Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Waar erger jij je aan in het verkeer?
te snel rijden 19 25,68%
te traag rijden op autosnelweg 28 37,84%
niet pinken 41 55,41%
rechts oversteken 19 25,68%
blijven rijden in 2e vak 30 40,54%
ouwe venten die 50 rijden waar je 90 mag en niet kan oversteken 40 54,05%
mensen die in je gat zitten te rijden 40 54,05%
tegenliggers met grootlichten 34 45,95%
auto oversteekt en komt dan traag voor je rijden 26 35,14%
vrachtwagens die oversteken, ook bij regenweer 26 35,14%
wagens die in een file om de twee seconden van vak wisselen 31 41,89%
mensen die door het rood rijden 26 35,14%
laagvliegers die aan 180 per uur zitten te knipperen naar links als jij oversteekt op het derde 25 33,78%
GSM'en 19 25,68%
nog iets anders, nl... 16 21,62%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2007, 20:57   #181
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Het verkeersreglement voorziet absolute voorrang voor de voetganger. Maar de tram is niet onderworpen aan het verkeersreglement.
is dat zo of bedoel je hier gewoon mee dat er geen enkele wet in heel dat verkeersreglement staat dat een ristictie kan opleveren voor trams ?

Citaat:
Enkel in de uitbatingsvergunning voor de tram stipuleert de gemeente welke regels hij in acht moet nemen.
geen idee, cor... ik zal het aannemen

Citaat:
Op een kruising van tram en zebrapad heeft de tram voorrang.
in feite is dat te gek voor woorden... daar ik me als voetganger (en dus onderhevig aan dat reglement) moet houden aan mijn stukje wegcode en als ik dus niet expliciet ook wéét dat trams blijkbaar een soort ufo-statuut hebben ....

Citaat:
Helaas zijn er al een paar dodelijke ongelukken gebeurt door misverstanden in dit verband.
idd
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 20:59   #182
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

thnks job
Oud 7 januari 2007, 21:13   #183
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
En als je als voetganger veilig wilt kunnen oversteken, zorg er dan voor dat je steeds een groot metalen voorwerp bij hebt.

Een winkelkarretje doet wonderen !!

klopt... de minimum fysisch haalbare remafstand schijnt daar plots drastisch mee te verlagen...
dat zal die kooi van Faraday ( winkelkarretje ) zijn die een compton-effect generereerd in de omringende luchtlagen als reactie op de naderende geleider ( auto ) waardoor de totale covariante impedantie van het systeem aanzienlijk zal toenemen ?
Oud 7 januari 2007, 21:40   #184
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Als ik aan het zebrapad aankom zou gij mij al op meer dan 10 meter moeten hebben zien aankomen. Of denkt ge dat voetgangers over het voetpad spurten en enkel stappen over het zebrapad? Denk nu eens goe na voor ge nog onzin post.
Je past dus plots je verhaaltje aan; eerst stelde jij letterlijk dat wanneer jij aan een zebrapad aankomt, dat zelfs een auto die op twee meter genaderd is moet kunnen stoppen.

En jawel, genoeg voorbeelden van voetgangers die plots oversteken, al dan niet op een zebrapad. Genoeg mensen die op de stoep wandelen en die in de buurt van een zebrapad zelfs zonder nog maar uit te kijken oversteken. Diegene die hier onzin post en kronkelt, ben jij Bazieltje, niet meer of niet minder. Feit blijft dat jouw voorbeeld onzinnig was van bijjhet begin.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 21:41   #185
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Voor zover ik me herinner, heb jij me toon evenmin gewezen op enige foute interpretatie. Je hebt toen gedacht enige aanspraak te kunnen maken op een zelf aangemeten vorm van authoriteit, maar dat was een maat voor niets. Hier probeer je het nogmaals te doen, en opnieuw slaag je er niet in aan te tonen waar ik verkeerd zou zitten in mijn interpretatie.
Ga je toch amuseren met mensen die echt in je geinteresseerd zijn Raf
Ik heb nergens aanspraak gemaakt op een zelf aangemeten vorm van authoriteit, liefje. Ik heb je erop gewezen dat je niet snapte wat voorbedachtheid inhield en zelfs nadat verschillende andere mensen je probeerden uit te leggen waar je de mist inging, bleef je toch nog volharden. Hier doe je dat weer. Als jij op een zebrapad een voetganger omhoog rijdt, ben je ALTIJD in fout en je aansprakelijkheid kan je niet op die voetganger afschuiven door een irrelevant artikel in te roepen over een voetganger op de rijbaan. Maar goed, het zal wel weinig zin hebben om je dat nòg eens te vertellen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 21:42   #186
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
het feit dat een voetganger plots het recht op die voorrang zou verliezen omdat hij eerder een fout beging is inderdaad een excuustruus
Dat hij die fout maakt in de eerste plaats, maakt dat hijjop zijn recht geen aanspraak kan maken; en dat is geen excuustruus. Maar zoals al eerder gezegd, hou je vooral niet in te doen wat je niet laten kan.
Oud 7 januari 2007, 21:45   #187
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
tjah wat kunnen we zeggen ?..... je reed te snel
gerekend bij een nat wegdek zal je niet veel meer mogen rijden dan 21 km/h om dat nog halen
Ik zou niet te snel gereden hebben, meneer gaf niet aan dat hij over wou. Want dat was wel degelijk het voorbeeld dat hij gaf: opduiken en auto's die op twee meter genaderd zijn dwingen om te stoppen.

Maar gebruik vooral je verantwoordelijkheisloze rechten, beste praha; have a nice death afterwards. Mij zal je er nooit lastig mee vallen in elk geval, maar dat valt dan in het categorietje "zielig" waarover ik het eerder had
Oud 7 januari 2007, 21:49   #188
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je past dus plots je verhaaltje aan; eerst stelde jij letterlijk dat wanneer jij aan een zebrapad aankomt, dat zelfs een auto die op twee meter genaderd is moet kunnen stoppen.

En jawel, genoeg voorbeelden van voetgangers die plots oversteken, al dan niet op een zebrapad. Genoeg mensen die op de stoep wandelen en die in de buurt van een zebrapad zelfs zonder nog maar uit te kijken oversteken. Diegene die hier onzin post en kronkelt, ben jij Bazieltje, niet meer of niet minder. Feit blijft dat jouw voorbeeld onzinnig was van bijjhet begin.
Nee hoor, hij heeft gelijk. De automobilist moet kunnen stoppen; zèlfs op zo'n korte afstand.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 7 januari 2007, 21:50   #189
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
ben je het dan vergeten ?
want zo was het wel vroeger
Mijn fout niet dat jij slecht leest praha.

Citaat:
neen, ik zal m'n kinderen zeker proberen te leren dat er chauffeurs zijn die daar niet mee rekenen
Vertel je ze er eens ze beginnen rijden dan ook dadelijk bij dat zij voor alles moeten kunnen stoppen, want dat ze anders moordenaars zijn?

Citaat:
wat zegt een groen licht nu weer juist, Sfax ? artikeltje 6.61 dacht ik
Lees je eigenste postjes nog eens opnieuw; juist, je spreekt er zelf over iemand die door het rood gaat.

Citaat:
maw 'k peins dat gij wel een héél stevige advocaat zult nodig hebben om te kunnen wijsmaken dat het onmogelijk was om nog te kunnen stoppen voor diegene die van rechts kwam
bovendien ligt de bewijslast dat hij door het rood reed volledig bij jou
Dat is niet zo moeilijk, en al helemaal niet als de tegenpartij doet zoals jij en op nog geen drie uur tijd twee verschillende verhaaltjes vertlet

Citaat:
ps. meestal wordt dat praktisch gedeelde schuld
Nee hoor, je moet enkel weten hoe
Oud 7 januari 2007, 21:51   #190
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waar pas ik mijn verhaaltje aan? Als ik aan het voetpad aankom heb ik ondertussen minstens 2 meter op het voetpad afgelegd dus zichtbaar voor oplettende automobilisten. Als u stelt dat ik een stuk aan mijn verhaal aanpas doet u dat ook. U kan moeilijk op 2 meter afstand aan 30 km/u zitten zonder dat u een stuk aan uw verhaal past. U moet toch al enige vaart hebben om 8m/s te kunnen afleggen op die 2 meter.

Of dacht je dat voetgangers zomaar spontaan verschijnen aan het voetpad?
Oud 7 januari 2007, 21:53   #191
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik heb nergens aanspraak gemaakt op een zelf aangemeten vorm van authoriteit, liefje. Ik heb je erop gewezen dat je niet snapte wat voorbedachtheid inhield en zelfs nadat verschillende andere mensen je probeerden uit te leggen waar je de mist inging, bleef je toch nog volharden.
Er was maar eentje die dat probeerde Raf, en dat was jij. Tot je scha en schande was je niet in staat het verschil uit te leggen en had je niet eens door wat mijn feitelijke standpunt was. Lees en informeer je eerst eens,,vooraleer je je met alles gaat moeien

Citaat:
Hier doe je dat weer. Als jij op een zebrapad een voetganger omhoog rijdt, ben je ALTIJD in fout en je aansprakelijkheid kan je niet op die voetganger afschuiven door een irrelevant artikel in te roepen over een voetganger op de rijbaan. Maar goed, het zal wel weinig zin hebben om je dat nòg eens te vertellen...
Inderdaad, want ook hier snap je mijn uitgangspunt niet. Geen nood Raf, het wordt een gewoonte bij je . hou je inhet vervolg nu maar gewoon bij de zaken die je snapt.
Oud 7 januari 2007, 21:54   #192
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor, hij heeft gelijk. De automobilist moet kunnen stoppen; zèlfs op zo'n korte afstand.
Nee hoor, dat moet hij niet; zeker niet op zo'n korte afstand en zeker niet als de voetganger in kwestie zelf de verkeersregels niet respecteert.
Probeer het eens uit voor de rechtbank zou'k zeggen
Oud 7 januari 2007, 21:58   #193
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Waar pas ik mijn verhaaltje aan? Als ik aan het voetpad aankom heb ik ondertussen minstens 2 meter op het voetpad afgelegd dus zichtbaar voor oplettende automobilisten. Als u stelt dat ik een stuk aan mijn verhaal aanpas doet u dat ook. U kan moeilijk op 2 meter afstand aan 30 km/u zitten zonder dat u een stuk aan uw verhaal past. U moet toch al enige vaart hebben om 8m/s te kunnen afleggen op die 2 meter.

Of dacht je dat voetgangers zomaar spontaan verschijnen aan het voetpad?
"Als ik aan een zebrapad kom en de andere heeft nog twee meter, dan zal hij stoppen".
Je past je verhaal dus wel degelijk aan.
Ik heb tot hiertoe geen verhaaltjes verteld, dus ik kan bezwaarlijk iets aanpassen.
En jawel, in jouw verhaal geef jij niet aan wat je voorheen hebt gedaan, vooraleer je werkelijk begon met oversteken. je staat daar dus inderdaad plots, net zoals dat wellvaker in een stad gebeurt. Als je dat fenomeen niet kent,dan heb je duidelijk weinig ervaring met autorijden.

Maak er nu maar een star trek verhaaltje van beste Baziel
Oud 7 januari 2007, 22:00   #194
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er was maar eentje die dat probeerde Raf, en dat was jij. Tot je scha en schande was je niet in staat het verschil uit te leggen en had je niet eens door wat mijn feitelijke standpunt was. Lees en informeer je eerst eens,,vooraleer je je met alles gaat moeien

Inderdaad, want ook hier snap je mijn uitgangspunt niet. Geen nood Raf, het wordt een gewoonte bij je . hou je inhet vervolg nu maar gewoon bij de zaken die je snapt.
Pff... Van een zelf aangemeten vorm van authoriteit gesproken...

Professor doctor Sfax zal hier eens eventjes de wet voor iedereen komen interpreteren...

Citaat:
Oud 7 januari 2007, 22:02   #195
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, dat moet hij niet; zeker niet op zo'n korte afstand en zeker niet als de voetganger in kwestie zelf de verkeersregels niet respecteert.
Toch wel. De wet laat niets aan de verbeelding over.

Citaat:
Oud 7 januari 2007, 22:02   #196
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Pff... Van een zelf aangemeten vorm van authoriteit gesproken...

Professor doctor Sfax zal hier eens eventjes de wet voor iedereen komen interpreteren...
Voila, je hebt het door.
Doe het pijn Raf, als je wat concurrentie krijgt

Jij gaat hier op het forum door het leven als zo'n zelfingenomen ettertje dat aan iedereen eens alles zal gaan vertellen, dan moet je niet gaan zagen als anderen hetzelfde op jou beginnen toepassen.
Oud 7 januari 2007, 22:04   #197
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch wel. De wet laat niets aan de verbeelding over.

Inderdaad; alleen blijk je wat moeite te hebben om dat te snappen, niet
Had je dan niet door dat het geheel van de wet blijft gelden, en niet enkel dat ene regeltje dat jou net gelijk zou kunnen geven. Ware dat wel het geval geweest, er zou niet eens een rechtbank nodig geweest zijn; quod non en laat net dat jou wat slechter uitkomen
Oud 7 januari 2007, 22:06   #198
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila, je hebt het door.
Doe het pijn Raf, als je wat concurrentie krijgt

Jij gaat hier op het forum door het leven als zo'n zelfingenomen ettertje dat aan iedereen eens alles zal gaan vertellen, dan moet je niet gaan zagen als anderen hetzelfde op jou beginnen toepassen.
Als tien mensen los van elkaar zeggen dat iets wit is en jij blijft als enige volhouden dat het zwart is, zou dat al een lichte indicatie moeten zijn dat je het mogelijkerwijs wel eens bij het verkeerde eind zou kunnen hebben. Met scheldwoorden heeft overigens nog niemand mij weten te overtuigen...

Citaat:
Oud 7 januari 2007, 22:11   #199
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Als tien mensen los van elkaar zeggen dat iets wit is en jij blijft als enige volhouden dat het zwart is, zou dat al een lichte indicatie moeten zijn dat je het mogelijkerwijs wel eens bij het verkeerde eind zou kunnen hebben. Met scheldwoorden heeft overigens nog niemand mij weten te overtuigen...
Mij evenmin; waarom begin je er dan zelf mee?
Als tien mensen zeggen dat zij gelijk hebben omdat zij vinden dat ze een absoluut recht moeten hebben, zonder enige verplichting ertegenover, ook al schrijft de wet die verlichting voor, dan hoef ik absoluut mijn visie niet aan te passen.

Ten tijde van Columbus schreeuwde ook iedereen dat de aarde plat was,en kijk eens hoe dat uitgedraaid is. 't Is niet omdat er veel zijn die iets verkeerd roepen, dat dat plots juist wordt.

Maar soit; het was leuk zeveren vandaag. Ik ga er morgen niet anders om beginnen rijden, 'k stel voor dat jullie ook op dezelfde manier als voetganger door het leven blijven gaan. Dan is iedereen tevree
Oud 7 januari 2007, 22:13   #200
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij evenmin; waarom begin je er dan zelf mee?
En waar, pray tell, heb ik precies scheldwoorden gebruikt?

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be