Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2007, 14:59   #41
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Moar manneke toch,ik zit bij het vb
EXACTLY MY POINT !! dat loopt daar idd VOL van "neprechtsen"
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 14:59   #42
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Net op het radionieuws: Morelleke is teruggefloten door Van Hecke.
Grappig.

Volgens mij is het allemaal de schuld van.....

Jean-Marie Dedecker
Oud 22 januari 2007, 14:59   #43
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
zielig negeren van mijn terechte punten, maar soit !

waarover ze moeten klagen ? het feit dat ze na 25 jaar nog steeds een ZERO netto resultaat hebben. en dat ze het cruciale moment gemist hebben.ERG Kinderlijke opmerking van je over antwerpen trouwens ...

en het feit dat ze aan de zijkant ZULLEN BLIJVEN staan.
als het ZELFS in bommerkonten aan de purperen hei niet lukt, zal het NIET lukken

ik heb zo'n vermoeden dat jij niet echt waarheidsgetrouw bent over je avatar. veelgebruikt vb tactiekje. mij niet gelaten, ge doet maar.
Wat vandaag als progressief beleid wordt verkocht stond een decennium geleden nog in het 70punten programma van het Vlaams Blok. Ik ben lid van LSP maar in tegenstelling tot wat velen denken is het niet omdat ge links zijn dat ge daarom stront in uw ogen hebt en niet ziet wat er rondom u aan het gebeuren is. Het is gewoon dom om een partij die een paar honderd bijkomende gemeenteraadszetels heeft gewonnen een verkiezingsnederlaag te proberen aansmeren. Ik heb het al gezegd maar dat een partij als de SP.a vandaag een strenger immigratiebeleid voert dan het VB ooit had kunnen wensen en o.a pleit voor de splitsing van het arbeidsmarktbeleid is zonder een meer een gevolg van de electorale druk van het VB op de zogenaamde democratische partijen. Vande Lanotte mag dan Gramsci niet gelezen hebben Vanhecke heeft dit duidelijk wel gedaan.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 22 januari 2007 om 15:05.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 15:03   #44
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Net op het radionieuws: Morelleke is teruggefloten door Van Hecke.
Yep:

Citaat:
Interview Morel

22.01.2007 14.06u - Het partijbestuur van het Vlaams Belang heeft kennis genomen van het interview van Marie-Rose Morel dat vandaag in Het Laatste Nieuws verscheen. De titel en de inleiding van het interview wekken de indruk dat er een soort interne strijd tussen twee Vlaams Belang-kopstukken woedt, terwijl dit niet bevestigd wordt door de geciteerde woorden van de geïnterviewde.

Het partijbestuur is anderzijds van oordeel dat het ongelukkig is dat debatten over programma, lijstvorming, allianties en stijl van het Vlaams Belang in de media gebeuren. Deze debatten horen thuis in de beslotenheid van het Partijbestuur en de Partijraad. Het interview bracht trouwens niets nieuws betreffende programma en stijl vermits in de tekst letterlijk bevestigd wordt dat het om een koers gaat die de partij reeds jaren voert. Het is dus bijzonder ongelukkig dat nu door een interview de indruk gewekt wordt alsof hierover onenigheid zou bestaan.

Wat de potentiële samenwerking met Jean-Marie Dedecker betreft kan niets toegevoegd worden aan de oproep van het Vlaams Belang om geen Vlaamse rechtse stemmen verloren te laten gaan. We hebben akte genomen van de stichting van de “Lijst Dedecker” en van de verklaringen dat het de bedoeling van deze lijst is om als dusdanig aan de verkiezingen deel te nemen. Het Vlaams Belang blijft tot gesprekken bereid, maar allicht zal dat pas kunnen of wenselijk zijn wanneer de lucht wat is opgeklaard.
Natuurlijk werd het zogezegd weer allemaal verkeerd geïnterpreteerd en weergegeven in de pers. Maar het is toch duidelijk aan het rommelen daar...

Laatst gewijzigd door Edina : 22 januari 2007 om 15:04.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 15:03   #45
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wat vandaag als progressief beleid wordt verkocht stond een decennium geleden nog in het 70punten programma van het Vlaams Belang.
jaaah jongen 't is goed
we hebben het al lang door dat gij op uw kinderlijke en erg doorzichtige wijze aan propaganda doet. brengt gij maar goed vb nieuws zenne ! en als ge het vaak genoeg zegt en doet alsof ge iets anders zijt, wordt het nog waar ook !
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
Oud 22 januari 2007, 15:07   #46
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Yep:

Natuurlijk werd het zogezegd weer allemaal verkeerd geïnterpreteerd en weergegeven in de pers. Maar het is toch duidelijk aan het rommelen daar...
" de lucht moet eerst opklaren" .....

= het triumviraat moet eerst de dissidenten �* la Verstrepen , Morel en co terug op hun vetbetaald maar GEHOORZAMEND plaatsje zetten

en die zullen wel terug in het gareel lopen, hoor! ze doen dit enkel als opening naar dedecker als die binnen het jaar een levensvatbare partij weet te realiseren.
Oud 22 januari 2007, 15:16   #47
1880
Partijlid

1880's schermafbeelding

Standaard

Langs de ene kant vind ik het goed, dat er weerstand is tegen de komst van nieuwe liberalen. (Met Coveliers, Van Gaever,... zitten er al genoeg in het klikje.) Langs de andere kant opteer ik toch voor een hardere (rechtsere) koers.

Laatst gewijzigd door 1880 : 22 januari 2007 om 15:16.
1880 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 15:19   #48
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Democratie? Wat heeft het Vlaams Blok met democratie te maken?
Vlaams Blok werd veroordeelt door een regelrecht schijnproces waarbij men zelfs de grondwet heeft moeten veranderen
Oud 22 januari 2007, 15:20   #49
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe je het ook draait of keert, stemmen voor het VB is defacto kiezen voor een links bestuur.

De sossen zijn nog nooit zo content geweest als met het VB.
en u vindt dat democratisch? links ontwerpt een cordon waardoor ze altijd van de macht verzekert zijn? democratie? nooit van gehoord!
Oud 22 januari 2007, 15:26   #50
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
en u vindt dat democratisch? links ontwerpt een cordon waardoor ze altijd van de macht verzekert zijn? democratie? nooit van gehoord!
het gaat er niet om wat IK of anderen democratisch "vinden"...

Het gaat om het netto resultaat ! en dat is dus steeds hetzelfde : Vb stemmen = garantie op links bestuur !

De sossen zijn nog nooit zo blij geweest als met het VB.
Anders waren ze al lang uit de Vlaamse regering gebonjourd !
Oud 22 januari 2007, 15:32   #51
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De topicstarter toont aan niet objectief te kunnen zijn
Dat hoeft hij ook niet te zijn. U bent dat ook niet.
Citaat:
Een site die er alleen maar uit bestaat om het vb en hun kiezers aan te vallen en op de koop toe heel wat leugens te vertellen.
Zeg, het gaat hier wel over wat er op de frontpagina van Het Laatste Nieuws staat.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 15:33   #52
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het gaat er niet om wat IK of anderen democratisch "vinden"...

Het gaat om het netto resultaat ! en dat is dus steeds hetzelfde : Vb stemmen = garantie op links bestuur !

De sossen zijn nog nooit zo blij geweest als met het VB.
Anders waren ze al lang uit de Vlaamse regering gebonjourd !
het netto resultaat is dat er met de kiezer zijn voeten wordt gespeeld, dat de democratie stillaan weg is & dat de regering keuzes maakt waar de bevolking niet achterstaan, moet je dan maar slaafs toch op die partijen stemmen en ze zo nog verder laten doen? neen
Oud 22 januari 2007, 15:55   #53
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Marie-Rose Morel valt Dewinter aan over Dedecker en partijlijn

Marie-Rose Morel pleit voor een zachtere partijlijn.

Filip Dewinter heeft onderhandelt met Jean-Marie Dedecker over een samenwerking voor de komende verkiezingen.
Filip Dewinter heeft met Jean-Marie Dedecker onderhandeld over samenwerking bij de komende federale verkiezingen. Dewinter wilde Dedecker de Senaatslijst van het Vlaamse Belang of een gezamenlijke lijst laten trekken, maar stuitte daarbij op weerstand binnen eigen rangen. Marie-Rose Morel uit vanochtend in Het Laatste Nieuws openlijk kritiek op Dewinter. "Het zou stom zijn opnieuw een hardere koers te varen. Elke formule raakt ooit uitgewerkt, ook die van Dewinter", stelt Morel stoer.

Twijfel in het hoofd
Morel erkent dat Dewinter de partij heeft grootgemaakt, maar volgens haar is er na de Antwerpse verkiezingsnederlaag van 8 oktober twijfel in zijn hoofd gekropen. "Net nu de tanker van het Vlaams Belang succesvol gekeerd was, vraagt hij zich af of we niet te soft bezig waren en wil hij het opnieuw harder spelen". Dat zou de partij vele procenten kosten, vreest Morel. Zij wil dat het VB zijn stijl aanpast en de boodschap brengt "op een manier die voor iedereen aanvaardbaar is". Alleen dan, gelooft ze, zit er nog rek in de groei van de partij. "Zoniet vallen we terug op de 15 tot 18 procent van lang geleden", oordeelt ze.

Morel heeft zich ook fel en blijkbaar succesvol verzet tegen de komst van Dedecker als lijsttrekker voor de Senaat. "We moeten hem niet de tatami aanbieden waarop hij kan afrekenen met zijn demonen uit het verleden", stelt Morel. (hln)

---------------------------------------

wat zijn ze zenuwachtig bij het VB.
en 'forza flandria' blijkt ook al een flop.
wat gaan we nog allemaal meemaken voor 10 juni?
Nog goed dat het in de andere partijen allemaal koek en ei is, en dat er zelfs bij de bestuursvormingen totaal geen ruzie werd gemaakt.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 16:05   #54
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

En het blijft maar duren,
reactie verstrepen

The perfect storm

Boutades? “Vlaamsnationalisten en politiek rechtsen kunnen niet samenwerken. Het ligt in de aard van het beestje”. Ik vraag het me af....
Zoals jullie weten pleit ik voor een Forza Flandria. De afgelopen dagen heb ik gezien waar de mogelijkheden naar leiden in de perceptie en officiële rangen. Vandaag heb ik met verbazing Het Laatste Nieuws gelezen. Marie Rose Morel opent een frontale aanval op Dewinter en Annemans. Is dat de stijl van vereende krachten? Is dat het ‘goede uit het verleden bewaren en aanvullen met het beste uit het heden’. Ik weet het niet hoor en wie ben ik om vanuit mijn hondenmandje de discussie nogmaals op te starten. Ik zit hier nog met mijn toverboekje te koekeloeren naar de grote meester-tovenaars in Brussel en Schoten.
Ieder zijn of haar stijl? Je mag mij veel toedichten maar ‘op de man spelen’ is niet zozeer mijn stijl. Ik lanceer liever denkpistes, mogelijkheden en inhoudelijke bedenkingen. Iedere vogel zingt zoals ie gebekt is?
Vandaag blaft Morel in de richting van Annemans en Dewinter. Het gaat blijkbaar over iets met ‘wie de grootste ballen heeft’. Ik probeer mij steeds weer voor te stellen wat mannelijke vrouwen zijn. Travesties? Hermafro... Laat maar. Vrouwen in de politiek moeten volgens mij vrouwelijk zijn en vanuit die sterkte vertrekken. Geen surrogaat machoman. Daar hebben wij mannen met vrouwelijke EQ’s dan ook weer geen boodschap aan hé.
Ik lees dat Morel de ingezette verruiming van 2004 wil verderzetten en nog sterker maken binnen het Vlaams Belang. Jullie weten dat ik een positief ingesteld mens ben, wat zou ik daartegen kunnen hebben? Als believer gelover van de Forza Flandria alleen maar applaus. Ik ben blij dat Morel open en bloot zegt waarnaartoe ze wil want ik voelde mij de laatste maanden nogal eenzaam…. Jullie kennen natuurlijk alleen maar de publieke feiten, een greep uit enkele daarvan...
Waar was je Morel toen ik ‘een signaal’ verwachtte van het VB na de dood van Luna? Ik hoorde je niet toen ik opriep om de extreme-extremisten te weren uit onze middens. Ik zag je niet toen in opriep om als Vlaamsnationalisten geen ruzie meer te maken en je piepte niet toen ik een allochtone schepen logisch vond voor Patrick Janssens. Dat gaan tafelen met nogal onguur internationaal politiek personeel in de EU, ieder zijn of haar privé-leven. Ik vergeef het je.
Ach. Zand erover. Ik lees nu dat je de verruiming wil ondersteunen en dat kan tellen.
De weg naar de stal van de verruimers is nog steeds vrij, de deur voor een hete kop soep voor de verloren dochter die terugkeert op een kier. Wij praten over hoe Vlaanderen een degelijk rechtse politiek verdient, een gesprek dat je toch bekend in de oren moet klinken?!
Terug op het pad van de ruimdenkende Vlaamsrechtse politiek; een én én verhaal met vereende krachten op weg naar een Forza Flandria.
Was dit 'storm in een glas water' of 'the perfect storm'?
Aanvullende PS: "Een dergelijke aanval doe je niet op pagina 1 en 2 van de meest gelezen krant. Dit doe je intern, niet op het publieke forum..."
Oud 22 januari 2007, 16:10   #55
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Politiek kan toch plezant zijn, denk ik dan altijd.
Oud 22 januari 2007, 16:27   #56
bruut geweld
Minister-President

Standaard

dit verruimers relletje begint bijna VLD allures te vertonen

binnenkort op Televisie ipv de krant ? �* la dedecker : ze willen mij buitenzetten, maar dat gaat zomaar niet !

Verruimen jongens ! mét opportunistische egotrippers die enkel uit zijn op financieel belang en hun eigen machtsstreven....eender welke idealogie nemen ze er wel bij als optie !
Oud 22 januari 2007, 16:53   #57
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

als er eindelijk eens openlijk gediscussieërd wordt binnen het VB, is iedereen er weer tegen, als er eens echte democratische tekenen zijn, is het ook weer niet goed, die linkse zageventen zijn toch ook nooit content..
Oud 22 januari 2007, 16:55   #59
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markpetens Bekijk bericht
Gisteren zei Annemans terecht dat JMDD geen VB'er is, en nooit zal zijn. Vandaag schrijft HLN dat FDW JMDD op de senaatslijst wou zetten. Iets klopt hier niet. Het zou me niet verbazen dat er weer pulp geschreven wordt door de kranten. Citaten worden uit context gehaald, etc. etc.
het is alegemen bekend binnen VB dat Dewinter een meester toneelspeler is.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 17:08   #60
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
Vlaams Blok werd veroordeelt door een regelrecht schijnproces waarbij men zelfs de grondwet heeft moeten veranderen
amaai.

een grondwetswijziging is pas mogelijk na een twee derde meerderheid...
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be