![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het wordt hier wel beter en beter ![]() Laatst gewijzigd door Ozymandias : 8 januari 2007 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Vreselijk toch die staat? Het is dan wel jouw zaak maar wij zeggen hoe je ze bestuurt! Confiskeer ineens alles...
![]() |
#25 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ten tweede gaat het daar helemaal niet over. Het gaat niet over het al dan niet onderschrijven van deze wet, het gaat om het feit dat het een wet is, en dat het CGKR die wet gaat toepassen om het bedrijf aan te klagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Ik overdrijf niet; ik stel louter vast.
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() De bewuste e-mail is al eens geschreven "zonder erbij na te denken", al eens "zijn goed recht", al eens "een goede grap" en al eens "helemaal niet discriminerend", maar vervalst, dat is de eerste keer dat ik dit lees. Waarom zijn er zoveel mensen op gebrand om discriminatie toe te staan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, mijn zus. Ja natuurlijk ik, wie anders? Degenen die de wet gemaakt en goedgekeurd hebben?
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Diegene die de wet gemaakt en goedgekeurd heeft, is de wetgevende macht. Diegene die ervoor zorgt dat jij die uitvoert, is de uitvoerende macht. Zo werkt het nu eenmaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Het niet mogen disrimineren van sollicitanten heeft niets met "beslissen hoe jij je bedrijf moet besturen" te maken. Die man heeft niet eens een eerlijke kans gekregen. De bedrijfsleider had zijn CV kunnen vergelijken met de andere sollicitanten om te beginnen. En indien hij bij de meest geschikte kandidaten hoorde hem uitnodigen voor een gesprek. Dan had hij bijvoorbeeld kunnen ontdekken dat je aan die man niet eens kon zien of horen dat hij van buitenlandse afkomst was. Nee, de naam was voldoende omhem af te wimpelen. Tja, dan moet de bedrijfsleider maar de gevolgen daarvan dragen hé.
Laatst gewijzigd door Edina : 8 januari 2007 om 17:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Inderdaad Lombas, zo werkt een rechtstaat. En als je beslist om de wet niet na te leven, dan moet je daar de gevolgen van dragen.
Laatst gewijzigd door Edina : 8 januari 2007 om 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar houden ze geen rekening met wat hier op het forum geschreven wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een rechtsstaat heeft juist als grondvest dat de mensen tegen zulke invasieve wetten beschermd worden.
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementslid
|
![]() Eurolock zal blij zijn, weeral massa's gratis publiciteit
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Blablabla... een rechtsstaat is bij jou enkel een rechtsstaat als die al jouw meningen en principes deelt. En laat dat nu net geen voorwaarde zijn om van een rechtsstaat te mogen spreken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() t' Is idd al ver gekomen hier in België. Je mag al niet eens meer zelf bepalen wie je wil en wie je niet wil als personeel in je eigen zaak. Wat is het volgende dat de overheid gaat bepalen: op welke manier je je werknemers vergoedt voor hun werk? De uren dat ze maximaal mogen werken op een dag? De dagen waarop de werknemers hun verlof moeten nemen? ...
|
![]() |
![]() |