Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2007, 14:04   #321
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
Er zijn veel groepen onder de moslims.
Allez, je hebt het dan toch begrepen. En euh, we zijn ondertussen in de 21ste eeuw aanbeland, mocht je dat ontgaan zijn...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 14:16   #322
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Natuurlijk bestaan "de moslims", net zoals "de bomen" bestaan. Wat Edina bedoelt - en dat weet je verdomd goed - is dat je geen universeel geldende uitspraken kan doen voor "de moslims" net zomin als je dat kan voor "de bomen". Ik geloof eerder dat jij een probleempje hebt met het Nederlandse taalgebruik.
net zomin kan je dat toch doen voor "de bomen", "de christenen", "de homo's" "de liberalen" etc.... wat is nu jullie probleem?

Waarom heb ik Edina of jij nog nooit horen fulmineren als men ht heeft over "de homo's"? Geen probleem als men het heeft over "de christenen".... maar owee owee als het over "de moslims" gaat?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 januari 2007 om 14:17.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 14:19   #323
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
net zomin kan je dat toch doen voor "de bomen", "de christenen", "de homo's" "de liberalen" etc.... wat is nu jullie probleem?
Het probleem, beste circe, is dat jij en je anti-islamcompanen dat tòch blijven doen... Iemand die niet onvoorwaardelijk "de islam" en "de moslims" verwerpt en uitspuugt, is in jouw ogen meteen verdacht en heeft volgens jou zin in gratis lessen zweefvliegen. Met dat soort van oogkleppenmentaliteit los je niets op. Integendeel: je draagt er mee bij aan de toenemende polarisatie. Maar dat is misschien precies je doel?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 14:21   #324
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem, beste circe, is dat jij en je anti-islamcompanen dat tòch blijven doen... Iemand die niet onvoorwaardelijk "de islam" en "de moslims" verwerpt en uitspuugt, is in jouw ogen meteen verdacht en heeft volgens jou zin in gratis lessen zweefvliegen. Met dat soort van oogkleppenmentaliteit los je niets op. Integendeel: je draagt er mee bij aan de toenemende polarisatie. Maar dat is misschien precies je doel?
blijkbaar heb je mijn 754 posts gemist waarin ik zeg een probleem te hebben met de IDEOLOGIE, niet met de volgelingen --> die volgelingen kunnen van ideologie veranderen indien ze dit wensen.

Net zomin als ik een probleem heb met de duitsers éénmaal ze de nazi-ideologie heb verworpen.

Maar sorry.... "de volgelingen" bestaan niet, net zomin als "de duitsers".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 22 januari 2007, 14:25   #325
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom heb ik Edina of jij nog nooit horen fulmineren als men ht heeft over "de homo's"? Geen probleem als men het heeft over "de christenen".... maar owee owee als het over "de moslims" gaat?
Euh, misschien moet je dan toch eens wat grondiger lezen hoor. Ik heb dat wel degelijk al gedaan! Net zoals Raf. Maar dat kan je natuurlijk niet weten als je alleen maar topics bekijkt waarin je je favoriete hobby kan uitoefenen hé.
Oud 22 januari 2007, 14:25   #326
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom heb ik Edina of jij nog nooit horen fulmineren als men ht heeft over "de homo's"?
Dat zal meer dan waarschijnlijk te wijten zijn aan het feit dat je niet goed oplet en alleen leest wat je graag wil lezen en niet wat er werkelijk staat.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 22 januari 2007, 14:27   #327
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blijkbaar heb je mijn 754 posts gemist waarin ik zeg een probleem te hebben met de IDEOLOGIE, niet met de volgelingen --> die volgelingen kunnen van ideologie veranderen indien ze dit wensen.
Zeer zwak, beste Circe, want je zegt in je post duidelijk dat je wel degelijk een probleem hebt met moslims. Je zal ze namelijk pas aanvaarden wanneer ze zich niet meer moslim noemen. Alsof alle moslims hetzelfde zijn en denken dus. Je hebt het maw weer over "de" moslims.

Laatst gewijzigd door Edina : 22 januari 2007 om 14:30.
Oud 22 januari 2007, 14:30   #328
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blijkbaar heb je mijn 754 posts gemist waarin ik zeg een probleem te hebben met de IDEOLOGIE, niet met de volgelingen
Misschien. Of misschien is het omdat de posts waarin je ware bedoelingen schuilen - de ene keer al wat subtieler dan de andere - meer blijven hangen dan de excuustruzen waarachter je je 754 keer verschuilt:
Citaat:
Als je weet dat in een kilo appelen drie vergiftigde appelen zitten en drie normale, ga jij dan lustig een appeltje eten? Ik gooi gewoon het ganse pakje in de vuilbak.

Citaat:
Oud 22 januari 2007, 14:34   #329
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien. Of misschien is het omdat de posts waarin je ware bedoelingen schuilen - de ene keer al wat subtieler dan de andere - meer blijven hangen dan de excuustruzen waarachter je je 754 keer verschuilt:
Zelfs in haar excuustruzen schuilen haar ware bedoelingen.
Oud 22 januari 2007, 14:34   #330
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Zeer zwak, beste Circe, want je zegt in je post duidelijk dat je wel degelijk een probleem hebt met moslims. Je zal ze namelijk pas aanvaarden wanneer ze zich niet meer moslim noemen. Alsof alle moslims hetzelfde zijn en denken dus. Je hebt het maw weer over "de" moslims.
Ik neem aan dat jij in al je bovenmenselijkheid geen probleem hebt met nazis. Je zal ze aanvaarden zelfs zonder dat ze hun ideologie afzweren en zich niet meer nazi noemen.

Alsof alle nazis hetzelfde zijn en denken : dit is volgende Edina helemaal niet waar, je hebt goede nazis (de gematigde nazi) en je hebt stout nazis (de fundamentalistische) dus.

Edina zal het nooit over "de nazis" hebben, ook niet over "de neo-nazis" want die bestaan ook niet, net zomin als "de Lonsdale jongeren" of "de BBET (of whatever) jongeren"..

Duidelijk genoeg?

Laatst gewijzigd door circe : 22 januari 2007 om 14:42.
Oud 22 januari 2007, 14:44   #331
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
raar dat je de appeltjes-parabel niet begrijpt.

Het ging hem over het uitvoeren van de doods-fatwa's: drie vergiftigde appeltjes voeren het uit, de drie andere niet.

Uw intelligentie verbaast me steeds weer.

Oud 22 januari 2007, 14:45   #332
Vrijgevochten
Burger

Standaard

Dit is onaanvaardbaar. geweld in het algemeen is onaanvaardbaar. Homo of hetero.

Echter is er wel het feit dat een bepaalde groep zich wil onderscheiden van de hetero's. Langs de ene kant komen ze telkens op tegen discriminatie en willen ze hetzelfde als de hetero's zijn. Maar ze hebben hun eigen cafés, hun eigen optochten.En dan moeten de anderen zich plooien naar hen, terwijl deze groep net zoals de ander wil zijn.
Het zijn soms wat speciallekes. Met slogans als "vuile hetero" willen ze dialogeren...is dat niet ver gezocht.

Verbaal geweld is even erg als fysiek geweld. Bij beiden kunnen er gekwetsten vallen.

Ik vind persoonlijk dat ze hun anders-zijn moeten aanvaarden (los van de context hier). En de eigenheden van een hetero-koppel behoren tot hetero's.

Maar geweld keur ik ten stelligste af, tzijn ook mensen. Maar ze moeten rekening houden met consequenties...
Vrijgevochten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 14:45   #333
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat jij in al je bovenmenselijkheid geen probleem hebt met nazis. Je zal ze aanvaarden zelfs zonder dat ze hun ideologie afzweren en zich niet meer nazi noemen. Alsof alle nazis hetzelfde zijn en denken dus. Je hebt het maw zelf over "de nazis".
Schatje, je vergelijking raakt kant noch wal. Je kan het echt niet laten hé!

De nazi's bestaan evenmin als de moslims. Tot daar zit je goed. Probleem is dat het nazisme totaal niet te vergelijken is met de islam (weer één van je minder subtiele pogingen die je ware bedoelingen aan het licht brengen). En er ook helemaal geen reden is om van moslims te eisen dat ze hun religie afzweren.

Laatst gewijzigd door Edina : 22 januari 2007 om 14:45.
Oud 22 januari 2007, 14:46   #334
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schatje, je vergelijking raakt kant noch wal. Je kan het echt niet laten hé!

De nazi's bestaan evenmin als de moslims. Tot daar zit je goed. Probleem is dat het nazisme totaal niet te vergelijken is met de islam (weer één van je minder subtiele pogingen die je ware bedoelingen aan het licht brengen). En er ook helemaal geen reden is om van moslims te eisen dat ze hun religie afzweren.
liefje, ik dacht al dat je het niet ging begrijpen. Had daarom mijn tekst net wat duidelijker voor je gemaakt.

Islam en nazisme zijn beide totalitaire ideologien die wèldegelijk te vergelijken zijn. Misschien kan je je wat informeren daarover.

Laatst gewijzigd door circe : 22 januari 2007 om 14:47.
Oud 22 januari 2007, 14:50   #335
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijgevochten Bekijk bericht
Dit is onaanvaardbaar. geweld in het algemeen is onaanvaardbaar. Homo of hetero.

Echter is er wel het feit dat een bepaalde groep zich wil onderscheiden van de hetero's. Langs de ene kant komen ze telkens op tegen discriminatie en willen ze hetzelfde als de hetero's zijn. Maar ze hebben hun eigen cafés, hun eigen optochten.En dan moeten de anderen zich plooien naar hen, terwijl deze groep net zoals de ander wil zijn.
Het zijn soms wat speciallekes. Met slogans als "vuile hetero" willen ze dialogeren...is dat niet ver gezocht.

Verbaal geweld is even erg als fysiek geweld. Bij beiden kunnen er gekwetsten vallen.

Ik vind persoonlijk dat ze hun anders-zijn moeten aanvaarden (los van de context hier). En de eigenheden van een hetero-koppel behoren tot hetero's.

Maar geweld keur ik ten stelligste af, tzijn ook mensen. Maar ze moeten rekening houden met consequenties...
Allez, weer een schoon staaltje van schizofrenie. "Ik heb niets tegen homo's hoor, maar..." klinkt bekend. En "het is erg dat ze ineen geslagen worden, maar ze hebben het wel zelf gezocht".

(en ter info: die slogan "vuile hetero" kwam niet van één of andere holebi-organisatie, maar wel van het CGKR... niet echt geslaagd, maar de tekst op het bewuste kaartje maakte heel duidelijk dat het niet bedoelt was als scheldwoord, maar wel als eyecatcher)
Oud 22 januari 2007, 14:54   #336
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
liefje, ik dacht al dat je het niet ging begrijpen. Had daarom mijn tekst net wat duidelijker voor je gemaakt.
Was niet nodig hoor schatteboutje, ik had je perfect begrepen. Probleem is echter dat de onderstaande stelling totaal belachelijk is:

Citaat:
Islam en nazisme zijn beide totalitaire ideologien die wèldegelijk te vergelijken zijn.
Indien jij het verschil niet ziet tussen een eeuwenoude religie die ondertussen op verschillende manieren wordt geïnterpreteerd en beleefd en een recent bedachte ideologie, die weinig mogelijkheid laat voor interpretatie, dan is dat jouw probleem.
Oud 22 januari 2007, 14:54   #337
tomcpp
Banneling

Standaard

@Edina

Dus je bent radicaal anti-islam ? Islam eist van moslims dat ze alle holebi's executeren, wat jij duidelijk niet vind kunnen.
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 14:57   #338
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
Islam eist van moslims dat ze alle holebi's executeren, wat jij duidelijk niet vind kunnen.
Dat eist "de" islam helemaal niet. Sommige islamisten jammer genoeg wel. En voor islamisten heb ik dan ook - zoals voor andere fundamentalisten - geen greintje respect.

Laatst gewijzigd door Edina : 22 januari 2007 om 14:57.
Oud 22 januari 2007, 14:58   #339
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien jij het verschil niet ziet tussen een eeuwenoude religie die ondertussen op verschillende manieren wordt geïnterpreteerd en beleefd en een recent bedachte ideologie, die weinig mogelijkheid laat voor interpretatie, dan is dat jouw probleem.
Een paar leuke voorbeeldjes zijn het gebruik van uiterlijke kentekenen om "de joden" (tiens tiens) of "de christenen" (tiens tiens)) in het straatbeeld te laten herkennen.
D�*�*r heeft Adolfke namelijk zijn inspiratie gehaald, wist je dat nog niet?

Dan heb je uiteraard nog "de uebermensch" en "de untermensch" (zijnde "de gelovigen" en "de ongelovigen") maar dat wist je ook toch?

Maar enfin, ik noteer vooral dat je niks tegen "de nazis" hebt, vermits ze niet allemaal hetzelfde zijn.

Oud 22 januari 2007, 15:03   #340
tomcpp
Banneling

Standaard

Edina

De islam eist dat moslims de profeet imiteren : Koran 33:21
De profeet vermoordde holebi's : door steniging

Nog vragen ? Zoek ook eens op "SS Handzar" als je het verband tussen islam en hitler wat meer wilt leren kennen.
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be