![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 8 januari 2007 om 03:36. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() zou het geen tijd worden dat pitje werk gaat zoeken in plaats van zich hier met oude koeien onledig te houden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Of hoe zij die het hardst tegen nazi's menen te zijn, er in een zekere zin zelf zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ik zie maar een soort volk groepsverkrachten en moorden, en dat zijn geen VB aanhangers, maar de mensen die mohammed aanbidden.
om VB aan te vallen omdat hun dat willen stoppen is te triest voor woorden
55% van de gevangenen zijn NIET in Nederland geboren! En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee! http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720 |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Minister
|
![]() Er moest meer herinnerd worden aan dergelijke getuigenissen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Gouverneur
|
![]() [quote=Reza;2024938]Veel heeft het Vlaams blok nooit te zeggen gehad in Genk. Dat zal nu ook niet zo zijn. Ze zullen misschien ietske winnen, maar in de praktijk bliijven het sukkelaars.
![]() De partijen die nu aan de macht zijn hebben toch al veel overgenomen van het vlaams belang . Dank zij de vreemdelingen die mogen stemmen en richtlijnen hebben gehad van hun geestelijke leiders is de S.P.A. de grootste partij in antwerpen .Maar houd u vast naar de volgede verkiezing |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Schepen
|
![]() Het VB argument dat ook linkse politici soms 'foute' sympathieën in hun verleden hebben, moet genuanceerd worden.
In de jaren 60 sympathieën voor massamoordenaar Mao hebben lijkt mij toch niet van dezelfde orde als in 1951 een negationistisch boek vertalen (Karel Dillen vertaalde toen 'Nuremberg, ou la terre promise' van M. Bardèche naar het Nederlands). Al was het maar enkel omdat de communistische censuur en propaganda tot in de late jaren 80 veel konden verdoezelen, terwijl vele feiten omtrent de holocaust in 1951 al wijdverspreid waren. Men kan nog proberen te veronderstellen dat Dillen 'ter goeder trouw' handelde en slechts 6 jaar na de oorlog nog niet genoeg feiten ivm de holocaust kon hebben gekend, maar het is vrij onwaarschijnlijk. Opmerkelijker is dat in de 21e eeuw, wanneer eindeloos bronnenonderzoek allang de onbetwistbaarheid van de holocaust heeft vastgesteld en nadat ook het toenmalige Vlaams Blok een anti-negationismewet heeft gestemd, er toch nog altijd met het nazisme wordt gedweept door het VB. Tot in oktober 2006 werden in het Antwerpse VBhoofdkwartier aan de Van Maerlantstraat op maandelijkse basis vergaderingen van het SintMaartensfonds ingelegd. Het SintMaartensfonds is een vereniging die is gegroeid uit oud SSers die graag gedenkstenen voor hun daden aan het oostfront willen en af en toe tussendoor de Hitlergroet aan de leeuwenvlag brengen. Gezellig. Aanwezigen op een herdenkingsdienst van de vereniging te Stekene in mei 2001 waren naast Johan Sauwens van de toenmalige VU ook Francis Van Den Eynde (Vlaams Belang Gent), Wim Verreycken (volksvertegenwoordiger Vlaams Belang), Xavier Buisseret (volksvertegenwoordiger Vlaams Belang) en Roeland Raes (voormalig ondervoorzitter Vlaams Belang). De link tussen de top van het Vlaams Belang en het nazisme uit de jaren 30 en 40 is dus méér dan de statistische waarschijnlijkheid dat elke politieke stroming ergens in zijn verleden een 'fout hoofdstuk' heeft, het is iets dat heel dicht bij de hedendaagse werking en ideologie van de het VB staat. Wie er nog een allesbehalve 'linkse' internetbron op wilt nalezen: http://www.dezwerfkat.be/vlbl3.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Schepen
|
![]() Vreemd, ik dacht dat de Vlaams belangers hier vrij snel gingen opspringen... misschien hebben ze gewoon geen zinnige argumenten om hun nazi-sympathieën goed te praten??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() Welke nazi-sympathieën?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
U stelt in alle ernst dat enkel islamieten moorden en aan groepsverkrachting doen? U MEENT dit? Mag ik u, zuiver ter illustratie, aan de Nazi-partij herinneren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Schepen
|
![]() Soit, beter geformuleerd dan: waar blijft de reactie op de nazi-sympathieën van de partijtop? Ik wou idd niet impliceren dat elke VBstemmer of militant nazisymathieën koesterde. Laatst gewijzigd door neutraalzwitserland : 11 januari 2007 om 16:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
|
![]() Misschien vraag je wel een reactie op iets onbestaands; vele gelovigen gingen U voor.
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
2) ik moet andermans mening niet vormen. Ik ga me niet moeien met iemands ideologie. Van mij mag je sympathie hebben voor wie of wat je wil. Sorry, maar dat is mijn gevoel voor democratie. Ik veroordeel niemand die dweept met miljoenenmoordenars als Mao, Stalin en ga zo verder, waarom zou ik dan iemand moeten veroordelen, omdat die met Hitler dweept. Ik ben pot noch ketel en heb geen zin om mensen te veroordelen, zolang iemand geen criminele feiten pleegt, heeft de staat niet in iemands hersenpan te kruipen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En wie o wie dweept er met mao, stalin en ga zo verder?
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het VB heeft vroeger zijn sympathien voor nazis, oostfronters en collaborateurs nooit onder stoelen of banken gestoken. Het is pas toen ze zichzelf een salonimago probeerden aan te meten, dat men snel een laken over de nazi sympathien heeft gehangen. Als men niet naar het verleden van het VB mag verwijzen hoeft men ook niet naar het verleden van vlaanderen te verwijzen.
![]() |
![]() |
#118 | ||
Minister
|
![]() Meer dan genoeg circumstantial evidence alvast.
Citaat:
Citaat:
Zolang iemand geen criminele feiten pleegt, heeft de staat niets te zeggen over zijn geloof? Want, we zouden je geen inconsequentie willen verwijten he...
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Onbestaand zegt u? Waarom bestaan er dan beelden uit 1988 van Filip Dewinter en Gerolf Annemans die hulde gaan brengen aan gevallen Duitse soldaten en Vlaamse SSers? Kijk zelf maar: http://www.youtube.com/watch?v=0yhfGDxc-uY |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=0yhfGDxc-uY |
|
![]() |
![]() |