Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2007, 18:23   #401
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Blijkbaar hebben sommigen de basisprincipes niet begrepen.

De christenen hebben allen één kenmerk gemeen: ze zijn volgelingen van christus
De vierkanten hebben allen een kenmerk gemeen: ze hebben vier gelijke zijden
De bomen hebben allen een kenmerk gemeen: ze hebben houten stammen en bladeren
etc.. etc...

Wat jullie me proberen duidelijk te maken is dat niet alle bomen identiek zijn: dat heb ik nergens beweerd. Je hebt appelbomen, perenbomen, dennebomen, loofbomen, naaldbomen whatever.
Toch zijn er bepalingen waarin je "de bomen" kan gebruiken.

Net zoals "de bomen" bepaalde kenmerken gelijk hebben, hebben christenen, moslims, vierkanten bepaalde kenmerken gelijk waardoor ze onder die éne noemer vallen.

De moslims zijn volgelingen van Mohammed op basis van de koran.
PUNT.
Voor mijn part maak je er appelmoslims, perenmoslims, citroenmoslims en appelsienmoslims van, maar ze vallen allen onder de noemer: "de moslims".

Zo - dit was de les Nederlands voor vandaag kinderen!
Weer vergeefse moeite Circe, want je gebruikt "de" moslims niet om volgelingen van Mohammed te beschijven, maar wel om diezelfde groep een ideologie op te kleven die ze niet delen. Want die ideologie is jouw (of beter de door je geliefde haatsites gepropageerde) interpretatie van die religie, niet de interpretatie van alle moslims. En dat weet je maar al te goed.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 18:25   #402
tomcpp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Weer vergeefse moeite Circe, want je gebruikt "de" moslims niet om volgelingen van Mohammed te beschijven, maar wel om diezelfde groep een ideologie op te kleven die ze niet delen. Want die ideologie is jouw (of beter de door je geliefde haatsites gepropageerde) interpretatie van die religie, niet de interpretatie van alle moslims. En dat weet je maar al te goed.
In tegenstelling tot jou Edina. Jij gebruikt "de moslims" als verzamelnaam voor mensen die niet de koran volgen.

Alleen ga ik toch wel beweren dat dat idioot is. Maarja. Ik denk niet dat je je punt gaat veranderen.
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 18:25   #403
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Hier kan ik nu niet mee akkoord gaan:
alle de xxxxxx bestaan niet.

De islam, het christendom en het boedhisme bestaan wel.
Want als de islam niet zou bestaan, dan zou ik hier al de hele tijd mijn poeier zitten te verschieten op een onbestaande ideologie.
(bekijk en lees dit als mijn waarheid met een knipoog op de versimpelende manier om het te beschrijven - door jou trouwens begonnen, met al die 'de xxxxx' die niet bestaan).
Je begrijpt mij wel, denk ik.
was [cynical mode] Herman! !
Heb ondertussen les 7 in Nederlands gegeven, helpt waarschijnlijk ook niet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 18:27   #404
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Echt moeilijk eh: er is dus vanuit islam GEEN RESPECT voor christenen en joden, laat staan voor de andere godsdiensten.

GEEN RESPECT dus, in tegenstelling met er eerder beweerd is.
Ik kan vreedzaam leven met christenen en joden die vreedzaam met mij willen leven. Waarom zouden moslims (of eender wie) respect moeten tonen voor andere (of alle) godsdiensten? Dat doe jij toch ook niet?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 18:28   #405
tomcpp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ik kan vreedzaam leven met christenen en joden die vreedzaam met mij willen leven. Waarom zouden moslims (of eender wie) respect moeten tonen voor andere (of alle) godsdiensten? Dat doe jij toch ook niet?
Voor iemand die als moslim in Belgie leeft is dit toch echt wel straffe taal.
Oud 22 januari 2007, 18:29   #406
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
vers: 60:7. 'Het is mogelijk dat Allah liefde zal kweken tussen u en diegene van hen met wie gij in vijandschap verkeert; want Allah is Almachtig en Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Das een vers die jij hier nooit zal gebruiken denk ik Tom. Past niet in je kraampje zeker? Zijn er nog veel van dat genre hoor....
Dat je nu nèt dit vers moest aanhalen Laya, misschien in het vervolg eerst even de volledige zin lezen?

7. Het is mogelijk dat God liefde zal kweken tussen u en diegene van hen met wie gij in vijandschap verkeert; want God is Almachtig en God is Vergevensgezind, Genadevol.
8. God verbiedt u niet, degenen, die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw huizen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; voorzeker, God heeft de rechtvaardigen lief.
9. Maar God verbiedt u vriendschap te betonen aan degenen, die tegen u gevochten hebben om de godsdienst, en die u uit uw huizen hebben verdreven of geholpen hebben u te verdrijven. En wie hun ook vriendschap aanbiedt, dezen zijn de boosdoeners.

Geen wapenstilstand, geen verzoening, geen "zand erover" dus!
ho hoe vredevol nietwaar?

(ps.: heb je weer malchance dat ik dit vers vroeger reeds besproken had).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 januari 2007 om 18:46.
Oud 22 januari 2007, 18:31   #407
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze moesten toch het voorbeeld van de profeet volgen?

Blijkbaar weet je niet wat SAHIH hadith betekent?
Dit wil zeggen dat de ketting van overleveraars helemaal is doorgegeven: jantje zei dat pietje zei dat floris zei dat jakob zei...dat hij Mohammed had ZIEN/HOREN doen/zeggen

Net daarom zijn het SAHIH hadith dus. Als ze het niet weten via jantje, pietje,floris,jakob dan is de ketting niet helemaal volledig en dan noemt men het géén sahih hadith, maar een zwakke hadith.

Voil�* les nr. 4

Je kan het allemaal nog eens uitgebreid herlezen op:

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamen...dith/atit.html
Begrijp je het dan nog niet? Je zegt het zelf: Jantje heeft gezegd dat Pietje heeft gezegd dat Nonkel Gilbert heeft gezegd dat Mohamed heeft gezegd, enz... Die hadiths (sahih of zwak) kunnen dus nooit voor 100% correct zijn.
Oud 22 januari 2007, 18:34   #408
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat je nu nèt dit vers moest aanhalen Laya, misschien even de volledige zin lezen?

7. Het is mogelijk dat God liefde zal kweken tussen u en diegene van hen met wie gij in vijandschap verkeert; want God is Almachtig en God is Vergevensgezind, Genadevol.
8. God verbiedt u niet, degenen, die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw huizen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; voorzeker, God heeft de rechtvaardigen lief.
9. Maar God verbiedt u vriendschap te betonen aan degenen, die tegen u gevochten hebben om de godsdienst, en die u uit uw huizen hebben verdreven of geholpen hebben u te verdrijven. En wie hun ook vriendschap aanbiedt, dezen zijn de boosdoeners.

Geen wapenstilstand, geen verzoening, geen "zand erover" dus!
ho hoe vredevol nietwaar?
Nee, dat laatste is jouw interpretatie. God wil met die vers gewoon zeggen dat je als moslim geen vriendschappen zou moeten sluiten met mensen die andere moslims hebben vervolgd/vervolgen omwille van hun overtuiging.
Oud 22 januari 2007, 18:35   #409
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
Voor iemand die als moslim in Belgie leeft is dit toch echt wel straffe taal.
Straffe taal? Misschien kan jij nog wat gewelddadige foto's posten eh?
Oud 22 januari 2007, 18:36   #410
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat je kennis van het Engels wat te wensen overlaat, beste tomcpp, want er staat juist het tegenovergestelde.
Voor Edina moeten we natuurlijk de juiste vertalingen opsnorren:

060.007
YUSUFALI: It may be that Allah will grant love (and friendship) between you and those whom ye (now) hold as enemies. For Allah has power (over all things); And Allah is Oft-Forgiving, Most Merciful.
PICKTHAL: It may be that Allah will ordain love between you and those of them with whom ye are at enmity. Allah is Mighty, and Allah is Forgiving, Merciful.
SHAKIR: It may be that Allah will bring about friendship between you and those whom you hold to be your enemies among them; and Allah is Powerful; and Allah is Forgiving, Merciful.
060.008
YUSUFALI: Allah forbids you not, with regard to those who fight you not for (your) Faith nor drive you out of your homes, from dealing kindly and justly with them: for Allah loveth those who are just.
PICKTHAL: Allah forbiddeth you not those who warred not against you on account of religion and drove you not out from your homes, that ye should show them kindness and deal justly with them. Lo! Allah loveth the just dealers.
SHAKIR: Allah does not forbid you respecting those who have not made war against you on account of (your) religion, and have not driven you forth from your homes, that you show them kindness and deal with them justly; surely Allah loves the doers of justice.
060.009
YUSUFALI: Allah only forbids you, with regard to those who fight you for (your) Faith, and drive you out of your homes, and support (others) in driving you out, from turning to them (for friendship and protection). It is such as turn to them (in these circumstances), that do wrong.
PICKTHAL: Allah forbiddeth you only those who warred against you on account of religion and have driven you out from your homes and helped to drive you out, that ye make friends of them. Whosoever maketh friends of them - (All) such are wrong-doers.
SHAKIR: Allah only forbids you respecting those who made war upon you on account of (your) religion, and drove you forth from your homes and backed up (others) in your expulsion, that you make friends with them, and whoever makes friends with them, these are the unjust.

------------------

Met andere woorden: je mag er GEEN VRIENDSCHAP/VERTROUWENSRELATIE (liefde?) mee sluiten met degenen die tegen je gevochten hebben! OOK NIET NADAT DE OORLOG GEDAAN IS.
APARTHEID dus.

Laatst gewijzigd door circe : 22 januari 2007 om 18:48.
Oud 22 januari 2007, 18:39   #411
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
SHAKIR: Allah only forbids you respecting those who made war upon you on account of (your) religion, and drove you forth from your homes and backed up (others) in your expulsion, that you make friends with them, and whoever makes friends with them, these are the unjust.

------------------

Met andere woorden: je mag ze negeren, je mag ze gewoon beleefd behandelen, maar je mag er GEEN VRIENDSCHAP/VERTROUWENSRELATIE (liefde?) mee sluiten!
APARTHEID dus.
Met mensen die je vervolgen voor je overtuiging? Met mensen die moslims vervolgen? Is dat niet logisch circe? Zo'n mensen kun je toch niet vertrouwen als moslim...

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 22 januari 2007 om 18:39.
Oud 22 januari 2007, 18:43   #412
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor Edina moeten we natuurlijk de juiste vertalingen opsnorren:

Met andere woorden: je mag ze negeren, je mag ze gewoon beleefd behandelen, maar je mag er GEEN VRIENDSCHAP/VERTROUWENSRELATIE (liefde?) mee sluiten!
APARTHEID dus.
Zeg schatje, doe eens effe normaal, en leer eens historische teksten interpreteren ofzo. Je vetgemaakte stukjes tekst hebben betrekking op degenen die je hebben vervolgd omwille van je geloof. That's all. Het gaat dus niet over mensen die je geloof niet delen.
Oud 22 januari 2007, 18:44   #413
tomcpp
Banneling

Standaard

Met mensen die vechten met de moslims en die van verschillend geloof zijn, is wat ik er in lees.
Oud 22 januari 2007, 18:44   #414
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige bronnen die ik gebruik is de koran en sahih ahadith.

Kan jij me hun andere originele bronnen even tonen? Dank u.

Oud 22 januari 2007, 18:45   #415
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Met mensen die vechten met de moslims en die van verschillend geloof zijn, is wat ik er in lees.
Tja, maar jij kan dan ook geen Engels.
Oud 22 januari 2007, 18:45   #416
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met mensen die je vervolgen voor je overtuiging? Met mensen die moslims vervolgen? Is dat niet logisch circe? Zo'n mensen kun je toch niet vertrouwen als moslim...
Ze willen het niet snappen, Uh-Huh!
Oud 22 januari 2007, 18:47   #417
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begrijp je het dan nog niet? Je zegt het zelf: Jantje heeft gezegd dat Pietje heeft gezegd dat Nonkel Gilbert heeft gezegd dat Mohamed heeft gezegd, enz... Die hadiths (sahih of zwak) kunnen dus nooit voor 100% correct zijn.
Zo te zien ben je niet naar de site gaan kijken waar de uitleg staat.

Mij niet gelaten indien U sjiet bent, zeg dat dan ineens, de sjiieten volgen de ahadith niet helemaal. Kohmeiny vond echter wel dat meisjes - in navolging van de profeet - vanaf hun negende konden geneukt (pardon, getrouwd) worden.

Oud 22 januari 2007, 18:48   #418
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze willen het niet snappen, Uh-Huh!
Dat heb ik nu ondertussen ook wel al door hoor.
Oud 22 januari 2007, 18:48   #419
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees Circe haar post eens met 3 verschillende vertalingen: those who fight you / those who warred against you / those who made war upon you. Geen verwarring mogelijk over de betekenis hoor. Daar kan zelfs Circe met haar taalspelletjes niets aan veranderen.
Oud 22 januari 2007, 18:49   #420
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja ALLE europeanen spreken nog steeds niet tegen de Duitsers natuurlijk.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be