![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#801 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
|
Onzin. Twee regels verder toon je overigens zelf aan dat hier wel Walen zitten én mee discussiëren. Begrijpe wie kan...
Citaat:
Niet erg Belgisch, die visie, hoor. Trouwens, al eens geprobeerd om Nederlands te schrijven op een Franstalig forum? Ik wel, en ik kan je verzekeren dat het geen half uur duurt voor je de grofste racistische verwijten naar je hoofd geslingerd krijgt. Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 14 januari 2007 om 18:05. |
||
|
|
|
|
|
#802 |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
|
|
|
|
|
|
|
#803 |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
|
Tja, wie gaat nu op een Nederlandstalig forum in het Frans posten? Dat kan moeilijk anders dan als een provocatie beschouwd worden, niet?
Laatst gewijzigd door baarle : 14 januari 2007 om 18:07. |
|
|
|
|
|
#804 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ |
|||
|
|
|
|
|
#805 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Al doende leert men...
__________________
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ |
|
|
|
|
|
#806 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#807 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#808 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik weet het echt niet meer, ik zou het hem nog eens moeten vragen...
__________________
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ |
|
|
|
|
|
#809 |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
|
Een zeer Fransgezinde, anti-Vlaamse inwoner van de Oostkantons. Een witte raaf, als het ware.
|
|
|
|
|
|
#810 |
|
Minister
|
een Duitstalige die de handen aflikt van de Franstaligen
__________________
Deelrepubliek Groot Brabant |Breda steunt een Beter Nederland !! Breda = Socialist , Regionalist/Nationalist |
|
|
|
|
|
#811 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
|
Het lijkt me logisch dat die duitstalige tegen een onafhankelijk Vlaanderen is. Zodra Vlaanderen met België kapt, hebben de Walen geen enkele reden meer de taalwetten te respecteren, en zullen dus het Duits van de kaart vegen.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 14 januari 2007 om 19:40. |
|
|
|
|
|
#812 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 33.231
|
Citaat:
Als ik je goed begrijp, is het muzikale imago van Vlaanderen in Nederland K3 en Compagnie. Als ik me niet vergis, is Marco Borsato de Nederlandse zanger die het best in Vlaanderen scoort. We zien dus duidelijk het verschil. Pas op, ik maak geen kritiek over de kinderproducties zelf. Kinderen hebben ook recht op hun muziek, in Frankrijk hebt u ook heel veel kinderproducties (Pigloo, Bébé Lily, Ilona Mitrecey, Titou le Lapinou, enz.....). Ik heb het over het imago zelf. Laatst gewijzigd door Everytime : 14 januari 2007 om 21:32. |
|
|
|
|
|
|
#813 | |
|
Minister
|
Citaat:
Dan zie ik maar een oplossing: Vlamingen en Walen geen eensgezind werken een een splitsing van het onding belziek. En iedere groep kan dan bevrijd van het belziekse juk beslissen om al dan niet samen te gaan met de volksgenoten. Dat die afkeer van Vlaanderen tegenover de Nederlanders wel bestaat kunnen wij alleen maar toeschrijven aan 176 jaar belziek, die constant heeft geprobeerd Vlaanderen frans te maken, geholpen door vooral de christelijk kerk en christelijke politiekers. Weet je nog, hoe je in de geschiedenisboekjes kon lezen, dat het katholieke Vlaanderen zich afzette tegen het protestantse Nederland. Wat een fabel zeg! Gezien hoeveel (extreme) katholieken er bij onze noorderburen zitten - vooral bij de laatste verkiezingen.
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
|
|
|
|
|
#814 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 33.231
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#815 |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
|
Die sluiten meteen weer aan bij Duitsland, dat willen ze al sinds ze na WO1 door België afgepikt zijn.
|
|
|
|
|
|
#816 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
|
|
|
|
|
|
|
#817 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En neen, ik heb geen "erg lange tenen i.v.m. examenstress". Maar bekijkt u het even vanuit deze hoek: deze discussie ging oorspronkelijk over het wegenvignet in België. Tot op heden hebben we nog maar één land daarover horen klagen en dat blijkt toevallig Nederland te zijn. En het beste is, niet zomaar klagen... nee hoor, boycot die Belgen! Wat denken ze wel, vergoeding vragen omdat wij hun wegen mee kapotrijden, puur racisme ten top (cf. liberalist NL)... Citaat:
Geen enkel ander land heeft dergelijke belachelijke reactie tentoon gespreidt. En dan verbaast het u dat ik mij erger aan de uitlatingen van sommigen hier op dit forum...
__________________
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 15 januari 2007 om 06:58. |
||
|
|
|
|
|
#818 |
|
Minister-President
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.780
|
Het is beschamend te lezen hoe anti-Nederlandse gevoelens hier ten toongespreid worden door Vlamingen/Belgen. Ook (en vooral) door mensen die steeds de indruk wekken/gewekt hebben open-minded te zijn en daardoor een vorm van respect opbouwden. Maar bij het in gesprek gaan met Nederlanders vallen ongegeneerd hun maskers af en ontpoppen zich met hun niet-aflatende Nederlanderhaat tot een wolf in een schapenweide. Gelukkig is hun afgang net zo aangenaam als een verdinkend spartelend duiveltje in een wijwatervat.
Beste Nederlanders. Gelukkig is maar een verwaarloosbaar percentage van de Belgen/Vlamingen vol van deze door Belgie gevoede extreme Nederlanderhaat. "Vergeef het hen, zij weten niet beter."
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) |
|
|
|
|
|
#819 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is jammer, maar dat is niet mijn probleem. Ik kan op een veel beter niveau discussiëren met Vlaams-nationalisten dan met Nederlanders (ik ga ze hier niet allemaal over dezelfde kam scheren, maar er zijn er een aantal bij waarvan ik bij mezelf denk "jongen, wat doe je eigenlijk nog meer dan enkel provoceren"?) Citaat:
Wanneer iemand hier stelt dat Vlaanderen economisch volledig afhankelijk is van Nederland, dan vind ik dat betreurenswaardig en zal ik mijn ongenoegen ook niet onder stoelen of banken steken.
__________________
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 15 januari 2007 om 09:49. |
||
|
|
|
|
|
#820 |
|
Burger
Geregistreerd: 2 oktober 2005
Berichten: 177
|
Hmmm, deze draad lezende lijkt het dat vele geesten nog niet rijp zijn voor een samenwerking tussen Nederland en Vlaanderen, iedereen laat zich weer eens düftig kennen.
Over de voorgestelde maatregel, slecht vanwege: 1 Het argument voor, buitenlanders maken ook veel gebruik van Belgische wegen. Dat is waar, België en ook Nederland hebben in Europa een ZEER gunstige ligging en daar varen wij wel bij. Die ligging zorg er ook voor dat er veel verkeer onze wegen gebruikt (België meer als Nederland), ik vind het dus de keerzijde van dezelfde medaille. Als je door je ligging erg veel aan de internationale handel verdient moet je ook niet zeuren als er door diezelfde gunstige ligging veel van je wegen gebruik gemaakt wordt. 2 Zoals eerder door iemand aangehaald, personenauto's zijn verantwoordelijk voor een verwaarloosbaar deel van de schade aan het wegdek. Iedere vrachtwagen beladen tot de maximale aslast brengt even veel schade toe dan 5000 auto's. 3 Dit zou Europeese geregeld moeten worden. 4 Het is weinig proportioneel naar gebruik. 5 Het is een gemiste kans om belasting op gebruik van de wegen in te zetten als instrument tegen gebruik van fosiele brandstoffen en uitstoot van CO2. 6 Het brengt administratieve lasten met zich mee voor overheid en burgers. 7 Personenvervoer in de grensstreek wordt wel erg benadeeld. Een Nederlands Taxibedrijf in de grensstreek met een wagenpark van 25 wagens, moet opeens per jaar 1500 euro meer gaan betalen, uit het niets. Mijn plan zou zijn, verhoog substantieel en Europees de brandstofaccijns en schaf tegelijkertijd niet proportionele belasting zoals wegenbelasting en aanschafbelasting zoveel mogelijk af. Stel hierbij vast wat de maximale verschillen tussen landen mogen zijn. Hierdoor kan men de accijnzen naar de rand van de EU geleidelijk laten aflopen zodat EU-landen die grenzen aan niet EU-landen, niet in de problemen komen. Voordelen van dit systeem zijn: 1 Belasting wordt veel proportioneler naar gebruik 2 Aanschaf van zuinige autos wordt veel krachtiger gestimuleert 3 Energiezuinige technieken die nu niet rendabel zijn worden rendabel 4 0 extra kosten om dit in te voeren (in tegenstelling tot vignet/rekeningrijden) 5 0 extra kosten om dit ieder jaar op pijl te houden (i.t.t. vignet/rekeningrijden) 6 0 extra rompslomp voor de overheid 7 0 extra rompslomp voor de burger 8 stimuleert rijden buiten filetijden (draaiende motor in file kost brandstof) 9 Kan Europa breed geregeld worden zonder dat ieder land afzonderlijk met van die zielige prehistorische vignetjes aankomt 9 Beproefd en werkend systeem Nadeel: De burger voelt de pijn bij het afrekenen na het tanken en is zeer dus veel meer bewust van deze belasting als wanneer het van te voren aan geint of via acceptgiro betaalt wordt. Echter door duidelijk de voordelen van het systeem uit te leggen en aan te geven dat het systeem per saldo veel goedkoper is zal ook de burger inzien dat zo'n systeem gewoon veel beter is. Laatst gewijzigd door kaap : 15 januari 2007 om 10:04. |
|
|
|