Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2007, 21:12   #101
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Een Thai niet maar sommige Pakistanen lijken verdomd veel op Mexicanen.
Veel Arabieren en Berbers hebben minstens een Spaans uiterlijk en bovendien in hun eigen talen voldoende klanken die voor een betrouwbaar Spaans accent kunnen doorgaan.
Oud 14 januari 2007, 23:08   #102
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Wakker worden.
Ostyn, je reactie slaat als een tang op dirk. Fantaseer jij maar. De feiten liggen anders.
De USA na WWII heeft geen enkel conflict kunnen beeindigen behalve met verlies van duizenden militairen en hun reputatie. Korea, Vietnam, Libanon, Somalie, Afghanistan en nu Irak.
Wat frappant is dat alle beslissingen die in dezen werden genomen, voor een belangrijk deel uit de Texaanse hoek kwamen. Of bijna alle.
JFK werd in Texas doodgeschoten. Hij was pertinent tegen de Vietnam oorlog en zou het niet zo ver hebben laten komen dat daar zinllos zoveel US burgers aan hun voortijdig einde kwamen. Er kwam een speciale luchtbrug om alle lijken van gesneuvelde soldaten terug te brengen (zie Flying Tigers).
Kortom, geen enkel conflict id door toedoen van de VS tot een goed einde gebracht. Dat mogen we wel met zekerheid vaststellen.
In feite vernietigen de VS politici elk vertrouwen op een stelselmatige wijze en elk geloof in de waarachtigheid van deze natie.
Of fantaseer ik hier ook heer Ostyn?
Ja, u fantaseert.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 23:10   #103
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Allez, daar gaat ie weer. Zeg nu eens iets zinnigs. Ge zegt: "drones maken mensen overbodig". Ik zeg: "is dat wel zo? Laten we dat eens bekijken, want dat lijkt me een sterke, vreemde uitspraak". Uw verwachte antwoord: "ge zijt nen dwaas."
Ik heb dat niet gezegd. Maar lezen gaat duidelijk ook al uw intellectuele capaciteiten te boven.
Oud 14 januari 2007, 23:12   #104
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
Iets wat niet veel mensen weten;
In amerika ben je na drie keer betrapt te zijn met een joint al "zwaar recidive" en word je voor de keus gesteld het leger of 10 jaar de bak in. Ook op 17 jaar....
Dit is gebeurt met iemand die ik via via ken. Die zit nu in t leger.
Dat betekent dat er zeker velen voor t leger uit de gevangenissen geronzeld worden.
Die daar onterecht zitten bovendien. De gevangenissen zijn prive ondernemingen geworden. Er is een enorme toename van het aantal gevangenen in de laatste vijf jaar Het aantal op de bevolking is de hoogste in de wereld; Gevangenen moeten werken aan 1 usd per dag. Straffen zijn langer dan vroeger die rechters uitspreken....
Wat een samenleving
Het word tijd dat ons parlemant vragen begint stellen net als de regering van Chavez.
Er zitten in europa ook nog eens 500 000 soldaten met 67 kernkoppen...
waar halen zet geld vandaan.
Dat is een fabeltje. Het gebruik van drugs is integendeel één van de redenen waarom vrijwilligers afgekeurd worden.
Oud 14 januari 2007, 23:12   #105
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Van mij mag de draft terug.

Omdat het (hopelijk) "de bewustzijn" van de mensen zal aangewakkeren.
Oud 14 januari 2007, 23:12   #106
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ja, u fantaseert.
Hm, ik had graag gezien dat je hetgeen gezegd wordt dan ook daadwerkelijk kan weerleggen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 23:13   #107
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Akkoord, maar je vergeet een en ander. Dr Ostyn weigert consistent zijn gratuite uitspraken te onderbouwen met redelijke argumenten. Dat is omdat hij een Doctor in the Geschiedenis is. Hij vindt dat zijn titel volstaat om zijn lege uitspraken enige geldigheid te geven.

Laten we dat dus onthouden voor in't vervolg. Alles wat Dr Ostyn zegt is per definitie correct. Ook al slaat het nergens op.

Laat hem toch in zijn eigen fantasiewereld leven. Het heeft geen zin om hem wakker te schudden.
Ik kan het toch ook niet helpen dat u telkens op de loop moet als blijkt dat wat u zegt volkomen in tegenstrijd is met de werkelijkheid.
Oud 14 januari 2007, 23:15   #108
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Ik betwijfel of hier officiele cijfers van vrijgegeven zijn. Ik weet niet een of dit wettelijk mag in de USA.

En er zit een verschil tussen laaggeschoolden in de het USA army en Irak.

Tuurlijk zitten er hooggeschoolden in het leger. Wie gaat anders met een F-15 vechten of een Apache repareren.
Het aantal high school graduates (dwz mensen die hun middelbaar onderwijs hebben afgemaakt) in het VS-leger stijgt stelselmatig, net als het aantal college graduates.
Oud 14 januari 2007, 23:20   #109
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hm, ik had graag gezien dat je hetgeen gezegd wordt dan ook daadwerkelijk kan weerleggen.
Om u een plezier te doen: Het was natuurlijk Kennedy die de eerste gevechtstroepen naar Vietnam stuurde; die de militaire coup tegen President Diem organiseerde; enz. De idee dat Kennedy tegen de oorlog in Vietnam was is gewoon belachelijk. Hij was één van de architecten ervan.
Oud 14 januari 2007, 23:22   #110
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een fabeltje. Het gebruik van drugs is integendeel één van de redenen waarom vrijwilligers afgekeurd worden.
Nog een leugentje van Ostyn: druggebruikers worden helemaal niet geweerd uit het leger. Het tegendeel is waar: om haar quota te halen is het Amerikaans leger al jaren bezig om hen van een uitzondering ('waiver' genaamd) te voorzien.
Sinds de illegale oorlog in Irak is dat soort uitzonderingen jaar na jaar gestegen. Er zitten dus steeds meer druggebruikers in het VSleger.

Citaat:
In the first four months of this year, the percentage of recruits whom the Army otherwise considers fit for service but who required special waivers to join rose to 15.5 percent. The waivers were for misdemeanor offenses, drug- or alcohol-related violations or medical problems, Hilferty said. In 2004, 12 percent of recruits required such waivers; in 2005, 15 percent needed them.
Citaat:
the Baltimore Sun wrote that there was "a significant increase in the number of recruits with what the Army terms 'serious criminal misconduct' in their background" -- a category that included "aggravated assault, robbery, vehicular manslaughter, receiving stolen property and making terrorist threats." From 2004 to 2005, the number of those recruits rose by more than 54 percent, while alcohol and illegal drug waivers, reversing a four-year decline, increased by more than 13 percent.
Maar verder, zoals C2C al terecht opmerkte:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C
Alles wat Dr Ostyn zegt is per definitie correct. Ook al slaat het nergens op.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 14 januari 2007 om 23:27.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 23:28   #111
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Nog een leugentje van Ostyn: druggebruikers worden helemaal niet geweerd uit het leger. Het tegendeel is waar: om haar quota te halen is het Amerikaans leger al jaren bezig om hen van een uitzondering ('waiver' genaamd) te voorzien.
Sinds de illegale oorlog in Irak is dat soort uitzonderingen jaar na jaar gestegen. Er zitten dus steeds meer druggebruikers in het VSleger.
U bevestigt dus dat drugsveroordelingen wel degelijk een reden zijn om geweerd te worden uit het leger en dat het een fabeltje is dat men drugsveroordeelden de keuze biedt tussen gevangenis en dienst nemen. Waarom zouden er anders "waivers" nodig zijn? Die waivers gelden overigens slechts voor bepaalde diensten.
Oud 14 januari 2007, 23:30   #112
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik snap je zin niet. Bedoel je nu dat er vrij weinig miljardairskinderen zijn, of dat er weinig in het leger zijn.
Mss is de vergelijking met een F15 verkeert en neem ik beter de NSA ofzo. Daar zit het vol hooggeschoolden als ik de vacatures bekijk.
Logistiek zal wel door geschoolden gedaan worden, het vechten door minder geschoolden.

Mss dat er cijfers zijn. Alleen hoe moet je dan rekenen. Een groot deel van het onderhoud en technici wordt uitbesteed aan de leveringsbedrijven als Lochheed zelf. Moeten we die meerekenen en wordt geven deze bedrijven dit ook vrij?

Hooggeschoold reken ik vanaf bachelor niveau bij ons.
Met laaggeschoolden bedoelen we jongens die hun middelbaar(highschool) net of niet hebben afgemaakt.
Meer dan 90% van de recruten van het Amerikaanse leger (officieren uitgezonderd) hebben een high school diploma. De rest heeft een equivalent of behaalt het GED binnen het leger. De officieren hebben uiteraard een college diploma.
Oud 14 januari 2007, 23:31   #113
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Het aantal high school graduates (dwz mensen die hun middelbaar onderwijs hebben afgemaakt) in het VS-leger stijgt stelselmatig, net als het aantal college graduates.
Ja, logisch bij zulk verlies aan manschappen.
Oud 14 januari 2007, 23:34   #114
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ja, logisch bij zulk verlies aan manschappen.
Rare opmerking. De gesneuvelden zijn evenzeer high school graduates of college graduates.
Oud 14 januari 2007, 23:53   #115
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bevestigt dus dat drugsveroordelingen wel degelijk een reden zijn om geweerd te worden uit het leger
Neen, ik toon aan dat er voor hen steeds vaker uitzonderingen worden gemaakt en dat ze dus wél toegelaten worden.

Citaat:
... dat het een fabeltje is dat men drugsveroordeelden de keuze biedt tussen gevangenis en dienst nemen.
Daar heb ik geen weet van.
Citaat:
Waarom zouden er anders "waivers" nodig zijn?
Juist om mensen die veroordeeld zijn wegens druggebruik of daarmee gerelateerd geweld - in tegenstelling tot wat u schrijft - tòch tot het leger toe te laten. Ze worden dus - in tegenstelling tot wat u schrijft - niet geweerd maar steeds vaker met open armen ontvangen.

Maar verder, zoals C2C al terecht opmerkte:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C
Alles wat Dr Ostyn zegt is per definitie correct. Ook al slaat het nergens op.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 23:59   #116
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Rare opmerking. De gesneuvelden zijn evenzeer high school graduates of college graduates.
Hoe belangrijk moeten we het verlies aan materieel en operationele slagkracht rekenen?

Het lijkt mij verdomd moeilijk om elke dag een schema op te stellen als je niet weet hoeveel er gaan terugkeren en hoeveel voertuigen je gaat kwijtraken.

Ook het verlies aan voertuigen en helicopters moet zwaar wegen. Een regiment dat de helft van zijn voertuigen kwijt of beschadigd heeft en er dringend nieuwe nodig heeft krijgt er toch niet zomaar nieuwe toegestuurd. Nog erger een missing helicopter.
En zonder voertuigen en materieel op de juiste plaats kan je niet uit je kamp komen.

Gezien er elke dag aanslagen in Irak zijn zou ik toch verwachten dat er heel regelmatig een pantser beschadigd raakt.

Iemand die weet hoe dit probleem organistatorisch wordt aangepakt en hoeveel invloed het op het terrein heeft?
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 00:45   #117
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Neen, ik toon aan dat er voor hen steeds vaker uitzonderingen worden gemaakt en dat ze dus wél toegelaten worden.

U toont dus inderdaad aan dat hiervoor uitzonderingen nodig zijn, wat wil zeggen dat ze normaliter niet toegelaten worden. Blijkbaar hebt u moeite met het begrijpen van wat u zelf post.
Oud 15 januari 2007, 00:46   #118
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Daar heb ik geen weet van.
Dat was wel hetgeen beweerd werd in de post waarop ik reageerde. Lezen is een belangrijke skill. U zou die moeten proberen ontwikkelen.
Oud 15 januari 2007, 00:48   #119
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Juist om mensen die veroordeeld zijn wegens druggebruik of daarmee gerelateerd geweld - in tegenstelling tot wat u schrijft - tòch tot het leger toe te laten. Ze worden dus - in tegenstelling tot wat u schrijft - niet geweerd maar steeds vaker met open armen ontvangen.
Blijkbaar (volgens uw bron toch) worden zij slechts bij uitzondering toegelaten. Dat is niet bepaald met open armen.
Zou het kunnen zijn dat dit te maken heeft met het feit dat marihuana-gebruik de laatste decennia jammer genoeg vrij wijdverspreid geraakt is?
Oud 15 januari 2007, 00:50   #120
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Hoe belangrijk moeten we het verlies aan materieel en operationele slagkracht rekenen?

Het lijkt mij verdomd moeilijk om elke dag een schema op te stellen als je niet weet hoeveel er gaan terugkeren en hoeveel voertuigen je gaat kwijtraken.

Ook het verlies aan voertuigen en helicopters moet zwaar wegen. Een regiment dat de helft van zijn voertuigen kwijt of beschadigd heeft en er dringend nieuwe nodig heeft krijgt er toch niet zomaar nieuwe toegestuurd. Nog erger een missing helicopter.
En zonder voertuigen en materieel op de juiste plaats kan je niet uit je kamp komen.

Gezien er elke dag aanslagen in Irak zijn zou ik toch verwachten dat er heel regelmatig een pantser beschadigd raakt.

Iemand die weet hoe dit probleem organistatorisch wordt aangepakt en hoeveel invloed het op het terrein heeft?
De verliezen in Irak zijn vrij beperkt. In een echte oorlog verliest men geen 3.000 doden op 3,5 jaar maar vaak op één dag.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be