![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
U ziet de verkwisting, het gesjoemel van Wallonië maar kijkt zelf nooit in eigen boezem naar onze manier van leven en in al uw berichtjes telt enkel het eigen volk terwijl de opwarming van de aarde alle bewoners van de aarde treft en niet in het minst zij die al heel weinig hebben. De grootste vervuilers zijn daarentegen meestal zij die het meeste hebben.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 12 januari 2007 om 23:51. |
|
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#243 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vlaanderen heeft de VLAREM, wat heeft Wallonië ? Vlaanderen heeft veel meer flitscamera’s enz. Dat lijkt mij juist streng optreden tegen het eigen volk. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#244 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bert, nu moet ik eerlijk toegeven dat al mijn getallen van 1 leverancier komen, uitgezonderd de prijs van zo'n zware lader.
Ik denk dat je zo'n instalatie kan kopen, voor een €30 000, bij 1 installateur, die dan nog eens je overschot aan electriciteit kan doorsluizen naar het net. Maar dat is dan inclusief een hoop bonussen en cadeaus van de staat, een soort doekje voor het bloeden. Mensen die zo'n budget kunnen vrijmaken, die zijn of heel milieubewust, of hebben geld in overschot. Ik kan eenzelfde bereking proberen voor bijvoorbeeld windmolens op kleinschalig, particulier vlak. En waterkracht had ik al voorgerekend, maar daar is geen reactie op gekomen uitgezonderd die van jezelf over de hoeveelheid water die effectief nodig is.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
#245 |
|
Staatssecretaris
|
En wat kost het in dit verband om mijn energie bijvoorbeeld te betrekken uit een volledig aangepaste tweedehandse atoomduikboord in mijn zwembad? Tweedehands omdat we tegenwoordig geen rekening meer hoeven te houden met de gevaren van verouderde intallaties, en atoom omdat je dan verhoudingsgewijs veel meer bonussen vangt, als je ook al een goed inkomen hebt. De estetiek speelt voor mij geen rol, als ie maar geel is zoals die van the Beatles.
Laatst gewijzigd door DannyS : 13 januari 2007 om 14:06. |
|
|
|
|
|
#246 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#247 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented. - Elie Wiesel. Laatst gewijzigd door Linkse Vogel : 13 januari 2007 om 14:06. |
|
|
|
|
|
|
#248 |
|
Staatssecretaris
|
Het probleem van alternatieve energiebronnen is dat ze neit genoeg steun krijgen.
Aardolie en kernenergie daar zit big bussines achter en daarom zijn deze goedkoop. alternatieve energie daarentegen kan niet steunen op deze economische draagkracht en kan zijn geld alleen maar halen van steunprojecten en overheden. en daar het onderzoek peperduur is en deze vormen van energie niet in mega productie worden gemaakt blijven ze ook perperduur in aankoop en niemand zal ze kopen als je voor 100 keer minder de vuile energie kunt kopen. dit is aan de overheid om de aankoop van zuivere energie te stimuleren en dat kan je enkel als je deze energie aan dezelfde prijs kunt aanbieden als de vuile energie. dus investeren in premies en natuurlijk moet men blijven investeren in het onderzoek om nog betere nieuwe energie mogelijkheden te vinden. pas dan zal er verandering komen maar helaas zitten in heel de wereld de meeste politici ook in een verslavende en vervuilende energiemarkt en krijgen ze hier hun financiele steun voor campagnes en dergelijke alsook voor hun eigen portemonnee te vullen dus in dat opzicht zie ik het niet positief. hiervoor zou je eigenlijk politici moeten hebben die onafhankelijk zijn en die geen banden mogen hebben met het zaken en of bedrijfsleven. en dat zie ik nog niet direct gebeuren want hoeveel politici hebben buiten hun politieke carriere nog zoveel zeteltjes in directies van bedrijven en het zakenleven of nemen gretig geld aan van machtige personen uit het zakenleven. Laatst gewijzigd door slegie : 13 januari 2007 om 14:43. |
|
|
|
|
|
#249 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Vlaanderen poetst het geweten met schone projecten in het buitenland, maar wat doen de Vlamingen zelf ? Juist, ze verbruiken meer energie van allerlei aard zonder dat heilig gevoel voor de aarde, hun biotoop nu en in de toekomst. Investeren in een mentaliteitsverandering is investeren in de toekomst tenzij je natuurlijk alles voor jezelf wenst en op korte termijn denkt. Een breed rechts front zal daar zeker geen verandering in brengen, wel integendeel. Chacun pour soi......... et après moi le déluge !
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 13 januari 2007 om 14:56. |
|
|
|
|
|
|
#250 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vogel; jij bent hier diegene die zaken komt verkondigen; dan is het niet zo vreemd dat aan jou ook de vraag tot verduidelijking wordt gesteld. Je geeft nu dus toe dat je eigenlijk dingen zit te verkondigen, waarvan je niet weet of ze correct zijn of niet. Zonnepanelen zijn trouwens geen éénmalige aankoop; die hebben ook een behoorlijk beperkte levensduur (en daarvoor heb ik geen site nodig om dat te weten) |
|
|
|
|
|
|
#251 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#252 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met wishfull thinking bevoorraadt je een maatschappij niet met energie Vogel. |
|||
|
|
|
|
|
#253 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#254 | ||||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dan zal je zien dat het probleem van alternatieve energiebronnen niet het gebrek aan steun is, maar wel hun gebrekkige praktische geschiktheid (naast hun hoge prijs) om daadwerkelijk de energieproductie over te nemen. Citaat:
Maar alternatieve energie-bronnen zijn nog verschillende keren duurder. En dus, gewoonweg, uitgesloten. Maar tenminste durven mensen nu toch al praten over een andere basis van energie dan aardolie. (amper 10 jaar geleden was dat uitsluitend het vakgebied van de paniekkraaiers en gemarginaliseerde wetenschappers) Citaat:
Maar goed, ik zal het niet tegenspreken hé Citaat:
Zeg nu eens, ligt het nu aan die vervloekte "big business" van de normale fietsen, of zou de onhaalbaarheid bij m'n product liggen? Citaat:
Ik zie een verandering komen in windenergie, als de wetten van de natuur veranderen, en wind een mooie, controleerbare constante wordt, ergens rond de 6 BF. Citaat:
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 13 januari 2007 om 15:14. |
||||||
|
|
|
|
|
#255 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Rendementen van 30% zijn al voor ruimtetoepassingen. Commerciële zonnepanelen die betaalbaar zijn, komen amper of niet boven de 20% uit. |
|
|
|
|
|
|
#256 |
|
Staatssecretaris
|
Bedoel je met rendement dat er verlies is bij de omzetting van warmte naar elektrische energie? Dat heeft toch geen belang zolang de zon gratis is en zolang je niet elektrisch verwarmt. Volgens mij krijg je pas rendement als je aandelen hebt in de sector.
Laatst gewijzigd door DannyS : 13 januari 2007 om 19:52. |
|
|
|
|
|
#257 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#258 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Met rendement wordt bedoeld hoeveel van de invallende energie (100Watt/m²) omgezet wordt in elektrische energie. Hoe lager dat is, des te meer plaats heb je nodig voor evenveel vermogen. Je opmerking over aandelen is hier zelfs compleet naast de kwestie. |
|
|
|
|
|
|
#259 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#260 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het kan heus geen kwaad om zelf eens na te denken Vogel, ipv klakkeloos alles over te nemen wat een groen partijtje zegt. |
|
|
|
|