Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2007, 03:38   #61
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

nee hoor , lourd ligt op 3 km van hier
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2007, 04:46   #62
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zo zal het idd gaan. Het waren in dit land altijd al de partijen die de macht hadden die de media dirigeerden, en vermits we gegarandeerd op een tripartite afstevenen....
Op korte termijn is Belgique hiermee gered, maar op langere betekent dit het einde. De federale verkiezingen van 2007 zullen de laatste zijn.
Ik zie het somberder in. Als paars (met CD&V als electorale schaamlap) nog 4 jaar doorgaat, dan is de democratie totaal weg en de lastige vlaming via de snelbelgwet nagenoeg vervangen door de minder mondige en ocmw-horige "nieuwe belg".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2007, 05:38   #63
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik zie het somberder in. Als paars (met CD&V als electorale schaamlap) nog 4 jaar doorgaat, dan is de democratie totaal weg en de lastige vlaming via de snelbelgwet nagenoeg vervangen door de minder mondige en ocmw-horige "nieuwe belg".
Wat mij betreft kan het nog somberder. Paars dat tegen alle doemscenario's in overeind blijft en Groen! inroept om aan de macht te blijven. Een mens zou voor minder alle hoop verliezen...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2007, 05:52   #64
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wat mij betreft kan het nog somberder. Paars dat tegen alle doemscenario's in overeind blijft en Groen! inroept om aan de macht te blijven. Een mens zou voor minder alle hoop verliezen...
Als dat gebeurt dan zijn CDV/NVA medeplichtig aan schuldig verzuim of onkunde

misschien nog erger.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 10:04   #65
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

(Belga) Hans Van Themsche (18) verschijnt vermoedelijk op 5 oktober voor het Antwerpse hof van assisen. Het onderzoek rond de racistische moorden in Antwerpen is zo goed als afgerond, waardoor een volksjury dit najaar kan beslissen over het lot van de jonge schutter. Dat schrijven Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg donderdag.

"Momenteel plannen wij vrijdag 5 oktober als startdatum", zegt Ben Zajtmann, woordvoerder van het Antwerpse parket-generaal. Volgens Bart Herman, de advocaat van Hans Van Themsche, lijkt een proces begin oktober niet haalbaar. (dwm)

http://actuality.skynet.be/index.htm...es&new_lang=nl
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 10:22   #66
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
(Belga) Hans Van Themsche (18) verschijnt vermoedelijk op 5 oktober voor het Antwerpse hof van assisen. Het onderzoek rond de racistische moorden in Antwerpen is zo goed als afgerond, waardoor een volksjury dit najaar kan beslissen over het lot van de jonge schutter. Dat schrijven Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg donderdag.

"Momenteel plannen wij vrijdag 5 oktober als startdatum", zegt Ben Zajtmann, woordvoerder van het Antwerpse parket-generaal. Volgens Bart Herman, de advocaat van Hans Van Themsche, lijkt een proces begin oktober niet haalbaar. (dwm)

http://actuality.skynet.be/index.htm...es&new_lang=nl

Dus deze thread was vrij nutteloos
Oud 11 januari 2007, 14:21   #67
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Eigenlijk niet.

Dankzij deze thread werd ik er aan herinnerd dat vlak voor de verkiezingen een levensgevaarlijke bende vreselijke neonazistische racisten werd opgepakt in ons land die anders middels bommen en politieke moorden ei zo na de vierde wereldoorlog hadden uitgelokt en met niet minder dan het uitroeien van minstens 90 procent van de Belgische bevolking genoegen zouden nemen.

Kun je geloven dat ik het was vergeten?
Het was wereldnieuw, het beheerste iedere ademstoot van onze politici, ook op dit forum. En toen waren de verkiezingen voorbij...
En vergat ik het gewoon, kun je het geloven? Hoe kon ik dit vergeten?
Waarom is iedereen de zwaarste misdadigers die België ooit heeft gekend zo plots vergeten?

Terwijl ik even van pure emotie en dankbaarheid enkele traantjes weg pink omwille van onze heldhaftige regering, die deze crisis middels perfect speurwerk heeft bezworen, vraag ik me af wanneer het proces van de eeuw wordt gehouden, want minder dan dat kan het toch niet worden?
Zitten er overigens eigenlijk nog wel verdachten in de cel om wat meer dan verboden wapenbezit?

Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 11 januari 2007 om 14:22.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 15:25   #68
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Wat een schitterende samenvatting Nierika....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 15:41   #69
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ook een leuke hypothese maar deze hypothese maakt dat de pers zal afrekenen met de VLD net voor de verkiezingen en daar waarschijnlijk voor beloond zal worden door de volgende regering.

Niet zo dom, zeker niet als VLD betekend minder geld in de VRT zijn zakken, ...

Wie weet, vist er niemand een VLD schandaaltje op vlak voor de verkiezingen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 15:57   #70
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Niet zo dom, zeker niet als VLD betekend minder geld in de VRT zijn zakken, ...

Wie weet, vist er niemand een VLD schandaaltje op vlak voor de verkiezingen, ...
Maar één?
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 17:27   #71
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Eigenlijk niet.

Dankzij deze thread werd ik er aan herinnerd dat vlak voor de verkiezingen een levensgevaarlijke bende vreselijke neonazistische racisten werd opgepakt in ons land die anders middels bommen en politieke moorden ei zo na de vierde wereldoorlog hadden uitgelokt en met niet minder dan het uitroeien van minstens 90 procent van de Belgische bevolking genoegen zouden nemen.

Het was wereldnieuw, het beheerste iedere ademstoot van onze politici, ook op dit forum. En toen waren de verkiezingen voorbij...
Waarom is iedereen de zwaarste misdadigers die België ooit heeft gekend zo plots vergeten?

Terwijl ik even van pure emotie en dankbaarheid enkele traantjes weg pink omwille van onze heldhaftige regering, die deze crisis middels perfect speurwerk heeft bezworen, vraag ik me af wanneer het proces van de eeuw wordt gehouden, want minder dan dat kan het toch niet worden?
Zitten er overigens eigenlijk nog wel verdachten in de cel om wat meer dan verboden wapenbezit?

Er zitten er nog in de gevangenis. De rest wacht ook nog hun proces af in voorlopige vrijlating. Een proces dat gaat over een bom waarmee terreur wilde zaaien, nazisme, 100-den illegale wapens en trainingskampen om rechtse terroristen te recruteren.
Toch raar overigens dat als allochtonen voorlopig vrijgelaten worden dat dikwijls als onrechtvaardig bestempeld wordt. Maar als dat met neo-nazis gebeurd is het een teken van onschuld

Voorlopige vrijlating is geen teken van onschuld, het proces moet nog komen.
Oud 11 januari 2007, 17:59   #72
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Eigenlijk niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 18:08   #73
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het proces over Demoor begint in Januari en zal dus waarschijnlijk ook net voor de verkiezingen ten eind lopen. Verder is uw voorbeeld een pure hypothese.

Uw punt is?
shufflebeam wenst dat het agenda van Assisen door het Vuil B bepaald wordt, niet door de rechters.. a view of things to come, mocht het VulB ooit aan de macht komen.
(cfr. daarbij ook de schandalige bedreiging aan het adres van het Hof van de VuilB-advocaat na het racisme proces..)

.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 18:35   #74
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch raar overigens dat als allochtonen voorlopig vrijgelaten worden dat dikwijls als onrechtvaardig bestempeld wordt. Maar als dat met neo-nazis gebeurd is het een teken van onschuld
Dat zal dan de reden zijn waarom de gevangenissen vol zitten met allochtonen, en niet met neo-nazi's. Men laat alle neo-nazi's vrij
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 18:41   #75
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al goed dat we dat al na 4 pagina's kunnen besluiten . Mods, slotje erop .

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.

Laatst gewijzigd door Griffin : 11 januari 2007 om 18:41.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 19:00   #76
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat zal dan de reden zijn waarom de gevangenissen vol zitten met allochtonen, en niet met neo-nazi's. Men laat alle neo-nazi's vrij

Wat heeft dat nu met deze topic te maken die over de agendabepaling gaat van processen
Oud 11 januari 2007, 21:40   #77
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat nu met deze topic te maken die over de agendabepaling gaat van processen
Wat sommigen dan als een waardeloze topic bestempelden...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 21:48   #78
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk niet.

Ik geloof dat er nog eentje van die staatsgevaarlijke terroristen in de cel zit. Met name die ene die met 1 (één) enkel zelfgemaakt traangasbommetje heel het vaderland ging destabiliseren.
Zouden Edina, Filosoof en co na al die maanden al eens durven buiten komen, nu die staatsgevaarlijke terroristen zo maar vrij in de straten mogen rondlopen?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 16:00   #79
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zitten er nog in de gevangenis. De rest wacht ook nog hun proces af in voorlopige vrijlating. Een proces dat gaat over een bom waarmee terreur wilde zaaien, nazisme, 100-den illegale wapens en trainingskampen om rechtse terroristen te recruteren.

Voorlopige vrijlating is geen teken van onschuld, het proces moet nog komen.
Allochtonen verdacht van terrorisme die voorlopig vrijgelaten worden?

Dat heb ik persoonlijk nog nooit geweten.
Want dan, beste kay-gelleke, had ik er hier zeker mijn gal over gespuid.

En daar zit hem precies de niet onbeduidende nuance...

Waarom die voorkeursbehandeling van onze autochtone terrorisme-verdachten?

Zou (ik durf het haast niet te stellen) de dreiging soms ietwat overroepen zijn geweest?

(we weten allemaal dat als er allochtonen voor eenzelfde zaken worden opgepakt, er door de band genomen nergens ter wereld iets overroepen is...)

inch allah... BOEM

euh sorry... heil Hitler! BOEM
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 12 januari 2007 om 16:02.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 16:16   #80
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Allochtonen verdacht van terrorisme die voorlopig vrijgelaten worden?

Dat heb ik persoonlijk nog nooit geweten.
Want dan, beste kay-gelleke, had ik er hier zeker mijn gal over gespuid.
U mijn naam niet als verkleinwoordje gebruiken om uw denigrerende toon kracht bij te zetten.

Citaat:
En daar zit hem precies de niet onbeduidende nuance...

Waarom die voorkeursbehandeling van onze autochtone terrorisme-verdachten?

Zou (ik durf het haast niet te stellen) de dreiging soms ietwat overroepen zijn geweest?

(we weten allemaal dat als er allochtonen voor eenzelfde zaken worden opgepakt, er door de band genomen nergens ter wereld iets overroepen is...)
Er zijn een groot deel opgepakt niet enkel voor terrorisme maar ook voor verboden wapenbezit. Die personen zijn voorlopig vrijgelaten in afwachting van hun proces.
Thomas B. de spilfiguur die de kampen organiseerde zit nog met enkele andere spilfiguren in de gevangenis.

Verder meen ik hebt u nog altijd geen zicht in het dossier of de verhoren. Het proces zal plaatsvinden en pas dan kan u uw conclusies trekken.

Citaat:

inch allah... BOEM

euh sorry... heil Hitler! BOEM
Geen commentaar.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 12 januari 2007 om 16:17.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be