Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

Discussietools
Oud 19 januari 2007, 14:08   #321
Filip De Man

Filip De Man's schermafbeelding

Standaard

Ik merk dat er hier een intellectueel Isaiah Berlin vernoemt. Welnu, deze professor filosofie (Oxford) schreef het volgende in zijn boek ‘The crooked timber of humanity’:
‘A man’s powers of creation can only be exercised fully on his own native heath, living among men who are akin to him, physically and spiritually, those who speak his language, amongst whom he feels at home, with whom he feels that he belongs. Only so can true cultures be generated, each unique, each making its own peculiar contribution to human civilization, each pursuing its own values in its own way, not to be submerged in some general cosmopolitan ocean which robs all native cultures of their particular substance and color, of their national spirit and genius, which can only flourish on its own soil, from its own roots, stretching far back into a common past. This is the beginning of nationalism, and even more of populism. If free creation, spontaneous development along one’s own native lines, not inhibited or suppressed by the dogmatic pronouncements of an élite of self-appointed arbiters, insensitive to history, is to be accorded supreme value; if authenticity and variety are not to be sacrificed to authority, organization, centralization, which inexorably tend to uniformity and the destruction of what men hold dearest - their language, their institutions, their habits, their form of life, all that has made them what they are - then the establishment of one world, organized on universally accepted rational principles - the ideal society - is not acceptable’.

Noot: de linkse zageventen die hier kritiek op hebben, moeten geweldig op hun woorden letten. Berlin is joods.
Filip De Man is offline  
Oud 19 januari 2007, 14:10   #322
Joris van Severen
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
Dat die VB'er wat dit betreft wellicht gelijk zal hebben. Een Marokkaan kan perfect de Vlaamse of Belgische nationaliteit aannemen en als een volwaardig burger gezien worden, maar hij kan geen 'Vlaming' worden omdat Vlamingen nu eenmaal een volk zijn en volkeren een gemeenschappelijke etnische achtergrond hebben. Het is dus ook dwaas om te eisen dat immigranten 'assimileren' en 'Vlaming onder de Vlamingen' worden.
Mijn beste, wat een onzin!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris van Severen
Bent u zeker dat mensen gediscimineerd worden op basis van hun kleur? Of zelfs maar op basis van hun afkomst? Naar mijn mening, en ook die van het Vlaams Belang denk ik, is het enige dat telt de mentaliteit van een persoon en de wil zich aan te passen van belang.
Want zeg nu zelf wat heb jij het liefst in "jouw" Vlaanderen? Een luie blanke belg, wiens ouders hier geboren zijn en die de godganse dag in zijn zetel ligt te profiteren van de staat Of een belg met een donkere kleur, die elke dag hard werkt voor zijn geld en zich op en top Belg (Vlaming) voelt en dit ook met plezier verkondigt?
In Turkije is het verboden om als Christenen te bidden buiten de kerk (het gebouw de kerk..). Maar als men hier de mensen hun "vrijheid" wil inperken (dit is dan nog eens Erg relatief) door hen te beter te laten integreren ziet men dit als een vorm van racisme en discriminatie.
Het hoort een voorrecht te zijn, Vlaming zijn. Ik hoor Marokkaanse vrienden van mij vertellen dat zij twee nationaliteiten hebben maar dat ze zich op en top Marokkaan voelen omdat het ginds beter is.. Wat ik mij dan afvraag is: Wat doen zij hier dan? Waarom leven die mensen in aparte wijken? Waarom dragen ze hoofddoeken? Heb je het hier niet naar je zin, vind je dat je je niet moet integreren, dat je geen Belg hoeft te zijn om te profiteren van onze zekerheid? Wel, dan vind ik het op zijn minst een must om terug te keren naar het land van oorsprong.
De nationaliteit moet iets zijn dat je verdiend, iets waar je trots op moet zijn. Om dit te bewerkstelligen zou het makkelijker zijn dat Vlaanderen onafhankelijk was, want hoeveel mensen kunnen er nu trots zijn op het feit dat zij Belg zijn? Hoe kan je zo ooit een samenhorigheidsgevoel creëren?
(Het spijt me Bob, aka Patriot, maar de BUB'ers heb ik even buiten beschouwing gelaten..)

Laatst gewijzigd door Joris van Severen : 19 januari 2007 om 14:10. Reden: Haakje vergeten.
Joris van Severen is offline  
Oud 19 januari 2007, 14:15   #323
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Noot: de linkse zageventen
Meneer De Man, is dit een vorm van dichterlijke vrijheid of is het gewoon "bon ton" dat volksvertegenwoordigers binnen uw partij politieke andersdenkenden publiekelijk (wat Internet duidelijk is) uitschelden ??

Btw, ondertussen hebt u nog steeds niet klaar en duidelijk geantwoord op de vraag van de openingspost.
Pietje is offline  
Oud 19 januari 2007, 14:31   #324
Joris van Severen
Vreemdeling

Standaard

Pietje, ik ben een volledig neutraal iemand die zowel uw mening als die van Mr. De Man begrijpt. Maar het respect dat u toont is toch wel duidelijk ondermaats, ik kan ten zeerste begrijpen dat u Filip heel erg enerveert en daardoor een reactie bij hem uitlokt. (Wat een politicus tevens niet betaamt, maar goed..)
Maar ik geef heb voor de volle 100% gelijk: U kan een stukske zagen..
Oud 19 januari 2007, 14:37   #325
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris van Severen Bekijk bericht
Pietje, ik ben een volledig neutraal iemand die zowel uw mening als die van Mr. De Man begrijpt. Maar het respect dat u toont is toch wel duidelijk ondermaats, ik kan ten zeerste begrijpen dat u Filip heel erg enerveert en daardoor een reactie bij hem uitlokt. (Wat een politicus tevens niet betaamt, maar goed..)
Van een volksvertegenwoordiger verwacht ik een minimum aan beheersing, ook al zijn de vraagstellers "zagen", of is het de bedoeling dat we enkel goedkeurend knikken ook al wordt er naast de kwestie geantwoord ? Ik heb niet de gewoonte "eieren" onder een politicus te leggen (niet onder rechtse, en niet onder linkse) maar ik denk wel dat ik tot nog toe beleefd ben gebleven.
Pietje is offline  
Oud 19 januari 2007, 14:43   #326
Joris van Severen
Vreemdeling

Standaard

U overdrijft gewoon in het zoeken naar pietluttige details. U moet begrijpen dat Mr. De Man hier geen ellenlange uiteenzetting kan geven op over alle vragen, ook kan u op een groot deel van de vragen zelf het antwoord vinden (mits enige research). Het probleem is dat u aan het zoeken bent tot hij een fout maakt, ik zie niet in waarom dat nodig is. En inderdaad een minimum aan beheersing zou gepast zijn, maar het is niet aan mij om iemand als Mr. De Man hierop terecht te wijzen.
Ik zeg niet dat u eieren moet leggen onder eender wie, maar het besef dat niet voor elke vraag een pro forma antwoord bestaat en dat het ook niet mogelijk is om nu en hier aan te komen zetten met ellenlange bewijsvoering zou toch ook wel gepast zijn.
Oud 19 januari 2007, 14:49   #327
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Noot: de linkse zageventen die hier kritiek op hebben, moeten geweldig op hun woorden letten. Berlin is joods.
Ik lees dan ook absoluut geen goedkeuring voor een rechts-nationalisme.
Oud 19 januari 2007, 14:52   #328
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U overdrijft gewoon in het zoeken naar pietluttige details. U moet begrijpen dat Mr. De Man hier geen ellenlange uiteenzetting kan geven op over alle vragen, ook kan u op een groot deel van de vragen zelf het antwoord vinden (mits enige research). Het probleem is dat u aan het zoeken bent tot hij een fout maakt, ik zie niet in waarom dat nodig is. En inderdaad een minimum aan beheersing zou gepast zijn, maar het is niet aan mij om iemand als Mr. De Man hierop terecht te wijzen.
Ik zeg niet dat u eieren moet leggen onder eender wie, maar het besef dat niet voor elke vraag een pro forma antwoord bestaat en dat het ook niet mogelijk is om nu en hier aan te komen zetten met ellenlange bewijsvoering zou toch ook wel gepast zijn.
Op de vraag die ik had gesteld verwachtte ik enkel een antwoord "�* la" :

"ik ga hier akkoord mee" of "ik keur dit af" (veel korter kan moeilijk eh, dus helemaal geen ellenlange bewijsvoering)
Maar meneer De Man fietste handig rond de vraag heen. Ik neem het hem zelfs niet eens kwalijk, want die methode wordt wel door alle politici gehanteerd in geval van "vragen die wat delicaat liggen". Maar aan ons dan om "aan te dringen".

Laatst gewijzigd door Pietje : 19 januari 2007 om 14:52.
Pietje is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:01   #329
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Meneer de Man, u gedraagt zich op een kinderachtige en onrespectvolle manier voor de zoveelste keer.

U zet de titel van deze draad met uw uitspraken kracht bij.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 19 januari 2007 om 15:02.
Kay_ is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:42   #330
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw naam vertelt toch iets heel anders over je neutraliteit.

En zelfs tegen de grootste zagemannen moet je beleefd en correct blijven.

Maar de heer "de Man " heeft eigenlijk alle vragen al ontweken of indirect beantwoord.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris van Severen
ook kan u op een groot deel van de vragen zelf het antwoord vinden
Dan moeten er geen sessie gehouden worden, het is juist de bedoeling dat de politici in hun sessie hun persoonlijke mening geven als antwoord op de vragen.
Jantje is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:46   #331
Joris van Severen
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Uw naam vertelt toch iets heel anders over je neutraliteit..
Het is toch wel grappig dat ik één dag op dit forum aanwezig ben, dat mensen, zonder mijn werkelijke intenties te kennen gewoon afgaan op mijn naam en niet op wat ik te vertellen heb.
Dat zegt meer over u dan over mij denk ik?
Anderzijds zijn er mensen, waarschijnlijk zoals u, die het Vlaams Belang van zoiets (misschien onterecht, misschien niet) betichten, namelijk discriminatie of basis van externe factoren of zelfs in het algemeen, maar eigenlijk bent u zelf dus geen haar beter?
Oud 19 januari 2007, 15:51   #332
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is toch wel grappig dat ik één dag op dit forum aanwezig ben, dat mensen, zonder mijn werkelijke intenties te kennen gewoon afgaan op mijn naam en niet op wat ik te vertellen heb.
Anderzijds zijn er mensen, waarschijnlijk zoals u, die het Vlaams Belang van zoiets (misschien onterecht, misschien niet) betichten, namelijk discriminatie of basis van externe factoren of zelfs in het algemeen, maar eigenlijk bent u zelf dus geen haar beter?
Jaja, het is "puur toeval" dat je nick "Joris Van Severen" is. U bedoelt dus eigenlijk dat het even goed "Jos Janssens" had geweest ??

Nu ja, je kan ons hier veel wijsmaken natuurlijk

Laatst gewijzigd door Pietje : 19 januari 2007 om 15:51.
Pietje is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:52   #333
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is gelijk een briefje van 500€ op straat laten liggen en achteraf zeggen dat degene die het opraapt een dief is
largo_w is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:53   #334
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Ik vind nog steeds dat hier weinig voorbeelden zijn gegeven van onfatsoenlijk gedrag, nog maar te zwijgen van strafbaar gedrag.

Allez, ik zal mijn steentje eens bijdragen, zie:
Makkaken, was al gezegd, maar niet dat men daarmee wel eens "Negers" bedoelt, niet zozeer het andere "da bruin krapuul".
Welk onvolprezen dier hadden we dan nog? Awel, ja ... ratten. Dan leert de 'Peiling: 1 miljard moslims of 1 miljard ratten?' ons dat hier veel blokkers zitten. Ontkent de heer de Man dit, of heeft de anonieme brave bezoeker die uitslag ook in de verkeerde richting geduwt om het blok in discrediet te brengen?

Laatst gewijzigd door DannyS : 19 januari 2007 om 15:59.
DannyS is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:56   #335
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar je slechts 1 dag op dit forum bent zou ik beginnen met te zwijgen over wat andere denken over bepaalde partijen. Daar weet U na een paar korte draden te lezen hier namelijk geen balle van.

En als je weet wie Joris Van Severen was, zou je zeker zijn naam niet gebruiken als je neutraal wil overkomen.

En ik beschuldig het Vb enkel van zaken die hun politici hier zelf duidelijk en openlijk te kennen geeft.
Jantje is offline  
Oud 19 januari 2007, 16:05   #336
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Meneer De Man, is dit een vorm van dichterlijke vrijheid of is het gewoon "bon ton" dat volksvertegenwoordigers binnen uw partij politieke andersdenkenden publiekelijk (wat Internet duidelijk is) uitschelden ??
Komaan hé Pietje, nu niet de verontwaardigde spelen. Straks geloven andere forumleden nog dat u het lichtende voorbeeld van elementaire beleeftheid bent wat andersdenkenden betreft.

Citaat:
Btw, ondertussen hebt u nog steeds niet klaar en duidelijk geantwoord op de vraag van de openingspost
Ik heb het antwoord wel al kunnen afleiden.
Oud 19 januari 2007, 16:09   #337
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Ik heb het antwoord wel al kunnen afleiden.
²
largo_w is offline  
Oud 19 januari 2007, 16:11   #338
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Komaan hé Pietje, nu niet de verontwaardigde spelen. Straks geloven andere forumleden nog dat u het lichtende voorbeeld van elementaire beleeftheid bent wat andersdenkenden betreft.
Ik ben niet "heiliger dan de paus" , en dat geldt wel voor iedereen hier.
Van een volksvertegenwoordiger echter verwacht ik (althans publiekelijk, toch) een zekere schroom en/of terughoudendheid tegenover andersdenkenden.
Pietje is offline  
Oud 19 januari 2007, 16:18   #339
Joris van Severen
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Daar je slechts 1 dag op dit forum bent zou ik beginnen met te zwijgen over wat andere denken over bepaalde partijen. Daar weet U na een paar korte draden te lezen hier namelijk geen balle van.

En als je weet wie Joris Van Severen was, zou je zeker zijn naam niet gebruiken als je neutraal wil overkomen.

En ik beschuldig het Vb enkel van zaken die hun politici hier zelf duidelijk en openlijk te kennen geeft.
Dus, u stelt omdat ik 1 dag op dit forum zit (en ik hoogstwaarschijnlijk meer van politiek afweet als u, aan uw reactie's te zien) mijn vrije meningsuiting door u moet ingeperkt worden.

Ik weet maar al te goed wie Joris van Severen is. Ik kies toch welke naam ik wil? Dat is toch mijn eigen vrije keuze? Of wilt u die ook al gaan inperken door zulke commentaar te leveren? Ik wil niet neutraal overkomen, ik wil van moment 1 de persoonlijkheid van kortzichtige mensen kunnen inschatten. Mensen die reageren als: Uw naam is Joris van Severen, u hebt rechts, u bent racist, ik beschimp u, .. Zulke mensen zullen spijtig genoeg van dag 1 al laag worden aangeschreven. Indien u eerst mijn posts allemaal zou doorlezen hebben, mij persoonlijk kent, na al mijn uitspraken deftig geannaliseerd te hebben uw mening over mij geeft. Dan zal ik u niets kwalijk nemen. U schaadt mijn naam hier al direkt, zonder ook maar één post omtrent mijn mening over iets te lezen, ookal weet u niet wat ik voorstel u geeft liever direkt kritiek op mijn naam. Racisme?

Het voorbeeld van 500euro is dan ook volledig uit de lucht gegrepen, u kan mijn standpunten duidelijk lezen in wat Onder de naam staat in plaats van u blind te staren op de naam. Het vinden van een portefeuille met identiteitsbewijs en 500euro en dan het geld eruit nemen is inderdaad diefstal. Ook u zag enkel het verhaal zoals u het wenste, lees verder dan je neus lang is, staar je niet blind op uiterlijk maar tracht de inhoud te begrijpen. Is dat niet waar jullie (excuseer voor de eenmaking van een ganse groep, want eigelijk behoren elke van jullie tot één grote groep) voor pleiten als zijnde anti-Vlaams Belangers. En ik ben niet rechts en niet links, het vellen van oordelen vooraleer je me kent vind ik ronduit kinderachtig.
Oud 19 januari 2007, 16:34   #340
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus, u stelt omdat ik 1 dag op dit forum zit (en ik hoogstwaarschijnlijk meer van politiek afweet als u, aan uw reactie's te zien) mijn vrije meningsuiting door u moet ingeperkt worden.

Ik weet maar al te goed wie Joris van Severen is. Ik kies toch welke naam ik wil? Dat is toch mijn eigen vrije keuze? Of wilt u die ook al gaan inperken door zulke commentaar te leveren? Ik wil niet neutraal overkomen, ik wil van moment 1 de persoonlijkheid van kortzichtige mensen kunnen inschatten. Mensen die reageren als: Uw naam is Joris van Severen, u hebt rechts, u bent racist, ik beschimp u, .. Zulke mensen zullen spijtig genoeg van dag 1 al laag worden aangeschreven. Indien u eerst mijn posts allemaal zou doorlezen hebben, mij persoonlijk kent, na al mijn uitspraken deftig geannaliseerd te hebben uw mening over mij geeft. Dan zal ik u niets kwalijk nemen. U schaadt mijn naam hier al direkt, zonder ook maar één post omtrent mijn mening over iets te lezen, ookal weet u niet wat ik voorstel u geeft liever direkt kritiek op mijn naam. Racisme?

Het voorbeeld van 500euro is dan ook volledig uit de lucht gegrepen, u kan mijn standpunten duidelijk lezen in wat Onder de naam staat in plaats van u blind te staren op de naam. Het vinden van een portefeuille met identiteitsbewijs en 500euro en dan het geld eruit nemen is inderdaad diefstal. Ook u zag enkel het verhaal zoals u het wenste, lees verder dan je neus lang is, staar je niet blind op uiterlijk maar tracht de inhoud te begrijpen. Is dat niet waar jullie (excuseer voor de eenmaking van een ganse groep, want eigelijk behoren elke van jullie tot één grote groep) voor pleiten als zijnde anti-Vlaams Belangers. En ik ben niet rechts en niet links, het vellen van oordelen vooraleer je me kent vind ik ronduit kinderachtig.
Joriske, tot voor deze posting had je nog het voordeel van de twijfel.
Maar iemand die door links en rechts als medestander en als tegenstander tegelijk word beschouwd beschuldigen van verhinderen van vrijemeningsuiting, zal je bij zeer veel forumgangers hier direct in een kastje plaatsen. Je heb dus idd gewonnen, je zal voortaan bij extreem rechts van extreem recht horen. Zelfs veel VBers zullen je voortaan te extreem rechts vinden.
Jantje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be