Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2007, 09:57   #821
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Een goede zaak aan dat wegenvignet is misschien het feit dat Nederlandse voetbalhooligans het niet meer nodig zullen vinden om de boel op stelten te komen zetten in België

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard
Nederlandse hooligans zetten Charleroi op stelten

BRUSSEL - De politie van Charleroi heeft dit weekend enkele Nederlandse voetbalsupporters opgepakt nadat ze op verschillende plekken in de stad de boel op stelten hadden gezet.

De supporters waren zaterdag naar Charleroi afgezakt om er de vriendschappelijke wedstrijd van Sporting Charleroi tegen Roda bij te wonen.

Een paar uur voor de aftrap van de wedstrijd trokken enkele aanhangers van de Nederlandse voetbalploeg PSV Eindhoven naar een Ierse pub aan de Tiroulaan. De dronken Nederlanders begonnen er met barkrukken te gooien.

Ook in de buurt van het voetbalstadion van Charleroi kwam het tot relletjes. Uiteindelijk bestond de groep uit een honderdtal hooligans. Ze hadden het vooral op het personeel van het voetbalstadion en de Roda-supporters gemunt. Bij de schermutselingen liepen vier stewards van Sporting Charleroi lichte verwondingen op.

De politie arresteerde in totaal 31 PSV-supporters. Zondagochtend werden 27 van hen opnieuw vrijgelaten.

Laatst gewijzigd door Kim : 15 januari 2007 om 09:57.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 10:16   #822
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik vind het enigszins jammer dat sommigen hier blijkbaar enkel maar de antwoorden viseren van Belgicistische of Vlaams-nationalistische forumdeelnemers en niet in staat zijn om de berichten van Nederlandse forumdeelnemers te ontleden.
Als buitenstaander in de discussie die zich ontspon tussen de Nederlanders en de anti-Nederlanders is het objectiever oordelen dan als deelnemer aan die discussie.
Bij 'het berichten ontleden' heb ik duidelijk het moddergooien opgemerkt.
Oud 15 januari 2007, 10:27   #823
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Als buitenstaander in de discussie die zich ontspon tussen de Nederlanders en de anti-Nederlanders is het objectiever oordelen dan als deelnemer aan die discussie.
Bij 'het berichten ontleden' heb ik duidelijk het moddergooien opgemerkt.
Het moddergooien gebeurt langs beide zijden. Ik ben niet te beschaamd om toe te geven dat ik ook aan dat moddergooien heb meegedaan, wat normaal gezien niet mijn stijl is.

De aanzet tot discussie "boycot de Belgen" en het verdere verloop van die discussie, hebben een zekere ergernis bij mij opgewekt die ik niet kon en kan wegsteken.
Oud 15 januari 2007, 11:39   #824
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het moddergooien gebeurt langs beide zijden. Ik ben niet te beschaamd om toe te geven dat ik ook aan dat moddergooien heb meegedaan, wat normaal gezien niet mijn stijl is.

De aanzet tot discussie "boycot de Belgen" en het verdere verloop van die discussie, hebben een zekere ergernis bij mij opgewekt die ik niet kon en kan wegsteken.
En dat allemaal om een eenvoudig vignet.

Als Nederland nou de Westerschelde had afgesloten?
Oud 15 januari 2007, 11:55   #825
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Tja, dan zouden de Belgicisten alhier vermoedelijk om een "Belgische" invasie roepen. Die moet dan wel uitsluitend uit Waalse troepen bestaan, want er is weinig kans dat veel Vlamingen mee zullen vechten "tegen de kees"...

Maak u dus maar gereed voor een Waalse invasie via Luik. Ze afslaan is eenvoudig: sla grote voorraden Jupiler in en aarzel niet om ze gul uit te delen op het juiste moment. De citoyens Flahaut en Daerden zullen u graag zien komen.
Oud 15 januari 2007, 12:05   #826
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Tja, dan zouden de Belgicisten alhier vermoedelijk om een "Belgische" invasie roepen. Die moet dan wel uitsluitend uit Waalse troepen bestaan, want er is weinig kans dat veel Vlamingen mee zullen vechten "tegen de kees"...

Maak u dus maar gereed voor een Waalse invasie via Luik. Ze afslaan is eenvoudig: sla grote voorraden Jupiler in en aarzel niet om ze gul uit te delen op het juiste moment. De citoyens Flahaut en Daerden zullen u graag zien komen.
Tegen het almachtige Nederlandse leger?
Keen kans, misschien een nieuwe Tiendaagse Veldtocht!

Oud 15 januari 2007, 12:31   #827
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat allemaal om een eenvoudig vignet.
Excuseer, WIE riep hier ook weeral op voor een boycot tegen België???
Wie wil er ook alweer klacht indienen bij de Europese Commissie?

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF15012007_004

Juist ja, en dat allemaal om een eenvoudig wegenvignet.

Citaat:
Dat zouden sommigen maar al te graag als compensatie voor dat vignet zien.
Oud 15 januari 2007, 12:57   #828
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Excuseer, WIE riep hier ook weeral op voor een boycot tegen België???
Wie wil er ook alweer klacht indienen bij de Europese Commissie?

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF15012007_004

Juist ja, en dat allemaal om een eenvoudig wegenvignet.

Dat zouden sommigen maar al te graag als compensatie voor dat vignet zien.
Feit blijft dat het vignet een dom plan is.
Kan die SP-A mobiliteitsminister Kathleen heen overstapje maken naar K3?
Oud 15 januari 2007, 12:58   #829
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feit blijft dat het vignet een dom plan is.
Toch raar dat ik jullie niet hoor klagen over al die andere landen die ook een wegenvignet kennen.
Oud 15 januari 2007, 13:02   #830
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Hier gaan we weer.....
Oud 15 januari 2007, 13:04   #831
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier gaan we weer.....
Sorry, dat noem ik geen "moddergooien". Nederland wil klacht indienen bij de Europese Commissie. Mijn vraag is dus of ze dat ook bij die andere landen hebben gedaan toen die landen beslisten om een wegenvignet in te voeren.
Oud 15 januari 2007, 13:05   #832
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, dat noem ik geen "moddergooien". Nederland wil klacht indienen bij de Europese Commissie. Mijn vraag is dus of ze dat ook bij die andere landen hebben gedaan toen die landen beslisten om een wegenvignet in te voeren.
Indien het wegenvignet er komt zoals Kathleen het wil, zou ik als Nederlander ook klacht indienen bij de EC.
Oud 15 januari 2007, 13:06   #833
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien het wegenvignet er komt zoals Kathleen het wil, zou ik als Nederlander ook klacht indienen bij de EC.
Er is ook al sprake over een wekelijks/maandelijks vignet, men is nog volop bezig met de aanpassingen...
Oud 15 januari 2007, 13:10   #834
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is ook al sprake over een wekelijks/maandelijks vignet, men is nog volop bezig met de aanpassingen...
Blijkbaar beseft men dat het vignet dat men blijkbaar voor ogen had tot klachten zou leiden.
Men zou beter eerst goed nadenken en overleg plegen dan zoiets zomaar botweg de pers in te gooien.
En dan schrikt men van de reacties ?
Oei, oei, er dreigen klachten ? Oei, oei, die klachten zouden best wel eens gegrond kunnen zijn ! Oei, oei, snel bijstellen dat vignet !

Oud 15 januari 2007, 13:24   #835
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Of zoals in HLN vandaag staat.
Dirk Jan Eppink : “... De NL’ers betalen al jaren om door Frankrijk te rijden. Maar ja, van die Fransen kan je verwachten dat ze ons kloten, luidt de redenering. De Belgen, dat is iets anders. Zo’n vriendelijk, gastvrij volk. En ons nu zoiets lappen ?”
Louis Tobback : (lacht) “Hadden we in 1830 de dwaasheid niet begaan om uit elkaar te gaan, dan hadden we dit allemaal vermeden. .... nu kunnen we beter wachten tot Europa dit regelt. Ooit komt er een Europees wegenbeleid en een Europees wegenvignet. En wees gerust, tegen dan is dit gehkketak al lang weer vergeten.”

Laatst gewijzigd door job : 15 januari 2007 om 13:25.
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 13:59   #836
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of zoals in HLN vandaag staat.
Dirk Jan Eppink : “... De NL’ers betalen al jaren om door Frankrijk te rijden. Maar ja, van die Fransen kan je verwachten dat ze ons kloten, luidt de redenering. De Belgen, dat is iets anders. Zo’n vriendelijk, gastvrij volk. En ons nu zoiets lappen ?”
Louis Tobback : (lacht) “Hadden we in 1830 de dwaasheid niet begaan om uit elkaar te gaan, dan hadden we dit allemaal vermeden. .... nu kunnen we beter wachten tot Europa dit regelt. Ooit komt er een Europees wegenbeleid en een Europees wegenvignet. En wees gerust, tegen dan is dit gehkketak al lang weer vergeten.”
Helaas, de EU zal gelukkig ooit een zachte dood sterven.
Pas dan kan VL onafhankelijk worden.
Oud 15 januari 2007, 15:01   #837
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

In De Telegraaf staat dat Belgie "terugrabbelt" en nu ook een vignet voor 10 euro ter beschikking stelt.

Hoe kan je nu terugkrabbelen als er nog niks was beslist? En dat er verschillende (goedkopere) formules zouden komen was al van in het begin bekend.

Ik begin me toch serieuze vragen te stellen bij de Nederlandse "pers"... d�*e lijkt wel afkomstig uit een bananenrepubliek!

Laatst gewijzigd door Zeno! : 15 januari 2007 om 15:06.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 15:14   #838
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
In De Telegraaf staat dat Belgie "terugrabbelt" en nu ook een vignet voor 10 euro ter beschikking stelt.

Hoe kan je nu terugkrabbelen als er nog niks was beslist? En dat er verschillende (goedkopere) formules zouden komen was al van in het begin bekend.

Ik begin me toch serieuze vragen te stellen bij de Nederlandse "pers"... d�*e lijkt wel afkomstig uit een bananenrepubliek!
De telegraaf is dan ook met moeite onder het kopje "pers" te zetten, Het voldoet als nieuwsbron, maar verwacht geen objectieve of goed doordachte nieuwsduiding.
Oud 15 januari 2007, 15:19   #839
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Deze discussie hangt mij al sinds gisteren de keel uit, u mag zich eens afvragen waarom.
Niemand verplicht je om in deze discussie te blijven.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 15:34   #840
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaap Bekijk bericht
Mijn plan zou zijn, verhoog substantieel en Europees de brandstofaccijns en schaf tegelijkertijd niet proportionele belasting zoals wegenbelasting en aanschafbelasting zoveel mogelijk af. Stel hierbij vast wat de maximale verschillen tussen landen mogen zijn. Hierdoor kan men de accijnzen naar de rand van de EU geleidelijk laten aflopen zodat EU-landen die grenzen aan niet EU-landen, niet in de problemen komen.
Dat is een prachtig plan, maar dat gaat er van uit dat de politiekers zich daaraan zullen houden. Met mijn slecht karakter zie ik hetvolgende gebeuren:
Stap 1: afschaffing van de niet-proportionele taksen en verhoging van de proportionele taksen (in casu: verhoogde taksen op grofweg benzine, olie, banden en wat meer, dat direct te maken heeft met gebruik van de auto)
Stap 2: de belastinginkomsten verminderen en de politiek wringt zichzelf in allerlei bochten om toch maar terug een proportionele taks uit te vinden. (dat dan wel een niet taks naam gaat krijgen, zoals bvb. registratierecht)

Resultaat: je betaalt EN verhoogd proportionele taks EN je betaalt opnieuw een niet-proportionele taks. Weeral opgelicht.

Trouwens dat grensprobleem bestond (het bestaat misschien nog altijd???): de goedkope luxemburgse benzine bvb.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaap Bekijk bericht
Nadeel:

De burger voelt de pijn bij het afrekenen na het tanken en is zeer dus veel meer bewust van deze belasting als wanneer het van te voren aan geint of via acceptgiro betaalt wordt. Echter door duidelijk de voordelen van het systeem uit te leggen en aan te geven dat het systeem per saldo veel goedkoper is zal ook de burger inzien dat zo'n systeem gewoon veel beter is.
Ik snap het nadeel hier niet goed: door per keer te tanken, word je automatisch bewust van:
1) het feit dat de belasting er is
2) dat je door minder te verbruiken belastingvermindering krijgt.

Vandaar dat jouw systeem nooit kan doorgevoerd worden. Daarvoor is de belziekse stad veel te veel op je geld uit.

Als voorbeeld aan deze kant van de oceaan:

GST (zeg maar de Canadese BTW) was 7%, toen wij hier naartoe kwamen (1998). Deze GST wordt toegevoegd aan de kassa, maw je ziet je product in de winkel staan zonder GST. Dus je winkelkarretje kost je netto $100.00 CAD, aan de kassa echter moet je $107.00 CAD ophoesten.
Voordeel: je ziet en je wordt je bewust wat de regering je telkens weer aanrekent aan belastingen.
Gevolg: begin vorig jaar, werd de GST VERLAAGD TOT 6% en er volgt nog een verlaging!!!!

Geen wonder dan belziek 21% durft vragen!!!
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be