Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2007, 13:19   #661
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Integendeel zelfs. Ik heb zeer graag Nederland. Mijn laatste reis in Nederland was in Amsterdam en ik bewaar er nog zeer goeie herinneringen. Ik geef toe dat ik dit afkeer van veel Vlamingen (ik heb wel "veel" gezegd, ik veralgemeen dus niet) tegenover de Nederlanders niet begrijp. De Franstalige Belgen hebben niet zo'n afkeer voor de Fransen.
Het is vooral de belgicistische micro-minderheid die een "afkeer" heeft van Nederlanders uit angst dat Vlaanderen en Nederland beste maatjes zouden worden. Dat we dat al lang zijn, ontgaat ze.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 14 januari 2007 om 13:19.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 13:23   #662
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Werkelijkheid
Ik noem dat incorrect omdat de naam kaaskop of kees geen inhoudelijke betekenis heeft.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 13:25   #663
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Het is vooral de belgicistische micro-minderheid die een "afkeer" heeft van Nederlanders uit angst dat Vlaanderen en Nederland beste maatjes zouden worden. Dat we dat al lang zijn, ontgaat ze.
Er zitten hier ook een paar 'nazi-onalisten' die Nederland ook het liefste zien gaan, ver weg. Ik denk dan aan ventjes als Hellfigger en Bruut geweld. De meeste nationalisten en belgicisten lijken mij positief over Nederland, zoals elke goed nadenkende Nederlander ook positief over België is.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 14 januari 2007 om 13:26.
Oud 14 januari 2007, 13:27   #664
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
En het omgekeerde is ook waar: kun jij je veel diplomatieke rellen tussen België en Frankrijk voor de geest halen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 13:29   #665
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Integendeel zelfs. Ik heb zeer graag Nederland. Mijn laatste reis in Nederland was in Amsterdam en ik bewaar er nog zeer goeie herinneringen. Ik geef toe dat ik dit afkeer van veel Vlamingen (ik heb wel "veel" gezegd, ik veralgemeen dus niet) tegenover de Nederlanders niet begrijp. De Franstalige Belgen hebben niet zo'n afkeer voor de Fransen.
Dat weet ik, vandaar dat ik ook in een ander topic dit berichtje had geplaatst, nadat baarle u een racistische FDF'er had genoemd:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik vind hem niet racistisch overkomen, integendeel. Maar ach, als u het zegt.
Belangrijk is die knipoog, als u begrijpt wat ik bedoel.
Oud 14 januari 2007, 13:32   #666
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zitten hier ook een paar 'nazi-onalisten' die Nederland ook het liefste zien gaan, ver weg. Ik denk dan aan ventjes als Hellfigger en Bruut geweld. De meeste nationalisten en belgicisten lijken mij positief over Nederland, zoals elke goed nadenkende Nederlander ook positief over België is.
oei oei, ik ben volgens u een hollanderhater omdat jullie niet kunnen koken.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 13:34   #667
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, misschien heb ik die conclusie te snel getrokken. Maar had u het niet over kaaskoppen en kezen? Ieder met een beetje respect zegt zulks niet. Nederlanders hebben voor de Belgen ook geen bijnaam. Als we het over domme Belgen hebben dan is dat naar aanleiding van een domme actie. Hollanderhaat zou ik trouwens niet willen zeggen, maar u ziet Nederland toch graag op een afstand, als ik het niet verkeerd heb?

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 14 januari 2007 om 13:35.
Oud 14 januari 2007, 13:35   #668
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, misschien heb ik die conclusie te snel getrokken. Maar had u het niet over kaaskoppen en kezen? Ieder met een beetje respect zegt zulks niet. Nederlanders hebben voor de Belgen ook geen bijnaam. Als we het over domme Belgen hebben dan is dat naar aanleiding van een domme actie.
Hier in Den Haag wordt 'Belg' als scheldwoord gebruikt voor een idioot. 'Wat een Belg!' is iets dat je op straat wel eens hoort...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 13:37   #669
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Hier in Den Haag wordt 'Belg' als scheldwoord gebruikt voor een idioot. 'Wat een Belg!' is iets dat je op straat wel eens hoort...
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. Ach, misschien omdat ik hier wel in een elitair bolwerkje zit...
Oud 14 januari 2007, 13:38   #670
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, misschien heb ik die conclusie te snel getrokken. Maar had u het niet over kaaskoppen en kezen? Ieder met een beetje respect zegt zulks niet. Nederlanders hebben voor de Belgen ook geen bijnaam. Als we het over domme Belgen hebben dan is dat naar aanleiding van een domme actie. Hollanderhaat zou ik trouwens niet willen zeggen, maar u ziet Nederland toch graag op een afstand, als ik het niet verkeerd heb?

Berichten beter lezen. (ik gaf enkel een antwoord op een vraag)

Hoewel, van die keeskoppen kan kloppen. Elke Nederlander dat ik ooit op men werk heb gezien had kaas tussen zen bokes.
Oud 14 januari 2007, 13:38   #671
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet kunnen koken? Spreek voor uwzelf. In Amsterdam hebt u uitstekende "rijsttafels" in elk geval.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 13:40   #672
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet kunnen koken? Spreek voor uwzelf. In Amsterdam hebt u uitstekende "rijsttafels" in elk geval.
En wie maakt die rijsttafels? Wss een Chinees, een Indiër of een ander aziaat.
Oud 14 januari 2007, 13:43   #673
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
... maar die zijn dan ook niet Nederlands. Het verhaal dat Nederlanders niet kunnen koken, wordt inderdaad fel overdreven. Zeker, van gastronomie hebben ze niet veel begrepen, maar dat wil niet zeggen dat ze niet kunnen koken. Op het gebied van simpele boerenboef hebben ze inderdaad lekkere dingen, zoals een goede snert of een degelijke stamppot. Ik moet er wel bij zeggen dat ze die soms zelf vakkundig de nek omwringen door in plaats van goed spek of 'echte' worst rubberen Unox-ersatz te gebruiken of ander bocht, maar dat doen vele Vlaamse huisvrouwen ook met de traditionele Frans-Belgische keuken.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
Oud 14 januari 2007, 13:45   #674
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. Ach, misschien omdat ik hier wel in een elitair bolwerkje zit...
Haags fenomeen Barney gebruikt het wel eens, als dat een referentie is. Overigens, het scheldwoord 'kaaskoppen' in al zijn varianten wordt overigens al eeuwen gebruikt: al tijdens de Tachtigjarige Oorlog worden de Hollanders met een referentie naar kaas aangeduid. Het zijn overigens niet enkel de Vlamingen die dat nu doen, maar ook migranten.
Oud 14 januari 2007, 13:45   #675
Vorenus
Banneling

Standaard

Nog een voorbeeld.

Hoe maakt een Nederlander erwtensoep?

Een blik erwtensoep van unox en een knackworst van unox.
Oud 14 januari 2007, 13:46   #676
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn wel meer dingen die wij niet kunnen. De vraag is waarom Vlamingen zo'n neurotische dwang voelen om dat steeds ter sprake te brengen. Alleen Baarle lijkt het te snappen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 13:47   #677
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nog een voorbeeld.

Hoe maakt een Nederlander erwtensoep?

Een blik erwtensoep van unox en een knackworst van unox.
Dat is net wat ik hierboven schreef: erwtensoep is op zich een erg lekker gerecht, als het goed klaargemaakt is. (Al is de blikkensoep van Unox zeker niet slecht). Maar, eerlijk is eerlijk: hoeveel Vlaamse huisvrouwen trekken voor hun avondmaal alle registers van de geroemde gastronomie open?
Oud 14 januari 2007, 13:48   #678
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Er zijn wel meer dingen die wij niet kunnen. De vraag is waarom Vlamingen zo'n neurotische dwang voelen om dat steeds ter sprake te brengen. Alleen Baarle lijkt het te snappen.

Omdat jullie echt niet kunnen koken.
Oud 14 januari 2007, 13:49   #679
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
En in Belgie zeggen jullie waarschijnlijk dingen als "die kaaskoppen dit, die kezen zo... " of "net zo gierig als die Ollanders".

Of vergis ik mij nou? Nee, vast niet. Ik zie het hier op dit forum ook 50% van de Vlamingen doen...
Oud 14 januari 2007, 13:52   #680
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat jullie echt niet kunnen koken.
Ja, en? Zoals ik al eerder zei, ik kan zo een hele reeks dingen bedenken die Vlamingen niet kunnen, en waar Nederlanders beter in zijn. Ieder land, ieder volk heeft zijn zwakke en sterke punten. Maar alleen Vlamingen hebben de ziekelijke obsessie om steeds tegenover Nederlanders te pochen over hun kookkunsten. Mischien toch een heimelijk minderwaardigheidscomplex?

Laatst gewijzigd door Spinoza : 14 januari 2007 om 13:53.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be