![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar hoe komt het eigenlijk dat het altijd een Vlaming is geweest? Er is geen wet die ons dit schenkt. Is het gewoon een koppigheidsspel? Omdat ik me niet kan voorstellen dat wij dat zouden winnen van de Franstaligen.
![]() |
#22 |
|
![]() Vergis u niet. Als een Vlaming premier wordt, is dat met volledige instemming van Di Rupo. Als deze laatste premier wil worden, zal hij dat zeker.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. En Di Rupo zal wellicht met plezier het premierschap aan een Vlaming afstaan in ruil voor communautaire gematigdheid of bepaalde toegevingen. Voor niets gaat de zon op, herinner u.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Of hij nu frans of nederlands sprak is niet echt van belang. Als iedereen toen frans sprak, zal hij ook wel frans gesproken hebben...
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Men benoemt steevast een Franstalige voor die betrekking. We hebben dan ook ten volste recht op een compensatie: een Vlaming dus als regeringsleider. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kiest dus liever voor een Vlaming zonder capaciteiten dan voor een (meertalige) Franstalige mét capaciteiten?
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nu is 30% van de Vlaamse parlementsleden separatist, een stijging tot 50% is best mogelijk. (wegens verkiezingsoverwinning van separatistische partijen of omdat confederale partij separatist wordt) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dan moet Di Rupo toegeven OF wij laten de regering vallen. Migrantenstemrecht, wegpesten van DHL,.... Daar was Vlaanderen tegen en Wallonie voor. Moest erdoor of de walen lieten de regering vallen. Dus verafstoodt ging op de knieen. Nu is het onze beurt om te eisen en KRIJGEN |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Staatssecretaris
|
![]() er gaat NIKS gekregen worden daar moet je toch niet over gaan dromen,
er komt geen splitsing van BHV, geen terugschroeving van kernenenergie als je denkt dat premier di Rupo dit zou toelaten ben je oliedom |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het triestigste van de zaak vind ik dan nog de uitspraken die daar omtrent gebeuren: Een Franstalige waar ik laatst nog mee praatte: "Voor ons is Nederlands moeilijk." Ons grootmoeder: "Ge moet dat begrijpen, die mannen hunne mond is daar niet naar gezet." ![]() Franstaligen zijn niet dommer dan Duitsers, Italianen,... en er is zeker niks mis met de bouw van hun mond, het is (meestal) gewoon de wil die hen ontbreekt. (Zonder rekening te houden met hun politieke standpunten) Vandelanotte, Leterme,... die mannen zijn voor mij eerder "geschikt" om premier te worden omdat ze Nederlands en Frans minstens fatsoenlijk beheersen. Maar nogmaals, laat Di Rupo maar premier worden, het zal voor vele Vlamingen net die laatste vonk geven naar het Vlaams-nationalisme toe ![]()
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Zijn er eigenlijk al premiers geweest die de DRIE landstalen goed beheersten? ![]()
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een Brits wetenschapper heeft vorig jaar toch eens naar het IQ van alle Europeanen gepeild, en bleek dat de Fransen de minst intelligenten waren... Nu wou hij dat eigenlijk niet weten of bewijzen.
Laatst gewijzigd door Burry : 13 januari 2007 om 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wel mijn beste... daar hoop ik nu al jaren op sé. Ik hoop u de grond van mijn hart dat hij dan ook even machtsgeil is als Guy-nokio!!
![]() |
#38 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Fout!! De splitsing van B-H-V is ons recht!! Daar mag NIETS tegenover staan! Of moeten we nu onze rechten hier gaan kopen?? Ik snap echt niet meer wat er mis is met de perceptie in belzieke land....
![]() |
#39 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]()
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed. Elke partij zal water in de wijn moeten doen. Wij, Vlamingen, leggen ons neer bij een Franstalige premier. En op hun beurt legt Di Rupo zich erbij neer dat het Van Cauwenberghe wordt. Lijkt me een evenwichtige deal...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |