Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten dergelijke teksten verboden worden?
ja 4 25,00%
neen 12 75,00%
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2003, 22:19   #1
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

De laatste tijd is er zowel op PI en Politics furore ontstaan over het optreden van Standrecht dat de NSV organiseert in de Roeland te Gent. De band zou racistisch zijn.

Toch zijn er veel groepen die zich bezig houden met teksten die als voornaamste doel hebben de goegemeente te shockeren. Heel wat van die bands schrijven over het Christendom en richten hun verwijten rechtstreeks naar de gemeenschap die dit geloof belijdt. De muziek heet death metal en één der bekendste bands heet Deicide, wat zoveel betekent als Gods Moord. Het aanvallen van het Christendom is vaak veiliger dan het aanvallen van de Islam. Voor zover bekend richt enkel het Nederlandse The Monolith Deathcult zich hierop.

De meeste artiesten in dit genre zijn echter doodbrave mensen die hun overtollige agressie via dit muziekgenre willen uitleven. Toch hebben heel wat organisaties het niet op hen begrepen. Zo kreeg het Amerikaanse Deicide in België al verschillende keren een verbod aan hun laars om op te treden. In de teksten zie ik geen graten, omdat ik weet dat iedereen in deze scene het zelf met een korreltje zout neemt, maar toch vraag ik me af of bepaalde personen onder jullie deze teksten willen verbieden.

Hieronder vind je het resultaat:

Kill The Christian

You are the one we despise
Day in day out your words compromise lives
I will love watching you die
Soon it will be and by your own demise

Buried in hypocrisy
Lacerate your faith in god
Morally diseased
On the cross of Calvary your body bashed, defeated, stabbed

Blessing as you hate
Loyal to your enemies
Monetary faith
As him you'll pay for the lies of your prophecy
Satan wants you dead

Kill the Christian, kill the Christian
Kill the Christian

Armies of darkness unite
Destroy their temples and churches with fire
Where in his world will you hide
Sentenced to death, the anointment of Christ

In due time your path leads to me
Put you out of your misery

The death of prediction
Kill the Christian

Kill the Christian...dead!
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 22:25   #2
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Verbieden ligt niet in mijn aard. Maar ik vraag me af of de auteurs het zelf wel "met een korreltje zout nemen". Ik zie namelijk niet in dat iemand zomaar voor de lol eventjes zo'n teksten gaat zingen.
Oud 5 november 2003, 22:26   #3
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Ging die zanger zich niet al keilang geleden van kant gemaakt hebben (dat had die toch plechtig beloofd). De leugenaar!
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 22:52   #4
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Je kent het dus. Binnenkort moet ik die aap interviewen. Hij schijnt een nogal lastig karakter te hebben en deze vraag zal ik als laatste stellen. Waarschijnlijk zal hij dan de telefoon toegooien.

Het is echter verbazingwekkend om te zien dat veel van die mensen een grote mond hebben, maar een klein hartje. De meesten zijn echt heel bedeesd, zelfs als je hun muziek de grond in boort.

Aan de vorige poster, enkel in de Black Metalbeweging is het al fout gelopen. Begin jaren negentig is er een golf van terreur in Noorwegen ontstaan, met als voornaamste elementen kerkbranden. De daders werden opgepakt. Moeilijk uit te leggen als je dit soort muziek niet kent, maar tussen die death en black metal is er een groot verschil qua aanpak. Vele personen zijn echt in de grond van hun hart anti-christelijk, maar storen gelovigen niet actief in hun religieuze beleving. Anderen doen het gewoon voor de lol.

Als je de muziek hoort, kun je je moeilijk voorstellen dat men er teksten over reflecterende strandstoelen op gaat plakken.
Oud 5 november 2003, 22:56   #5
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Zolang die teksten niet in overtreding zijn met bepaalde wetten - bijvoorbeeld wanneer ze zouden aanzetten tot rascisme - lijkt er mij geen enkele reden om deze te verbieden.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2003, 00:33   #6
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater

Kill The Christian

You are the one we despise
Day in day out your words compromise lives
I will love watching you die
Soon it will be and by your own demise

Buried in hypocrisy
Lacerate your faith in god
Morally diseased
On the cross of Calvary your body bashed, defeated, stabbed

Blessing as you hate
Loyal to your enemies
Monetary faith
As him you'll pay for the lies of your prophecy
Satan wants you dead

Kill the Christian

Armies of darkness unite
Destroy their temples and churches with fire
Where in his world will you hide
Sentenced to death, the anointment of Christ

In due time your path leads to me
Put you out of your misery

The death of prediction
Kill the Christian

Kill the Christian...dead!

Kijk hier, het lijflied van de leden van de politiek correcte Kerk.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2003, 09:26   #7
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

"Zolang die teksten niet in overtreding zijn met bepaalde wetten - bijvoorbeeld wanneer ze zouden aanzetten tot rascisme - lijkt er mij geen enkele reden om deze te verbieden."

Nu eerlijk gezegd vind ik
"Kill the Christian, kill the Christian
Kill the Christian "

toch al redelijk dicht in de buurt komen hoor.
Moest het geweest zijn:
"Kill the muslim,Kill the muslim, Kill the muslim, Kill the muslim,"
of
"Kill the jew, Kill the jew, Kill the jew, ..."
hadden ze al lang het centrum voor racismebestrijding opgebeld.
Oud 6 november 2003, 10:26   #8
Rudysfonduehuisje
Provinciaal Gedeputeerde

Rudysfonduehuisje's schermafbeelding

Standaard

Pfff, wat een zielig creatuur... moesten de tekst vormelijk nog op iets trekken... Als christen heb ik niets tegen gefundeerde kritiek op mijn geloof, maar dit is al te belachelijk.

Ik zou het persoonlijk niet verbieden, wegens te zielig, maar naar de letter zijn dit inderdaad discriminerende teksten, die bovendien aanzetten tot geweld.

UIteraard nemen de meste liefhebbers van het genre dit met een korreltje zout, maar regelmatig duikn er toch geweldplegingen op. Zo gingen er in Scandinavië al kerken in de vlammen op en ook hier ten lande werden er al kruisbeelden kapotgeslagen...
Rudysfonduehuisje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2003, 10:53   #9
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
"Zolang die teksten niet in overtreding zijn met bepaalde wetten - bijvoorbeeld wanneer ze zouden aanzetten tot rascisme - lijkt er mij geen enkele reden om deze te verbieden."

Nu eerlijk gezegd vind ik
"Kill the Christian, kill the Christian
Kill the Christian "

toch al redelijk dicht in de buurt komen hoor.
Moest het geweest zijn:
"Kill the muslim,Kill the muslim, Kill the muslim, Kill the muslim,"
of
"Kill the jew, Kill the jew, Kill the jew, ..."
hadden ze al lang het centrum voor racismebestrijding opgebeld.
Als je 't mij vraagt zit het er al vlak op, in plaats van 'in de buurt'. Wordt racisme op basis van het EVRM ook niet gedefinieerd als 'discriminatie op basis van geloof' etc.?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2003, 11:18   #10
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudysfonduehuisje
Pfff, wat een zielig creatuur... moesten de tekst vormelijk nog op iets trekken... Als christen heb ik niets tegen gefundeerde kritiek op mijn geloof, maar dit is al te belachelijk.

Ik zou het persoonlijk niet verbieden, wegens te zielig, maar naar de letter zijn dit inderdaad discriminerende teksten, die bovendien aanzetten tot geweld.

UIteraard nemen de meste liefhebbers van het genre dit met een korreltje zout, maar regelmatig duikn er toch geweldplegingen op. Zo gingen er in Scandinavië al kerken in de vlammen op en ook hier ten lande werden er al kruisbeelden kapotgeslagen...
Inderdaad Rudy, maar de daders werden allemaal opgepakt. Sindsdien is er veel veranderd en van geweld is echt geen sprake. Noorwegen, begin jaren negentig zat gevuld met psycho's, dat is alles. Opgefokte pubers met meer haar dan hersenen.
En inderdaad, de teksten zijn vormelijk bijzonder slecht, maar muzikaal brengen ze het er een stuk beter van af. Nu, de auteur, Glen Benton, wordt eigenlijk amper nog serieus gehouden. Dit omwille van zijn overacting en onmogelijke karakter.
Oud 6 november 2003, 12:05   #11
DavidoV
Vreemdeling

DavidoV's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat die racismewet vaak tever gaat. De vrije meningsuiting wordt hierdoor, naar mijn bescheiden mening, in vele gevallen geschonden. Ook faschisten hebben het recht om hun gedachtengoed uit te dragen. Let wel, gedachtengoed! Zolang er geen wetten worden overtreden... Stel als ze plots verkozen worden met een overweldigende meerderheid, wat dan? Moet een minderheid dan een burgeroorlog beginnen tegen de faschisten? Het is duidelijk dat we dan geen oorlog nodig hebben, maar een heropvoeding van al die op de faschisten gestemd hebben!! Voor mij is het duidelijk dat er universele waarden zijn: respect voor de medemens en "heb een ander lief als uzelf". Zolang die er zijn, zie ik niet veel verkeerd gaan.
Oud 6 november 2003, 14:32   #12
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Wettelijk gesproken, gaat het hier weldegelijk over een strafbaar feit: aanzet tot 'actie' op basis van geloof (Kill.....)
Ofdeze 'aanzet' gevolg krijgt, wie zal het zeggen........
De woorden zelf, zijn allesbehalve dodelijk, zelfs niet wanneer ze op een podium gezongen worden (hoewel die honderden watts niet echt goed voor de geestelijke en fysieke gezondheid kunnen zijn)
Oud 6 november 2003, 14:38   #13
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De woorden zelf, zijn allesbehalve dodelijk, zelfs niet wanneer ze op een podium gezongen worden
En dan nog, die mannen "zingen" totaal onverstaanbaar.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2003, 14:56   #14
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Wettelijk gesproken, gaat het hier weldegelijk over een strafbaar feit: aanzet tot 'actie' op basis van geloof (Kill.....)
De woorden zelf, zijn allesbehalve dodelijk, zelfs niet wanneer ze op een podium gezongen worden (hoewel die honderden watts niet echt goed voor de geestelijke en fysieke gezondheid kunnen zijn)
Zeggen dat alle joden naar de gaskamer moeten, is niet hetzelfde als ze effectief op de trein zetten, maar wel strafbaar. Waarom zouden deze uitlatingen dan niet strafbaar zijn?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2003, 15:48   #15
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Interessante argumenten.

Omdat ik zelf de muziek ken wou ik eens weten hoe buitenstaanders hierop zouden reageren. Volgens mij lijkt het allemaal erger dan het is. Er wordt doelbewust geshockeerd, maar op enkele psycho's na gaat het vooral over enkele hobbyfilosofen of mensen die eens lekker tegen de schenen van de maatschappij willen stampen.
Binnenkort ga ik een tweede tekst lanceren.
Oud 6 november 2003, 16:09   #16
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Zeggen dat alle joden naar de gaskamer moeten, is niet hetzelfde als ze effectief op de trein zetten, maar wel strafbaar. Waarom zouden deze uitlatingen dan niet strafbaar zijn?
Als het ene strafbaar is, vanwege onze draak van een censuurwet, dan moet het andere inderdaad over dezelfde wettelijke kam geschoren worden.
Oud 9 november 2003, 13:52   #17
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudysfonduehuisje

Inderdaad Rudy, maar de daders werden allemaal opgepakt. Sindsdien is er veel veranderd en van geweld is echt geen sprake. Noorwegen, begin jaren negentig zat gevuld met psycho's, dat is alles. Opgefokte pubers met meer haar dan hersenen.
En inderdaad, de teksten zijn vormelijk bijzonder slecht, maar muzikaal brengen ze het er een stuk beter van af. Nu, de auteur, Glen Benton, wordt eigenlijk amper nog serieus gehouden. Dit omwille van zijn overacting en onmogelijke karakter.
toch een andere tekst van Verhofstadthater even citeren:
Citaat:
De allochtoon is niet slecht, wel de godsdienst die hij interioriseert. Men begint te shoppen naar de leukste en interessantste zaken waarmee vooral de mannelijke populatie een groot voordeel uit weet te halen. Godsdienst bezie ik als instrumenten die verantwoordelijk zijn voor een groot deel van het leed op deze aardkloot moeten we toch niet in de hand gaan werken?

Iedereen is van mijn part vrij om te geloven in zijn hoofd wat hij wil. Maar vanaf dat het uiterlijke tekenen begint te vertonen en er eventueel nog een politieke boodschap mee gemoeid is, moet het verdwijnen, uitgeroeid worden. Het voordeel bij het katholicisme in Europa is dat er amper nog sprake is van enig fundamentalisme. Vele kerken kunnen uit historisch oogpunt ook niet verdwijnen. Bij de Islam zitten we met een groter probleem. Deze achterlijke varkensgodsdienst keert zich letterlijk naar de Middeleeuwen. Waarom moeten wij in godsnaam als 21e eeuwse mensen met eeuwen ontwikkeling achter de rug nog aannemen dat Maria onbevlekt ontvangen is of dat vrouwen achteruitgesteld moeten worden vanuit religieus standpunt?

Zo vind ik het erg dat een Kerk zijn deuren niet kan sluiten op bevel van de overheid. Scheiding van Kerk en Staat moet maar ongedaan gemaakt worden, zodat de Staat baas is. Zoals het nu is kan een religieuze instelling staatsondermijnende activiteiten ondernemen. Vandaar ook het misbruik dat asielzoekers nu maken van onze kerken.

Godsdienstvrijheid zou uit de grondwet moeten geschrapt worden, in se zou het eigenlijk helemaal verboden moeten worden wanneer het uiterlijke verschijnselen begint te vertonen.

En nee, laat ons vooral niet discrimineren. Kerken die historisch niet relevant zijn mag men gerust platbranden.
vies ventje...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2003, 14:24   #18
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Filosoof, in Noorwegen was er sprake van historische gebouwtjes en tot overmaat van ramp zijn er ook enkele doden gevallen. Vandaar: meer haar dan hersenen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be