Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2007, 22:25   #241
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
ja man, is toch ook belachelijk wat jullie hier steeds doen! HA, debat, laat me nie lache. Weet ge wa, we sluiten een deal. Jullie gebruiken dees forum en 'vreemdelingen en integratie' maar om moslims te bashen. Ik gebruik deze fora om jullie sukkels te bashen. Elk diertje zijn pleziertje zullen we maar zeggen

Ik ga akkoord dat er soms eenzijdig wordt gediscussieerd in deze subfora, maar om daarom als een steenezel te doen alsof het in de doofpot gestoken moet worden vind ik alsnog erger.

Jij bent dus zo'n wereldvreemd figuur die beweert dat we daar misplaatst over moeten relativeren ofzo? Heb je er geen mening over ofzo? In welke zin past dat niet in jouw kraam?

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 11 januari 2007 om 22:31.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 22:26   #242
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Dat zijn dan twee platen die blijven hangen. De mijne en de jouwe.
Blijkbaar dringt het in je dhimmie brein niet door dat onder muslim het wettelijke toegelaten is en onder onze wetten NIET!
Niet toegelaten=fout
Blijkbaar zijn er andere wetten die je toelaten om je ouders op te sluiten in een bejaarde kazerne wanneer de tijd ervoor rijp is, ook al is dat tegen de zin van het oude paar en dat heb ik met mijn "own eyes" gezien ! blijkbaar is wat bij ons slecht een onmenselijk is,wat bij "jullie"/u een doodsimpele normaal zaak is,. ("jullie" tussen haakjes, want er zijn een hoop mensen die tegen zulke mens onteerend situaties tegen zijn)

Zoals een "tikske" aan je wijf geven bij "in case on" bij u Niet toegelaten is en dus fout maar bij ons een zeer dood simpele zaak is, zelfs onze vrouwen wentelen daar niet voor met woorden,.
Oud 11 januari 2007, 22:30   #243
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
De meeste mensen die zoiets op een forum zeggen, durven dat niet in het gezicht van een moslim te zeggen! Ben jij zo iemand?
Zeker niet, dan zal hij zijn gas/electriciteit-factuur met cash betalen met een mooie tekeningetje daarop...

Laatst gewijzigd door Lincoln : 11 januari 2007 om 22:33.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 22:31   #244
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Zeker niet, dan zal hij zijn gas/electriciteit-factuur met cash betalen met een mooie tekeningetje daarop...mss als hij dat nog overleeft zal hij er zo uit zien .
Dat zou dan een slechte moslim zijn, want volgens de koran moet een moslim verdragen dat men met zijn godsdienst spot (dacht ik).
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 22:36   #245
Lincoln

Standaard

Citaat:
Dat zou dan een slechte moslim zijn, want volgens de koran moet een moslim verdragen dat men met zijn godsdienst spot (dacht ik).
Mja, maar als je ziet hoe de achtersteldheid bij onze jongeren qua hun informatie/opvoeding over de islaam ligt dan zou ik dat beter niet doen,.
Met mij zou hij geen problemen hebben maar iemand achter 't oekske, dat zou ik afraden maat, echt waar...
Oud 11 januari 2007, 22:36   #246
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Zoals een "tikske" aan je wijf geven bij "in case on" bij u Niet toegelaten is en dus fout maar bij ons een zeer dood simpele zaak is,
Een tikske.... zelfs een tikske is te veel. Islam heeft geen respect voor vrouwen. Maar wel slim: niet in het gezicht, niet bloeden en geen beenderen breken.
Alleen maar een tikje mag geven leidt niet tot zulke verwondingen. Dus je tikje is belachelijk: er wordt goed doorgeslagen, wel opletten voor (zie hierboven)

Het is niet alleen niet bij mij niet toegelaten, maar in het hele land en de moslims weigeren die wetten te geoorzamen. Vandaar: het constant negeren van de wetten van het land waar moslims zijn naartoegekomen, maakt hen onaanpasbaar en dus is het heel spijtig: aanpassen of verhuizen.

Als vergelijking: zovele jaren terug waren er ook aanpassings problemen met Italianen, Spanjaarden en Grieken om maar een paar van de Zuid-Europese immigranten te noemen.
Ondertussen allemaal netjes aangepast. Alleen blijvende problemen met onaanpasbare moslims.

Citaat:
zelfs onze vrouwen wentelen daar niet voor met woorden,.
Alsof die dat mogen zeg....
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 22:38   #247
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
De meeste mensen die zoiets op een forum zeggen, durven dat niet in het gezicht van een moslim te zeggen! Ben jij zo iemand?
'k Zal het eens proberen en je laten weten of ik al dan niet heb moeten vechten
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 22:40   #248
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
nuja, als het u oplucht mag je het gerust typen van mij.
Oud 11 januari 2007, 22:41   #249
Lincoln

Standaard

Citaat:
Een tikske.... zelfs een tikske is te veel. Islam heeft geen respect voor vrouwen. Maar wel slim: niet in het gezicht, niet bloeden en geen beenderen breken.
Alleen maar een tikje mag geven leidt niet tot zulke verwondingen. Dus je tikje is belachelijk: er wordt goed doorgeslagen, wel opletten voor (zie hierboven)

Het is niet alleen niet bij mij niet toegelaten, maar in het hele land en de moslims weigeren die wetten te gehoorzamen (als een vrouw bij jullie niet mag gehoorzamen waarom moeten wij als moslims gehoorzamen voor "jullie" wetten , of geld die gehoorzaamheid alleen maar voor moslims ?? niet dat ik tegen de wet ben maar gewoon om u te verduidelijken dat de filosofie die u en vele anderen op dit forum hanteren gewoon niet klopt). Vandaar: het constant negeren van de wetten van het land waar moslims zijn naartoegekomen, maakt hen onaanpasbaar en dus is het heel spijtig: aanpassen of verhuizen.

Als vergelijking: zovele jaren terug waren er ook aanpassings problemen met Italianen, Spanjaarden en Grieken om maar een paar van de Zuid-Europese immigranten te noemen.
Ondertussen allemaal netjes aangepast. Alleen blijvende problemen met onaanpasbare moslims. (waarom moet ik mij aanpassen als ik goed in mijn vel voel ?)

Alsof die dat mogen zeg....
Dat zou ik hetzelfde zeggen ,namelijk dat er in het imperialistische wereld geen greintje respect hebben voor bejaarden die worden als wegwerpartikel gebruikt en nog meer van deze genre...moet ik ze hier zeggen om uw ogen open te laten doen ???

Laatst gewijzigd door Lincoln : 11 januari 2007 om 22:46.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 22:42   #250
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mja, maar als je ziet hoe de achtersteldheid bij onze jongeren qua hun informatie/opvoeding over de islaam ligt dan zou ik dat beter niet doen,.
Met mij zou hij geen problemen hebben maar iemand achter 't oekske, dat zou ik afraden maat, echt waar...
Dan moet ge die mensen van achter 't oekske eens uitleggen hoe het zit!
Oud 11 januari 2007, 22:48   #251
Lincoln

Standaard

Citaat:
Veel sterkte man.

Een tip: rijd op een brommer zodat je kunt vluchten in geval van...
Oud 11 januari 2007, 22:49   #252
Lincoln

Standaard

Citaat:
Dan moet ge die mensen van achter 't oekske eens uitleggen hoe het zit!
Ik ga liever bij de leeuwen zitten...je weet wel hoe het liedje verder afloopt...
Oud 11 januari 2007, 22:50   #253
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
is da ni zo een beetje nutteloos provoceren?
Oud 12 januari 2007, 07:54   #254
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens ik zie dat niet zo, ik zie dat als een wederzijds medewerking om een gezin te bouwen en kinderen groot te brengen,.
Ps: er bestaat "gehorzamen" maar het woord die jij erbij gebruikt als "moeten" is gewoon jou interpretatie,.
Waarom noem je het dan 'gehoorzamen' en niet bijvoorbeeld 'samenwerking' of 'wederzijds respect'? In de betekenis waarin jij hier 'gehoorzamen' gebruikt, zou je - om een vruchtbare relatie te krijgen - moeten spreken van 'wederzijds gehoorzamen': de man moet dan evenzeer aan de vrouw 'gehoorzamen' als omgekeerd. Zoniet is het altijd onderdrukking, hoe mooi je het ook voorstelt.
Oud 12 januari 2007, 08:01   #255
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Dus iemand in een land waar de koran tot wet gemaakt is, en die die wet met al zijn voorwaarden strikt volgt is een beest. of behoort tot een achterlijke cultuur die het toelaat.
Het tweede, wat mij betreft.

Citaat:
Wij zijn superieur, we kloppen ook wel, maar we mogen het eigenlijk niet doen. Wij schenden bewuist onze wetten, maar toch blijven we superieur omdat onze slachtoffers in het beste geval door die wet geholpen worden weliswaar als het al te laat is.
Vraag eens aan de vrouwen die geslagen worden wat ze verkiezen: compleet geïsoleerd te zijn met een man die hen "volgens de regels" slaat, of terecht kunnen bij de politie, het gerecht etc.

Als iemand in mijn familie zijn vrouw zou slagen, dan zou hij door iedereen veroordeeld en uitgespuwd worden, en men zou zijn vrouw op alle mogelijke manieren helpen.

In de achterlijkste moslimlanden gaat het omgekeerd: daar gaat men de man ontzien en eerst kijken wat zijn vrouw eventueel "misdaan" kan hebben.

Dat lijkt me idd een cruciaal beschavingsverschil.

Citaat:
Ik begin de voordelen van de westerse cultuur eindelijk te snappen, we doen hetzelfde of erger, en om om het even welke reden, maar toch zijn we nog beter, omdat we het niet mogen doen.
... en we worden ervoor gestraft.

Of je iets verbiedt of officieel promoot, is van cruciaal belang, zelfs onafhankelijk van de in realiteit gepleegde feiten. Als dat niet zo was, dan zou je even goed moord en diefstal kunnen "reglementeren", en zeggen dat de cultuur die dat doet, even goed is als degene die moord en diefstal verbiedt en bestraft.

Laatst gewijzigd door baarle : 12 januari 2007 om 08:02.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 08:06   #256
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik had het over de door u aangebrachte moslimjongeren die blijkbaar het recht niet meer hebben om een onderdanige vrouw te zoeken. Als die vrouw daar mee akkoord gaat, wie moet zich daar dan mee moeien ?
Zolang er geen Belgische wetten overtreden worden (ik denk hierbij in het bijzonder aan de wetten op partnergeweld en verkrachting), dan is er idd geen probleem.

Citaat:
Wat er tot in de eeuwigheid te lezen staat is alvast niet wat u er van maakt.
Ik laat dat aan de wijsheid van elke lezer over.

Je hebt de "slagen is toegelaten" cultuur goedgepraat met het argument dat het slagen gereglementeerd wordt. Je hebt het reglementeren zelf positief geëvalueerd.

Dat is beschamend.
Oud 12 januari 2007, 08:09   #257
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat dit evolutie het gevaarlijkste ooit die kan zijn voor de mensheid, als er iets is dat ik moet uitroeien is deze evolutie ,de evolutie die mens en de wereld kapot maakt !
Als je er nu een andere gedachtengang op na hield op het vlak van relaties en onderdanige vrouwen, zou ik je nog als een bondgenoot kunnen beschouwen.
Oud 12 januari 2007, 08:13   #258
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Leef jij op een eiland ? Alle buren, alle kennissen alle familie een perfect evenwicht in besluitvorming ? Vrouw en man evenveel te zeggen en te beslissen ? Ik zou me opgeven bij de pers u en uw omgeving zijn een unicum in vlaanderen
Dat is idd de regel in Vlaanderen. Uitzonderingen zijn er altijd en zullen er blijven.

Als jij dat anders ervaart, dan kan het moeilijk anders dan aan je bril liggen.
Oud 12 januari 2007, 08:16   #259
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En wat verandert dat aan wat ik gezegd heb? De wet komt toch steeds te laat. Weing op te zeggen blijkbaar.
Je plaat blijft wat hangen op het instampen van een open deur.
Alle argumenten die je aanhaalt, gaan even goed op voor andere misdaden: diefstal, verkrachting, moord, pedofilie, racisme...

Wetten die dat verbieden kunnen we dus in jouw gedachtengang allemaal beter afschaffen, want "ze komen toch altijd te laat", en vervangen door op zijn islams "gereglementeerde" diefstal, verkrachting, moord, pedofilie, racisme...

Voorwaar, als we de poco's zouden laten doen zouden we er nogal op vooruit gaan.
Oud 12 januari 2007, 08:19   #260
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ach, die dreiging met geweld hé?

Dat mensen gewelddadig worden als ze iets horen wat hen niet aanstaat, is niet OK. En daarom is het wel OK dat men dat alvast op een forum wel kan zeggen zonder met geweld geconfronteerd te worden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be