![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Wat vinden jullie van het feit dat een polderdorp, dat heel wat cultureel erfgoed herbergt en op ecologisch vlak een wingebied is wordt vernietigd voor de uitbreiding van de Antwerpse Haven.
Terwijl men herhaaldelijk vaststelt dat het gewenste doel op langere termijn wel eens anders zou kunnen uitkomen dan gepland. Met naam het economische succes. Voor meer en recente info: www.doel2020.org |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar dit is een verloren zaak, tegen Antwerpen kan een kleine gemeente niet op, wat niet wil zeggen dat alle verzet overbodig is natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tof, die overheidsdinges.
Laatst gewijzigd door Heftruck : 22 januari 2007 om 00:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Het huidige Doel heeft nog maar weinig te maken met het historische "Den Doel". Ik vrees dat het enige doel nog de uitbreiding van de haven is. Naar de historische Scheldeloop (of was het nu Leieloop) kunnen we niet meer terug.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Ooit krijgt Beveren wel een haven...van het historische Doel is nog maar weinig te merken. 'k Ging daar vroeger al eens mosseltjes eten, maar da's inmiddels ook al een paar jaartjes weg. Spijtig 'k vond het er wel gezellig
![]() |
#7 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik vrees alleen voor de toekomst als ze nog meer willen uitbreiden (en dat zal vooral van antwerpen afhangen dan) Maar onlangs stond wel in de krant dat de haven op grondgebied waasland over een tientallen jaren voor de helft van de haven zou instaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik heb ze de millieuvergunning van de nieuwe terminal van katoennatie weten blokkeren tegen het advies van het studiebureau (AIB Vincotte) en het ministerie in. Resultaat : geen terminal...
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() Mss onderschat ik deze wel een beetje, maar de katoennatie is dan ook volledig grondgebied beveren en heeft iets minder met de haven te maken (ook veel vrachtverkeer)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burger
|
![]() De "Chemie" en de haven moeten hun millieuvergunningen ook van Beveren krijgen.
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben jij trouwens actief bij Doel 2020? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 24 januari 2007 om 10:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hier vind je alle horeca bijeen: http://home.tiscali.be/be065885/voor..._een_hapje.htm. Zo zie je maar dat Doel lang niet dood en leeg is zoals de machthebbers en de Gazet van Antwerpen ons willen laten geloven. Laatst gewijzigd door baarle : 24 januari 2007 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Burger
|
![]() Citaat:
alvast bedankt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De mensen van Doel en Doel 2020 staan er al jaren moederziel alleen voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En de groenen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Moet dat echt? Allé, de groenen zijn waarschijnlijk wel ergens voor een heel klein beetje behoud van Doel, als is zelfs dat niet helemaal zeker. Maar toen ze de macht hadden om er iets aan te doen (paars I), hebben ze mee de beslissingen goedgekeurd die nodig waren om Doel van de kaart te vegen. Niemand die het nog weet wat ze nu denken, in elk geval steken ze er geen poot voor uit. Niet belangrijk denk ik. Laatst gewijzigd door baarle : 24 januari 2007 om 11:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burger
|
![]() Dan zal er niet veel meer aan te doen zijn zeker? VB Beveren zal zeker niet te luid roepen dat doel moet blijbµven (en zeker nu niet in tijden van zwijgplicht)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() De mensen die nu in Doel wonen, roepen best Doel uit als een onafhankelijke mini-staat!