![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Staatssecretaris
|
![]() Hij is inderdaad Vlaming. Maar Nederlanders hebben ook last van een minderwaardigheidscomplex. Kijk hoe vaak jullie het hebben over je "kleine kikkerlandje". Of hoe vaak jullie overschakelen op het Engels als jullie gesprekspartner even moeilijk uit de woorden kan komen in het Nederlands. Of neem dezelfde Balkenende bij zijn eerste ontmoeting met Bush.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 9 januari 2007 om 23:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat klopt ook wel. Maar mijn uitspraak was alleen bedoeld om aan te geven dat we het hier met een geval "de pot verwijt de ketel" te maken hadden. Ik verwacht trouwens dat door de hereniging van de Nederlanden dit minderwaardigheidscomplex op den duur sterk zal afnemen, zoniet verdwijnen, zowel in het noorden als in het zuiden van het Nederlandse taalgebied.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nederland is geen kutland, net als België, er zijn hier een hoop goede dingen, maar als er iets minder is moet dat ook gezegd kunnen worden, zelfs als het in de rest van de wereld al niet beter is. Hé wacht, dat mag hier, gaaf hè?
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Is dit nu kankeren? Woon ik nu niet graag in Nederland? Ben ik een 'landsverrader'? Vind ik Nederland 'slechter' dan de rest van Europa of de wereld? Zeur ik nu over allochtonen of joden (hoe kom je daar in 's hemelsnaam bij)? Neen, ik nuanceer enkel een erg persistent Nederlands zelfbeeld. Ik maak geen vergelijking met andere landen en ik vergeet evenmin de positieve elementen uit de Nederlandse geschiedenis.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 10 januari 2007 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Minister-President
|
![]() Als je mijn reacties hier en elders op dit forum er op naleest, dan zou je moeten weten dat dat Vlaamse minderwaardigheidscomplex niet aan mij besteed is en dat het zelfs één van mijn grootste ergernissen is. Ik woon en werk al ruim vijf jaar in Nederland (in de historische branche, overigens), dus ik heb uitgebreid de vergelijking kunnen maken tussen Vlaanderen en Nederland. Vind ik de ene identiteit meerderwaardig dan de andere? Nee, ik ben aan beide even gehecht en voor beide even kritisch. Zo nu en dan chargeer ik mijn uitspraken, maar dan is dat voornamelijk bedoeld om mensen tot uitspraken te dwingen. Met succes, zo blijkt...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 10 januari 2007 om 11:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Sinistra : 10 januari 2007 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Onderstaande foto in je profiel toont aan dat jij mss maar beter naar Venezuela kan verhuizen. Samen met Chavez in bad en op de foto, dat staat je nog wel.
Laatst gewijzigd door Sinistra : 10 januari 2007 om 13:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Hans1 : 10 januari 2007 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Minister-President
|
![]() Waarom bent u dan een democraat?
![]() |
#115 |
Staatssecretaris
|
![]() Een Franstalig complot gesteund door Frankrijk dat in Belgie als "de omwenteling" bekend staat. Het term "kunstmatig" lijkt me veel eerder toepasselijk voor Belgie dan voor het Nederlandstalige staatsverband.
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 10 januari 2007 om 14:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ter info: elk land is kunstmatig. Geen enkel land is door de gratie van God (voor zij die geloven) in een zekere vorm geschikt. Mensen veranderen, landen veranderen...
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 10 januari 2007 om 15:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede ![]() Ik kom op mijn werk nog weleens Vlamingen tegen en zij voelen zich veelal achtergesteld bij de Walen. Onderdrukken kan op allerlei manieren, van kleineren tot daadwerkelijke onderdrukking. En wat betreft de Bende van Nijvel: zoek eens op google http://nl.wikipedia.org/wiki/Bende_van_Nijvel Citaat:
Er is geen enkel meertalig land (voorzover ik weet) dat zo'n onderdeel heeft op een forum.
![]() |
![]() |
#118 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat ontken ik ook niet. Maar voor het ene land gaat deze omschrijving beter op dan voor het andere. Overingens vinden de BUB-leden die ik op dit forum ben tegengekomen wel dat Belgie bij Gods gratie is ontstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"communautaire discussies" ze smlijten we bommen die onschuldige buitenlanders doden en als ze geen goesting hebben om met elkaar over "vrede" te onderhandelen , doen ze dat gewoon niet ! Leuk alternatief nietwaar ?
![]() |
![]() |
#120 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bewijst weer eens hoe weinig u van het Vlaams-nationalisme begrijpt.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |