Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2007, 00:18   #41
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik had altijd de indruk dat de kutmarokkaantjes in Nederland nog veel brutaler zijn dan hier. Dus wat dat betreft kan het nog lelijk tegenvallen.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 00:19   #42
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
En niet in België? Intolerantie t.o.v. joden in België?

Amai, en dat terwijl ze hier zelfs de meest beschermde mensen zijn...
Ik probeerde (blijkbaar niet gelukt) erbij te zeggen dat ik niet zeker wist wat AntiDeutsch' reden was. Ik nam dus aan dat het met intolerantie te maken had.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 00:20   #43
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Nederlanders zijn niet tolerant, ze zijn lui, zodra er weer geld te verdienen is met het uitleveren van joden beginnen we weer.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 00:21   #44
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ik had altijd de indruk dat de kutmarokkaantjes in Nederland nog veel brutaler zijn dan hier. Dus wat dat betreft kan het nog lelijk tegenvallen.
Dat is ook zo. Maar het integratiebeleid is verscherpt en ook de politie is meer aanwezig. De situatie is duidelijk verbeterd als je het vergelijkt met 10 jaar geleden. (pre-Balkenende periode)
Oud 9 januari 2007, 00:50   #45
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U zit in Limburg, dat rekenen wij niet tot Nederland. Die apenprovincie stemt al jaren extreem-rechts (Geert Wilders) en is intolerant tegen Duitsers, Moslims, alles eigenlijk wat niet Limburrugh's is. Als ik u was, AntiDeutsch, zou ik lekker in Midden Nederland vertoeven. Gelderland, Noord-Brabant, de noordelijke provincies en Holland daar zult u even vrij als een christen uw geloof kunnen uitoefenen.
Ik ben momenteel wonende in de Randstad. BE Limburg is waar ik vandaan kom en mijn geld parkeer
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 00:54   #46
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Ik weet niet wat jouw familie gedaan heeft tijdens de oorlog, maar mijn familie deed juist het tegenovergestelde.

Met zo'n houding ten aanzien van je eigen land kan ik mij PRIMA inbeelden wat jouw familie deed. Moet je niet op een Duits forum zitten ipv op een Belgisch?
O ja, vergeten, in België wonen mensen die dit soort dingen zeggen en het nog van plan zijn ook, o wacht, die hebben we in Nederland tegenwoordig ook. Ten tweede: geen kwaad woord over mijn familie, wat ik doe heeft iets met mij te maken, niet met hen. Ten derde: Het is een feit dat er behoorlijk wat joden door Nederlanders verraden zijn, en lang niet allemaal vonden ze een plaats om onder te duiken. Jazeker, er waren een helehoop Nederlanders 'goed' in de oorlog, maar er waren er ook zat fout, en enorm veel bang, de groep waar het grootste deel van ons ook toe zou behoren als de situatie zich weer voor zou doen.
O, en daarnaast zijn er zat mensen die juist vinden dat ze een goede houding ten opzichte van hun land hebben en daarom iets hebben tegen buitenlanders. Als ik mijn reactie lees kom ik niet over alsof ik geloof dat Nederlanders übermenschen zijn, maar ja, dat zie jij waarschijnlijk veel beter.
Oud 9 januari 2007, 01:02   #47
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Is het mogelijk als je de Belgische nationaliteit hebt zomaar te verhuizen naar Nederland, dwz een Nederlandse bankrekening te nemen, een hypotheek verstrekt te krijgen, een huis in Nederland te kopen en tenslotte genaturaliseerd te worden tot Nederlander??? Nederlanders op dit forum laat u horen en ja ik HAAT Belgie!!!!!
Haten is een grote woord. Ik heb wel bijna geen interesse meer voor dit land en als Franstalig voel ik me meer verbonden met Frankrijk dan met België : ik kijk bijna uitsluitend naar de Franse TV bijvoorbeeld en ik plan ook op lange termijn naar Frankrijk te gaan leven. Pas op, ik beweer zeker niet dat Frankrijk het paradijs is - het paradijs bestaat trouwens niet volgens mij - maar ik vind wel Frankrijk beter en aantrekkelijker dan België.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 01:10   #48
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Ik denk ook wel dat 'uiterlijke schijn' in NL belangrijker is. Zo sturen ze maar al te graag iemand met een donkere huidskleur naar het Songfestival om te laten zien hoe (schijn)tolerant ze wel zijn...

Nederland heeft tenminste geen ouderwetse artiesten �* la Lisa Del Bo naar Eurosong gestuurd.
Oud 9 januari 2007, 01:13   #49
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Spreek voor uzelf, hé, manneke.
Hij heeft gelijk : België is een apenland.
Oud 9 januari 2007, 01:24   #50
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, hoor. Weet je hoe hoog onze belastingen zijn, hoe hoog het percentage BNP naar ontwikkelingssamenwerking gaat? Ik vind Nederland persoonlijk een heel solidair land.
Nederlanders hebben tenminste zin voor humor en voor het belachelijk (maar op de positieve kant). Ik ben misschien geen voetbalfan maar iedereen heeft al beelden van Nederlandse supporters gezien : compleet in het Oranje gekleed. Wat zie je in Vlaamse stadions? Behalve Vlaamse vlaggen, niets. Trouwens, Nederland is nog steeds een grote voetbalploeg. België daarentegen.................
Oud 9 januari 2007, 01:53   #51
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Nederland heeft tenminste geen ouderwetse artiesten �* la Lisa Del Bo naar Eurosong gestuurd.

Wat heeft dat er nu mee te maken?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 01:56   #52
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nederlanders hebben tenminste zin voor humor en voor het belachelijk (maar op de positieve kant). Ik ben misschien geen voetbalfan maar iedereen heeft al beelden van Nederlandse supporters gezien : compleet in het Oranje gekleed. Wat zie je in Vlaamse stadions? Behalve Vlaamse vlaggen, niets. ........

Nederland is een land met een nationale ploeg. Vlaanderen (nog) niet. Geen appelen met citroenen vergelijken hé manneke.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 02:18   #53
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haten is een grote woord. Ik heb wel bijna geen interesse meer voor dit land en als Franstalig voel ik me meer verbonden met Frankrijk dan met België : ik kijk bijna uitsluitend naar de Franse TV bijvoorbeeld en ik plan ook op lange termijn naar Frankrijk te gaan leven. Pas op, ik beweer zeker niet dat Frankrijk het paradijs is - het paradijs bestaat trouwens niet volgens mij - maar ik vind wel Frankrijk beter en aantrekkelijker dan België.
Juist gezegd Everytime. In Frankrijk heeft men tenminste nog propere mooie aangelegde autosnelwegen, de politiek is tenminste wel een pak minder corrupter als de sovjet regio Wallonie en een Fransman heeft in tegenstelling tot een Waal een positieve ingesteldheid t.a.v werken en leven. Een Waal is gewoon een profiteur van de bovenste plank.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 02:26   #54
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Nederland zijn Joden nog vrij veilig in tegenstelling tot uw apenland.
Nederland heeft (nog) geen negationismewet zoals dit apenland! Ik heb net als u allicht gelezen dat de "Christen"Unie daarin binnenkort verandering wil brengen.

Kutpartij!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 09:15   #55
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Genaturaliseerd worden, daarvoor bent u denk ik een tikkeltje te laat, als u de gemakkelijke behandeling zou willen hebben. Rita Verdonk heeft ons vreemdelingenbeleid echt aangescherpt en je zult dus een inburgeringsexamen moeten afleggen.
Geldt deze eis soms niet alleen voor mensen van buiten de EU?
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 09:34   #56
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Ik denk ook wel dat 'uiterlijke schijn' in NL belangrijker is. Zo sturen ze maar al te graag iemand met een donkere huidskleur naar het Songfestival om te laten zien hoe (schijn)tolerant ze wel zijn...
Afgezien van je stelling over de Nederlandse (schijn)tolerantie, heeft de uitzending van artiesten met een donkere huidskleur naar het Eurovisiesongfestival er nauwelijks mee te maken, volgens mij. Er wonen nou eenmaal veel Nederlanders in de Randstad die Afrikaanse voorouders hebben. Velen zijn in Nederland geboren en verschillen qua geloof, taal en gebruiken niet van een blanke Nederlander en worden door de autochtonen ook niet voor een buitenlander aangezien. Vandaar dat gemengde huwelijken met zwarten hier inmiddels erg gewoon zijn.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 09:46   #57
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist gezegd Everytime. In Frankrijk heeft men tenminste nog propere mooie aangelegde autosnelwegen, de politiek is tenminste wel een pak minder corrupter als de sovjet regio Wallonie en een Fransman heeft in tegenstelling tot een Waal een positieve ingesteldheid t.a.v werken en leven. Een Waal is gewoon een profiteur van de bovenste plank.
Ik zou geen stereotypes over de Walen maken en zeker niet zeggen dat DE Waal een profiteur is. Ik stel me wel vragen over de mentaliteit van de Walen als men ziet dat een dronken clown als Michel Daerden er zo populair is, als men ziet dat TEC-chauffeurs vaak "verrassing-stakingen" maken, zomaar zonder grondige redenen.

Wat Frankrijk en politiek betreft, ik zag nog gisteravond "Mots Croisés", een politische debat op France 2 met de uitstekende Yves Calvi. Wat een verschil met onze "Mise au point", "Controverse" en andere "Zeve(re)nde Dag"......

Laatst gewijzigd door Everytime : 9 januari 2007 om 09:53.
Oud 9 januari 2007, 09:47   #58
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik nam dus aan dat het met intolerantie te maken had.
Uw aanname verraadt veel over uzelf.
Oud 9 januari 2007, 10:13   #59
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Geldt deze eis soms niet alleen voor mensen van buiten de EU?
Niet als je genaturaliseerd wil worden.
Oud 9 januari 2007, 10:13   #60
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Uw aanname verraadt veel over uzelf.
Als meneer België haat omdat hij zelf Joods is dan lijkt me dat niet zo'n rare aanname.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be