Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Geven jullie soms geld aan bedelaars?
Altijd 5 6,17%
Soms 38 46,91%
Nooit 23 28,40%
Ze moesten bedelen verbieden 5 6,17%
Alleen als het eigen volk is 7 8,64%
Alleen als ze niet opdringerig zijn 3 3,70%
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2007, 10:42   #101
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
bedelen is werken en veel eerbaarder dan als rat aan een hongerloontje gaan werken en kapitalisten nog rijker maken
Het is zonder meer verschrikkelijk om iemand die in the struggle for life tegen een armoedeloon werkt om te proberen te overleven een 'rat' te noemen...

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 januari 2007 om 10:43.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 10:48   #102
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Het heeft natuurlijk weinig zin dat de ene bedelaar de andere geld geeft...

Of mss toch wel...

Acht je liever gelukkig dat je mij van de moderatie een bedelaar mag noemen.

Dat is blijkbaar geen persoonlijke aanval.

Ik heb nochtans verontwaardigd geprotesteerd tegen jouw invectief wieltjesgezuig.

Ik ben dus verplicht daarop gewoon weer een scheet te laten...

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 januari 2007 om 10:50.
Oud 22 januari 2007, 11:42   #103
eno2
Banneling

Standaard De Roma weigerde niets...

d'Er heeft ne keer een Roma gestaan aan de Aldi een maand of zo, en ieder keer kocht ik in de Aldi eten en drank voor hem.
Die weigerde nooit iets...
Oud 22 januari 2007, 11:46   #104
eno2
Banneling

Standaard

Bedelaars en daklozen bewijzen dat de Staat scheef staat en scheef gaat.
Al die enorme belastingsdruk, en dan zien ze nog kans niets of onvoldoende naar de allerzwaksten door te laten sijpelen...

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 januari 2007 om 11:48.
Oud 22 januari 2007, 11:49   #105
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Sommige hooggeschoolden, die gezond en wel zijn,weigeren te werken en ontvangen van de gemeenschap (ook van de muizengemeenschap) een vergoeding... Gelukkig voelen ze zich meestal geen bedelaars...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 13:03   #106
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Acht je liever gelukkig dat je mij van de moderatie een bedelaar mag noemen.

Dat is blijkbaar geen persoonlijke aanval.

Ik heb nochtans verontwaardigd geprotesteerd tegen jouw invectief wieltjesgezuig.

Ik ben dus verplicht daarop gewoon weer een scheet te laten...
Waar haalt U het dat ik U een bedelaar heb genoemd?

U reageert trouwens op een losstaande post van mij... Goe bezig

En weer bent U vergeten uw wind te kleuren...
Oud 22 januari 2007, 14:01   #107
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
mijn reactie hierop is dat ge dikke zever en bullshit verkoopt, ik weet wat ik zie dus kom me hier niet vertellen dat ik erover fantaseer.
Ik ben trouwens ook niet de enige die zich dat afvraagd van waar ze hun Nikés halen en het geld om strooibriefjes te maken. Ga maar is naar de Quick of McDonalds in antwerpen en ze staan daar binnen met hun strooibriefjes en nikes en nog kun jij mij is eens uitleggen waarom de meeste bedelaars boos worden als je ze hen eten geeft ipv geld?
ik zelf heb geen geld en geef als ik dus iets geef altijd eten. Nog nooit heb ik meegeaakt dat het geweigerd werd.

en wat die nikes betreft - je zegt dat die er regelmatig staat. Wel ga er dan eens heen met een camera ofzo en lever me per PB eens bewijzen ipv je hier te gedragen zoals op de vismarkt
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 januari 2007 om 14:02.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 14:06   #108
nubian

nubian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zelf heb geen geld en geef als ik dus iets geef altijd eten. Nog nooit heb ik meegeaakt dat het geweigerd werd.

en wat die nikes betreft - je zegt dat die er regelmatig staat. Wel ga er dan eens heen met een camera ofzo en lever me per PB eens bewijzen ipv je hier te gedragen zoals op de vismarkt
ten eerst hoe toevallig en ten tweede ik ga nooit naar de vismarkt en ten derde ge kunt een potteke deftig zagen mon ami

Laatst gewijzigd door nubian : 22 januari 2007 om 14:08.
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 14:08   #109

Standaard

Citaat:
Het is zonder meer verschrikkelijk om iemand die in the struggle for life tegen een armoedeloon werkt om te proberen te overleven een 'rat' te noemen...
cultureel fascisme bestrijdt je het best door degene die staat af te geven op de zwakkere zelf publiekelijk te kakken te zetten. Naar mijn mening zouden al onze leerkrachten voordat ze les mogen geven moeten leren dit poestilente gedrag reeds van in de prilste jeugd in de kiem te smoren. Zoniet krijg je van die geconditioneerdeen gevallen zoals duveltje die als uitgebiuittene die aan een hongerloon werkt het nodig vindt om af te gaan geven op hun lotgenoten die nog erger af zijn dan hij en die moeten gaan bedelen.

Als liberaal is het bovendien volstrekt vanzelfsprekend dat
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 22 januari 2007, 14:08   #110

Standaard

Citaat:
cultureel fascisme bestrijdt je het best door degene die staat af te geven op de zwakkere zelf publiekelijk te kakken te zetten. Naar mijn mening zouden al onze leerkrachten voordat ze les mogen geven moeten leren dit poestilente gedrag reeds van in de prilste jeugd in de kiem te smoren. Zoniet krijg je van die geconditioneerdeen gevallen zoals duveltje die als uitgebiuittene die aan een hongerloon werkt het nodig vindt om af te gaan geven op hun lotgenoten die nog erger af zijn dan hij en die moeten gaan bedelen.

Als liberaal is het bovendien volstrekt vanzelfsprekend d
Oud 22 januari 2007, 14:08   #111

Standaard

Citaat:
cultureel fascisme bestrijdt je het best door degene die staat af te geven op de zwakkere zelf publiekelijk te kakken te zetten. Naar mijn mening zouden al onze leerkrachten voordat ze les mogen geven moeten leren dit pestilente gedrag reeds van in de prilste jeugd in de kiem te smoren. Zoniet krijg je van die geconditioneerde gevallen zoals duveltje die als uitgebuittene die aan een hongerloon werkt het nodig vindt om nog wat af te gaan geven op hun lotgenoten die nog erger af zijn dan hij en die moeten gaan bedelen en hen te verwijten dat men hen niet wil uitbuiten en of omdat ze niet willen worden uitgebuit..

Als liberaal is het bovendien volstrekt vanzelfsprekend dat ik meer respect koester voor de ondernemingszin van bedelaars dan voor de slaafse mentaliteit van uitgebuit werkvee.

Wie dus helemaal mijn respect geniet is diegenen die een job in de sociale economie weigert en nog liever dan dat gaat bedelen - z on mensen vereer ik want enkel dankzij hen kan de uitbuiting ook ooit echt stoppen.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 januari 2007 om 14:18.
Oud 22 januari 2007, 14:20   #112
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
cultureel fascisme bestrijdt je het best door degene die staat af te geven op de zwakkere zelf publiekelijk te kakken te zetten. Naar mijn mening zouden al onze leerkrachten voordat ze les mogen geven moeten leren dit pestilente gedrag reeds van in de prilste jeugd in de kiem te smoren. Zoniet krijg je van die geconditioneerde gevallen zoals duveltje die als uitgebuittene die aan een hongerloon werkt het nodig vindt om nog wat af te gaan geven op hun lotgenoten die nog erger af zijn dan hij en die moeten gaan bedelen en hen te verwijten dat men hen niet wil uitbuiten en of omdat ze niet willen worden uitgebuit..

Als liberaal is het bovendien volstrekt vanzelfsprekend dat ik meer respect koester voor de ondernemingszin van bedelaars dan voor de slaafse mentaliteit van uitgebuit werkvee.

Wie dus helemaal mijn respect geniet is diegenen die een job in de sociale economie weigert en nog liever dan dat gaat bedelen - zo'n mensen vereer ik want enkel dankzij hen kan de uitbuiting ook ooit echt stoppen.
Dan bent U wel echt goed bezig...
Oud 22 januari 2007, 14:22   #113

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Dan bent U wel echt goed bezig...
dank u ... .

aan u hoef ik idd ook al lang niet meer uit te leggen dat ik enkel minachting koester voor werkezels die minachting koesteren voor werklozen, bedelaars enz.

voor werkmensen die wel respect hebben voor de nog lagere klassen heb ik dan wel weer respect.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 januari 2007 om 14:23.
Oud 22 januari 2007, 14:30   #114
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
dank u ... .

aan u hoef ik idd ook al lang niet meer uit te leggen dat ik enkel minachting koester voor werkezels die minachting koesteren voor werklozen, bedelaars enz.

voor werkmensen die wel respect hebben voor de nog lagere klassen heb ik dan wel weer respect.
Ik wist wel dat U me respecteerde...
Oud 22 januari 2007, 14:36   #115

Standaard

ten eerste ben je geen werkmens chipie - daarvoor verdoe je je tijd teveel ledig hier op het forum

ten tweede zullen we over je respect voor lagere klassen maar zwijgen zeker
Oud 22 januari 2007, 14:47   #116
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ten eerste ben je geen werkmens chipie - daarvoor verdoe je je tijd teveel ledig hier op het forum

ten tweede zullen we over je respect voor lagere klassen maar zwijgen zeker
Geld zekers voor U Kombaf,want niet iedereen zou zomaar arme, zonder reden uit zijn organisatie smijten,van een forum weren omdat deze arme het woord in de mond nam,en jij het er niet kon inleggen hé
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 15:17   #117

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Geld zekers voor U Kombaf,want niet iedereen zou zomaar arme, zonder reden uit zijn organisatie smijten,van een forum weren omdat deze arme het woord in de mond nam,en jij het er niet kon inleggen hé
mensen die dergelijke uitspraken doen over bedelaars zijn bij ons even welkom als mensen die marokanen makakken noemen op een marokaans forum.

Je ban op www.vierdewereldsyndicaat.org blijft permanent. Ik steek echt samen met anderen geen tijd en geld in een forum bieden aan modderfiguren die afgeven op de allerzwaksten uit onze maatschappij. Er is daar in onze maatschappij immers reeds gelegenheid genoeg voor voorzien. ( zoals oa hier op politics.be )

i rest my case

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 januari 2007 om 15:21.
Oud 22 januari 2007, 15:38   #118
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mensen die dergelijke uitspraken doen over bedelaars zijn bij ons even welkom als mensen die marokanen makakken noemen op een marokaans forum.

Je ban op www.vierdewereldsyndicaat.org blijft permanent. Ik steek echt samen met anderen geen tijd en geld in een forum bieden aan modderfiguren die afgeven op de allerzwaksten uit onze maatschappij. Er is daar in onze maatschappij immers reeds gelegenheid genoeg voor voorzien. ( zoals oa hier op politics.be )

i rest my case
Zwak antwoord,maar ik had van U niet anders verwacht,jij bent de moeder eend en al de andere eendjes moeten Uw mooi volgen,Nee zo help je geen armen die nu eenmaal allemaal anders zijn
Wat die ban betreft lig ik daar nu zo niet van wakker hoor,ik zit niet op een forum om U te plezieren hoor,mijn doel is arme mensen helpen en bij staan met raad en daad.
En ik als ervaringdeskundige in de armoede ben daar het beste voor geplaatst
Nee ik geef geen geld aan bedelaars om hun op die manier aan te moedigen om verder te blijven bedelen,ik zal die mensen proberen uit te leggen dat ze altijd nog kansen hebben in het leven,dat ze moeten durven geloven en hopen,ik moedig niet aan om te gaan stempelen en de ganse dag in hun beddeke te blijven liggen
Jij bent met een foute strijd bezig,en je weet het alleen nog niet,maar één geluk hebben we het VWS komt NOOIT van de grond let maar op mijn worden
Om armen te kunnen helpen moet je ze eerst begrijpen
Oud 22 januari 2007, 16:03   #119
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Zwak antwoord,maar ik had van U niet anders verwacht,jij bent de moeder eend en al de andere eendjes moeten Uw mooi volgen,Nee zo help je geen armen die nu eenmaal allemaal anders zijn
Wat die ban betreft lig ik daar nu zo niet van wakker hoor,ik zit niet op een forum om U te plezieren hoor,mijn doel is arme mensen helpen en bij staan met raad en daad.
En ik als ervaringdeskundige in de armoede ben daar het beste voor geplaatst
Nee ik geef geen geld aan bedelaars om hun op die manier aan te moedigen om verder te blijven bedelen,ik zal die mensen proberen uit te leggen dat ze altijd nog kansen hebben in het leven,dat ze moeten durven geloven en hopen,ik moedig niet aan om te gaan stempelen en de ganse dag in hun beddeke te blijven liggen
Jij bent met een foute strijd bezig,en je weet het alleen nog niet,maar één geluk hebben we het VWS komt NOOIT van de grond let maar op mijn worden
Om armen te kunnen helpen moet je ze eerst begrijpen
Ik heb je geband van het forum en je komt er niet meer terug op door je schizofreen gedrag. Het ene moment verontschuldig je je en het volgende moment begin je weer mensen aan te vallen. Dat kunnen we met de beste wil van de wereld niet blijven tolereren, mensen komen op het forum ervaringen vertellen die soms gevoelig voor hen liggen en dan kunnen we niet anders dan ingrijpen als iemand ze zomaar zonder aanleiding helemaal de grond inboort.

Het is jammer dat je niet beter begrijpt wat armoede is, hoe armoede tot stand komt en hoe moeilijk het kan zijn om er weer uit te komen. Dat is ook de reden waarom we in de eerste plaats open staan voor mensen die aan de lijve ondervinden, of ondervonden hebben wat armoede is. Ervaringsdeskundigen dus, die weten wat het is om honger te hebben en om in de kou te zitten. We kunnen niet anders dan erop toe zien om mensen van het forum te weren die geen begrip kunnen opbrengen voor armoede en ze integendeel nog een trap na geven.

Laatst gewijzigd door debbie : 22 januari 2007 om 16:03.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 16:17   #120
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Ik heb je geband van het forum en je komt er niet meer terug op door je schizofreen gedrag. Het ene moment verontschuldig je je en het volgende moment begin je weer mensen aan te vallen. Dat kunnen we met de beste wil van de wereld niet blijven tolereren, mensen komen op het forum ervaringen vertellen die soms gevoelig voor hen liggen en dan kunnen we niet anders dan ingrijpen als iemand ze zomaar zonder aanleiding helemaal de grond inboort.

Het is jammer dat je niet beter begrijpt wat armoede is, hoe armoede tot stand komt en hoe moeilijk het kan zijn om er weer uit te komen. Dat is ook de reden waarom we in de eerste plaats open staan voor mensen die aan de lijve ondervinden, of ondervonden hebben wat armoede is. Ervaringsdeskundigen dus, die weten wat het is om honger te hebben en om in de kou te zitten. We kunnen niet anders dan erop toe zien om mensen van het forum te weren die geen begrip kunnen opbrengen voor armoede en ze integendeel nog een trap na geven.
debbie volg jij nu maar mooi Uw eendje Kombaf.En blijf maar mooi thuis heel de dag, want JIJ bent arm en kan niet werken gaan.........

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 22 januari 2007 om 16:17.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be