![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Waar erger jij je aan in het verkeer? | |||
te snel rijden |
![]() ![]() ![]() |
19 | 25,68% |
te traag rijden op autosnelweg |
![]() ![]() ![]() |
28 | 37,84% |
niet pinken |
![]() ![]() ![]() |
41 | 55,41% |
rechts oversteken |
![]() ![]() ![]() |
19 | 25,68% |
blijven rijden in 2e vak |
![]() ![]() ![]() |
30 | 40,54% |
ouwe venten die 50 rijden waar je 90 mag en niet kan oversteken |
![]() ![]() ![]() |
40 | 54,05% |
mensen die in je gat zitten te rijden |
![]() ![]() ![]() |
40 | 54,05% |
tegenliggers met grootlichten |
![]() ![]() ![]() |
34 | 45,95% |
auto oversteekt en komt dan traag voor je rijden |
![]() ![]() ![]() |
26 | 35,14% |
vrachtwagens die oversteken, ook bij regenweer |
![]() ![]() ![]() |
26 | 35,14% |
wagens die in een file om de twee seconden van vak wisselen |
![]() ![]() ![]() |
31 | 41,89% |
mensen die door het rood rijden |
![]() ![]() ![]() |
26 | 35,14% |
laagvliegers die aan 180 per uur zitten te knipperen naar links als jij oversteekt op het derde |
![]() ![]() ![]() |
25 | 33,78% |
GSM'en |
![]() ![]() ![]() |
19 | 25,68% |
nog iets anders, nl... |
![]() ![]() ![]() |
16 | 21,62% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Minister
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 3.023
|
![]() Citaat:
Artikel 14: Vrijmaken van de kruispunten 14.2. Zelfs indien verkeerslichten het toelaten, mag een bestuurder een kruispunt niet oprijden wanneer het verkeer zodanig belemmerd is dat hij waarschijnlijk op het kruispunt zou moeten stoppen en aldus het dwarsverkeer zou hinderen of beletten. In mijn buurt is er een kruispunt (met een grote baan) waar de bussen van de lijn soms tot drie maal groen moeten laten passeren omdat ze het kruispunt niet overkunnen omdat de auto's op de grote baan telkens het kruispunt blokkeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
Als je daarmee bedoelt een drukke winkelstraat waar het verkeer stapvoets rijdt klopt uw plaatje wel. Dan heeft men zelfs geen zebrapad nodig om tussen de stilstaande auto's over te steken. Ge blijft zeveren om uw ongelijk niet te moeten toegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
De auto voor hem stopte ook niet onmiddellijk maar pas na xx meter. De achterligger stopte dus op dezelfde afstand en hield zijn meter tussenruimte. Maar dat noem ik bumperplakken of enorm grote meters. Is het u trouwens nog niet opgevallen dat u hier zowat de enige bent die ondervinding in het verkeer heeft ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.826
|
![]() Trek jij nooit een wet in twijfel?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | ||
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
|
![]() Citaat:
Op snelwegen met slechts twee rijbanen per rijrichting erger ik mij aan vrachtwagens die een halve kilometer per uur sneller rijden dan hun voorligger, en er van de Nederlandse grens tot de ring om Antwerpen over doen om voorbij te raken. Verder erger ik mij aan mensen die denken dat ze alleen op de wereld zijn, geen pinkers gebruiken en zelfs als ze in de file staan geen mensen willen tussen laten die uit een zijstraat komen. En ook aan eikels die over de busstrook de file voorbijsteken. Verder doet het mij altijd enorm deugd als een weggebruiker (vrachtwagen/motorrijder/auto/fietser/voetganger) een teken van erkenning geeft als ik hem heb laten invoegen/oversteken/...
__________________
Het is de NWO! Eentje voor Pindar & co: http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA en ook wel hilarisch is Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
|
![]() Nooit,eerlijk als ik ben hé
![]()
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren |
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.826
|
![]() FF over wetten en boetes ...
Het voorstel om de boetes te verhogen is, zoals vele initiatieven van deze regering de laatste tijd, reeds voorbij gestreefd voor het invoege kan worden gebracht. Verhoging van de boetes, verlaging van het toegelaten alcoholgehalte in het bloed tot 0 promille, verlaging van de maximum snelheid op de hoofdwegen, … een samenraapsel van impulsieve maatregelen die hun doel voorbij streven. Meer dan 1.500 doden per jaar op onze wegen vragen inderdaad om maatregelen, maar in plaats van het probleem eens van op afstand te bekijken en de grondoorzaken aan te pakken tracht elke minister die er van dichtbij of van ver iets mee te maken heeft een onsamenhangende korte termijn oplossing te lanceren. Persoonlijk rijdt ik meer dan 50 000 km per jaar en ik ben er van overtuigd dat de voorgestelde maatregelen geen zoden aan de dijk brengen. 1 op 10 van de weggebruikers maakt ondoordacht, onbewust, onkundig, onverstandig, … gebruik van de openbare weg en vormt continu een gevaar op de weg, met of zonder verhoogde boetes, lagere maximumsnelheden of andere maatregelen. Een gemeenschappelijk fenomeen bij al deze chauffeurs is dat de wagen met de bestuurder rijdt in plaats van de bestuurder met de wagen, net als het feit dat het hier om chauffeurs van alle leeftijden gaat.
Een beperkt aantal persoonlijk ervaringen: Een dame komt de autosnelweg opgereden, stop wanneer ze zich nog op de oprit bevindt, maakt gewoon rechtsomkeer en vervolgt haar weg op de autsnelweg als spookrijder. Een heer komt de autosnelweg opgereden en waagt zich aan naar schatting 50 km/h om de oprit te verlaten en de eerste rijstrook te kiezen, tussen vrachtwagens die 100km/h razen, terwijl de bewuste chauffeur nog 500 m oprit voor zich heeft, ideaal om op snelheid te komen. Indien zich bij deze situatie een ongeval zou voordoen laten de krantenkoppen zich al raden. Richtingaanwijzers zijn voor bepaalde chauffeurs als de lichtjes in een Kerstboom. Men zet ze aan wanneer men er zin in heeft. Verscheidene chauffeurs begeven zich richting voorsorteerstrook zonder hun richtingaanwijzer te gebruiken. Eens ze er zich op bevinden, wanneer iedereen weet welke richting men gaat uitrijden, begint er plots een knipperlichtje te branden. Bij mistlichten vormt zich een nog schrijnender probleem. Vele mensen kunnen hun mistlicht wel aan zetten, maar de knop om het terug uit te zetten weten ze niet meer staan. Komt daarbij het feit dat bij de kleinste regenbui een deel van de chauffeurs absoluut wil laten zien dat ze de optie mistlicht op hun auto hebben gekozen bij aankoop van hun bolide. De middenrijstrook op onze autowegen wordt meer gebruikt om ons, liefst zo individualistisch mogelijk, te laten zien op de autosnelweg, dan om zo vlot mogelijk alle weggebruikers te kunnen van dienst zijn. Een aantal opmerkingen: De gedachte dat de Federale Politie op een aantal van bovenstaande voorvallen reageert wanneer er zich dergelijke problemen in hun nabijheid voordoen is utopisch. Indien men daadwerkelijk een strengere controle nastreeft om aldus de weggebruiker bewust te laten worden van de gevaren op de weg dient men de pijnpunten aan te pakken. Door in de loop van de werkweek ’s namiddags om 15:00 u. op één of andere autosnelweg een wagen op de middenberm te parkeren, met daarin een krantlezende agent, gaat men waarschijnlijk een hoog aantal mensen bekeuren. De kans dat men hiermee het aantal verkeersdoden gaat verminderen is below zero.
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 6 februari 2006
Berichten: 702
|
![]() Ik hou me altijd en overal aan de regels. Steeds vaker stel ik vast dat ik de enige ben.
Er wordt gezegd dat het gedrag van mensen in het verkeer een goede afspiegeling van het algemene gedrag in een samenleving is. Ik vrees dat dat waar is.
__________________
Koop nooit nog de merken die reclamespots maken met negers of makakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Minister
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 3.023
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
|
![]() Citaat:
![]() ik denk als men zich de dag van vandaag nog strikt aan héél het verkeersreglement moet houden er op veel plaatsen gewoon geen beweging meer vast te stellen zou zijn op de wegen Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 13 januari 2007 om 11:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
Banneling
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
|
![]() Citaat:
Koppel dat aan een rijbewijs met punten. Laat die punten desnoods zoals een bonus-malus systeem werken op de jaarlijkse taksen en neem mensen die het werkelijk te bont maken simpelweg hun rijbewijs af. Autorijden is geen basisrecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Banneling
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
|
![]() Citaat:
Ik ben tegen een autorijbewijs met punten. Dit is een soort van discriminatie. Iemand die weinig rijdt zal er geen last van hebben maar mensen die vanwege hun beroep veel de baan zitten wel. Deze laatste hebben meer kans om hun rijbewijs kwijt te geraken enkel om dat ze meer kilometers doen. Niemand is perfect op de baan en iedereen zal wel eens een fout maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
|
![]() Citaat:
als men de controles inderdaad zodanig gaat verscherpen dat elke 'onbenulligheid' steeds zal resulteren in een sanctionering van een puntje minder, okay maar anders kan men net zogoed stellen dat naast de vergrote pakkans omwille van de rijfrequentie er ook een vergrote kans bestaat omwille van de beperkte rijervaring tenzij je natuurlijk uitgaat dat de rijfrequentie automatisch leidt tot procentueel foutief rijgedrag...waar wel wat voor te zeggen is in dit geval is het dan eerder meer dan fair dat die mensen hun puntjes vlugger gaan slinken en misschien op hun tellen gaan letten en wat de discriminerende factor hier nu weer moge wijze is me zoals vaak een compleet raadsel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Banneling
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
|
![]() Citaat:
Iemand die elke dag op de baan zit zal natuurlijk meer fouten maken dan iemand die één keer per week de auto neemt. Het probleem met een rijbewijs met punten is dat de mensen die veel kilometers doen uiteindelijk hun rijbewijs gaan verliezen voor fouten die onvermijdelijk zijn. Niemand kan foutloos rijden. In België zijn er teveel factoren die verhinderen dat je foutloos kan rijden. Men zou beter om de 5 jaar een examen afleggen om je rijbewijs te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
|
![]() Als voetganger erger ik me enorm aan wegpiraten die bijna je schoenen uitrijden, terwijl je in het groen oversteekt. Auto's die je bijna van het voetpad rijden, omdat ze nogal uit de bocht gaan en bestuurders die hun wagen gewoon op het voetpad parkeren, zodat je niet meer doorkan.
Dan staan ze dikwijls bumper tegen bumper geparkeerd, zodat je als voetganger een plaats moet zoeken om tussen te kunnen, als je wil oversteken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
|
![]() Ergert er zich nog iemand aan die blauw-witte autolichten? Bijna even verblindend als grootlichten!
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#418 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
|
![]() Ik erger me ook aan mensen die 70 rijden op de Ring. Da's gewoon levensgevaarlijk.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 13 januari 2007 om 14:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een ergernis:
Mensen die hun portier wagenwijd opengooien als je net komt aangereden (vooral op de kaaien in Antwerpen stad is dit iets wat je om de vijf minuten voorhebt).
__________________
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
|
![]() Of die zonder te pinken hun parkeerplaats verlaten
![]()
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |