Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Geven jullie soms geld aan bedelaars?
Altijd 5 6,17%
Soms 38 46,91%
Nooit 23 28,40%
Ze moesten bedelen verbieden 5 6,17%
Alleen als het eigen volk is 7 8,64%
Alleen als ze niet opdringerig zijn 3 3,70%
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2007, 18:08   #21
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Het is zelf zo dat elke dakloze recht heeft op een leefloon!!!!!
Oud 10 januari 2007, 18:31   #22
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door golem Bekijk bericht
Landloppers,of dakloze help ik graag indien ik de mogelijkheden heb hé,maar mijn raad blijft bij deze mensen,zoek werk!!!!
als je dakloos bent kan je niet gaan werken. Mijn raad is dan ook zoek eerst een huis en steek zolang je dat niet hebt zeker en vast geen energie in werk zoeken !!! Ga naar het ocmw op tafel kloppen (desnoods ga ik wel mee ) om een huurwaarborg voor te schieten en weiger daar weg te gaan zonder een ontvangstbewijs van een aanvraag daarvan. Zet er desnoods je tent op de parking of slaap er voor de deur, of kraak anders ergens een of ander leegstaand huis.

Pas als je een vaste stek hebt heeft het zin om werk te gaan zoeken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 januari 2007 om 18:48.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 18:35   #23

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door golem Bekijk bericht
Wat vind je er dan van als deze lieden bier gaan kopen met Uw vergeven kapitaal?(gewoon de vraag hé)
leg mij eens uit welk belang armen hebben bij dergelijke verdachtmakingen ?

Je gaat mij nu toch niet wijsmaken dat je werkelijk zo dom bent he ?

Zelfs als het waar zou zijn, dan nog pleeg je nog altijd geen dergelijk verraad ten aanzien van je lotgenoten die nog erger af zijn dan jij

je moest je schamen !!!

en nu terug naar je hol golem
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 januari 2007 om 18:49.
Oud 10 januari 2007, 18:37   #24
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Het is zelf zo dat elke dakloze recht heeft op een leefloon!!!!!
Weet ik.

Maar niet allemaal !!!
Oud 10 januari 2007, 18:38   #25

Standaard

ps en ik had het hier tegen gollem he

niet tegen duveltje zelle

die weet wel beter
Oud 10 januari 2007, 18:39   #26
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
als je dakloos bent kan je niet gaan werken. Mijn raad is dan ook zoek eerst een huis en steek zolang je dat niet hebt zeker en vast geen energie in werk zoeken !!! Ga naar het ocmw op tafel kloppen (desnoods ga ik wel mee ) om een huurwaarborg voor te schieten en weiger daar weg te gaan zonder een ontvangstbewijs van een aanvraag daarvan. Zet er desnoods je tent op de parking of slaap er voor de deur, of kraak anders ergens een of ander leegstaand huis.

Zoek toch maar zo snel mogelijk werk hoor,dit is de enige garantie om uit de armoede te geraken,en ik kan het weten hoor!!!!! ik heb het namelijk mee gemaakt,heel arm zijn,aan werk geraken,en nu een vrij normaal leven lijden.En met heel wat minder mogelijkheden dan jullie hoor.Dus....
Oud 10 januari 2007, 18:40   #27

Standaard

Citaat:
Zoek toch maar zo snel mogelijk werk hoor,dit is de enige garantie om uit de armoede te geraken,en ik kan het weten hoor!!!!! ik heb het namelijk mee gemaakt,heel arm zijn,aan werk geraken,en nu een vrij normaal leven lijden.En met heel wat minder mogelijkheden dan jullie hoor.Dus....
jaja hoor je bent een flinke jongen hoor. Is het echte duveltje soms ook thuis ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 januari 2007 om 18:41.
Oud 10 januari 2007, 18:42   #28

Standaard

ksst weg golem
Oud 10 januari 2007, 18:44   #29
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jaja hoor je bent een flinke jongen hoor. Is het echte duveltje soms ook thuis ?
Kzou het zo zeggen hoor,ik breng geen zwakkere op een fout pad
Oud 10 januari 2007, 22:43   #30
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat vind je er dan van als deze lieden bier gaan kopen met Uw vergeven kapitaal?(gewoon de vraag hé)
iemand dat bedelt, doet dat niet voor zijn plezier.Zelfs als het een waardeloze zatlap is, voor niks goed als zuipen.Als die geld vraagt voor drank, heeft hij dat nodig.Als hij sympatiek overkomt, en ik kleingeld heb, geef ik wel wat meestal.Agressievelingen kunnen de pot op, en als ze aandringen, op een duw of een mot rekenen.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 06:43   #31
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Enkel eigen volk krijgt van mij altijd iets...de rest mag verhongeren van mijn part.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 06:51   #32
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Soms.
Oud 11 januari 2007, 07:42   #33
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Enkel eigen volk krijgt van mij altijd iets...de rest mag verhongeren van mijn part.
Is die maffe geboortegedachte niet juist het argumenten dat republikeinen tegen het koningshuis gebruiken?
Oud 11 januari 2007, 07:57   #34
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Ik kan het meestal niet laten om geld aan een bedelaar te geven, als hij tenminste niet opdringerig is.
Ik geef ze nooit iets omdat er hier in Belgie toch een bestaansminimum is, en ik heb gemerkt dat dit bestaansminimum in vele gevallen zelfs meer is dan den dop van een persoon die al 10 jaar of meer werkt. Als ze dus te lui zijn om zelfs hun geld te gaan halen of ze smossen het zo snel op zodat ze nog in een doos moeten leven...dan ga ik mijn centjes er ook niet aan uitgeven. Klinkt hard maar ik kan er ook niet aan doen.

Laatst gewijzigd door illwill : 11 januari 2007 om 07:58.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 08:55   #35
PAJOT
Banneling

Standaard

Ik heb zowel al eten als geld gegeven aan bedelaars. Als ze betrouwbaar lijken. Ik ben in het bijzonder solidair met het eigen volk maar als het vreemde kinderen betreft geef ik wel eens een stuk chocolade ofzo. Het lijlkt mij onzin om bedelarij te verbieden, als sommigen gaarne bedelen en die vindt ge beslist .... Maar men moet zich ten alle tijde uit dat soort bestaan kunnen optrekken. En het eigen volk eerst.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 12:24   #36
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Ik kan het meestal niet laten om geld aan een bedelaar te geven, als hij tenminste niet opdringerig is.
Bedelen moet verboden worden. In België kan je gewoon naar het OCMW gaan om geld te krijgen. Nu dient dit enkel om de bedelaarsbendes rijk te maken.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 12:29   #37
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:

... maar gaan werken doe je toch maar als allerlaatste redboei.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 12:29   #38
Karpax
Burger

Standaard

Nooit, ik geef m'n geld liever aan een daklozen shelter.
Dan ben je op z'n minst zeker dat je geld niet in de zakken van een of andere dealer verdwijnt...

Think for yourself!!

Laatst gewijzigd door Karpax : 11 januari 2007 om 12:29.
Karpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 12:39   #39
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Een paar jaar terug hadden we hier vrij veel buitenlandse vrouwen die liefst met klein kindje of baby ergens op de grond gingen zitten met een bordje in de hand. Als je dan eens ziet dat ze tegen het einde van de dag in een "dikke Mercedes" worden opgehaald begin je je toch vragen te stellen in hoeverre dit niet eerder naar uitbuiting en schaamteloos misbruik begint te ruiken dan naar echt hulpbehoevenden. Ondertussen heeft een gerichte politie-aktie daar blijkbaar een einde aan gemaakt, ze zijn, hier althans, uit het straatbeeld verdwenen...
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 13:36   #40
Martini
Burger

Martini's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ooit een jongedame die bedelde getrakteerd op eten en koffie in ruil voor haar verhaal.

Een andere keer gaf ik een bedelaar €50. De man was me dankbaar, maar toen ik toen minuten later uit de andere kant weer passeerde, klampte hij me aan en bleef vragen of ik niet nog meer kon geven. Sommige mensen .

Het hangt echt af van mijn stemming.

Great minds discuss ideas. Average minds ruminate over events. Small minds talk about people.
Martini is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be