![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
(Hypothetisch) Ik neem bijvoorbeeld geen kleurling aan, omdat ik weet dat het gros van mijn huidige medewerkers het daar niet op begrepen heeft. Goede reden of niet? Zonee, wie bezorgd me andere werknemers die hun werk even goed doen en wie betaald me de opzegvergoedingen? Citaat:
Maar waarom stelde je dan dat ik die sollicitant vooreerst al beter niet had uitgenodigd? Citaat:
Citaat:
Citaat:
In mijn geval zijn "zwartjes" niet zo'n goed voorbeeld, aangezien ik totaal geen probleem heb met die mensen, maar ik weet voor mezelf dat als ik de keuze krijg tussen twee evenwaardige mensen, de een Chinees, de andere Belg, dat ik niet voor de Chinees kies omdat die mensen hun ingesteldheid (onderdanigheid) me totaal niet ligt. Geen probleem om er op onafhankelijke basis mee samen te werken, maar ik zou ze niet graag leiding willen geven. Waar ben ik verkeerd? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Iemand heeft deze link op het forum geplaats en ik geloof dat de houding die hier beschreven wordt, ook toepasbaar is op alles wat het met CGKR te maken heeft..
http://www.theaugeanstables.com/2007...de-in-england/ Blijkbaar is het hier rechtvaardig om wettelijk gediscrimineerd en gecriminaliseerd te worden in eigen land, als je geen vreemde afkomst hebt. Het is dan ook niet meer dan rechtvaardig wanneer allochtonen zonder schroom toezien hoe een autochtoon vermoord wordt door één van hun soortgelijkafkomstige vrienden, ze de daders wel mogen kennen, maar mee met hen mogen gaan lopen. Ze moeten hen niet aangeven. Er wordt niets van hen verwacht. Vier toekijkers op de (onvrijwillige) moord op Guido De Moor, die de 2 daders in deze zaak kenden, worden hier niet gerechtelijk voor aangesproken. Een Roma Pool die toekeek hoe zijn vriend een autochtone leeftijdgenoot met maar liefst 5 messteken afslachtte, krijgt tickets voor de Rode Duivels, omdat hij zo vriendelijk was om zijn vriend niet aan te geven, maar wel mee in de buit te delen. Maar wat als je een autochtoon in de vriendenkring een allochtoon een klop ziet geven en je weigert deze aan te geven. Het gerecht komt te weten dat je er op toekeek en niets deed ... dan kan je vervolgd worden voor mededaderschap aan racisme, schuldig verzuim en ga zo verder. Met andere woorden: wij moeten onze burgerplicht vervullen tegenover iedereen. Allochtone rondhangjongeren worden van deze plicht vrijgesteld en mogen zonder schroom toekijken bij een gruwelijke misdaad, zonder in te grijpen. Begrijp je nu de slotenmaker. Die heeft liever iemand die volgens de wet zijn verantwoordelijkheid moet dragen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik keur het niet goed, maar in het klimaat dat geschapen is door het VB zou ik in hun plaats waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan. Ja ook jij bent mede verantwoordelijk dat het nog een lange tijd zal duren voor allochtonen ook maar durven hun verantwoordelijkheid op te nemen.
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet werd de mens gewoon niet uitgenodigd voor een gesprek.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 10 januari 2007 om 06:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | ||||||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
En het zijn geen sociale instellingen die alles voor het goede doel doen, nee. Maar ze hebben wel een sociale functie, die ze (hoe langer hoe meer) uit het oog verliezen, gemakshalve. Ze moeten niet alles voor het goede doel doen, dat is naïef. Maar ze mogen zich wel houden aan die sociale rol, anders kunnen ze straffen verwachten. Laatst gewijzigd door Ozymandias : 10 januari 2007 om 10:32. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden: bepaalde migranten creëren hun slechte imago zelf. Hun proces zal veel eerlijker verlopen dan dat van een Belg, want bij een migrant kijkt men daar nog eens extra op toe. Het VB verwijten maakt niets uit. Deze partij heeft niets te zeggen, dus is dat geen stok om mee te slaan. De criminele migranten schermen met valse argumenten om aan hun burgerplicht te verzaken, al weet ik dat deze in bepaalde culturen gelijk staat aan het niet aangeven van cultuurgenoten. Het is een verschil in mentaliteit en de onze bepaald nog steeds de wet. Geen excuses met andere woorden. Probeer geen misdrijven goed te praten door met het VB te schermen. Het zijn wel de bewuste migranten die de feiten plegen en niet deze partij. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, ook migranten. Ik behandel ze als evenwaardige mensen en ga er van uit dat ze ook verantwoordelijkheid kunnen dragen voor hun daden. Alleen beschouwt de linkse politiek hen als achterlijke kinderen, die men moet beschermen tegen de boze racisten. Dat vind ik pas echt erg: mensen behandelen alsof ze gehandicapt zijn, terwijl ze wel perfect normaal kunnen handelen. Laatst gewijzigd door Boadicea : 10 januari 2007 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nogmaals waar staat iets over huidskleur? Turken behoren tot het kaukasische ras voor degenen die vinden dat er geen rassen zijn.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik werk in een firma waar voornamelijk moslims werken. zij controlleren het zaakje en hebben vorige maand één van de weinige belgen ontslagen op grond van 'economische redenen'. Zodra hij weg was is hij vervangen door één van hun landgenoten (en dat wist hij). En dat is de enige reden waarom die Belg moest wijken. Intussen heeft die Belg zelf een goede job gevonden. Denk je dat hij klacht neerlegt tegen mijn werkgever? Helemaal niet, en wel om twee redenen: - zijn fysieke veiligheid komt in het gedrang als hij dat doet - ten tweede is hij zelf een mens, dat wil zeggen dat als hij zelf een goede nieuwe job vind (hetgeen gebeurd is) hij 'verdraagzaam' is en het nut ervan niet inziet om 'institutioneel geweld' te gebruiken tegen zijn ex-werkgever; een Belg voelt namelijk niet de behoefte om met minachting terug te slaan en zijn superioriteit te laten voelen tegenover een ander ras of volk omdat hij geleerd heeft te leven in een rechtsstaat en weet dat die rechtsstaat een broos gegeven is dat omvalt bij al teveel geweld - de derde reden hoef ik niet aan te geven: er is geen klotekat geinteresseerd in een Belg met een famillie en kinderen die gediscrimineerd wordt door een allochtoon, en let wel, zijn job verliest, niet zomaar een sollicitant die afgewezen wordt Ikzelf werd vorige maand geinformeerd dat ik voortaan mijn job kon doen onder de auspicien van een nieuw geintroduceerde allochtoon, die dus in werkelijkheid mijn job over ging nemen. Ik heb dat geweigerd en geeist dat ik alle verantwoordelijkheid behield. En het is aanvaard, simpelweg omdat ik een toegevoegde economische waarde aan het bedrijf breng. Ik besef dat dat de enige reden is waarom ik er nog ben, en ik kijk gewoon van jaar tot jaar. En daar gaat het over: als je geen toegevoegde economische waarde brengt moet je kunnen accepteren dat mensen liever met eigen soort werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is niet dezelfde vreemdeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Die 'bla bla eenzijdige anecdote' voeg jij dus aan mijn verhaal toe. Het gaat natuurlijk maar om een belg die ik ken, en over een situatie die ik direkt rechtstreeks kan rapporteren. Blijkbaar zit je dat niet lekker, en je vind het evenmin de moeite om aan te geven dat daar ook sprake is van (in jouw terminologie) 'racisme'. Dat bedoel ik precies met aan te geven dat het niemand en zeker jou niet een kloot kan schelen dat een belg op grond van uitlsuiting zijn job verliest. En toch beschuldig ik niemand van racisme. En dan ga je opnieuw wat 'morele' lessen uitdelen op grond van een situatie die je zelf niet eens kent. Verdien jij geld aan dit soort acties? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij verhuring mag men niet discrimineren op basis van heel de reutemeteut.
Ik ken een kosovaars gezin dat uit hun appartement werd gezet onder het mom van "renovatie". Toevallig werd in hetzelfde blok nog een ander kosovaars gezin omwille van dezelfde reden uit hun appartement gezet. Dit gebeurde nadat het volledige blokje van zes appartement werd verkocht. De vier andere appartement worden bewoond door Turkse gezinnen. De nieuwe huurders zijn allebei Turkse gezinnen. De eigenaar is.... een Turk. Vermits Turken een minderheidsgroep zijn kunnen ze niet discrimineren volgens Jozef.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 10 januari 2007 om 15:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat stukje heb ik inderdaad toegevoegd, en dat duidelijk gemaakt door het tussen vierkante haken te plaatsen. Dat is toch een courant gebruik, niet ? Ik vond het niet de moeite om te reageren op je anekdote (mijn excuses voor de spelvout), omdat die doorspekt was met je eigen visie op het geheel, onvolledige informatie en ontzettende vooroordelen. Omdat ik ook maar één erg subjectieve versie krijg van het verhaal, is het ook onmogelijk om hier een objectieve conclusie aan vast te knopen, wat jij duidelijk wilt doen. -Je zegt dat hij enkel is ontslaan vanwege zijn huidskleur, maar in zijn ontslagbrief staat economische redenen. Dan zeg jij dat dat de enige reden was. Daardoor klinkt het eerder als jaloezie. "Waarom mij ? Omdat ik blank ben, waarschijnlijk." Misschien was hij wel het minst productief ? -Doordat hij vervangen werd door één van "hun landgenoten", is niet aangetoond dat hij moest vertrekken omdat hij blank was, hoor. -Hij legt geen klacht neer omdat hij fysiek geweld vreest. Dit is een van die ontzettende vooroordelen. Doe een marokkaan niks verkeerds, of al zijn vriendjes komen je aframmelen. Komop, zeg. Pure demagogie -Hij is verdraagzaam, zeg je. Maar in dezelfde zin zeg je dat hij niet verdraagzaam *is*, maar *moet zijn* om het broze evenwicht te bewaren. Hij wil zijn superioriteit niet laten voelen. Daar gaat de vergelijking dus al niet meer op, want er is geen superioriteit bij een gediscrimineerde. De Turk die het werk niet kreeg is niet superieur, dus een rechtszaak kan nooit als doel hebben zijn superioriteit tentoon te spreiden. -Een klotekat is een kater -Weer demagogie. Je stelt dat hier niemand in geïnteresseerd zou zijn. Pure onzin. Als een blanke gediscrimineert wordt, is dat even fout. Maar wie denk je dat het vaakst gediscrimineert wordt ? Wat komt dus het vaakst in het nieuws, denk je ? Precies... -En dan komt de meest prachtige afsluiter die ik in lange tijd heb gelezen: als je geen toegevoegde economische waarde brengt moet je kunnen accepteren dat mensen liever met eigen soort werken. Van dat accepteren merk ik bij jou anders bitter weinig ? En terecht, zou ik zo zeggen. Als je geen toegevoegde economische waarde brengt met je kwaliteiten, dan heb je geen reden om in dat bedrijf te zitten. Als je die wel brengt, en het enige wat in de weg zit, is je huidskleur, dan heet dat discriminatie. En ik wist niet dat we een verschillende soort waren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Simpel op de economische schade die ze door deze affaire hebben geleden. En het lijkt me trouwens niet meer dan terecht ook, heksenjachten zijn anno 1500 .. we zijn in 2007 hoor ![]()
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat staan dat handelingen op basis van "discriminatie" gestraft vervolgd zouden moeten worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
A wordt gediscrimineerd door B C helpt A om B aan te klagen. Waarom zou B dan C kunnen aanklagen ? Dat is toch absurd ? Hoogstens zou C A kunnen aanklagen, maar dat is in Amerika al vaak problematisch gebleken. Bedrijven die vrouwen wilden aanklagen, omdat die vrouwen hen in een slecht daglicht stelden door hen aan te klagen... Da's niet netjes. Dit heeft niks met heksenjachten te maken, maar met de wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Minister-President
|
![]() Een wet geinspireerd door een linkse dictatuur? laat me niet lachen
![]() |
#260 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waarom zouden daar geen duidelijke conclusies uit getrokken kunnen worden ? Als iemand gediscrimineert wordt, dan mag hij die dader toch aanklagen, als dat zo in de wet staat ? |
|
![]() |
![]() |