Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2007, 22:15   #5281
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
1) Het waren de apen, niet de homo's. Wie het gedaan heeft heeft het gedaan en niemand anders.

2) Dat was vóórdat men ervan bewust was dat een condoom nodig was, u kunt dus geen schuldigen hiervoor aanwijzen. Iemand in onwetendheid is onschuldig.

3) Als homo's zich niet zouden voortplanten, hoe kan het dan toch onder de hetero's gekomen zijn? Juist, de bi-seksuelen. Niet dat ik hun de schuld geef.
5) de overspelige huisvrouwtjes hoeren en andere sletjes niet vergeten om massaal al die puur heteroseksuele hondstrouwe mannen te kunnen besmetten
4) én vergeet ook niet die bi-seksuele sletvrouwen opdat ze de overige lesbische vrouwen konden besmetten
5) dié rotjunkies met hun vastgeroeste woodstock ( daar z'n ze alvast beginnen smoren aldus Jan Hyoens ) mentaliteit : 'mijn spuit is de jouwe'

Laatst gewijzigd door praha : 9 januari 2007 om 22:15.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 22:20   #5282
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Dat een kind geen relaties kan onderscheiden is niet relevant. Als homoseksualiteit een geaardheid is die al vroeg in het kind aanwezig is (wat niet waar is, maar soit), waarom zou een ander kind die geaardheid (dit "anders zijn") dan niet kunnen opmerken.
dat bevestigd alleen maar wat Edina zei... zie je dat zelf niet ?

Citaat:
Als homoseksualiteit al bestaat bij kinderen (uiteraard in een kinderlijke , "onvolwassen" vorm), waarom zou homofobie dan ook niet bestaan in een kinderlijke vorm?
omdat homofobie een waardeoordeel includeert...
of ga je me nu proberen wij te maken dat kinderen van jongsaf.. ?
Oud 9 januari 2007, 22:22   #5283
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
dat kwam onder de hetero's via de hoeren.Mannelijke hoeren, die enkel voor geld met homos vrijen, maar ook met vrouwen omgaan.Veel drugsverslaafden prostitueren zich op deze manier, en veel homos profiteren van deze zwakke mensen, die het goedkoop doen.Spuitjes uitwisselen zorgde ook voor de verspreiding van de ziekte.Dit is bewezen, doe het weer niet af als "homofobe kwaadsprekerij".

al die moeite voor niets getroost... Dr. carlgustaaf was me voor
Oud 9 januari 2007, 22:33   #5284
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
In oorsprong was het een levenslange exclusieve band tussen man en vrouw met het oog op verwekking van kinderen. Daar is sindsdien wel wat aan gesleuteld
dat klopt ergens wat je daar zegt

ja ...waarom denk je dat m'n moest gaan sleutelen ?
er waren redenen over dat dit niet houdbaar was

Citaat:
maar aan het verschil in geslacht is tot heel recent vastgehouden.
tjah .... het vorig gesleutel heeft tot gevolg gehad dat ook dit niet meer houdbaar was

Citaat:
Huwelijken tussen neef en nicht kwamen wel regelmatig voor maar tussen broer en zus niet. Als er ergens ooit een zwaar taboe op gerust heeft dan is het dat wel. Enfin, uw standpunt staat genoteerd.
hier kan ik me ook wel ergens in vinden
maar nog... dat heeft uiteraard geen bal met discriminatie te maken daar het onderscheid hier wel degelijk genomen wordt/werd ( zie historische context ) voor een wel zeer relevant criterium
Oud 9 januari 2007, 22:43   #5285
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Er is wel een verschil tussen hoe bv. het christendom en de islam beiden tegen homoseksualiteit aankijken. In bijna alle christelijke landen is homoseksualiteit niet meer strafbaar en kunnen dus gewoon veilig samenleven, dit in tegenstelling tot bij de meeste islamitische landen waar homoseksualiteit wel strafbaar is. ( in islamitische landen zoals Iran, Saoedi-Arabie, Sudan en Mauretanie kan ook de doodstraf voor homo's gegeven worden )
Dat is waar, en er is bovendien ook nog een groot deel cultuur-bepaald en niet-religie bepaald. Maar het geloof dat mensen hebben dat gecombineerd wordt met een anti-homo religie resulteert niet vaak in tolerantie, hoewel christenen homoseksualiteit meer als een keuze beschouwen en er alles aan doen om het mensen uit hun kop te stampen, wat natuurlijk onmogelijk is.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 22:47   #5286
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als homoseksualiteit een geaardheid is die al vroeg in het kind aanwezig is (wat niet waar is, maar soit)
Dat is zeer zeker waar. Ik wist persoonlijk al op mijn twaalf jaar hoe de vork aan de steel zat en van mijn achterneefje wist ik het al toen hij amper een jaar of 8 was.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 22:49   #5287
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Sommige personen zijn bisexueel. Mag een huwelijk met drie om daaraan tegemoet te komen?
biseksueel wilt zeggen dat ge ge aangetrokken voelt tot beiden seksen...wat niet wilt zeggen dat ge beide seksen permanent nodig zou hebben in een seksuele relatie
dat zou zowat hetzelfde zijn dan dat iedere 'gezonde' heteroseksueel ook minimaal twee personen, en liefst meer natuurlijk, van de andere sekse beoeft

een huwelijk staat daar haaks op in die zin dat het een verbintenis betreft tussen twee personen mét gevolgen naar derden
het is niet meer dan een contractuele bepaling tussen twee particulieren dat ge bij de notaris kunt laten opmaken met dat onderscheid dat het ook naar de buitenwereld geldt
Oud 9 januari 2007, 22:56   #5288
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat mij betreft is dat inderdaad een vorm van discriminatie. De overheid hoeft zich niet te bemoeien met de manier waarop mensen in onderlinge overeenstemming met elkaar hun leven willen inrichten, maar moet er voor zorgen dat er een geschikt juridisch kader voorhanden is. Bij bigamie lijkt me dat lang niet zo evident, omdat er bij een eventuele ontbinding van de overeenkomst wel eens wat problemen zouden kunnen opduiken... Los daarvan heb ik niet het minste bezwaar tegen een huwelijk tussen meer dan twee partners. Jij wel?
idem dito hier, Raf

maar dan refereer ik terug naar een veel eerdere discussie die we eens hadden over nét dat huwelijk waar ik je opmerkte waarom je niet beter af was met een soort totaal nieuw samenlevingscontract ( niet dat Belgi[e daar klaar voor zou zijn maar soit ) volledig naast dat huwelijk zonder al die beperkingen
Oud 9 januari 2007, 22:59   #5289
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is zeer zeker waar. Ik wist persoonlijk al op mijn twaalf jaar hoe de vork aan de steel zat en van mijn achterneefje wist ik het al toen hij amper een jaar of 8 was.
Heb je hem je foto's van de blote poep van Keanu Reeves getoond?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 23:01   #5290
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is wel een verschil tussen hoe bv. het christendom en de islam beiden tegen homoseksualiteit aankijken. In bijna alle christelijke landen is homoseksualiteit niet meer strafbaar en kunnen dus gewoon veilig samenleven, dit in tegenstelling tot bij de meeste islamitische landen waar homoseksualiteit wel strafbaar is. ( in islamitische landen zoals Iran, Saoedi-Arabie, Sudan en Mauretanie kan ook de doodstraf voor homo's gegeven worden )
en zou dit iets te maken kunnen hebben met 't feit dat landen die je hier opsomt er geen secularisme op na houden ?
eerder dan hoe die godsdienst(en) aankijkt tegen homoseksualiteit
Oud 9 januari 2007, 23:02   #5291
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk zei hij dat hij later musicalzanger wou worden ofzo, dan weet je het al gelijk.
Nee hoor, grapje.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 9 januari 2007 om 23:02.
Oud 9 januari 2007, 23:07   #5292
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is waar, en er is bovendien ook nog een groot deel cultuur-bepaald en niet-religie bepaald. Maar het geloof dat mensen hebben dat gecombineerd wordt met een anti-homo religie resulteert niet vaak in tolerantie, hoewel christenen homoseksualiteit meer als een keuze beschouwen en er alles aan doen om het mensen uit hun kop te stampen, wat natuurlijk onmogelijk is.
Er zijn christenen die bv. ook onderscheid maken tussen de persoon en de sexuele geaardheid. Zo zijn er christenen die homoseksuele daden als een zonde zien, maar desondanks de homoseksuele persoon als mens wel respecteren.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 23:07   #5293
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
idem dito hier, Raf

maar dan refereer ik terug naar een veel eerdere discussie die we eens hadden over nét dat huwelijk waar ik je opmerkte waarom je niet beter af was met een soort totaal nieuw samenlevingscontract ( niet dat Belgi[e daar klaar voor zou zijn maar soit ) volledig naast dat huwelijk zonder al die beperkingen
Ik geloof inderdaad ook dat de nodige aanpassingen aan het bestaande instituut "huwelijk" om het geschikt te maken voor meer dan twee partners zó veel werk zou vergen dat een geheel nieuw kader misschien toch wel handiger is...

Kortom: je hebt gelijk.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 9 januari 2007, 23:08   #5294
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van Keanu Reeves was er toen nog geen sprake... Het is alweer een tijdje geleden.

Citaat:
Oud 9 januari 2007, 23:09   #5295
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk zei hij dat hij later musicalzanger wou worden ofzo, dan weet je het al gelijk.
Nee hoor, grapje.
Modeontwerper, om precies te zijn. En hij is het verdorie nog geworden ook!

Citaat:
Oud 9 januari 2007, 23:09   #5296
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn christenen die bv. ook onderscheid maken tussen de persoon en de sexuele geaardheid. Zo zijn er christenen die homoseksuele daden als een zonde zien, maar desondanks de homoseksuele persoon als mens wel respecteren.
Tja, hypocrieter kan nauwelijks...

Citaat:
Oud 9 januari 2007, 23:13   #5297
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat soort mensen kan ik wel waarderen. Er zijn ook heel veel Christenen in Amerika (80% is gelovig) die wel voor het homohuwelijk zijn, én dus ook christelijk. Ongeveer de helft van de Amerikanen is tegen het homohuwelijk. Zo zie je maar, er zijn veel mensen die anderen accepteren als persoon en tegelijk ook de zondes accepteren. Je hoeft toch zelf geen zondaar te zijn door met zondaars om te gaan?
Oud 9 januari 2007, 23:14   #5298
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Modeontwerper, om precies te zijn. En hij is het verdorie nog geworden ook!
Droom verwezelijken is het mooiste wat er is.
Oud 9 januari 2007, 23:15   #5299
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tja, hypocrieter kan nauwelijks...
Dat is niet hypocriet. Een christen mag een persoon niet verwerpen op basis van 1 klein gebrekje.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 23:17   #5300
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Dat het instituut van het huwelijk zelf gewijzigd werd, niet de toegang ertoe.
vergeet het maar...
in zekere zin ook de toegang ( niet dat dat strikt controleerbaar of afdwingbaar was/is )
van zodra dat niet meer op kinderen was gebaseerd kan je spreken dat het opengesteld werd voor heel wat meer mensen

ook daarin lag net de hele hypocrisie...
in de oorspronkelijke betekenis ervan heeft men, mijn wetens, nooit geweigerd huwelijken te voltrekken tussen personen die daar niet aan zouden kunnen voldoen ( vaak onder afkeurend publiek oog )
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be