![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#661 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Zeno! : 14 januari 2007 om 13:19. |
|
|
|
|
|
|
#662 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#663 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er zitten hier ook een paar 'nazi-onalisten' die Nederland ook het liefste zien gaan, ver weg. Ik denk dan aan ventjes als Hellfigger en Bruut geweld. De meeste nationalisten en belgicisten lijken mij positief over Nederland, zoals elke goed nadenkende Nederlander ook positief over België is.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 14 januari 2007 om 13:26. |
|
|
|
|
|
#664 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En het omgekeerde is ook waar: kun jij je veel diplomatieke rellen tussen België en Frankrijk voor de geest halen?
|
|
|
|
|
|
#665 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Belangrijk is die knipoog, als u begrijpt wat ik bedoel. |
|
|
|
|
|
|
#666 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#667 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, misschien heb ik die conclusie te snel getrokken. Maar had u het niet over kaaskoppen en kezen? Ieder met een beetje respect zegt zulks niet. Nederlanders hebben voor de Belgen ook geen bijnaam. Als we het over domme Belgen hebben dan is dat naar aanleiding van een domme actie. Hollanderhaat zou ik trouwens niet willen zeggen, maar u ziet Nederland toch graag op een afstand, als ik het niet verkeerd heb?
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 14 januari 2007 om 13:35. |
|
|
|
|
|
#668 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
|
|
|
|
|
#669 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#670 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Berichten beter lezen. (ik gaf enkel een antwoord op een vraag) Hoewel, van die keeskoppen kan kloppen. Elke Nederlander dat ik ooit op men werk heb gezien had kaas tussen zen bokes. |
|
|
|
|
|
|
#671 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#672 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#673 |
|
Minister-President
|
... maar die zijn dan ook niet Nederlands. Het verhaal dat Nederlanders niet kunnen koken, wordt inderdaad fel overdreven. Zeker, van gastronomie hebben ze niet veel begrepen, maar dat wil niet zeggen dat ze niet kunnen koken. Op het gebied van simpele boerenboef hebben ze inderdaad lekkere dingen, zoals een goede snert of een degelijke stamppot. Ik moet er wel bij zeggen dat ze die soms zelf vakkundig de nek omwringen door in plaats van goed spek of 'echte' worst rubberen Unox-ersatz te gebruiken of ander bocht, maar dat doen vele Vlaamse huisvrouwen ook met de traditionele Frans-Belgische keuken.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
|
|
|
|
#674 |
|
Minister-President
|
Haags fenomeen Barney gebruikt het wel eens, als dat een referentie is. Overigens, het scheldwoord 'kaaskoppen' in al zijn varianten wordt overigens al eeuwen gebruikt: al tijdens de Tachtigjarige Oorlog worden de Hollanders met een referentie naar kaas aangeduid. Het zijn overigens niet enkel de Vlamingen die dat nu doen, maar ook migranten.
|
|
|
|
|
#675 |
|
Banneling
|
Nog een voorbeeld.
Hoe maakt een Nederlander erwtensoep? Een blik erwtensoep van unox en een knackworst van unox. |
|
|
|
|
|
#676 |
|
Minister-President
|
Er zijn wel meer dingen die wij niet kunnen. De vraag is waarom Vlamingen zo'n neurotische dwang voelen om dat steeds ter sprake te brengen. Alleen Baarle lijkt het te snappen.
|
|
|
|
|
|
#677 |
|
Minister-President
|
Dat is net wat ik hierboven schreef: erwtensoep is op zich een erg lekker gerecht, als het goed klaargemaakt is. (Al is de blikkensoep van Unox zeker niet slecht). Maar, eerlijk is eerlijk: hoeveel Vlaamse huisvrouwen trekken voor hun avondmaal alle registers van de geroemde gastronomie open?
|
|
|
|
|
#678 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#679 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Of vergis ik mij nou? Nee, vast niet. Ik zie het hier op dit forum ook 50% van de Vlamingen doen...
|
|
|
|
#680 |
|
Minister-President
|
Ja, en? Zoals ik al eerder zei, ik kan zo een hele reeks dingen bedenken die Vlamingen niet kunnen, en waar Nederlanders beter in zijn. Ieder land, ieder volk heeft zijn zwakke en sterke punten. Maar alleen Vlamingen hebben de ziekelijke obsessie om steeds tegenover Nederlanders te pochen over hun kookkunsten. Mischien toch een heimelijk minderwaardigheidscomplex?
Laatst gewijzigd door Spinoza : 14 januari 2007 om 13:53. |
|
|
|