastingen betaalt. Snap jij zelf nog wel waar je naartoe wil?
Wat niet meer wil zeggen dat de link hier:*** u niet duidelijk is...
Oud 7 januari 2007, 14:19   #257
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Amai ge verandert het geweer ook wel snel van schouder. Inderdaad ja de antwerpenaren hebben zich massaal achter de burgesmeester geschaart. Ik snap hem ni! De monstercoalitie bestaat al 15 jaar het is dus al 15 jaar allen tegen 1. Met dit verschil dat deze keer de monstercoalatie de zege heeft gekregen van het antwerpse volk om volledig af te rekenen met het belang.

Ik wil u best wel u geweten willen laten sussen met het idee dat het VB halve procent is gestegen (al dan niet met steun van vlott) het heeft het VB er toch van weerhouden de grootste partij van Antwerpen te zijn.

De monsterzege van Janssens is niet te danken aan de allochtonen maar aan het eigen volk! Eén naam : Hans Van Temsche!
de overwinning van spa is te danken aan het verlies van de andere meerdeheidspartijen en het migranstemrecht, het vb is zelfs ondanks dit vooruitgegaan, dat is de naakte waarheid
Oud 7 januari 2007, 14:22   #258
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Gij zijt duidelijk één van die mannetjes die terugwillen naar de vu tijd en die in dromenland leven.Ge denkt zoals een traditionele partij.De macht ten allen prijze ongeacht de boodschap.Ga naar de NVA.Ge zult er wel wezen.
wat wil je een radicaal VB dat een kleine partij is?
of wil je echt je standpunten doordrukken, dan kan je niet anders dan groeien en verbreden
Oud 7 januari 2007, 14:34   #259
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Dat van die klassenstrijd hoef je niet letterlijk op te nemen, maar het is wel daarop dat de indeling in abeiders en niet-arbeiders () gebaseerd is.
.
Als u wat meer en wat vaker de vb standpunten terzake zou lezen dan zou u beseffen dat hun filosofie ervan uitgaat dat de belangen van werkgevers en werknemers voor een groot stuk samen lopen anno 2006, waar ik het tot op zekere hoogte mee eens ben.

Citaat:
... en pleit voor het in stand houden van de bepamperings- en verzorgingsstaat, net zoals de 'linkse' sociaal-democraten.
Met dan wel toch een paar niet onbelangrijke verschillen, i.e. 1. dat zij die bepamperings- en verzorgingsstaat willen focussen op het eigen volk (ipv ocmw te spelen voor de hele wereld) én dat 2. zij een aantal van de grootste gebreken van de organisatie ervan (i.e. vakbonden zoals ze nu zijn, inefficiëntie van de overheid) willen aanpakken (en op dat vlak tot beleidsdeelname eventueel het tegendeel bewijst) voor mij geloofwaardig zijn.

Citaat:
En ok, het VB belooft ook de andere groepen cadeautjes, maar dat herleidt haar hoogstens tot een corporatistische partij, maar zeker geen liberale.
Ik heb nergens beweerd dat het VB een liberale partij is. Wat ik wel zeg is dat ivh tot de situatie zoals ze is de dag van vandaag, zowel Dedecker als het VB de facto een stuk dezelfde richting uitgaan en dat daarom voor mij daar niet de grote tegenstelling zit.

Ik ben geen voorstander van een ultra-liberale staat. Ik wil best solidair zijn met vlamingen die écht pech hebben in het leven. Ik denk alleen dat momenteel er veel te veel mensen profiteren van de inspanningen van anderen en dat de huidige belastingdruk geenszins 'solidair' meer kan worden genoemd. De échte sukkelaars blijven daarenboven veelal in de kou staan.

Met het buitenland (waartoe ik wallonië psychologisch reken) wens ik enkel solidair te zijn in uitzonderlijke omstandigheden (grote natuurrampen bvb) en zeker niet op structurele basis. Verder neemt mijn solidariteitsgevoel af naarmate ik me minder verwant voel met dat buitenland. Met de Nederlandse broers en zussen zou ik dus aanmerkelijk meer solidair willen zijn dan met bvb wallonië.

Bovendien (en in die zin voel ik me ergens tussen het VB en Dedecker zitten) vind ik wel dat mensen in de eerste plaats voor zichzelf moeten zorgen en dat solidariteit nooit tot hangmat fenomen mag leiden.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 14:40   #260
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
geen topper
tegenover wie is dat dan wel

ik heb het niet over het performant zijn maar over hoeveel geld er naartoe gaat...
jullie maken er altijd van wat jullie willen zo verdraai je dat direct naar de pensioenen waar ik zelf niet over ben begonnen...
1. Tegenover zowat alle ons omringende landen.
2. Tja als u denkt dat iets 'goed' is omdat er heel veel geld in gepompt wordt maar weigert te kijken of dat geld goed en efficiënt besteed wordt dan vraag ik me af of 1. u dit serieus kunt menen? of 2. rationele discussie met u überhaupt mogelijk is. Ik neem echter gewoon aan dat u eigenlijk niet de moeite wil doen om mogelijk uw standpunt te herbekijken uit een misplaatste vorm van trots/arrogantie.
3. Zijn de pensioenen soms geen onderdeel van de SZ?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be